'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

suuzepuus

Re: 'Ik eet geen paardenvlees want dat is zielig'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:59

en hoelang denken jullie dat een (biologische scharrel) leg kip leeft voordat ze gesacht wordt?? de productie van eieren wordt namelijk minder na 2!!!!! jaar is het over met het beestje. er gaat echt niemand een ex legbatterij/ biologische scharrel leg kip opvang starten hoor
wij hebben hier 1 ex legbatterij kip lopen die blijft tot ze er dood bij neervalt. al haar 30.000 vriendinnen zijn dood.
wat moeten we er anders mee dan opeten?

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:06

dit is nu exact wat ik bedoel. Beest kan niet meer gebruikt worden en moet dus maar dood.
Terwijl als iemand hier schrijft dat ie zn paard naar de slager doet omdat ie dr niet meer op kan rijden dan is bokt te klein.
terwijl hier de zin "wat moeten we er anders mee dan opeten" ook opgaat.
Maar das een paard en geen kip, dus dat is anders.
misschien moeten wij eens gewoon stoppen om dieren als spreekwoordelijke melkkoe te zien.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:08

wat moeten we dan met die kippen? ze kunnen ook vernietigd worden maar das natuurlijk onzin. kunnen we ze net zo goed opeten. of heb je een betere optie??

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:22

snappen hier dan echt maar een paar mensen de wet van vraag en aanbod???? ohf heb ik het dan echt zo verschrikkelijk moeilijk neergezet?

ik ga mezelf ff quoten, geef me een minuutje aub

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:23

nee maar jullie willen wel allemaal eieren eten en spullen waar eieren in verwerkt worden. dan moeten er toch kippen zijn om die eieren te leggen........

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:23

dat wou ik dus net zeggen. Vraag en aanbod.
Dus gewoon minder eieren eten en er meer voor betalen.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:29

hier al 1 quote van mezelf, heb gewoon geen zin om dat allemaal nog eens te typen Slapen

Vegetariër
Een vegetariër eet geen vis, vlees of gevogelte. Bovendien onthoudt hij zich van daarvan afgeleide producten zoals gelatine.

Ovo-vegetariër
Een ovo-vegetariër is een vegetariër die wel eieren eet, maar geen zuivelproducten.

Lacto-vegetariër
Een lacto-vegetariër is een vegetariër die wel zuivelproducten eet, maar geen eieren.

Lacto-ovo-vegetariër
Dit is de minst strenge vorm waarbij wel zuivel en eieren gegeten worden. In de volksmond wordt dit dan ook meestal bedoeld met de term 'vegetariër'.

Totaal-vegetariër
Een totaal-vegetariër gebruikt wel dierlijke producten zoals leer, wol en zijde maar eet geen vlees, vis, schaaldieren, gevogelte, honing, zuivel en eieren.

Pesco-vegetariër
Een pesco-vegetariër eet geen vlees en gevogelte, maar wel vis.

ViVo-vegetariër
Eet wel VIs en geVOgelte, maar geen vlees of schaaldieren.

Veganist
Een veganist eet enkel plantaardig voedsel. Hij blijft niet alleen uit de buurt van dierlijke producten zoals zuivel en eieren, maar ook van leer, wol, honing...

Fruitariër
Fruitisme komt niet vaak voor en is de meest extreme vorm van vegetarisme. Fruitariërs voeden zich enkel met plantaardige producten die de natuur 'vrijwillig' ter beschikking stelt en die niet de vernietiging van de hele plant tot gevolg heeft. Daaronder valt alle fruit en vruchten van planten zoals noten zaden, bessen, peulvruchten en bonen. Wortel- en knolgewassen en blad-of stengelgroenten staan niet op het menu. Veel fruitariërs zijn aanhangers van het raw-foodism en eten ook alles rauw.

de wet van vraag en aanbod...
reken eens uit wat een 'vleeseter', eet aan vis en vlees op 1 jaar... dit is dan de vraag van de 'vleeseter' naar de vleesindustrie. om hieraan te voldoen, moet het aanbod aan vlees en vis ook evenredig zijn.
neem dit gebruik weg, dus de vraag daalt. dan moet het aanbod ook evenredig dalen (of toch al iets)
vervang die 1 jaar, nu eens door een mensenleven... dat zijn hopen dieren die gespaard zijn he...

suuzepuus, ik vermijd zoveel mogelijk dingen waar melk en eieren in zijn verwerkt. maar ik eet idd nog brood, pannenkoeken,... vandaar dat ik geen veganist ben, maar wel een vegie.
eens de weide in orde is, zullen wij hier onze eigen kipjes houden. de eitjes die wij niet opkunnen, eten ze fijn zelf op.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:57

Afbeelding

Vandaag had ik mijn 'high-fashion-vega' shirt aan naar stal...
Het ontlokte toch een gesprek... wat overigens vreedzaam verliep Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:03

Wat een gaaf shirt Ninx! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Schijnheilig

AnnemiekN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:07

Als je vlees eet vind ik persoonlijk
kun je ook paard eten want,
een ander dier vind je neit erg en een paard
wel net zoals de TS ook zegt raar hoor maar gelukkig
eet ik geen vlees in ben vegatarisch! Haha!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:15

RedPassion schreef:
Wat een gaaf shirt Ninx! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Schijnheilig

dat wil ik ook graag weten...
please Tong uitsteken

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 22:48

wat wel vreemd is dat niemand mn vraag kan beantwoorden......

Bentee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:00

Dat zeiden ook een paar meiden bij mij op kamp vorig jaar.
En dan eten ze wel een gehaktbal,kroket en noem maar op.
Maar geen frikandel
Ik zelf ben al een paar jaar vegatarier.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 07:26

suuzepuus schreef:

volgens mij heb je van meerderen antwoord gehad.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:58

Deze (interessante) discussie leidt er wat mij betreft toe dat ik een vegetarisch kookboek heb geleend van de bieb (kunnen we wat varieren - dagje vlees, dagje vegetarisch, dagje vis), weer eens wat vaker een bezoek aan de keurslager ga brengen (hoe zou het zitten met het vlees van de plaatselijke supermarkt? Deze heeft wel een eigen slagerij. Tijd voor een google-momentje ) en me dus weer wat bewuster ben van wat er op mijn bordje ligt.
Hiervoor dank!

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:00

vind ik leuk om te horen!

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:00

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 10:58

danneke80 schreef:
suuzepuus schreef:

nope

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:04

Stukje paardenvlees is wel lekker, ook op brood. Tsja ik snap dat mensen het niet willen eten, maar ik vind dat er geen verschil is tussen paard, kip koe of varken. Lachen

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:15

danneke80 schreef:
suuzepuus schreef:

nope

danneke80 schreef:
dat wou ik dus net zeggen. Vraag en aanbod.
Dus gewoon minder eieren eten en er meer voor betalen.

krak schreef:
de wet van vraag en aanbod...
reken eens uit wat een 'vleeseter', eet aan vis en vlees op 1 jaar... dit is dan de vraag van de 'vleeseter' naar de vleesindustrie. om hieraan te voldoen, moet het aanbod aan vlees en vis ook evenredig zijn.
neem dit gebruik weg, dus de vraag daalt. dan moet het aanbod ook evenredig dalen (of toch al iets)
vervang die 1 jaar, nu eens door een mensenleven... dat zijn hopen dieren die gespaard zijn he...

suuzepuus, ik vermijd zoveel mogelijk dingen waar melk en eieren in zijn verwerkt. maar ik eet idd nog brood, pannenkoeken,... vandaar dat ik geen veganist ben, maar wel een vegie.
eens de weide in orde is, zullen wij hier onze eigen kipjes houden. de eitjes die wij niet opkunnen, eten ze fijn zelf op.

en wat zijn dit dan?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:20

Ik ben ook gestopt met paardenvlees te eten toen ik op de manege aankwam. Tja, je lievelingsdier eet je niet op hé Haha!

Daarna stopte ik met koevlees, omdat een vriendin van me koeien had en heb die kalfjes gezien en ja... Dat doet je toch wat. Varkensvlees heb ik nooit gemogen. Dus dan stop je uiteindelijk maar helemaal met vlees eten...

Nu eet ik enkel nog vis en vleesvervangers.

Ik vind het niet echt zielig, het gaat me puur om het principe van kleine schattige babydiertjes Huilen van het lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:28

suuzepuus schreef:

Ik kan je vraag wel beantwoorden maar wederom is het voor iedereen persoonlijk denk ik.
Van mij mogen kippen best langer leven en minder eieren geven, dat dan kip en ei duurder worden is iets wat ik erwel voor over heb.

Ik heb ook paar biokippetjes hier lopen, gekocht voor 1 euro per stuk (slachtkippetjes) harstikke leuk die meiden en die blijven hier ook.

Er is niks mis mee om kippen te slachten en op te eten, uiteindelijk worden we als vleeseters geboren en is het een natuurlijk proces, het enigste wat ik wel erg vind is het dierenleed wat er aan vooraf gaat en dieren niet als levend iets worden gezien maar als een product.
Dus ja dat die 30.000 zusters van jou kippetje geslacht en opgegeten zijn is wel te begrijpen wat had je er inderdaad anders mee kunnen doen, alleen word het tijd dat men eens anders gaat denken, dieren het leven geven wat ze verdienen, we kunnen ook vlees eten van dieren die wel een goed leven hebben gehad en ouder als 2 jaar worden.
En dan kan ik het niet laten, stel dat die kippetjes mochten kiezen?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:36

de kippen gaan minder eieren leggen maar de kwaliteit wordt ook veel minder , dat kunnen jullie hier allemaal komen proeven hoor!!
ik ben het er wel mee eens dat er minder gebruikt kan worden maar er worden eieren gebruikt in zo ontzettend veel levens middelen net zoals boter en melk. ik denk dat de meeste vegetariers niet verder denken dan hun stukje vleesvervanger op hun bord. dat stukje wordt meestal gebakken in boter (jaja bij sommigen ook vast in olief olie of andere plantaardige olie). het geen vlees eten heeft weinig nut in mijn ogen omdat er zoveel andere dierlijke producten zijn die we allemaal gebruiken. dat hoofdstel op je paard is gemaakt van een koe! dat dropje van gisteren avond is gemaakt van koe en zo zijn er ook veel medicijnen make up producten waar dierlijke stoffen inzitten.
het 'overgebleven'vlees kunnen we dan toch net zo goed opeten???
en ja we eten veel te veel vlees met zn allen. dat kan echt wel wat minder.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:56

Dat overgebleven vlees is niet zo gek veel hoor.
Maar als de mensheid alleen dat "overgebleven vlees" zou eten dan zou de wereld er een stuk mooier uitzien.

Er zijn vast wel vegetariers zo kortzichtig dat ze alleen aan het lapje vlees op hun bord denken, maar ik ken ze niet.
Bakken doe ik inderdaad in de olijfolie omdat dit gezonder is. Mijn hoofdstel is van biothane (ook omdat ik te lui ben om leer te poetsen) helaas mijn zadel niet. Dit bleek niet haalbaar.
Drop en snoep eet ik zelden tot nooit.

Zowiezo vind ik trouwens dat elke stap, hoe klein ook, om het leven voor (vlees)dieren te verbeteren zinvol is.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:59

leuk paard he b je trouwens danneke!! lekker dik hihihi maare je verkoopt dus nu net pas je leren hoofdstel..... je paard heeft du s wel met n dooie koe op zn kop gelopen en oopt ook met n dooie koe op zn rug.