Het Reading Experiment - Deel 1 (3 rondes)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Het Reading Experiment - Nieuwe foto's op blz 12.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 06:53

Kunnen we de uitslag krijgen? Haha! Haha! Haha!
(ik ben het hele weekend weg en maandag met leerlingen op excursie Clown )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 00:28

Zeurpiet Haha!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:07

Peelie schreef:
Ik doe de 3e foto van de beginpost.

Daar hebben de eigenaars al op gereageerd, paar pagina's terug Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:13

Ben benieuwd naar de uitslagen ik ga dit eventjes volgen Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:49

poes schreef:
Zeurpiet Haha!

Ik ben zo benieuwd of ik latente gaven heb Tong uitsteken

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:51

IKbenEllen schreef:
Peelie schreef:
Ik doe de 3e foto van de beginpost.

Daar hebben de eigenaars al op gereageerd, paar pagina's terug Knipoog

Ow... Op welke pagina dan???

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:13

laat maar heb het al gevonden en de eigenaar een pmetje gestuurd...

Ik zat heel erg goed Haha! *ik is trots*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 06:59

Morgen mogen de eigenaren de uitslag bekend maken.

Het hele idee van dit experiment was juist om te laten zien dat je echt met dieren kunt communiceren, en niet om te bewijzen dat readers eventueel dingen kunnen opzoeken op bokt.

Dit experiment is op deze manier opgezet, en niet anders.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 12:54

nee dat weet ik... Maar ik was verbaast dat ik zo goed zat Bloos! Tong uitsteken

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:59

Peelie, misschien moet je dan nu ff een foto pakken van pagina 12. Het is namelijk twijfelachtig omdat de antwoorden van de foto's van de eerste pagina, allemaal verderop in dit topic te lezen zijn Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 15:40

Oke Rock Lachen Dan snap ik 'm, ik dacht dat 't een experiment was ook met betrekking op readers zelf zegmaar, sorry Lachen

Ik doe ook maar een poging, ik vind 't lastig moet ik eerlijk zeggen maar misschien vooral omdat ik lichtelijk sceptisch ben vanwege slechte ervaringen met een reading die ik zelf heb laten doen. Toch krijg ik wel af en toe beelden/woorden door, geen hele verhalen en ik weet ook niet of er iets van klopt, maar ik vind het wel 'leuk' om eens te proberen. Ik probeer mn losse woorden maar aan elkaar te koppelen, dan lijkt het toch nog wat Clown
Tot nu toe lukt t me maar bij 2, of nouja, die gaan vrij 'snel' eigenlijk... als ik ze allemaal vrij snel 1 voor 1 afga krijg ik bij deze 2 direct al dingen 'door', de rest eigenlijk allemaal nog niet...
hahaha en nu maar hopen dat ik mezelf niet te erg voor l*l zet *LOL*

Schimmeltje (3e foto): lief, lijkt kalm op de foto maar ik voel dat ze (?merrie?) ook nog wel wat pittig kan zijn, staat hoog in het bloed?, vind het lastig om verder echt dingen over het karakter door te krijgen. wel krijg ik een heel sterk wel beeld, of niet eens beeld, maar een soort gevoel van samenzijn/overgave, een herinnering naar een bepaald moment? ik kan het niet beter plaatsen, het lijkt een herinnering naar een sterk moment van samen zijn, maar ik kan het niet plaatsen verder, ik probeer iets te zien (?) ervan maar krijg geen duidelijk beeld voor ogen. Ik voel ook een lichte pijn in mijn knieen bij mij gewrichten, en lichte pijn in mijn benen (hoewel, meer tintelingen). rechts iets sterker dan links, maar links voel ik het ook gewoon. Maar ik weet niet of ik dat moet terugplaatsen op de merrie (?) of dat dat komt omdat m'n bureaustoel niet goed is haha Haha!

meisje van foto 6: vrolijk, lief/zorgzaam, veel met anderen begaan. Ook wel wat maf (nee, niet negatief bedoeld), excentriek dan ook af en toe geloof ik. creatief!! is een woord wat wel meteen bij me opkomt. (of zou het komen door de bloemetjeskrans? Haha! )
en heel stom maar ik heb een soort vakantiegevoel? geen idee wat ik daarvan moet maken Clown en nu voel ik heel licht op de achtergrond een gevoel van verdriet/verlies, het is niet echt overheersend maar het lijkt er wel te zijn.

Ik ga heel even iets anders doen en zometeen kijken of het me weer lukt mn hoofd 'leeg' te maken, want dat kost me gewoon vrij veel moeite nu even, en dan kijken of ik bij anderen ook iets van woorden of beschrijvingen ofzo krijg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:42

de zwarte van foto 2: ik krijg heel veel verschillende woorden door alleen ook tegenstrijdige dingen, dat maakt het wat lastig. ik probeer er maar wat van te maken. ze (ik denk 'ze' omdat ik het woord 'dame' letterlijk zo doorkrijg, dus ze zal wel bedoelen dat ze een merrie is dan) is erg lief, attent, houdt van aandacht en vooral van knuffelen. in de omgang vrij kalm, maar ik krijg tegelijk door dat ze wel pittig kan zijn en zich kan laten gaan. misschien is dat pittig/laten gaan wel onder het zadel, en het kalme gedrag gewoon in de omgang? ze lijkt al wat oud op de foto denk ik, door de kuiltjes, maar in de 'reading' krijg ik totaal niet door dat ze al oud is dus ik weet 't niet zeker. ze wordt iig nog bereden volgens mij, want ik krijg duidelijk door dat ze dat leuk vindt maar zich soms zelfs wat tegengehouden voelt. niet met 'gewoon lopen' (geen idee, zo krijg ik het zegmaar als gedachte?) maar met rennen en springen (ik weet niet of ze springen als gek doen bedoelt of als discipline). dat vindt ze allebei erg leuk, maar nogmaals, ik weet niet of ze nou bedoelt gek doen in de wei of springen als discipline met het rijden. 'gewoon lopen' vindt ze wat saai en dan wilt ze niet altijd graag werken geloof ik. dan kan ze zich wat vervelen en langzaam doen maar ook 'dollen' (dat woord krijg ik zo in mijn hoofd?) als ik me concentreer op mijn lichaam voel ik geen pijntjes, volgens mij zit ze goed in haar vel. heeft ze een liksteen of niet? ik krijg nl. wel een soort dorst/droge mond en lichte zoute smaak, misschien dat ze behoefte heeft aan een liksteen maar ik heb geen idee of dat is wat het betekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:09

Leuk dat je het hebt geprobeerd WW! Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 03:00

Nou eigenaars van de foto's , laat jullie horen Haha!

Ballerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 06:52

Nou ik ben de eigenaar van foto 3, het witte paardje. Ik moet zeggen dat er best wel het een en ander klopt aan sommige readings!

K_im zei: “Eveneens een merrie, ik denk ong. 8 jaar oud. Ze lijkt mee een heel onderdanig typje, maar laat wel weten dat ze er is. Heel aanhankelijk.. Ik heb het gevoel dat ze iets doet in de richting van endurance oid.”

---->Het is inderdaad een merrie maar alweer 20 jaar oud. Ze is enigszins onderdanig maar dit verschilt per situatie, dus niet heel erg. Niet aanhankelijk juist erg eenkennig maar eenmaal het vertrouwen gewonnen kan ze aanhankelijk zijn. Ze doet en heeft niets in de endurance gedaan Haha! Ze mag het niet, maar zouden het wel hebben gewild een aantal jaren terug.

Michelle_x zei: “Vriendelijk paardje, naar mensen toe.. In de groep dominant, mits hij/zij zijn plaats goed kent?
Slim dier, wil graag leren, als het maar duidelijk gebeurd.. Geen vage signalen, dit vind hij/zij erg lastig, en wordt dan dwars? Een echte showbink? staart in de lucht en draven met die hap?”

--->Ze is inderdaad heel vriendelijk naar mensen toe, ze is eerder onderdanig naar dominant maar staat niet onderaan in de kudde. Ze is inderdaad slim en wil op een duidelijke doch zeer respectvolle manier worden behandeld. Showbink valt mee, op wedstrijd kon dit wel eens voorkomen.

Slimmerik zei: “Arabier. Wordt gebruikt met dressuur. Is gauw heet en ziet graag van alles om zich heen gebeuren. Is al geen echt jonkie meer.”

---> 75 % arabier en werd gebruikt in de dressuur. Ze is inderdaad zeer snel heet en ze ziet veel om zich heen gebeuren, of het graag is weet ik niet Knipoog . Ze is ook inderdaad geen jonkie meer, 20 jaar oud.

Wildwings zei: “lief, lijkt kalm op de foto maar ik voel dat ze (?merrie?) ook nog wel wat pittig kan zijn, staat hoog in het bloed?, vind het lastig om verder echt dingen over het karakter door te krijgen. wel krijg ik een heel sterk wel beeld, of niet eens beeld, maar een soort gevoel van samenzijn/overgave, een herinnering naar een bepaald moment? ik kan het niet beter plaatsen, het lijkt een herinnering naar een sterk moment van samen zijn, maar ik kan het niet plaatsen verder, ik probeer iets te zien (?) ervan maar krijg geen duidelijk beeld voor ogen. Ik voel ook een lichte pijn in mijn knieen bij mij gewrichten, en lichte pijn in mijn benen (hoewel, meer tintelingen). rechts iets sterker dan links, maar links voel ik het ook gewoon. Maar ik weet niet of ik dat moet terugplaatsen op de merrie (?) of dat dat komt omdat m'n bureaustoel niet goed is haha Haha!”

--> Ze is heel lief, ze is ook inderdaad een merrie en kan pittig zijn want ze is 75 % arabier. Ik weet niet precies wat je bedoelt met het ‘beeld’ dat je doorkrijgt, zou je dit nader kunnen toelichten? Misschien kan ik het dan plaatsen.
Haar gewrichten zijn inderdaad ‘moe’, ze heeft arthrose in haar voorbeen (welk been ben ik nu even kwijt?) Een reader heeft dit bij haar ook gevoeld, dit gevoel in haar benen. Haar andere niet-arthrose been moet daardoor ook veel opvangen waardoor deze 'moe' wordt. Dus dat klopt allemaal!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:01

Rock schreef:
Morgen mogen de eigenaren de uitslag bekend maken.

Het hele idee van dit experiment was juist om te laten zien dat je echt met dieren kunt communiceren, en niet om te bewijzen dat readers eventueel dingen kunnen opzoeken op bokt.

Dit experiment is op deze manier opgezet, en niet anders.

Jammer dat deze ronde ook alweer is afgelopen.
Mochten er meer foto`s komen dan zal ik ook eens een poging wagen Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 07:45

De foto van de hond heb ik bijgedragen. Het is Evita de hond van mijn beste vriendin. Haha!

Afbeelding

K_im schreef:
Foto1:
Volgens mij is dit een reu van een al wat oudere leeftijd. Ik denk rond de 7 jaar. Het is volgens mij een hele energieke en trouwe hond. Die graag een duik in het water neemt. Verder woont ie in een gezin met 2 ouder en 3 kinderen. Ik heb het idee dat hij niet goed met katten om kan gaan.
Edit: wat ik bij de eerste foto's helemaal niet had, en nu wel een beetje, was dat ik me bij elke foto ging afvragen of dit dier misschien overleden was..

Evita is een 8 jarige teef. Echt energiek is ze niet meer. Maar duikt (net als overigens alle labs) heel graag in het water. Inderdaad kan ze niet met katten omgaan. Ze is er zelfs bang voor, tenzij ze er van door gaan dan wil ze graag er een spurtje achteraan trekken Haha!
Ze leeft in een gezin met twee kinderen.

mylittlejoy schreef:
Foto 1:
Het eerste wat me binnenschoot bij deze foto was linkerachterpoot. Ik kreeg het gevoel dat hij daar vroeger last van heeft gehad, maar nu niet meer. Verder heb ik het idee dat het een reu is, ook is hij volgens mij enige tijd geleden overleden. Hij is een heel gezellig dier, vind het leuk om met kinderen te spelen.

Zoals gezegd is het dus een teef en ze heeft geen specifiek last van haar linkerachterpoot. Wel heeft ze een lichte vorm van HD dus een heupafwijking achter. Helaas vindt ze kinderen doodeng. Dan zoekt ze bescherming in haar bench en komt daar niet uit tot de visite met kinderen weg is. De kinderen waar ze mee in huis woont zijn ouder dan 16.

secricible schreef:
had het idee dat het een al wat oudere hond was, misschien zelfs eentje die al overleden is? Dacht dat het een hij was, die heel erg zachtaardig is, maar wel al dingen heeft meegemaakt (misschien uit een asiel oid...)

Nee, Evita is rechtstreeks bij een fokker gekocht. Ze heeft best wel wat meegemaakt. Vreet van alles wat ze tegenkomt en zodoende al eens een operatie gehad omdat haar darmen verstopt waren. Zachtaardig is ze zeker: tijdens een wandeling durfde ze niet door de beek te zwemmen omdat daar een eend met 7 jonkies zwom. Een beetje labrador was er midden tussen gesprongen maar zij gaat zielig zitten janken aan de waterkant.

poes schreef:
Paard op de 2e foto sprak me gelijk aan maar ik kreeg echt niks door...

Dan maar de hond:

Is volgens mij ongeveer een jaar overleden, wordt gemist, maar is nog steeds veel thuis. Ongeveer 11-12 geworden?
Gestorven van "ouderdom", nooit geen echte gezondheidsproblemen gehad, mss ooit iets aan een voorpootje? Links?
Lief, allemansvriend maar zeer rustig, komt zich niet opdringen, woont in een gezin met 2 of 3 kids, is van een meisje of houdt hier het meest van.
Reu.
Naam Blacky? Klinkt heel grappig weet ik maar dit kwam in me op.
Rustig karakter, makkelijk dier, past zich aan, vindt alles best, is gelukkig in het gezin. Zorgend karakter. Is graag buiten maar weinig onstuimig. Geen blaffer. Woonde binnen.
Had hij een grote knuffel? Die er oud uitzag? Konijn of zo?Of grote beer? Iig groot of hij vond hem groot. Ik zie hem ermee zeulen. (als dit klopt ga ik echt freaken want dit beeld zie ik heel duidelijk)
Werd graag geaaid.
Goed met kids en katten, iets onzeker bij andere honden? Er leefde een kat bij hem. Of meerdere? Een zwart-witte en een rosse, de rosse is nonchalant en brutaal maar hij vindt het best. (ook dit zie ik voor me, vreemd)

Zo weer een heel boek van mij, ben benieuwd!!!!

Je zit een heel eind in de goede richting hoor. Ze is zeker een allemans vriendje. Iedereen die haar uitnodigt om mee te gaan sjouwt ze achteraan. Als er vreemde mensen zijn, dringt ze zich wel een beetje op. Ze stoot die mensen net zo vaak aan tot ze geaaid wordt. Succes altijd verzekerd Haha! Ze houdt van beide kinderen en heeft tussen hen geen voorkeur. Wel is ze helemaal idolaat van mijn vriendin (haar baasje dus) Ze heeft nooit iets aan de voorpoot gehad. Haar knuffel is een plastic varkentje en een plastic bot (niet abnormaal groot) die allebei vreselijk piepen. Is idd graag buiten en geen blaffer. Ze heeft dus een hekel aan katten. Die hebben ze dan ook niet op enkele zwerfkatten na die je op iedere boerderij ziet. Deze katten zijn zo schuw, dat zij ze eigenlijk nooit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 08:02

Erg leuk om jullie feedback te lezen! Haha!

En ook erg leuk (ik had de readings zelf nog niet gelezen) dat mensen wat meer beelden zien, en dingen voelen.

De dingen zijn niet altijd wat ze lijken. Zo was ik er ooit van overtuigd dat een rotweiler waarvan ik een reading deed, in een enorme mand lag, op een plavuizen vloer. Eigenaren kénden niet eens mensen met plavuizen ROFL

Maar goed, dat was de allereerste keer dat ik dingen zág tijdens een reading, en het gaat nu wel een stukje beter, al heb ik soms nog steeds moeite om een tijdsstempel op een beeld te drukken. Verleden/heden/toekomst is een van de moeilijkste aspecten van een reading, vind ik zelf.

Voor de mensen die nu bezig zijn met deze foto's is dan ook mijn advies: Vooral blijven proberen, en dat wat je als feedback krijgt, ook proberen te linken aan dat wat je gevoeld hebt. Soms is het namelijk erg moeilijk om beelden/gevoelens/pijn etc. goed te interpreteren, en dat is iets waar je echt oefening bij nodig hebt.

Denk bijvoorbeeld aan een raar gevoel in je maag... Dat krijg je als je in een achtbaan over de kop staat, maar soms ook als je paard ervandoor gaat, of als je in de auto over een hobbel gaat, of als je net gigantisch hebt staan overgeven, of als je zenuwachtig bent, etc. etc.

Al die gevoelens zijn nét verschillend, maar het is allemaal je maag!

Een tinteling ergens kan dus pijn of ongemak betekenen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Goed voelen dus, luisteren naar de feedback die je krijgt, en proberen de nuances te ontdekken en de volgende keer beter te interpreteren Lachen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:04

Ik ben de "eigenaar" van de 9e foto. ik zal zelf eerst even wat informatie geven en dan reageren op de readings Knipoog

De vrouw op foto 9 is mijn moeder, helaas is zij vorig jaar overleden aan een hartinfarct.
ze was een zeer sterke vrouw, ze heeft vroeger veel vervelende dingen moeten doorstaan maar is daar alleen maar sterker uitgekomen. door alles wat er vroeger is gebeurd was ze een beetje terughoudend geworden maar alleen de mensen die dicht ij haar stonden wisten hoe ze zich echt voelde. Ze was heel makkelijk maar ze liet niet over haar heen lopen, dan had ze altijd wel haar woordje klaar. De laatste tijd kwakkelde ze wat met haar gezondheid en is daarom gestopt met roken, ze had en te snelle spijsvertering en heeft hiervoor medicijnen gekregen. daarna ging alles weer goed. Ze was een heel vrolijk en kleurig persoon, en iederen kon het goed met haar vinden. ze had eigenlijk maar 1 persoon waar ze zich veilig bij voelde en dat was bij mijn vader, ook al waren ze gescheiden ze hadden nog een ontzettend goede band met elkaar. met haar moeder ging het de laatste tijd niet zo goed, qua comunicatie. als ze wat in haar hoofd had was dit er ook niet uit te krijgen, al met al een heel vrolijk persoon die voor iedereen klaarstond maar zichzelf vergat.

ik moet zeggen, dat ik kippenvel kreeg bij de 2 readings die ik heb gelezen, jullie heben zulke specifieke dingen naarboven gehaald, als jullie nog iets willen weten kunnen jullie een pb sturen.

katiavl schreef:
Foto negen
Deze vrouw heeft een sterke harmonie tussen wat ze denkt en wat ze wilt.
Ze is een gevoelige persoon die na tegenslag weer op wilt slaan. Ze is niet bang om emotie te tonen, maar zal nooit in de put blijven zitten. Daar is ze te sterk voor. Ik zie constant een emotie zoals levensmoed. Wat een moedige vrouw
Ze heeft geen hoge opleiding gedaan. Ze is een piekeraar, voelt zich diep vanbinnen wat onzeker, en ik zie ook familie, bepaalde personen waar ze veilig bij is. Ze maakt ook makkelijk vrienden en is een trouw persoon.
Met haar ouderband is er iets mis.

Ik zie ook trots, ze heeft een gevoel voor schoonheid.

Ik voel ook veranderingen, net als een wip waar je op zit. De ene moment zit je vanboven de andere moment sla je om. Ze is wel wispelturig en soms beetje ongeduldig. Ze heeft een open karakter maar toch soms wat gereserveerd. Soms wilt ze zich wegstoppen.

Heeft ze problemen in haar buik (gehad)? Spijsvertering?

Volgt meer zin is even weg

Ze was zeker een zeer gevoelig persoon maar ze liet dit niet aan iedereen zien, als ze een tegenslag had gehad kwam ze er dubbel zo sterk uit. ze was zoals ik al zei wel bang om emotie te tonen. moedig was ze zeker, na alle tegenslagen die ze heeft gehad is ze altijd vrolik gebleven en ze heeft e altijd voor gezorgd dat mijn zusje en ik niks tekort kwamen. ze heeft inderdaad geen hoge opleiding gedaan. ze voelde zich inderdaad alleen veilig bij mijn vader, vrienden maakte ze ook makkelijk alleen er waren er maar een paar die echt belangrijk voor haar waren. van haar ouderband heb ik in het begin genoemd dat het niet zo lekker liep de laatste tijd. Een gevoel voor schoonheid had ze ook heel erg ze ging mooitde deur uit zonder dat ze er netjes uitzag, daarom was ze ook best trots op haar zelf, niet alleen op haar zelf maar ook op ons, wat we ook deden ze zei altijd dat ze trots op ons was. dat van de wip moest ik even over na denken, maar ik dnke dat ik het al snap, het ging met een beetje beter met haar en ze had zich neergeld bij mijn vader en zijn nieuwe vriendin, toen kwamen er wat dingetjes met haar gezondheid, daar kwam ze weer bovenop, toen overleed haar schoonvader, mijn opa, ... soms wou ze zich inderdaad wegstoppen, maar naar de buitenwereld laten zien dat het wel goed ging. wat ongeduldig was ze zeker wel. spijsvertering had ik al genoemt.

Urielle schreef:
Foto van de vrouw door niet-reader

Deze dame heeft een hele krachtige persoonlijkheid. Kan veel verantwoordelijkheid dragen en heeft ook heel wat meegemaakt denk ik, ik vermoed op gebied van ziekte. Heeft ze kinderen of een meisje waar ze voor verantwoordelijk is/zich verantwoordelijk voor voelt? Er komt iets van problemen in me op, niet tussen hen, maar met het meisje zelf. Maar niet recent? De vrouw zelf hecht veel waarde aan een gezellig huis. Is creatief. Gevoel voor humor, maar fijn, niet ten koste van mensen. Ze gaat verantwoordelijk om met de gevoelens van andere mensen. Houdt erg veel van dieren. Van natuur uberhaupt, een bos bloemen is welkom bij haar. Ze heeft het karakter van iemand die echt carriere zou kunnen maken maar volgens mij is dat niet gebeurd, dat is niet waar deze vrouw veel belang aan hecht. Er komt ook steeds iets in me op van reizen, buitenland. Ze geeft veel om haar omgeving, echt een warme persoonlijkheid. Maar geen vrouw om onder de voet te lopen, zeker niet. Dominantie en koppigheid zit er ook wel in.

Ze had zeker een zeer krachtige persoonlijkheid, ze wist wat ze wou. ze had een geweldige verantwoordelijkheid, ze wist wat ze moest doen en heeft na alle tegenslagen geweldig voor mijn zusje en mij gezorgd ook al stond ze er alleen voor. op het gebied van ziekte heeft ze alleen de laatste tijd wat meegemaakt, vroeger alleen veel problemen met fammilie gehad, scheidingen en nog meer. ja 2 kinderen, ik en mijn zusje, ze had zeer veel verantwoordelijkheid, echt problemen zijn er niet geweest, niet dta ik me kan herinneren in ieder geval, wel was ze altijd bezorgd of het welgoed met ons ging. een gezellig huis hechte ze zeker veel aan, ze was altijd blij met een plantje of een mooie bos rozen. ze had ook een goed gevoel voor humor, maar inderdaad nooit ten koste van iemands gevoelens. dieren hield ze ook veel van, eerst altijd een beetje afwachtend qua dieren maar zodra de dieren haar hart hadden gewonnen ging ze voor ze door het vuur. een carriere zou ze zeker kunnen maken, ze had zeer veel protentie maar ze wou niet veel meer werken, ze wou veel voor ons thuis zijn zodat we niet alleen thuis waren, ze wou ons een echt thuis geven. reizen was ze helemaal gek op, het maakte haar niet uit waarheen. een warme persoonlijkheid zeker, maar ook zoals je al zei einige dominantie, we konden veel bij haar doen maar als het klaar was was het ook echt klaar.

Zoals ik al zei ik heb me verbaast hoeveel dingen er juist zaten, ik hoop dat jullie wat aan mijn uitleg hebben Knipoog

in ieder geval dank jullie wel Knipoog

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 09:42

Hier de eigenaresse van het zwarte paard van foto nr 2! Leuk om te lezen, die readings. Ja

ponyparadijs schreef:
open blik, eerlijk, lief aanhankelijk, tikkeltje eenkennig, soms wat spanning.
Paard heeft het moeilijk met het werk wat ie moet doen, niet altijd maar meestal wel

Eerlijk is ze zeker, aanhankelijk ook. Eenkennig valt wel mee, en spanning klopt, ze stresst snel. Ik heb niet het idee dat ze haar werk niet aankan.

K_im schreef:
een ong. 11 jarige merrie. Is er iets in haar verleden gebeurd waar ze nu nog wel eens last van heeft.. angst/pijn. Ze wordt dressuurmatig gereden maar is ook gek op een buitenritje. Ik heb het idee dat ze een hengste veulentje heeft gehad.. (ooit)

Merrie inderdaad, maar ze is alweer 22. Haha! Ehm.. in haar verleden is volgensmij niks ergs gebeurd. Ze heeft nu alleen wel wat verlatingsangst omdat ze alleen heeft gestaan een paar jaar. Ze wordt inderdaad vooral dressuurmatig gereden nog. Ze heeft nooit een veulen gehad.

slimmerik schreef:
Ik denk dat het een ruin is. Aardig schrikachtig. Heeft een hekel aan het opzadelen en dan met name met het aansingelen. Heeft ooit koliek gehad of in ieder geval iets met de ingewanden.

Het is een merrie. Het schrikkerige klopt wel. Opzadelen houdt ze inderdaad niet van. Ze heeft nog nooit koliek o.i.d gehad.

mylittlejoy schreef:
Volgens mij een merrie, rond de 9 jaar oud. Is een vrolijk typje, en zeker werkwillig, alleen werkt het lichaam niet altijd even goed mee. Ik krijg het idee dat ze iets heeft meegemaakt toen ze 2 was. Of ze destijds een trap heeft gekregen van een ander, of iets anders, weet ik niet. Staat ze toevallig samen met een pony (haflinger)?

Merrie klopt, maar de leeftijd niet is 22. Inderdaad heel werkwillig! Haar lichaam werkt naar mijn idee wel mee. Tong uitsteken Toen ze 2 was weet ik niks van. Ze staat wel samen met een pony en 4 jaar geleden stond ze inderdaad samen met een Haflinger waarmee ze het erg goed kon vinden.

NESCAFE schreef:
Leef je nog? Ja, natuurlijk. Merrie van ongeveer 9 jaar oud. Ze is van een jong meisje. Er is iets met een hond bij mij in de buurt, die is ziek of er moet in elk geval naar gekeken worden.
Ik ben een dressuurpaard. Dat vind ik geweldig, dressuur rijden. Daar wordt ik trots van dat ik het zo mooi kan. Ik groei er helemaal van, ik kan het goed.
Ben je gezond? Ja, ik voel mij goed en heb veel energie
Wat voor karakter heb je? Ik ben lief, vrolijk, rustig en kalm. Ik houd wel van een beetje gezelligheid.
Je moet het wel zeggen van die hond.
Ik ben soms een beetje verdrietig. Waarom? Ik mis mijn vorige eigenaar. Weet je waarom je weg moest? Ja, ze was ziek of zo. Ze kon het niet meer opbrengen. Ze was een wat oudere vrouw. Blond. Ik wist niet dat ik wegging dus ik heb geen afscheid kunnen nemen. Dat vind ik jammer.
Was het lang geleden? Ja, best wel.

Ze leeft idd nog! Haha! Ze is 22 jaar. Ik weet niet wat jij jong vind, maar haar eigenaresse is 19 (mijn zus) en ik ben 17 ik verzorg en rijd haar altijd. Van de hond, we hebben wel een hond waarvan ze houdt om die te pesten. Dat er iets mee is zou misschien wel kunnen, want ze heeft al eens een tumor gehad (de hond) en daarna nog wat kleine bultjes etc.. Het vrolijke van het karakter en de energie kloppen wel, maar ze is niet heel rustig en kalm. En ze houdt inderdaad van gezelligheid, komt altijd even bij je staan! De vorige eigenaresse is 6 jaar geleden nu en was een niet zo oud meisje.

Whitepanther schreef:
Is een ruin, maar er komt toch iets naar voren met een veulen en ik zie een lange kronkelende weg

Het is een merrie, heeft geen veulen gehad. De kronkelende weg zou ik niet weten. Tong uitsteken

tante_trien schreef:
Ik krijg een heel rustig en warm gevoel over me heen, ik denk dat het een ruintje is van een jaar of 8-9. Volgens mij is het een heel rustig dier, dat zeker in is voor een knuffel. Kortom, volgens mij is het een brave goedzak. Nu ik verder kijk, denk ik dat hij op sommige dingen angstig reageert, tractor, vrachtwagen, of misschien een trailer? Ik weet het niet. Of hij heeft iets meegemaakt ofzo.. Hij is ergens bang van.

Het is een merrie van 22. Ze is niet erg rustig maar wel in voor een knuffel! Een goedzak is het wel maar braaf niet altijd. 2-paards trailers vind ze wel eng, en grote landbouwvoertuigen (hakselaar etc).

WildWings schreef:
ik krijg heel veel verschillende woorden door alleen ook tegenstrijdige dingen, dat maakt het wat lastig. ik probeer er maar wat van te maken. ze (ik denk 'ze' omdat ik het woord 'dame' letterlijk zo doorkrijg, dus ze zal wel bedoelen dat ze een merrie is dan) is erg lief, attent, houdt van aandacht en vooral van knuffelen. in de omgang vrij kalm, maar ik krijg tegelijk door dat ze wel pittig kan zijn en zich kan laten gaan. misschien is dat pittig/laten gaan wel onder het zadel, en het kalme gedrag gewoon in de omgang? ze lijkt al wat oud op de foto denk ik, door de kuiltjes, maar in de 'reading' krijg ik totaal niet door dat ze al oud is dus ik weet 't niet zeker. ze wordt iig nog bereden volgens mij, want ik krijg duidelijk door dat ze dat leuk vindt maar zich soms zelfs wat tegengehouden voelt. niet met 'gewoon lopen' (geen idee, zo krijg ik het zegmaar als gedachte?) maar met rennen en springen (ik weet niet of ze springen als gek doen bedoelt of als discipline). dat vindt ze allebei erg leuk, maar nogmaals, ik weet niet of ze nou bedoelt gek doen in de wei of springen als discipline met het rijden. 'gewoon lopen' vindt ze wat saai en dan wilt ze niet altijd graag werken geloof ik. dan kan ze zich wat vervelen en langzaam doen maar ook 'dollen' (dat woord krijg ik zo in mijn hoofd?) als ik me concentreer op mijn lichaam voel ik geen pijntjes, volgens mij zit ze goed in haar vel. heeft ze een liksteen of niet? ik krijg nl. wel een soort dorst/droge mond en lichte zoute smaak, misschien dat ze behoefte heeft aan een liksteen maar ik heb geen idee of dat is wat het betekent.

Grappig dat je het woord dame doorkrijgt, ze heet namelijk Lady! Lachen Ze is inderdaad lief, attent en houdt van knuffelen. In de omgang is ze kalm zo lang we maar bij andere paarden in de buurt zijn en het niet hard waait oid. Haha! Ze is idd wel oud van leeftijd maar jong van geest. Ze wordt inderdaad nog bereden, ze vindt springen heel leuk en heeft vroeger ook M-parcoursen gelopen alleen ik kan niet zo goed springen dus misschien voelt ze zich daardoor tegengehouden? Ze houdt inderdaad van werken en dollen is ze altijd wel voor in. Haha! Ze heeft geen liksteen.. misschien moet ik er maar weer eens een ophangen maar ze likken er nooit aan.. Haha!

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:17

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik hier echt slecht in ben Huilen van het lachen

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 10:41

Oke, hier de eigenaresse van bruintje nummer 7! Ik zag dat ik er zelf een behoorlijke puinhoop van had gemaakt met mijn poging van de hond, dus schaam je vooral niet als het een en ander niet helemaal klopt! Clown

Urielle schreef:
Volgens mij leeft dit paard nog wel.
Gevoelig paard. Houdt van aandacht maar geen allemansvriend, baasje is duidelijk baasje. Aandacht van anderen is leuk maar niet hetzelfde.
Voelt vrouwelijk aan, dus ik denk een merrie. Misschien zelfs drachtig of veulen gehad?
Vriendjes met een zeer donkerbruin/zwart paard.
Heeft veel behoefte aan afwisseling, springt erg graag. Gaat ook graag mee naar buiten maar kan daar schrikkerig en opgefokt reageren van stomme kleine dingetjes. Verder wel een heel fijn werkwillig paard om te rijden, geeft zich 100%. Onterechte straf blijft emotioneel lang en diep hangen, maar paard heeft een enorm grote will to please. Wel een beetje koppig soms.
Ik denk aan vorige eigenaars maar daar voel ik niet veel van. Rustige veulentijd. Als er daarna eigenaars zijn geweest (en ik denk van wel) dan hebben ze niet veel indruk achter gelaten?
Paard wil veel persoonlijke aandacht, veel borstelen en tegen praten. Emotioneel wat gereserveerd momenteel. Dat moet dus overkomen worden door veel persoonlijke aandacht.
Iets met de voorbenen?

Het is inderdaad een gevoelige merrie. Ze is nu 17 en nog volop in leven (gelukkig). Baasje is duidelijk baasje, dat gaat zeker op voor haar. Voor vreemden kan ze daardoor wat arrogant en uit de hoogte overkomen, terwijl als je haar beter leert kennen, je je geen liever paard voor kan stellen. Ze is niet drachtig en heeft ook geen veulen gehad, maar is wel beste vriendjes met een donkere vos die op dit moment drachtig is.

Ze heeft ook veel behoefte aan afwisseling, anders houdt ze haar aandacht er niet bij. Springen vond ze vroeger erg leuk (al kon ze ineens besluiten dat blauw die dag niet gesprongen ging worden), maar mag ze helaas niet meer door artrose. Ze gaat wel heel graag naar buiten, dan kan ze ook idd een opgefokte tante zijn en ook schrikken van een grasspriet die scheef staat, maar weer niet van een tent die voorbij waait.

Werkwillig.....zou ik haar niet meteen willen noemen. Ze heeft nogal een karaktertje en vindt het best leuk om aan het werk te gaan....zolang ze maar denkt dat het min of meer haar idee is wat we aan het doen zijn. Daardoor is het ook moeilijk haar gemotiveerd en voor de volle 100% aan het werk te krijgen, omdat ze graag haar eigen plan trekt. Idd een lekker koppig ding af en toe. Onterechte straf (in haar ogen, maar daar is ze redelijk eerlijk in) wordt dus ook met fel protest tegengegaan.

Die will to please kan ik in zoverre plaatsen, dat ze er werkelijk alles voor doet om de ruiter op haar rug te houden. Zij zal werkelijk waar nooit iemand pijn doen. (Letterlijk, ze bijt namelijk in haarzelf als ze boos is ipv van een ander). Je kan haar dus ook gerust met een beginner het bos in sturen, dan zal ze zich compleet aanpassen aan de ruiter en geen stap verkeerd doen. Diegene daarboven moet namelijk wel weer heel thuiskomen. Ik merk het zelf ook als ik zonder zadel rij. Met zadel is ze best opgefokt en wil scheuren. Zonder zadel heb ik toch net even iets minder balans, dus houdt ze zich in.

Voor ik haar kocht, was ze van de manege, dus een vorige eigenaar zal ze zich niet echt herinneren. Veulentijd zijn er geen rare dingen gebeurd, voorzover ik weet. Ze houdt ook heel erg van tutten, etc, maar op het moment komt dat er niet elke dag van, omdat we tijdelijk nog een paard erbij hebben gekregen.

In haar rechtervoorbeen heeft ze zware artrose, met een enorme botwoekering. Ook dit klopt dus.

Jeutje, ik schrijf meer dan de readers.....maar goed, je zat er dus heel goed bij!

Michelle_x schreef:
foto 7,
open eerlijk paardje, wil graag "vriendjes" worden, maar is toch ook wat afwachtend. Een ontzettend lief dier, een ruin? jaar of 8/9?

Eerlijk klopt wel, maar open is ze niet zozeer. Ze kijkt in eerste instantie graag de kat uit de boom. Wel een heel lief dier, dat klopt. Maar helaas, een merrie van 17.

Cerize schreef:
Paard is tegenstrijdig in zijn gedrag. Hij is onzeker, maar toch ook weer brutaal. Hij is bang, maar ook dominant. Hij reageert op sommige normale situaties overgevoelig, terwijl hij in afwijkende situaties juist weer heel kalm kan blijven. Hij weet eigenlijk niet zo goed wat hij met zijn grote lichaam aankan en of hij het wel aankan. Hij is gevoelig ook voor pijn. Hij kan veel, het is een krachtig paard, maar zijn baasje moet hem echt in zijn waarde laten en proberen hem te begrijpen. Het duurt dus langer dan normaal om met dit paard te bereiken wat je wilt. Iemand die hem niet begrijpt en hem forceert krijgt de kous op zijn kop. Hij gaat weigeren en staken, ook kan hij blessures ontwikkelen doordat hij gefrustreerd is. Wil dit paard tot presteren komen heeft hij echt de juiste eigenaar nodig, met geduld en gevoel, het kan dan een heel fijn paard zijn, met een verkeerde eigenaar gaat hij het niet doen, die gaat merken dat alles wat hij probeert niet lukt.

Klopt dat ze tegenstrijdig is. Ze is erg hooghartig, maar oh zo lief als je haar echt kent. Ook zoals ik hier boven zei, kan ze schrikken van een verkeerde grasspriet, maar heel stoicijns voorbij een langswaaiende tent lopen. Dat grote lichaam valt wel mee, ze is maar 1.56m. Gevoelig voor pijn is ze zeker niet. Ze heeft een botwoekering waar een normaal paard allang mee naar de eeuwige graaslanden zou zijn gegaan, maar dankzij haar hoge pijngrens heeft ze hier niet zo'n last van en kan ze er nog mee lopen. Je moet haar wel begrijpen om haar zover te krijgen dat ze iets voor je doet. Forceren of dwingen heeft niet bijzonder veel zin bij haar, dan gaat ze idd op de rem en zal ze niets meer voor je doen. Hierdoor is het inderdaad lastig om haar aan het werk te zetten en te houden.

Jibbel schreef:
Het eerste wat in me op kwam, is dat dit paard niet op een grote stal staat, waarschijnlijk met 2 of 3 andere paarden, particulier bij iemand thuis? Qua karakter lijkt hij (ruin?) wat schrikkerig, heet gebakerd, snel heet. Wel braaf, doet zijn best in het werk, maar toch snel de schrik in zn lijf en dan heel ineens, onverwacht. Ik heb niet het idee dat dit zich heel erg uit in steigeren, bokken, rennen o.i.d. maar eerder ineens afgeleid zijn en dan een soort zich schrap zetten, hoofd omhoog en met grote ogen en neusgaten snurken.
Dit paard heeft ook een bepaalde trots en dat kan een discussie punt zijn tussen zijn ruiter en hem, waardoor hij weleens dwars/eigenwijs wordt gevonden. Verder heel lief paard wat erg aan 1 iemand hangt.
Heeft hij iets met zijn rechter voorbeen gehad?

Ze staat wel een op een redelijk grote stal, met zo'n 60 paarden. Maar op deze stal, staat ze met vijf anderen op een ander stukje op het terrein. Deze stallen vormen samen een soort van kleine stalling, dus misschien dat dat daarmee bedoeld wordt. Het is een merrie die niet bijzonder snel heet wordt. Dan zul je toch echt met plastic tasjes e.d. aan moeten komen, dan is het wel zo gebeurd. Ze is idd behoorlijk trots, mede waardoor onze communicatie niet altijd even vloeiend verloopt. Met rijden kan ze snel afgeleid zijn, met wel het snurken en grote ogen, alleen zet ze zich niet zozeer schrap, ze gaat eerder heel erg overdreven haar benen optillen. Op deze manier hebben haar achterbenen regelmatig haar buik geraakt. Wel leuk dat iedereen zegt dat het zo'n lief paard is, want dat klopt wel! (Al vraag ik het me af of mensen het zouden zeggen als het niet zo was... Clown ). Ze heeft duidelijk één baasje (en dat ben ik Haha! ), dus dat klopt ook.

Deze vond ik zo apart....rechtsvoor heeft ze zware artrose, de reden waarom ze er bijna niet meer geweest was.

Over het algemeen dus een goede score van deze readers!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:12

zozo, ik blijk er straks nog aanleg voor te hebben ook Clown

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:02

Ik wacht geduldig op de overige eigenaren van de foto's Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:03

Go Urielle! Haha!