Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moniek21

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:32

Dat was het zeker Nickynicole.

Vandaag heeft er iemand van m'n stal op Hudson gezeten, zij gaat hem rijden als we op vakantie zijn.
Hij was super braaf ondanks de enorme regen.. Ik kan met een gerust hart op vakantie ;) het is pas over 3 wk maar toch ..Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:51

Fijn, als je alles met een gerust hart kan overlaten aan iemand. Ik heb daar nu moeite mee, maar dat komt vooral vanwege zn oog. Wil dat toch zelf heel goed in de gaten houden ; als het weg blijft zit ik daar meer ontspannen in denk ik.
Heerlijk zo'n plek NickyNicole, dat willen wij ook !!!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:51

Fijn moniek. Dat is ook weer even een stap. Dat je je paard over laat aan een ander.

Nickynicole. Klinkt als een top plek.
Wij hebben thuis alleen een gekeerde bak. In de zomer bijna niet bij te sproeien dus ik moet dan nogal eens creatief zijn waar ik ga rijden. Maar met een bos naast de deur en aardige buren met een 20-60 bak is er altijd wel een oplossing. In de winter (en nu met dat noodweer) heb ik een top bak.

Gister weer een kleine mijlpaal. Met de trailer naar de club gegaan. Daar aangekomen had hij in de trailer zoveel spanning opgebouwd dat iedereen voor hem terug deinsde en vroegen of hij nog hengst was. Dan kan hij aardig tekeer gaan en rondspringen. Maar na even aan de hand stappen kon ik toch alleen opstappen vanaf een stoeltje. Nadeel was wel dat hij toen na het losrijden de batterij wel echt leeg had toen de les wat te laat begon. Toch nog een paar sprongetjes gemaakt en op tijd gestopt. Terug op de trailer ging na wat haperingen ook goed.
Belangrijkste is dat ik alles al alleen kan met hem. En dat hij die enorme spanning wel af laat vloeien uiteindelijk. Dan kan het leren beginnen. Het is echt nog een beetje een ei maar wel een bewerkbaar ei....

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:19

Pol , wat heerlijk dat je alleen met hem op pad kan , dat wil ik Hudson ook nog leren alleen laden..
Jammer dat ze door die enorme spanning snel leeg zijn he, gelukkig heb je nog wat sprongetjes kunnen maken .
Helaas is je foto niet te zien .

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:44

Kijk, Moniek kan lekker gaan genieten van de vakantie. Top als je mensen in je omgeving die je kan inschakelen.

En Babootje, ik snap het helemaal. Oogblessure is misschien wel de moeilijkste blessure die er bestaat. Mijn ZZZ-paard is 5 jaar geleden blind geraakt aan zijn oog door een bacterie. 1 maand in de kliniek, 1 maand thuis intensief behandelen (10 x per dag medicatie toedienen via drain bevestigd door het ooglid). Er zat een lens in zijn oog en daarna hebben ze het oog dichtgenaaid. Wat heeft hij veel pijn gehad. Toch is alles goed gekomen en heeft hij zijn oog kunnen behouden. Maar wel blind dus...

Polo: Dan heb je het toch ook super. ben jaloers op de dat bos naast de deur... Wel heel fijn dat je de spanning kan af laten vloeien aan de hand. Dat is veel waard! En top dat je alleen op pad kan. Ik kan je foto ook niet zien..

Ik ga deze maand starten in het L-viertal. Vroeger in het Z-viertal meegereden en dat was erg leuk. Nu met Huegro in het L-viertal. Voor de gezelligheid en de ervaring!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:50

Ik wilde deze foto plaatsen maar het lukt niet.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t3 ... 4940_o.jpg

NN: Heb ook 2 jaar Z viertal gereden. Super gezellig. en vooral voor een jong paard super leerzaam. Zou voor dat ei van mij ook wel wat zijn volgend jaar.

Dat ik alles alleen wil kunnen is ook wel een beetje uit nood geboren. Wij hebben ze thuis staan en mijn vriend helpt in de dagelijkse verzorging heel veel mee maar dan heft hij weinig zin om ook nog overal mee naar toe te moeten. Het is juist fijn dat we allebei ons eigen ding kunnen doen als ik met de paarden weg ben. Dus steek ik er in de voorbereiding wat meer tijd in zodat we alles alleen kunnen. Dan zijn we veel flexibeler en hoef ik niet steeds te wachten tot iemand me kan helpen.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:49

moniek21 Wat gaaf dat je door was naar de finale, gefeliciteerd! Fijn dat je goede oppas voor de vakantie heb gevonden.

Heel stom maar ik heb jaren paarden van en voor andere gereden en vind het nu heel fijn om mijn paard nog even niet te delen… Alleen mijn instructrice doet hem soms (longeren).

nickynicole succes met de selecties en het viertal rijden.

pol013 fijn dat je al zoveel alleen kunt met je paard! En wat een knapperd.

Ik heb vandaag de startpas aangevraagd en 19 juni hebben we onze eerste officieele wedstrijd op eigen terrein. Hopelijk deze maand ook mijn BE rijbewijs halen, dan kunnen we in het najaar ook op andere locaties gaan starten.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:52

Pol wat is het toch een knapperd <3

Bianca, ik deel Hudson ook niet.. Het is mijn paard ;) .. Al vind ik het wel leuk zoals nu als ik op vakantie ga dat er eens iemand anders op zit, ben van mening dat jezelf daar ook weer beter van wordt .. Zij voelde alweer dingen die voor mij normaal zijn geworden maar ik niet moet laten gebeuren , snap je wat ik bedoel :')

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:28

Wat een luxe Nicky Nicole Ik sta zelf op een manege maar voor een jong paard zeker niet verkeerd Hij is inmiddels al gewend aan drukte en rond rennende kinderen

Wat fijn moniek kan je met een gerust hard op vakantie Het is zeker niet verkeerd er af en toe iemand anders op te zetten Zie je hem ook eens vanaf de grond is toch weer heel anders

Pol wat dapper helemaal alleen op pad Als je hem regelmatig mee neemt wordt die daar alleen maar beter van!

Spannend Bianca heel veel succes alvast :)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:42

Goedemorgen,

Weer wat foto's spammen. Ik wilde zaterdag voor het eerst L1 starten met Hug maar was te laat met inschrijven. Toen besloten na de wedstrijd een oefenrondje te doen op die locatie. Hug vond het allemaal weer leuk :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 07:47

Mooie foto's NN, hij ziet er relaxt uit.. Jammer dat je te laat was maar wel fijn dat je evengoed even kon rijden op het terrein.
Hudson en ik gaan zondag weer van start... Hopelijk blijft de wind dit keer weg en de kinderen op de trampoline ;)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 08:32

Op deze wedstrijd locatie zijn de borden aan de zijkant eng. Dus het was niet heel onverstandig er eens een keer te gaan trainen. Klopt hij was prima te rijden, net als thuis.

Knappe Hudson ook weer mee op concours. Waar ga je starten?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:07

Dat is dan idd wel heel fijn, daar liep ik afgelopen keer ook tegenaan.
Wij gaan starten in Heerhugowaard bij de Steenenkamer ( rv-Phoenix.nl ) de laatste wedstrijd voor de kringkampioenschappen volgende maand ;)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:41

Spannend. Zet m op en hop naar de kringkampioenschappen!

Ik mag helaas niet meedoen aan de kampioenschappen. Ik ben ZZZ met winst en mag dan pas vanaf M1 meedoen aan de kampioenschappen. Best strenge regels voor een amateur zoals ik.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:12

Oh dat zal ik even na vragen ik ben zelf ook ZZZ met winst ...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 12:26

Ik heb even gebeld met de KNHS , als je 2 x ZZZ met winst bent geweest mag je pas in de M weer meedoen met de kampioenschappen... Dus ik mag gewoon meedoen in het L1 ;)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 08:03

Oh stom ik haal 2 dingen door elkaar. Je hebt gelijk. Ik mocht met mijn andere paard alleen m1 starten maar die was zelf al m1 geweest met vorige eigenaar.

Bedankt Moniek!!!

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 10:41

Moniek delen was misschien niet het juiste woord en ik begrijp zeker wat je bedoelt. Merk dat ik het moeilijk vind om het paard uit handen te geven, dat is een aandachtspuntje voor mij :+

Volgende week donderdag komt de ruiter die hem zadelmak heeft gemaakt langs om een (eerste) buitenrit te maken. Ben heel benieuwd hoe dat gaat en of hij inderdaad nog tips heeft of dingen "voelt". En zondag eerste springles :D

nickynicole ziet er fijn uit!

Moniek en nickynicole allebei alvast succes komend weekend.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 15:57

Graag gedaan NN, ik was al " bang " dat ik straks onterecht mee zou doen en 1 of andere boze brief zou krijgen van de KNHS hahaha.

Bianca, haha ik begreep hem van het " delen " ;) thnx we gaan ons best doen. :D

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 08:23

Gisteren weer les gehad. We gaan om de week naar instructrice. Zo leuk dat je iedere keer weer progressie maakt. Wat de ene les nog moeilijk gaat is de volgende les geen probleem meer. We zijn voornamelijk bezig met tempocontrole (rust in de beweging zonder vertragen), overgangen in galop, overgangen in wijken en recht maken.

Waarop trainen jullie?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:09

nickynicole schreef:
Gisteren weer les gehad. We gaan om de week naar instructrice. Zo leuk dat je iedere keer weer progressie maakt. Wat de ene les nog moeilijk gaat is de volgende les geen probleem meer. We zijn voornamelijk bezig met tempocontrole (rust in de beweging zonder vertragen), overgangen in galop, overgangen in wijken en recht maken.

Waarop trainen jullie?

Zo ongeveer hetzelfde. History wordt wel steeds heter, vooral nu met schakelen. Hij was al heel voorwaarts, maar wordt nu heter dan heet, zeg maar. Hij wordt natuurlijk steeds sterker nu. Mijn dochter vind dat nog wel moeilijk om mee om te gaan. Niet dat hij "eng" of "gevaarlijk" doet, maar hij heeft erg veel voorwaartse drang. We hebben nog niet zo'n hete gehad. Komt wel al een mooie middendraf in nu.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:36

Wij trainen ook een beetje hetzelfde , ook stukjes terug omdat hij daarin nog weleens stil viel.. Nu blijft hij gewoon in tact doordraven, galop is altijd genieten hij gallopeerd erg goed.. Ik heb zo weer les, hij had van de week wat last van spierpijn, over de rug niks aan de hand maar bovenin rechtsom werd ie wat krabbelig .. Hopen dat het weg is vandaag ;)

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 09:37

Een hete is om andere redenen weer een uitdaging dan een trage... Denk wel dat consequent zijn het belangrijkste is.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 10:56

nickynicole schreef:
Een hete is om andere redenen weer een uitdaging dan een trage... Denk wel dat consequent zijn het belangrijkste is.

Dat zeker! Het vergt gewoon veel geduld. In het hete blijft hij wel bewerkbaar, alleen ligt zn tempo gewoon te hoog en zie je dat er nog spanning zit. Voor de proef dus langer losrijden, niet voor de spieren, maar om de rust erin te brengen. Meestal is de 2e proef ook beter dan de eerste.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:38

Vandaag les gehad , hij liep alweer een stuk beter dan afgelopen zondag af en toe nog een huppel, als ik hem er wat doorheen hield dan was het helemaal weg .. Zaterdag nog even proeven doorrijden en dan beslissen of we zondag van start gaan.