Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:35

Persoonlijk lopen er hele mooie vossen rond geen probleem mee.

Fijn dat Boy een goed thuis heeft gevonden gefeliciteerd Annet!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:36

Calypso84 schreef:
Yelly schreef:
Ik zou ook niet selecteren op kleur, Calypso :n Ik heb toch nog het idee dat je je iets te veel van anderen aantrekt :) Als jij een Tinker nou leuk vind, waarom kijk je daar dan niet voor :)? Tinkers kunnen ook makkelijk een dressuurproefje lopen en het zijn ook leuke paarden om op buitenrit mee te gaan!

Mijn vriend kan op het moment niet rijden omdat hij een whiplash heeft. Ik kan wel een tinker kopen, maar hij koopt mee. Ik heb er niet aan gedacht dat zijn benen eronderuit zullen steken. Het paard moet dus echt boven de 1.60 komen.. liefst nog iets groter.. die tinkers zijn er bijna niet. Dan gaan we dus samen voor een KWPN, Hannover, Oldenburg, Westenfalen enz.. Dit is voor mij ook geen probleem en kunnen we samen erop rijden.

Een tinker is meestal een stuk ronder dan een warmbloed zodat die langere benen van je vriend er nog steeds niet onderuit hoeven te komen. En als je een slanke warmbloed hebt van 1,65 m dan kunnen die benen wel er onderuit steken......
Maar ik ben het eens met de rest, je stelt eisen die niet van belang zijn en wel heel sterk de prijs beïnvloeden. Voor dat budget zul je ergens iets moeten toegeven op je eisen.

Calypso84

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:37

Ben nog niet zo lang aan het zoeken, wellicht in een later stadium :j

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:41

Evelijn schreef:
Gewoon meteen gaan kijken Nelleke, heb je ook geen concurentie ;) ze woont in de buurt.

@coroosje... wat leuk trouwens dat het goed gaat met de schimmel ook al was het niet meteen je droompaard.

Ik moet mijne ook eerst nog kwijt.. Heb hem hier al eens geplaats!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:44

Ja Calypso dat denk ik ook..
Geen vos geen schimmel geen bruin?? Blijft bijna geen kleur over! Misschien moet je het toch een beetje gaan veranderen met je ideale plaatje?!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:47

Jeetjemina Calypso84, jij bent wel een heel lastige klant... Niet dit, niet dat, niet zus en niet zo en Friesland is te ver weg. wat is ver weg in Nederland?!?
Die eerste schimmel uit de post van Ilsemarie lijkt me een heel leuk dier, zo van de foto's. :j
Ik laat nooit meer een paard staan om z'n kleur. Ik wilde ook nooit een schimmel, maar wat heb ik nu een fantastisch paard!! <3
Volgens mij kan je beter een paar maanden door sparen om je budget te verdubbelen.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:48

Pff dan wordt het lastig...dan kan je je budget verhogen maar die kleur is niet met geld te veranderen..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:49

Ik durf te wedden Karin dat 95% van de niet schimmel liefhebbende mensen Winston niet hadden laten staan, uitstraling doet veel meer dan kleur :J

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:50

welmoed__ schreef:
Geen vos geen schimmel geen bruin?? Blijft bijna geen kleur over! Misschien moet je het toch een beetje gaan veranderen met je ideale plaatje?!

na 1 week al water bij de wijn doen? Vind dat wat snel.. ik ben van mening dat er best wel wat tussen zit, geduld is een schone zaak :)
Mocht er idd niets zijn, dan kunnen we altijd nog consessies doen toch?

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:51

Je hebt gelijk is jou keuze maar heb het niet gelezen denk ik maar wil je dan alleen een zwarte?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:51

Calypso84 schreef:
welmoed__ schreef:

na 1 week al water bij de wijn doen? Vind dat wat snel.. ik ben van mening dat er best wel wat tussen zit, geduld is een schone zaak :)
Mocht er idd niets zijn, dan kunnen we altijd nog consessies doen toch?

Dat klopt maar dan is ondertussen misschien het hele leuke witte paard wel weg. Ik snap echt niet dat je op kleur selectreerd. Ik heb ook liever geen bonte of een schimmel maar dat neem ik niet in mijn zoekcriteria op..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:52

Seven schreef:
Ik durf te wedden Karin dat 95% van de niet schimmel liefhebbende mensen Winston niet hadden laten staan, uitstraling doet veel meer dan kleur :J
Het heeft bij mij ook een paar weken geduurd voordat ik hem wilde gaan bekijken... :D En ja, ik moest er nog een "eind" voor rijden ook.

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:52

Schimmels kunnen juist zo ontzettend prachtig zijn, deze bijvoorbeeld http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91623
Het is wel een tikkie onhandig, zo'n wit paard :+ maar och.

Kleur speelt voor mij helemaal niet mee, maar uiteraard kijkt iedereen wel (deels) naar uiterlijk.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:53

Daarom ze neemt de tijd prima toch ieder zijn ding.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:55

Ik heb ook liever geen vosmerrie,maar heb er nu toch 1 op het oog.
Mijn budget is ook niet zo ruim dus ben al blij als ik een iets knappere met een fijne beweging en ook nog gezond op de kop kan tikken.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:56

ambre schreef:
Ik heb ook liever geen vosmerrie,maar heb er nu toch 1 op het oog.
Mijn budget is ook niet zo ruim dus ben al blij als ik een iets knappere met een fijne beweging en ook nog gezond op de kop kan tikken.

Leuk hoor ga je er kijken?
Vindt ook ieder zijn ding wat maakt het uit..

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:57

Ben er al geweest,maar wil eerst nog bij de Valdez voor een 2de x kijken.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:58

haha, ik ben idd een lastige klant.. ik koop zo een kwalitatief slechte auto, zolang ik m maar mooi vind :o

de boyfriend houdt me hierin wel scherp bij een paard. We houden ons voorlopig aan het eisenpakket, mochten we er niet uitkomen, dan zullen we idd consessies moeten doen :j
wel fijn dat er mensen zijn zoals jullie die me met de neus op de feiten drukken hoor haha. We zullen het zien wat het gaat worden :P

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:58

Ik kan het me nog herriner dat je al schreef geen schimmel te willen :D Maar ik denk altijd maar zo wat staat er nu niet prachtig op een mooie schimmel. Ik ben persoonlijk gek op schimmels en vossen ze lijken meer te stralen dan de donkere kleuren.

Over de reisafstand, ik heb mn laatste merrie helemaal uit belgie gehaald waren ruim 4 uur onderweg maar dan heb ik ook een toekomstige topper voor terug gekregen. Ik zou het zo weer doen liever 1 x 4 uur of meer in de auto voor de juiste dan 10 x een uur voor iets wat toevallig meer in de buurt staat.

Playle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:00

Realiteit is vaak anders dan je voor je ogen hebt helaas..

Succes Ambre met je keuze!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:00

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:01

Ik laat ze echt niet om de kleur staan. Ben al jaren op zoek naar een leuke schimmel en ik heb 2 donkerbruine staan :D

Ik dacht vroeger ook dat ik het paard bij mij in de buurt kon vinden maar dat valt vies tegen als je niet boven de 15.000,- wil uitgeven. Uiteindelijk voor de laatste ook bijna 3 uur in de auto gezeten.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:02

Seven schreef:

Had deze al gezien ja! Zeker leuk paard!!!! alleen de 4000 komt niet overeen met mijn banksaldo helaas (althans, zoveel wil ik er niet aan uitgeven om nog een zakcentje over te houden ;) )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:05

Daar is vast nog wel over te praten anders had het dier wel in de prijsklasse 4000-6000 gestaan in plaats van 2000-4000 :D

Soms moet je gewoon bellen kijken en zien wat de mogelijkheiden zijn :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:07

Pizzazz schreef:
Schimmels kunnen juist zo ontzettend prachtig zijn, deze bijvoorbeeld http://www.sporthorses.nl/advertentie/paard/id/91623
Het is wel een tikkie onhandig, zo'n wit paard :+ maar och.

Kleur speelt voor mij helemaal niet mee, maar uiteraard kijkt iedereen wel (deels) naar uiterlijk.

die schimmel vin ik zo mooi he! Perfect paardje voor mij, helaas in een te hoge prijsklasse!
die zwarte is ook erg mooi!