Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:09

@fransje23 Knappe dame hoor! Ze houdt je in ieder geval goed in de gaten.

@xApple geeft niks. Je kunt niet altijd op iedereen reageren. Zulke foto's mogen altijd gedeeld worden :D "] Lars ziet er super volwassen uit ineens. Hij lijkt ook best wel groot zo. Daar twijfelde je over toch?

@biancalaylo mooie foto's weer! Leuk dat hij ook veel aandacht heeft voor jou. Dan zal die thuis ook wel gauw wennen.

@noor14
Ik zou nagaan of je hem ook daar wil stallen als hij ouder is. Vind je dat dan een goede plek voor hem, zo niet dan zou ik zeker opzoek gaan naar wat anders. Er is vast wel een weitje te vinden met gezelschap bij iemand aan huis of opfok of een andere pensionstal.

Renske_W

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:20

Noor14 waar in Noord Limburg?
ikzelf woon in omgeving Venray, kan hier wel eens rondkijken/vragen of mensen geschikte stallen weten.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:40

Ik woon in Horst.
Fijn dat jullie zo meedenken en ik vat het zeker niet verkeerd op!
Het zit me gewoon niet lekker zo.
Ik ga morgen eens beginnen met vragen of Dex weer hooi kan krijgen.
Dat staat zelfs op het contract dat we beide getekend hebben.
Daar staat op: onbeperkt hooi en water.
Dus daar betaal ik ook voor.
Opfok lijkt me geen optie, dat is altijd tot 3 jaar, dan zou ik hem over een half jaar weer moeten verhuizen.
Ik ken wel 2 pensionstallen in de buurt die me wel aanspreken.
Maar das geen 24/7 buiten helaas.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:55

Ooh dat is wel heel dichtbij!
Dat wordt toch een keer meeten dan! :j
Jammer dat ik te weinig wei heb, anders had hij hier wel kunnen staan.
24/7 buiten weet ik zo ook niet, maar kan eens rondvragen.
Er is in de HK trouwens ook een topic met meer mensen hier uit de buurt, zal de link eens zoeken. :j

Edit:
[HK] Vrienden gezocht; Boxmeer, Gennep, Venray, Venlo

Gefeliciteerd trouwens nog!
Viel me net ineens op dat er een cadeautje bij de naam staat. :D

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:36

@Noor14: Jeetje wat vervelend.. Dat is geen goeie plek hoor :n Snel iets anders zoeken.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:49

noor14 schreef:
Ik woon in Horst.
Opfok lijkt me geen optie, dat is altijd tot 3 jaar, dan zou ik hem over een half jaar weer moeten verhuizen.

?
Goed dat je actie gaat ondernemen!

Staan ze op die stallen wel overdag buiten op een groot stuk ?

Gefeliciteerd trouwens! *\o/*

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:49

noor14 schreef:
Ik woon in Horst.

Je zou eens op marktplaats kunnen kijken er zijn ook veel mensen die gewoon wei in eigen beheer hebben aan huis en een plekje aanbieden. Horst is hier ruim een halfuur a 3 kwartier vandaan helaas, anders had ie bij onze jonkies mogen staan. Succes met de zoektocht!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:26

Afbeelding

Zo is het al best een hele, witte, dame aan het worden.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:03

Wat ziet ze er goed uit fransje! Leuk kleurtje ook zo :D

Wat balen noor dat Dex niet helemaal op zijn plek staat. Zoals de anderen zeggen zal ik idd toch zoeken naar een andere plek. Wie weet bezeert hij zich wel als hij zijn energie niet kwijt kan, dat wil je natuurlijk niet hebben :n

Ik zit een beetje in een twijfelsituatie :Y)
Ik woon nog bij mijn moeder thuis, ik begin per 1 september in een fulltime functie waardoor ik hopelijk binnenkort op mijzelf kan gaan wonen. Het is alleen nog de vraag waar precies, daar heb ik nog geen flauw idee van.
De bedoeling was dus om Jack in de opfok te laten staan tot ik zelf gesettled ben.

Maarrrrr... nou is er een plaatsje vrijgekomen bij een kleinschalige pensionstal waar ik héél graag wil staan. 24/7 buiten in de zomer, zo veel mogelijk buiten in de paddock in de winter. En wat voor mij heel belangrijk is: op 100 meter afstand van de Loonse en Drunense Duinen :Y)
Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt om daar te gaan kijken, maar er staat nog niks vast.

Maar nou ben ik in twijfel, omdat ik zelf nog niet weet waar ik kom te wonen, dus ik weet ook niet of dat dan dichter of verder bij zijn nieuwe stal vandaan is. Maar een voordeel is dat ik hem dan langzaamaan al aan dingen kan laten wennen: vaststaan, beetje wandelen, kleine dingetjes.

Wat vinden jullie? Moet ik Jack nog in de opfok laten staan totdat ik zelf mijn huisje heb of zal ik deze kans grijpen nu het nog kan? Ik ken toevallig iemand anders die op die stalling komt en die zegt dat het een erg fijne plek is om te staan. Andere pensionstallen in mijn buurt hebben voor zover ik weet geen 24/7 buiten, wat voor mij wel erg belangrijk is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:22

Op 100 meter afstand van de LDD is wel super lekker! :D
Ik heb met mijn vorige paard ook vlakbij de LDD gestaan, kon er heerlijk uren rond dwalen.

Ik heb vanavond lekker tijd uitgetrokken voor de pony's en ze lekker gewassen.
Afbeelding
Ik heb voor Puzzle (nog) geen zweetdeken, dus ik heb hem maar een uitrijdeken opgegooid. :))
Afbeelding
Weer schoon en bijna droog.
Afbeelding
Normaal gaat Puzzle meteen in het zand rollen als hij gewassen is, nu was ik zo slim om eerst de paaltjes in de wei te verzetten zodat ze weer bij vers gras konden.
En het gras was belangrijker dan rollen, dus hij is nog schoon. *\o/*

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:23

@ Annikoe; Ik zou die pensionplek nemen. Een woning kopen/huren is vaak best wel een gedoe en ik weet niet of je ingeschreven staat ergens? Duurt vaak hartstikke lang voordat je echt verhuist bent.

@Renske; waarom had je ze gewassen? (Ik was mijn paarden echt nooit.. := alleen de staart/manen bij eczeempaard)

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:30

Omdat ik van schone paardjes hou. <3
En ze leren er ook een hoop van.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:32

Hihi ja ik hou ook van schone paarden maar daar is hier geen eer mee te behalen :') Die zijn na 5 minuten weer vies. Maar inderdaad het is een goede oefening om eens te doen :j

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:35

Normaal heb ik ook dit direct na het wassen.
Afbeelding

Maar nu dus eerst de draad in de wei verzet, en nu hebben ze nog niet gerold.

En nou valt het vuil bij Puzzle wel niet zo snel op vanwege zijn kleur, maar Olivia met haar blonde staart en manen.... :=

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 21:41

Komen weer leuke foto's voorbij! :D

@ren
Zooo, krijg je van wassen schone paarden dan? :? :')
Als ik Elano nu wil wassen moet hij mijn tuin in.. Maar dan hebben we wel schoon & warm water!

Hier heb ik vanochtend even een kruiwagen mest uit het land gehaald en de groene bakken opgehaald. Daarna in de middag nog even 2 groene bakken gevuld (en nog 2 zakken ofzo wat in totaal ook wel een bak zal zijn) en vanavond nog even gewandeld met meneertje. Was de bedoeling zonsondergang foto's te maken, alleen de zon was al gauw weg..
Maar ondanks dat, toch een leuk rondje gemaakt. Hij heeft de buren gezien, veel hondjes, de dijk, de zee, bootjes en Texel. Hij had echt super veel zin in het wandelen, 90% van de tijd oortjes naar voren. En toen ik ging rennen, kwam hij gelijk achter mij aan. We zijn weer helemaal happy. :D

Hier onderweg de dijk op lopen. Hij hoorde van alles en zag ook een heleboel.
Afbeelding

Op de dijk.
Afbeelding

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:05

Annikoe schreef:
Wat vinden jullie? Moet ik Jack nog in de opfok laten staan totdat ik zelf mijn huisje heb of zal ik deze kans grijpen nu het nog kan? Ik ken toevallig iemand anders die op die stalling komt en die zegt dat het een erg fijne plek is om te staan. Andere pensionstallen in mijn buurt hebben voor zover ik weet geen 24/7 buiten, wat voor mij wel erg belangrijk is.

Ga je wel enigzins in de buurt werken en wonen ? Dan zou ik zeker voor die pensionplek kiezen als die stal je zo aanspreekt. :j

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:09

Puzzelen weer lekker schoon! Goed idee om verschillende gras bij te geven omdat eten belangrijker is dan rollen. Ik ga meestal wandelen met mijn schimmelmerrie om haar op te laten drogen na het wassen.

Fijn dat het weer goed gaat met Elano.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:25

fransje23 schreef:
Annikoe schreef:

Ga je wel enigzins in de buurt werken en wonen ? Dan zou ik zeker voor die pensionplek kiezen als die stal je zo aanspreekt. :j

Waar ik nu woon is mijn werk 25 minuten rijden en de stal een kwartiertje. Ik denk dat ik wel enigszins in de buurt ga wonen, omdat ik bij mijn gemeente ingeschreven sta en niet bij veel andere verder weg.

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 17:47

Dan zou ik ook zeker voor die stal kiezen Annikoe!
Kun je eindelijk wat meer met Jack doen :)

Dex krijgt weer hooi gelukkig!

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:11

noor14 schreef:
Dan zou ik ook zeker voor die stal kiezen Annikoe!
Kun je eindelijk wat meer met Jack doen :)

Dex krijgt weer hooi gelukkig!

Wat fijn dat Dex weer hooi krijgt, ook al meer nieuws over het terug gaan naar het weiland?
Met dekken van de merrie zijn ze trouwens wel laat...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 18:22

Ach augustus vind ik nog prima kunnen hoor. Heb 3 jaar geleden ook in augustus nog een laatste poging gedaan met insemineren. Daarvoor al 2x natuurlijk laten dekken. (Weer niet gepakt jammer genoeg en daarom toen Lars gekocht).

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 19:51

We gaan al aardig richting september dus het is wel aan de late kant voor een dekking.

Fijn dat hij in ieder geval weer hooi krijgt, nu nog uit die vieze paddock.

oly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 21:01

fijn dat dex weer hooi krijgt wat was hun reden dat dat niet mocht
de mijne is als de dood voor wassen ach ze staan nu 24/7 buiten en krijgt af en toe een natuurlijke wasbeurt ze gaat niet in de stal als het regent dus is meestal wel vrij schoon ze beginnen hier al wel weer een vachtje te krijgen

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:30

Fijn dat dex weer hooi heeft!

Ik ben gisteren bij de stal wezen kijken, wat een heerlijk plekje <3
Kleinschalige stal, max 10 paarden denk ik. Prachtige wei waar ze werken met strookbegrazing wat ook wel fijn is, want ik denk dat Jack toch wel aanleg heeft om wat sneller dik te worden. En op de wei in groepjes van max 4 paarden zodat het genoeg gras blijft staan. 24/7 buiten en in de winter een mooie grote paddock met schuilstal en verhard stuk waar ze vrijwel onbeperkt hooi hebben. Plus extra hoekje waar een hoge heg staat zodat ze uit de wind kunnen staan mocht dat nodig zijn.
Verlichte buitenbak, goed gedraineerd. En je kan zo de bossen in lopen, ik kan niet wachten *\o/*

Hij zou dan bij een shetlander, een wat oudere pony en een E pony van 4,5 jaar komen te staan. Dan heeft hij hopelijk toch een maatje om een beetje mee te kunnen ravotten :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 14:23

Klinkt goed! Keuze is dus snel gemaakt!