Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:15

zoekt iemand een leuke grote 6 jarige M merrie?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:33

Nathe gefeliciteerd met je nieuwe paard. En heel veel geluk en plezier met haar gewenst.

Adin als je eraan blijft denken maak je geen verkeerde keuze om toch nog een keer te gaan kijken met je dierenarts.
Ik zal voor je duimen.

Ik heb een paar weken (vanaf begin november) iets geprobeerd te regelen met de keuring van een paard van een bokker.
Ik vond het een super lief dier en ik had veel interesse. Helaas gingen de geplande data mbt het keuren van de pony steeds niet door. Steeds kwam er van haar kant iets tussen waardoor de afspraak bij de kliniek verzet moest worden.
Nu hoorde ik een paar dagen geleden opeens dat de pony al meer dan een half jaar drachtig was. Verrassing! #) Stel je voor dat ik haar wel had gekocht, daar was ik niet blij mee geweest.
En omdat het contact zo moeilijk verliep en ik geen drachtige pony wil heb ik besloten er vanaf te zien.

Vorige week ben ik bij een haflinger gaan kijken. Ook een stuk buiten gereden. Het was een lief dier en cool in het koppie. Hij sprak mij erg aan maar toen ik naar zijn voeten en het beslag keek, kwam ik er na wat vragen achter dat hij hoefbevangen is geweest. Terwijl aan de telefoon werd beweerd dat de pony helemaal gezond zou zijn. |( Volgens de eigenaren had hij er nu geen last meer van en was het helemaal genezen.
Ik zal maar niet vertellen hoe lang ik daarvoor in de auto heb gezeten...En de teleurstelling daarna is natuurlijk ook groot.

Ik ben nu snip verkouden dus ik doe het deze week wat rustiger aan met zoeken.
Ik mis het rijden nu wel ontzettend. Ik wil zo ontzettend graag weer een buitenrit maken maar het zit er nu nog niet in..

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:49

Ik ga nu ook actief opzoek naar een nieuw dressuuroaard.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:50

Spaikey schreef:
Ik ga nu ook actief opzoek naar een nieuw dressuuroaard.

wat zoek je?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:02

Niene87 schreef:
@wreckh bij welke tinker ga je eigenlijk kijken ;)

Er werd een paar pagina's geleden een link gegeven naar een tinker van 1.70. Ben nog aan het heen en weer mailen voor een afspraak. Hoop dat het deze week nog lukt. Ben erg nieuwsgierig naar dit paard.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 09:58

adin ik duim voor je vandaag!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:09

Ik hoop dat ik vandaag iets hoor maar weet het niet zeker hoor en daarna nog klinisch + rug dus dan zijn we er nog niet maar hoop wel dat ik vandaag over het haakje hoor

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 10:10

@wreckh Oeh die bruinbonte!? Mooi ding hoor! Succes hopelijk wordt het wat!

@Iessie Balen zeg dat het zo moet lopen! Je vindt vast iets wat bij je past. We hadden al mail contact gehad mijn merrie zou perfect bij je passen maarja voor jou helaas drachtig.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:51

Niene87 schreef:
Ik heb een ruintje op proef vanavond om half 9 komt hij! hij is 4 jaar en springgefokt.
papa is Equador en moeders papa is Good Times!
Ben heel benieuwd hoe hij het gaat doen en of het bevalt!
Klein stalgebrek, kribbebijten. Dat gaan we in de gaten houden, hij staat nu alleen wellicht met meerdere stalgenootjes geen last meer van... hoop ik

Mooi dier hoor! Enne.........kribbebijten zal niet snel overgaan maar hoeft je ook niet echt tegen te houden (vind ik).
Tja, een dier wat dit niet doet is fijner maar als je je er niet aan stoort hoeft het geen belemmering te zijn.
Ik heb zelf 1 jaar geleden een merrie gekocht die het ook doet. Al van alles geprobeerd qua voeding en supplementen
maar het gaat niet over. Het verminderd hooguit soms. Ik laat haar lekker zuigen (heb rubber over de staldeur gedaan
zodat haar tanden niet te hard slijten). Soms doet ze het heel erg en moet je zelf de knop even om zetten omdat je
het dan storend vind. Ik wil je niet ontmoedigen maar het zal waarschijnlijk niet over gaan. Er zijn er heeeeeel weinig
die hiermee stoppen omdat het op een gegeven moment een verslaving is.
Ik ben erg blij met mijn paard en neem het luchtzuigen/kribbebijten voor lief :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:00

Nou... met goed stalbeleid en vooral rust en regelmaat is stoppen wel mogelijk. Mijn oudje, fanatieke luchtzuiger deed het zelfs op paaltjes in de wei, maar is inmiddels gestopt.. terwijl hij nu meer op stal staat dan de afgelopen jaren. Ik zou er ook niet iets aan doen als halsbanden, maar wel goed kijken naar het stalbeleid. Veel ruwvoer, weinig krachtvoer (en ook na het hooi voeren), evt. ondersteuning voor de maag, veel regelmaat en rust.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:06

Ik zeg ook dat het waarschijnlijk niet overgaat :)
Wij zijn van stal veranderd omdat we ander stalbeleid wilden.
's morgens krijgt ze eerst hooi en daarna haar brok. Ze krijgt ruime hoeveelheden ruwvoer
en maagcompositum als ondersteuning. Gaat om 9 uur naar buiten en rond 5 uur weer naar
binnen, dan ligt er weer een berg ruwvoer klaar. Bij de brok krijgt ze Opti Form en het is
heerlijk rustig op stal en toch blijft ze luchtzuigen. Soms wel minder maar het gaat bij mijn
paard niet over.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:07

Zeg nooit nooit, ;) mijn paard is pas na vier jaar met goed stalbeleid gestopt.

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 12:32

WOW Adin, wat spannend zeg!!
Ik ga heel hard voor je duimen. Hopelijk is alles goed en heb je een paardje gevonden!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:35

ingetje nog iets op het oog?

ingetje3012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 12:39

Ik heb nog een 2,5 jarige lord leatherdale op het oog. Moet nog even wachten op een berichtje over de vraagprijs, maar ben wel van plan te gaan kijken.
Verder wel wat leuke paarden gezien, maar zijn iets boven budget... Dus daar moet ik nog even nadenken.

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:42

Evelijn schreef:
Zeg nooit nooit, ;) mijn paard is pas na vier jaar met goed stalbeleid gestopt.

Dat is waar :) We zullen het zien ;)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:55

Ik ben gister teruggeweest naar de 3-jarige Oscar van iemand op Bokt. Vind het heel lastig. Het is een super leuk paard, en helemaal geschikt voor wat ik wil. Alleen vind ik het lastig om een onbekend paard echt te vertrouwen, omdat ik niet weet hoe ze reageren, en daardoor rijd ik ietsje onzekerder. Dat vertrouwen komt denk ik gewoon als je het dier wat beter kent. Paard in kwestie is ook echt superbraaf. Maar daardoor weet ik (nog) niet of het gevoel echt goed is. De eerste keer was het gevoel zowiezo super, alleen gister was ie iets drukker (vanwege het weer denk ik en hij had geloof ik in het weekend niet gelopen). Weet nog niet echt wat ik moet doen.
De eerste keer was het gevoel goed, maar dacht het verstand nog nee, en nu was het gevoel ietsje minder, maar het verstand zegt dat ik er een heel leuk paard aan ga hebben. Misschien nog een keertje terug, maar of de eigenaresse daar niet een beetje moe van wordt :=?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:00

Snoekiej schreef:
Ik ben gister teruggeweest naar de 3-jarige Oscar van iemand op Bokt. Vind het heel lastig. Het is een super leuk paard, en helemaal geschikt voor wat ik wil. Alleen vind ik het lastig om een onbekend paard echt te vertrouwen, omdat ik niet weet hoe ze reageren, en daardoor rijd ik ietsje onzekerder. Dat vertrouwen komt denk ik gewoon als je het dier wat beter kent. Paard in kwestie is ook echt superbraaf. Maar daardoor weet ik (nog) niet of het gevoel echt goed is. De eerste keer was het gevoel zowiezo super, alleen gister was ie iets drukker (vanwege het weer denk ik en hij had geloof ik in het weekend niet gelopen). Weet nog niet echt wat ik moet doen.
De eerste keer was het gevoel goed, maar dacht het verstand nog nee, en nu was het gevoel ietsje minder, maar het verstand zegt dat ik er een heel leuk paard aan ga hebben. Misschien nog een keertje terug, maar of de eigenaresse daar niet een beetje moe van wordt :=?

Als je zo onzeker/angstig bent of geen vertrouwen waarom kijk je dan in hemelsnaam naar een 3 jarige?

Ik zou dan echt voor een oudere bomproof paard gaan, 3 jarige hebben zekerheid/leiding nodig anders gaat het ook binnen de kortste keren verkeerd...
Paarden zijn nu eenmaal vluchtdieren met af en toe fratsen, zeker jonge dieren!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:02

De eigenaresse heeft er niks aan als jij paard na half jaar weer weg doet omdat het niet klikte. Een beetje paardenliefhebber wil liever dat zijn paard lekker een vast plekje krijgt en goed tot z'n recht komt. Als je als koper dan een paar keer extra wil kijken bij zo'n jong dier zou toch niet raar moeten zijn.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:06

heb je het misschien over d iëgo?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:06

Zo extreem is het ook weer niet hoor ;)
Ik heb mijn eigen paard nu 8 jaar, als jaarling gekocht en ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en ingereden. Ik ben alleen ietsje onzekerder bij een paard wat ik niet ken, juist omdat ik me heel bewust ben van dat ik mijn eigen paard door en door ken, en een ander niet. Ik moet een nieuw paard altijd eventjes aftasten, maar het is echt niet zo dat ik er super gespannen opzit ofzo. Ik merkte het gisteren alleen een beetje omdat hij wat drukker was en er een hoop dingen gebeurden waar de meeste paarden van zouden schrikken. Dan dacht ik van 'wat zou hij gaan doen', maar hij deed niets :)
Ik wil weer beginnen met een jonkie, omdat ik het ontzettend leuk vind om een jonkie op te leiden. Ik wil absoluut geen ouder paard.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:38

Adin heb je al wat gehoord? Ben je nerveus of valt het mee?

Niene dat klopt, en zo is er bij ieder paard dat ik heb gezien wel wat.
Een dragende merrie brengt toch een hoop zorgen (en risico's) met zich mee. Dat is iets waar je bewust voor moet kiezen vind ik.
Denk je niet dat je haar makkelijker had verkocht als ze niet drachtig was? Of was je daar ten tijde van de dekking nog niet mee bezig?

Een luchtzuiger zou ik echt niet willen. Ik word er nerveus van en ik vind het een heel vervelend geluid.

Snoekiej ik ben het eens met Evelijn. Een paar keer gaan kijken vind ik helemaal niet zo gek hoor.

Ik heb weer een mailtje gestuurd gisteren avond..Met een hoop vragen zodat ik wat meer info krijg..Pony lijkt me wel leuk. Het is een 6 jarige E pony ruin, geen papieren. Hij is gewend buitenritten te maken. Ik heb nog niets gehoord...Even afwachten dan maar.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:44

Misschien ben ik wat te nuchter hoor, maar ik heb het idee dat sommige wel heel veel beren in het bos zien en heel lang moeten nadenken alvorens tot aankoop over te gaan.
Natuurlijk is het een maatje voor het leven wat je zoekt, maar wanneer je te besluiteloos bent kan het paard/ pony aan een ander verkocht worden en dan heb je nog niets.

Eindeloos heen- en weer mailen met vragen vind ik altijd vreemd. Waarom niet even de moeite nemen en kennis maken met paard/ pony en eigenaar. Dan weet je toch in een keer wat voor vlees je in de kuip hebt?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 15:57

Nog niets.....
ben ook aan het werk dus kan ook niet even bellne of hij uberhaupt is geweest.

Nu ik de knoop heb doorgehakt hoop ik gewoon dat het goed is, maar ja, haak onveranderd betekend nog steeds niet dat hij klinisch in orde is en KS vrij.
Ik wil echt de rug op de foto hebben dus het blijft nog even spannend.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 16:06

spannend adin!
er staat nog een leuke op bokt sinds vandaag? Als de andere niets wordt :)