Heerlijk hè als je zo het bos in kan! Leuk te lezen dat het bij jullie ook allemaal goed gaat. Vanavond doe ik ook weer even een mouse update
Kimley
Geplaatst: 28-03-18 20:07
De les ging erg goed, wat een fijne pony heb ik toch Ze was erg te spreken over haar losheid en soepelheid De galop is nog een puntje van aandacht maar ook dat gaat helemaal goedkomen! Nu opzoek naar eigen spoortjes en lekker verder trainen
F_inley
Geplaatst: 29-03-18 22:08
Wat fijn dat het lessen zo goed ging! Ga je nu elke week lessen? Foto ziet er goed uit.
Mijn instructice heeft vanavond wat gefilmd erg leuk om te zien hij gaat zo vooruit.
Ja, maandag hebben we weer les Phoe ik had spierpijn de dag erna Foto is van een stukje doorzitten en dat is niet mijn sterkste punt haha!
Leuk dat je ziet dat ze dan voorruit gaan he!
F_inley
Geplaatst: 30-03-18 09:04
Haha ja dat ken ik idd nog wel van het lessen ohz die spierpijn de volgende dag
Ja super leuk ik voel natuurlijk niet hoe mijn paard loopt onder me dus mijn instructrice is daarin erg belangrijk heb wel punten in zijn lichaam waarnaar ik kijk vanaf de wagen en wat ik in mijn handen voel maar het echte voelen mis ik nog steeds. En soms voel ik aan mijn wagen hoe bizar sterk hij kan vertrekken.
Kimley
Geplaatst: 30-03-18 09:34
Ik voel het dan wel, maar vind het heel lastig om goed te voelen Ze was zo los.. zelfs haar rug, echt een fijn gevoel En ze wil zo graag voor me werken.
Ik kreeg grote complimenten voor hoe los en soepel ze was, en dat ze erg leuk bewoog voor een tinker
Mooie complimenten Kimley. Ik had ooit een lesklant met een tinker, was echt een leuk dier. Heeft ze nog M mee gestart.
Ik had woensdag voor de 3e keer les sinds ik Ice heb ( 1 jaar en 1 maand) fijn te horen dat we goed bezig zijn.
Gister zelf gereden en ik vond t plaatje er fijn uitzien
F_inley
Geplaatst: 02-04-18 09:20
Nimber thnx over twee weken hebben we weer wedstrijd kijken of het mij lukt om dan ook zo te rijden en dan een maand rust qua wedstrijden. Vanmiddag hebben we een grondwerk clinic gaat fin voor het eerst naar vreemd terrein ben heel benieuwd.
Gisteren liep hij ook fijn aan de longeerlijn
Ice is echt knap je zou niet zeggen dat hij nog jong is zo op de foto vind hem echt leuk helemaal mijn soort paard .
Vandaag grondwerk clinic op vreemd terrein fin was mega braaf net of we thuis waren.
En het mooiste van vandaag heb vervoer om naar het outdoor districkampioenschap te gaan twee trek auto's 1 met pony en een met mijn wagen nu al zo dankbaar dat ze mij dit mogelijk maken
@ Nimber: Wow super joh! Ice loopt er echt fijn bij! @ F_inley: Super dat het geregeld is! Wanneer is de grote dag ( ook alweer?) @ Kimley: wat een mega mooie bos met manen zeg! Daar zou Leon jaloers op zijn (lol)
Vandaag weer les gehad. Erg veel bezig geweest met begrenzing aan de buiten teugel in de volte. Ik heb de neiging ( denk meerderen ) om een volte te rijden met de binnen teugel. Ik heb het al een heel stuk verbeterd door meer buitenhand, buitenbeen en buiging binnenbeen te rijden maar Leon loopt vanuit zijn lijf nu met te veel buiging op de rechterhand naar binnen waardoor hij enorm uitzwaait dus door mijn buitenbeen en buitenhand loopt. Daar een poos mee bezig geweest en hij pikte het goed op ( ik ook ) Mijn instructrice zei: wat gaat hij machtig goed lopen!! JAJA de springbloedtuiger komt er wel in de dressuur !! Het is gewoon dat je het moet "voelen" hoe je je buitenhand en buiten been moet gebruiken. En lichtelijk voelden we het beiden toch wel wat aan. Goed teken! Morgen zal Leon wel weer spierpijn hebben ( vorige week ook na de les, tjeeeee bokken dat hij deed! en de dagen daarna niets meer aan de hand gelukkig ) Vond het compliment van mijn instructrice wel erg fijn te horen. Wat had hij er super fijne stukken bij zitten. En die voltes gaan ook zeer zeker goed komen ( vooral in de galop stagneert het nogal door het over zijn buitenschouder weg lopen ) Maar elke weer toch weer vooruitgang!
Fijn he Hillebil! Ik kan me zo plaatsen in jou verhaal van het voelen
Haha die oren Nimber, wel een knappie hoor!
Gisteren weer les gehad.. phoe die was pittig. Mouse was enorm sterk en dwars, maar uiteindelijk heel fijn kunnen rijden :D Aannspringen gaat echt al 100x beter en de ontspannenheid & voorwaarts is ook echt goed verbeterd. Trots op mijn bolletje <3 De bak is net een zwembad en dus enorm zwaar, wat voor mouse wel pittig was..
@kimley: dat ziet eruit als een flinke poetsbeurt voor je hoofdstel. Heerlijk is het als het gewoon lekker gaat he? Ik ben zo blij dat ik toch de keuze gemaakt heb om hem even door iemand anders te laten (in)rijden. Men zegt wel eens dat een paard wat ingereden is je niet voor de 2de keer kan doen. Nou echt wel dus! Hij is zo veranderd. En ook zo blij dat ik de juiste instructrice daar gevonden heb. @f_inley: Ooooo dat duurt nog even ja...... Gelukkig ruim van te voren alles goed geregeld dus!
Gister in de les veel bezig geweest met de voltes omdat hij zo uitzwaaide en niet goed op mijn been reageerde.......... Phoe, dat deed hij vanavond wel! Top knollie.