Bonjoy schreef:Ik praat ook altijd als ik met een paard bezig benMeestal ook met jonge paardjes etc., tijdens het poetsen
Ja met jongen paarden doe ik het ook zeker wel. Die zijn natuurlijk vrij onzeker nog en gespannen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bonjoy schreef:Ik praat ook altijd als ik met een paard bezig benMeestal ook met jonge paardjes etc., tijdens het poetsen
. Zelf heb ik altijd hele verhalen naar mijn paard en hij vindt het volgens mij wel gezellig. Hij kijkt in iedergeval erg vrolijk

van het moment dat ik haar begroet als ik aankom op de manege tot aan haar geruststellen op buitenrit, of gewoon het zeggen dat ze lief is als ze haar best doet. Ik heb er nooit negatieve gevolgen van meegekregen! Ze doet dan meestal vrolijk haar oren naar voren en ontspant juist!
En alsie bang is ook
even kalmeren. Hij reageert er goed op. Als je zegt dattie braaf is. Gaat ie gelijk met zijn neus naar beneden.
) Als het nodig is geef ik haar ook een uitbrander (maar dat is gelukkig bijna nooit nodig)