Bokt en Antoine De Bodt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:32

Volgens mij komen volgens AdB hko klachten door overbelasting dat is wat anders dan een rugprobleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:34

Ik heb hem toch herhaaldelijk horen zeggen dat HKO een rugprobleem was. Hij werd zelfs kwaad toen mijn zus de gangbare veterinaire diagnostiek aankaartte, omdat het dus geen beenprobleem zou zijn maar men het daar wel zoekt.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:36

Misschien heb ik het dan verkeerd begrepen. Ik weet in ieder geval wel dat hij de diagnostiek via foto's niet relevant vind en voor zover ik heb begrepen zijn er ook in het medisch circuit vraagtekens bij de fasering. Maar dat onderwerp is in andere topics al meer dan uitgebreid behandeld.
Laatst bijgewerkt door astridh op 28-01-03 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:36

Ehm astridh, hij zei tijdens de clinic zelf dat het ind e rug zat...

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:38

Laten we maar hopen dat de "tegen hangers" er nooit mee te maken krijgen. Waar het ook vandaan komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:42

Misschien heb ik het wel verkeerd begrepen hoor. Uiteindelijk was hij niet erg duidelijk de hele dag door, en ik had helaas niet de mogelijkheid om het op video vast te leggen en nog 10x na te kijken, met een Vlaamse tolk naast me }>

Oooo, nou word ik flauw, ik hou hier echt mee op!

Mensen, allemaal veel plezier met je paarden, of je er nou mee in het bos crosst of mee op concours gaat (springruiters! De volgende keer sturen we een springruiter naar Antoine *LOL* ) Ik hoop dat je dat nog lang en in goede gezondheid kunt blijven doen.

Ik hou er dus mee op, wees a.u.b. dan ook zo vriendelijk niet langer uit hun verband gerukte uitspraken hier neer te kwakken, want dan dwing je me tot het doen van nieuwe uitspraken waarin ik in feite weer precies hetzelfde zeg die je dan vervolgens opnieuw kunt gaan uitpluizen, en daar schiet niemand iets mee op.

Ik ga lekker fijn verder met mijn ding doen, en voor de wedstrijdruiters onder jullie die de "strijd" nog willen aanbinden: see you in competition! Knipoog

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:45

Zep schreef:
Wat zij van de Bodt vind doet er niets toe. Het komt wel zo over en wordt ook onmiddellijk aangegrepen door anderen.

wie is zij? bedoel je mij of cowgirl

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:47

Zep schreef:
Ik ga lekker fijn verder met mijn ding doen, en voor de wedstrijdruiters onder jullie die de "strijd" nog willen aanbinden: see you in competition! Knipoog

ok Haha! ik moet nog wel even een kind op de wereld zetten tussendoor dus ik heb wat vertraging maar ik kom eraan hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:50

P.S. voor alle mensen met een kreupel paard die zich aangevallen voelen: ik heb bijna 3 jaar lang langs zowat iedere gerenommeerde kliniek in NL en Dld geleurd met een paard dat weliswaar geen HKO had maar wel vage kreupelheidsklachten. Ik heb van alles geprobeerd op rijtechnisch gebied omdat ik lang gedacht heb dat het daar aan lag (en zelfs de heer de Bodt een mailtje gestuurd, maar die gaf aan dat hij niet dacht dat hij een oplossing kon bieden, hoewel ik welkom was het te komen proberen)

Dus kom er niet mee aanzetten dat ik me niet in de eigenaar van een kreupel paard kan verplaatsen. Ik heb mijn paard vlak voor kerst naar de slager kunnen brengen, simpelweg omdat het "gestel" van nature te zwak was om serieus belast te kunnen worden, op welke manier dan ook. Ik denk niet dat ik hoef uit te leggen hoe ik me daarbij gevoeld heb.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:55

Nog even voor de duidelijkheid:

Mijn paard heeft GEEN HKO maar een slijmbeurs ontsteking.
Maar laat dat nou net wel het slijmbeursje zijn bij de HK.
Mijn DA sluit HKO volledig uit dus ... ...
Alle botten op de foto's waren gaaf en hij zou ze een 1 tje geven.

Dit zegt mijn DA dus he niet ik!
Ik zou zelf niet eens meer durfen zeggen dat mijn paard het heeft want ik weet het geen eens.OOk dat van die cijfertjes twijfel ik aan omdat hier mensen zijn met paarden met allemaal 4en die goed lopen.
Ik zeg dit ook altijd tegen anderen dat ik hier zeker aan twijfel.

Of HKO uit de rug komt? Tja daar heb ik ook mijn bedenkingen over.
Net als het argument dat kribbebijten en luchtzuigen rijtechnische problemen zijn.

Ik kan daar wel een test mee doen want we hebben een luchtzuiger op stal, maar ik sta totaal niet achter dat argment.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:57

Cowgirl schreef:
Of HKO uit de rug komt? Tja daar heb ik ook mijn bedenkingen over.
Net als het argument dat kribbebijten en luchtzuigen rijtechnische problemen zijn.

Ik kan daar wel een test mee doen want we hebben een luchtzuiger op stal, maar ik sta totaal niet achter dat argment.

Bonfire is ook een luchtzuiger.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 19:58

Zep het nadeel van inet is nu eenmaal dat dingen soms anders overkomen dan je bedoeling is, daar kan je niet altijd de ontvanger de schuld van geven, als je merkt dat iets anders overkomt dan je bedoelde dan kan je dat best uitleggen, vaak wordt daardoor de zaak opgehelderd, soms blijft de misvatting bestaan, daar ligt niet altijd onwil aan ten grondslag.

Luchtzuigen komt toch door maagzuur heb ik net in bit gelezen Haha! Rennies zouden helpen, maar dat is een ander topic.
Laatst bijgewerkt door astridh op 28-01-03 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:00

Zep schreef:
Hoe vond jij (onderbouwd!) Ozep dan lopen aan het einde van het uur, zonder dat te vergelijken met hoe hij aan het begin ging?

tja, de laatste 5 minuten heb ik niet meer gezien... maar het laatste wat ik heb gezien, hoe zou ik het moeten omschrijven...
kan het in 1 woord zeggen; 'zoekende'.
Begrijp het dan ook niet verkeerd, ongetwijfeld zal Sjuim ook haar paard wel eens lekker 'gewoon' voorwaarts-neerwaarts rijden (want daar wilde Antoine naar toe), maar misschien 'zoekende' , omdat ie toch ff duidelijk 'rechtgericht' was en daardoor 'zoekende', in de zin v. hoeveel voorwaarts...of juist niet... of juist wat 'hangerig' .

Dan kom je waarschijnlijk weer op hetvolgende punt; was Ozep bij binnenkomst 'recht' en was hij na het werk aan de longe 'recht' ...
Ook daar heb ik al eerder een antwoord op gegeven...

En Sjuim; ik wil ook niet zeggen dat ik het persé weet en 'gelijk' heb, maar vindt het ook wat kort door de bocht te zeggen dat ik als westernruiter al gauw een 'opgericht' paard zie Scheve mond
Ik heb meer 'engels' gereden als western en ben dus hierdoor juist meer geneigd mijn (western)paarden téveel op te pakken, omdat ik vanuit de basis (voorwaarts-neerwaarts) naar een bepaald doel toe wil werken, maar daar hoort dan de 'oprichting' niet bij... , wel 'verzameling' en 'goed door de rug' anders kan ik niet glijden Knipoog (niet op de goeie manier tenminste).

Nogmaals, we hebben ook te maken met een 'mening' , die een ieder hier absoluut niet hoeft te delen met mijn mening Knipoog
Idd... Zep; het gaat er om dat we plezier beleven aan paardrijden en hopen toch allemaal dit goed te doen, voor behoud v. je paard.

groetjes

groetjes

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:06

Wouter24"]
[quote="Zep schreef:
Wouter: ik zeg toch ook nergens dat het Duitse 6-puntensysteem niet goed is? Verward

heb je denk ik dan verkeerd begrepen

en ga verder hier niets meer posten krijg nu al een trauma als ik de naam AdB hoor

en voor alle bokkers wie zijn paard hoefkatrol heeft, of scheef is, of traag of niet wil nageven...

stop met geld uitgeven aan je anky kleren en dure dekjes, ga dat geld uitgeven aan een goede instructie en leer PAARDRIJDEN, zoals het ooit bedoeld is.
[/quote]

en bedankt he,
jij maakt vrienden of niet?

dus jij zegt dat ik mijn paard verkloot hebt omdat ik geen genoeg geld uitgeeft aan mijn paard maar aan mijn "Anky kleren''. Die ik niet eens heb.
en eh bijna alle paarden zijn scheef, er zijn er zat die niet nageefelijk lopen en ook zat die niet voor uit te branden zijn.

dus bedankt voor het compliment he
Laatst bijgewerkt door Novelle op 28-01-03 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:06

Zep schreef:
P.S. voor alle mensen met een kreupel paard die zich aangevallen voelen: ik heb bijna 3 jaar lang langs zowat iedere gerenommeerde kliniek in NL en Dld geleurd met een paard dat weliswaar geen HKO had maar wel vage kreupelheidsklachten. Ik heb van alles geprobeerd op rijtechnisch gebied omdat ik lang gedacht heb dat het daar aan lag (en zelfs de heer de Bodt een mailtje gestuurd, maar die gaf aan dat hij niet dacht dat hij een oplossing kon bieden, hoewel ik welkom was het te komen proberen)

nu hoor ik toch iets nieuws ... je bent waarschijnlijk de eerste waar hij tegen gezegd heeft dat hij je niet kon helpen... Verward
Vaak geeft hij juist aan dat je een paard, waar niemand het meer mee ziet zitten, dit paard bij hem thuis te brengen... voor iig een maand.
Gratis... als hij hem niet goed krijgt...
Als hij hem wel goed krijgt, moet je dan wel betalen.
Riskant om zoiets te doen, maar schijnbaar is ie wel overtuigd ...

groetjes

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:20

Ik geloof niet dat Wouter jouw naam genoemd heeft Novelle Verward
En ik begrijp ook niet zo goed waar je hem nu op aanvalt Scheve mond

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:22

hij zegt toch '' voor alle bokkers wie zijn paard hko heeft, of scheef is, of traag of niet wil nageven''

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:32

Novelle schreef:
dus jij zegt dat ik mijn paard verkloot hebt omdat ik geen genoeg geld uitgeeft aan mijn paard maar aan mijn "Anky kleren''. Die ik niet eens heb

nee dat zegt hij niet en waarom voel jij je dan aangesproken? Verward

Citaat:
en eh bijna alle paarden zijn scheef, er zijn er zat die niet nageefelijk lopen en ook zat die niet voor uit te branden zijn.

ik snap niet wat je hier mee wil zeggen Verward

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:36

Kayla"]
[quote="Novelle schreef:
dus jij zegt dat ik mijn paard verkloot hebt omdat ik geen genoeg geld uitgeeft aan mijn paard maar aan mijn "Anky kleren''. Die ik niet eens heb

nee dat zegt hij niet en waarom voel jij je dan aangesproken? Verward

Citaat:

ik snap niet wat je hier mee wil zeggen Verward
[/quote]

hij zegt wel dat mensen met een paard met hko geen geld uitgeven aan hun paard maar aan hun kleren.

Dan voel ik me aangesproken ja, al mijn geld gaat naar het paard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:37

Zep schreef:

Ik vind het argument dat Ozep niet fijn loopt door spierpijn vergezocht en eerlijk gezegd weer iets om de boel maar zo te draaien dat je het weer positief krijgt.

Uhm Zep, nu ruk jij mijn opmerking ook totaal uit zijn verband.
Die opmerking maakte ik omdat er diverse malen werd gesteld dat paarden direct profijt hebben van een training/les.
Uit ervaring weet ik dat dat niet zo is.

Of je nu les hebt van AdB, Mattias Janson of wie dan ook, als je paard gewend is gereden te worden in een bepaald systeem en hij moet opeens in een ander systeem gereden worden, spreekt hij spieren aan die hij normaal niet aanspreekt. Logisch gevolg: spierpijn.
Zoals ik uit het verhaal begrijp geldt dit nu ook voor Ozep, waarvan Sjuim zegt dat hij nu al 2 dagen niet lekker loopt.
En daarmee houd ik geen pleidooi voor AdB maar je moet wel realistisch blijven en niet alles op AdB afwentelen.
Dat vind ik zelfs als 'niet AdB-ven' Knipoog te ver gaan.

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:37

novelle schreef:
hij zegt wel dat mensen met een paard met hko geen geld uitgeven aan hun paard maar aan hun kleren.

Dan voel ik me aangesproken ja, al mijn geld gaat naar het paard.

Als jij dat niet doet gaat het dus niet over jou, lijkt me erg duidelijk Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Jacksel op 28-01-03 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Novelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:39

hij heeft zo ie zo net het recht om z'n poedersuiker opmerking te plaatsen, vindt ik.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:44

Als dat bij jou niet zo is dan BEDOELT HIJ JOU NIET en hoef jij je dus ook NIET AANGESPROKEN te voelen!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:48

Bovendien Novelle, zou jij het dan wel goed vinden als iemand al zijn geld uit zou geven aan dure anky kleding dekjes enz. terwijl het paard iets mankeert en diegene dus geen geld heeft voor het paard Verward
Kan het me bijna niet voorstellen, en dat is wat er volgens mij bedoelt wordt...

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:53

Ik vind zijn opmerking nogal meevallen, je moet niet over elk woord struikelen, hij bedoelt het niet voor iedereen persoonlijk, maar alleen de mensen kennelijk hun geld uitgeven aan dure spullen ipv goede instructie. En als jij daar niet onder valt snap ik niet waar je je druk om maakt PUNT.