Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
renskep schreef:Laurelie
Landeline
Lavender
Leocadia
Levijntje
Libby Leigh
banketstaaf
Lumina
Liberthe
Lorelei
Lodeís
Liquorice
elenaMM77 schreef:Citaat:4ever2day schreef:
Ik ben op zoek naar een naam met een k, voor hengst en merrie.
Liefst een Engelse naam, en ik hou van een lange naam zoals: Keep it cool
Is er misschien ook iemand die een naam met Kaya erin kan verwerken?
mag ik vragen waar de naam Kaya die je erin wilt hebben vandaan komt?
is dat de naam van moeder of vader,
of van een familielid van je?
of vanwege de betekenis van het woord Kaya en zo ja welke houd je dan aan, het woord komt in meerdere talen voor zag ik net toen ik het probeerde te achterhalen..
zelf vind ik het namelijk ook altijd mooi om een betekenisvolle naam te geven, ook al is die betekenis (zoals van Kaya) niet altijd direct duidelijk.. het is dan echt een cadeautje wat je het paard meegeeft in het leven voor mijn gevoel (zelfde met babynamen natuurlijk)
ik neem aan dat je deze betekenis liever niet ziet lol
Kaya means "marijuana" in Jamaican slang, and this is the "kaya" Bob Marley sang about.
Jodi93 schreef:Ik had al een beetje gekeken bij noors maar kon niet zoveel vinden (of ik keek op een verkeerde site)
Ik vind iets sportiefs wel leuk iets wat je niet verwacht bij een fjordIk zal zo even posten wat ik zelf al had
x_Elise schreef:Hoi, ik kom even inbreken
Ik ben op zoek naar een naam voor een 4 jarige bruine merrie.
Ze is chique gebouwd maar ben wel op zoek naar een beetje een stoere naam die ook op wedstrijd leuk is.
Ze is 4 dus haar naam moet beginnen met de F (kwpnner).
Zou iemand mij kunnen helpen?
elephants schreef:Hoihooooi!
Ik wil graag met mijn merrie fokkenIk ben opzoek naar leuke Franse namen, aangezien het een Mérens is en ik raszuiver wil fokken. Tot nu toe vind ik zelf voor een merrie Fauve, Celesse en Solenne heel leuk, met Fauve (uitspreken als 'Foovv') als grote favoriet. Hengstennamen, daar kom ik niet uit. Dareau vind ik wel leuk, met als roepnaam Do, en Sauvage, en die noemen we gewoon Soof dan. Iemand nog ideeën?