Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anonymous1 schreef:Even nieuwsgierig. Hoe vaak trainen jullie in de week, wat doe je dan een waar ben je rijtechnisch dan vooral mee bezig? En geven jullie iets van voedingssuplementen?
Als Grand straks terug is (8 juli
) zal ik in het begin 2x in de week onder begeleiding rijden en 1x longeren/buitenrit/andere leuke dingen doen. En dan na 2 maanden een dagje erbij. Hij kan het wel aan, daar maak ik mij geen zorgen van. Ik wil alleen in het begin ff rustiger aan doen en dan in de winter, als ze meer binnen staan, wat meer gaan doen.
Gelukkig ging het deze winter aardig goed omdat ik hem onder dekens had staan. Liever had ik hem zonder dekens gehad maar dan zag je hem gewoon per week afvallen. Door een vrij ernstige wormenbesmetting in de opfok werken zijn darmen niet optimaal waardoor hij zich niet heel goed warm kan houden zonder deken in de winter. Grand kreeg van de winter biotine, Moeder Aarde kleipoeder en appelazijn erbij als supplement.
Op zijn beleeradres neemt ze spelenderwijs de wissels al mee dus in principe hoeft ze hem niet eens terug te nemen maar als hij moe is, vindt hij het makkelijker om te draven en dan weer aan te springen
Maar.. Als hij een beetje nijdig is, gaat hij wel ruig lopen
Verder biedt hij nu zelf al stukken lang en laag aan. Dáár willen we heen! Vind het zo leuk om dan de filmpjes van een maand geleden te zien. Al zo'n verschil en dat in 1 maand tijd. Die jonkies leren zo snel!

Ik ga wel wisselen van biotine. Ik ga nu pharmahorse geven want dat is puurder en hoeft hij minder van te krijgen. Maar die moeder aarde klei, geef ik ook niet meer omdat ik daar echt 0,0 werking van gezien heb (helaas). Appelazijn geef ik vooral voor de lekker want dat vindt Grand heel lekker en zoveel kost dat ook weer niet.
Maar Grand is al wel verder haha!
Stoer dat Floor het allemaal zo goed deed! En de zomer komt eraan dus hopelijk nog meer ritjes.

Ze doet het zo goed voor haar leeftijd! Ze voelt echt heel safe aan.
Leuk hoor! 

Picassox schreef:Lifeforce geef ik omdat ik mijn paard gewoon er top uit wil laten zien (door darmflora op orde, ook mooie vacht, gezonde hoeven, spieren goed, etc.). Myoplast geef ik op aanraden van mijn DA omdat hij wat meer spieren op mag bouwen.
Ben in Warga op concours ook helemaal zeiknat geregend
peetje82 schreef:eh bah! Wel fijn gereden?
Ik zat om 5u vanmorgen op de eerste en t regende ook behoorlijk!Blondje was al tweede aan de beurt en deed weer goed dr best. Zo douchen en mn kindjes wakker maken en dan een hele dag werken!!
.