[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:28

Die Gribaldi: L2 geklasseerd, maar wordt gereden met S&T.. waarom? Paard is niet helemaal recht, al is dat wel op te lossen. En ik vind dat hij niet zo fijn gereden wordt :o

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:28

Faline schreef:
PSG paard voor 11.500,- ? Vind ik voor dit paard beslist niet veel geld. (Als je t vergelijkt met de jonge beesten waar het dubbele voor gevraagd wordt...en oud is deze ruin met 10 jaar ook niet.) Ik snap de prijzen soms echt niet hoor :') Vraag me af hoeveel 'natte vingerwerk' daar bij komt kijken.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KPRqYXvk7A

Deze stal koopt paarden, soms onder valse voorwenselen en verkoopt ze door met marge. Vind de ruin niet fijn van achter naar voren gereden, hoog kruis en matig ondertredend achterbeen. Braaf is ie wel. Draf is ook niet je dat. Lijkt zo vast als een huis te zitten

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:35

Laura1982 schreef:
even een vraagje ik ga zaterdag in de buurt van almelo naar paard kijken kan iemand mij daar een goede da aanbevelen voor eventueel te keuren?
rontgen ( eigenlijke helemaal zoals bij een prok keuring)

Ga je bij een particulier kijken of een handelsstal? Ik weet wel iemand in almelo die ik je niet zou aanraden om een paard van te kopen. Qua klinieken kan ik je. Den ham en Enter niet aanraden. Zou dan naar hellendoorn gaan of haaksbergen.

Cardy

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:38

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:42

pantarhei schreef:
Faline schreef:
PSG paard voor 11.500,- ? Vind ik voor dit paard beslist niet veel geld. (Als je t vergelijkt met de jonge beesten waar het dubbele voor gevraagd wordt...en oud is deze ruin met 10 jaar ook niet.) Ik snap de prijzen soms echt niet hoor :') Vraag me af hoeveel 'natte vingerwerk' daar bij komt kijken.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... KPRqYXvk7A

Deze stal koopt paarden, soms onder valse voorwenselen en verkoopt ze door met marge. Vind de ruin niet fijn van achter naar voren gereden, hoog kruis en matig ondertredend achterbeen. Braaf is ie wel. Draf is ook niet je dat. Lijkt zo vast als een huis te zitten

Das inderdaad waar, de jongere paarden die ik liet zien hebben wel meer kwaliteit imo en zijn in basis beter gereden.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:46

Johnnydepony schreef:
Laura1982 schreef:
even een vraagje ik ga zaterdag in de buurt van almelo naar paard kijken kan iemand mij daar een goede da aanbevelen voor eventueel te keuren?
rontgen ( eigenlijke helemaal zoals bij een prok keuring)

Ga je bij een particulier kijken of een handelsstal? Ik weet wel iemand in almelo die ik je niet zou aanraden om een paard van te kopen. Qua klinieken kan ik je. Den ham en Enter niet aanraden. Zou dan naar hellendoorn gaan of haaksbergen.

kun je mij pben wie je niet zou aanraden?

pletje mijn instructrice rijd zowiezo 1 of 2 dagen in de week ivbm distrofie in mijn rechteronderbeen zij is erg kundig en als ik rij doe ik dit altijd onder begeleiding van haar zeker in het begin met een nieuw paard.
Ik wil ook graag heel blijven dus stuur moet er zeker op blijven zitten eigelijk nog belangrijker een rem hahahaha

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:47

Pletje123 schreef:
Die Gribaldi: L2 geklasseerd, maar wordt gereden met S&T.. waarom? Paard is niet helemaal recht, al is dat wel op te lossen. En ik vind dat hij niet zo fijn gereden wordt :o

deze heb ik ook op marktplaats gezien ik vroeg me ook af waarom er S&T in zit als hij L2 is

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:48

Is toch logisch.. Stang en trek erin en gaan met die banaan :')

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:49

hihiihi ik zie ze liever gewoon met een trensje ook in hogere niveau's...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:57

K zag ooit een meisje op n stal die reed haar paard dat net L liep ook met een horizontale stang in zn mond.. Pff je denkt tovh wel ff 3x na.. zelfde als veel slof trekkers.. Rij gwn op je dn heb je nog wat aan je s&t als je zz rijdt :-)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:02

Ach.. Ik ken een Z ruiter die én met stang & trens rijd én met slof... :( En dan alle 3 de teugels flink strak getrokken...

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:03

Zo zonde van t paard.. Mja..

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:04

Cardy: echt..?? Die is dus aan het fitnessen op het paard.. arm dier :(:)

Ik gebruik een slof alleen in uiterste noodgevallen. Bijvoorbeeld paarden die gaan rennen met de kop in de lucht of die "in" je hand springen. Maar goed, dat is bij mijn huidige paard allemaal niet aan de orde :) Heb al jaren niet meer met slof gereden.

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:06

S&T snapte wij ook niet, wij gaan hier dan ook niet mee rijden.
Waar wij meer over vallen is de prijs. Zal hier niet iets achter zitten? Of heeft dat gewoon te maken met de huidige markt?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:08

Helaas is het waar Pletje... En dan ook echt flink hangen in de teugels, hoofd van het paard met kracht dubbelvouwen, rollkur, gas met been en remmen met alleen je handen. Ruiter heeft flink spierballen in iedergeval. Rijd ook nog eens bij een bekende ruiter... En ergste nog? De paarden pikken het allemaal :( .

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:29

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:31

Yoline_U schreef:
En de tweede is een 8 jarige KWPN ruin:
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... ousPage=lr
Wij vragen ons bij dit paard af, of de prijsverhouding klopt met wat het paard kan? Wat vinden jullie hier van?

Leuk beest! Zou ook helemaal mijn type zijn :D
Ik denk dat de prijs niet zo slecht is hoor. Paard is zeker kwa africhting nog neit toe aan stang en trens en denk dat je er behoorlijk wat werk ik moet steken om hem rijtechnisch op L niveau te krijgen, gezien hij niet echt voor het been is (zweep en sporen behoorlijk nodig) en zo te zien ook behoorlijk zwaar is in de hand (of zo wordt gereden).
Kan denk ik wel een potentieel leuk beest worden :)

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:35

Die 8 jarige ruin vind ik ook erg mooi, die zou ik wel willen bekijken op trens :j (had ook al gemaild, maar die zal wel veel bezichtigd worden). Morgen ga ik ook een ander dier bezichtigen (niet de perfecte stokmaat, iets te klein, maar we gaan passen want verder is hij super, even kijken of de gangen ook goed zijn), ben benieuwd!

MaxMindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:42

Laura1982
Je hebt PB

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:44

Cardy schreef:
Ach.. Ik ken een Z ruiter die én met stang & trens rijd én met slof... :( En dan alle 3 de teugels flink strak getrokken...

Excuse me?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:47

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:50

Beroerd?

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:53

Evelien_1987 schreef:
Is dit nog iets voor je faline? Niet zwart geen kleurtje wel mooi http://link.marktplaats.nl/616070729

Die is inderdaad ook leuk, maar wel jammer van het voetje wat extra aandacht vraagt.

Ik zoek nu trouwens niet een met een kleurtje hoor, liefst zwart, maar bruin mag ook. :j (Diep blauw/zwart is het allermooist :~ )
(Mensen die me kennen zitten me dan ook wel raar aan te kijken "wat moet jij met een gewone bruine :') )
Ben nu met name opzoek naar kwaliteit en dat wat ik dan zoek in een paard is bij de kleurtjes heel erg zeldzaam en daarom hangt daar dan ook weer een extra hoog prijskaartje aan.
Laatst bijgewerkt door Faline op 14-11-12 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:58

asjemenou schreef:
Beroerd?

Vind jij van niet dan? Je bied een potentieel Juniorenpaard aan en je plaatst een foto waarop alleen de huifkar nog mist achter het paard.

-O-

Lijkt mij dat je daar toch wel betere fotos van zou moeten hebben...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 23:00

Ik kan toch ook wel positieve dingen opnoemen. :)
Zie zat veel slechtere foto`s.

Maar heb zelf alleen maar 'projectjes', dus mijn foto`s zullen wel net zo belabberd zijn. :=