(ik ben het hele weekend weg en maandag met leerlingen op excursie
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) Peelie schreef:Ik doe de 3e foto van de beginpost.
poes schreef:Zeurpiet
IKbenEllen schreef:Peelie schreef:Ik doe de 3e foto van de beginpost.
Daar hebben de eigenaars al op gereageerd, paar pagina's terug
*ik is trots*
Dan snap ik 'm, ik dacht dat 't een experiment was ook met betrekking op readers zelf zegmaar, sorry 

)
en nu voel ik heel licht op de achtergrond een gevoel van verdriet/verlies, het is niet echt overheersend maar het lijkt er wel te zijn.
Ze mag het niet, maar zouden het wel hebben gewild een aantal jaren terug.
. Ze is ook inderdaad geen jonkie meer, 20 jaar oud. Rock schreef:Morgen mogen de eigenaren de uitslag bekend maken.
Het hele idee van dit experiment was juist om te laten zien dat je echt met dieren kunt communiceren, en niet om te bewijzen dat readers eventueel dingen kunnen opzoeken op bokt.
Dit experiment is op deze manier opgezet, en niet anders.

K_im schreef:Foto1:
Volgens mij is dit een reu van een al wat oudere leeftijd. Ik denk rond de 7 jaar. Het is volgens mij een hele energieke en trouwe hond. Die graag een duik in het water neemt. Verder woont ie in een gezin met 2 ouder en 3 kinderen. Ik heb het idee dat hij niet goed met katten om kan gaan.
Edit: wat ik bij de eerste foto's helemaal niet had, en nu wel een beetje, was dat ik me bij elke foto ging afvragen of dit dier misschien overleden was..

mylittlejoy schreef:Foto 1:
Het eerste wat me binnenschoot bij deze foto was linkerachterpoot. Ik kreeg het gevoel dat hij daar vroeger last van heeft gehad, maar nu niet meer. Verder heb ik het idee dat het een reu is, ook is hij volgens mij enige tijd geleden overleden. Hij is een heel gezellig dier, vind het leuk om met kinderen te spelen.
secricible schreef:had het idee dat het een al wat oudere hond was, misschien zelfs eentje die al overleden is? Dacht dat het een hij was, die heel erg zachtaardig is, maar wel al dingen heeft meegemaakt (misschien uit een asiel oid...)
poes schreef:Paard op de 2e foto sprak me gelijk aan maar ik kreeg echt niks door...
Dan maar de hond:
Is volgens mij ongeveer een jaar overleden, wordt gemist, maar is nog steeds veel thuis. Ongeveer 11-12 geworden?
Gestorven van "ouderdom", nooit geen echte gezondheidsproblemen gehad, mss ooit iets aan een voorpootje? Links?
Lief, allemansvriend maar zeer rustig, komt zich niet opdringen, woont in een gezin met 2 of 3 kids, is van een meisje of houdt hier het meest van.
Reu.
Naam Blacky? Klinkt heel grappig weet ik maar dit kwam in me op.
Rustig karakter, makkelijk dier, past zich aan, vindt alles best, is gelukkig in het gezin. Zorgend karakter. Is graag buiten maar weinig onstuimig. Geen blaffer. Woonde binnen.
Had hij een grote knuffel? Die er oud uitzag? Konijn of zo?Of grote beer? Iig groot of hij vond hem groot. Ik zie hem ermee zeulen. (als dit klopt ga ik echt freaken want dit beeld zie ik heel duidelijk)
Werd graag geaaid.
Goed met kids en katten, iets onzeker bij andere honden? Er leefde een kat bij hem. Of meerdere? Een zwart-witte en een rosse, de rosse is nonchalant en brutaal maar hij vindt het best. (ook dit zie ik voor me, vreemd)
Zo weer een heel boek van mij, ben benieuwd!!!!
Ze houdt van beide kinderen en heeft tussen hen geen voorkeur. Wel is ze helemaal idolaat van mijn vriendin (haar baasje dus) Ze heeft nooit iets aan de voorpoot gehad. Haar knuffel is een plastic varkentje en een plastic bot (niet abnormaal groot) die allebei vreselijk piepen. Is idd graag buiten en geen blaffer. Ze heeft dus een hekel aan katten. Die hebben ze dan ook niet op enkele zwerfkatten na die je op iedere boerderij ziet. Deze katten zijn zo schuw, dat zij ze eigenlijk nooit ziet. 

katiavl schreef:Foto negen
Deze vrouw heeft een sterke harmonie tussen wat ze denkt en wat ze wilt.
Ze is een gevoelige persoon die na tegenslag weer op wilt slaan. Ze is niet bang om emotie te tonen, maar zal nooit in de put blijven zitten. Daar is ze te sterk voor. Ik zie constant een emotie zoals levensmoed. Wat een moedige vrouw
Ze heeft geen hoge opleiding gedaan. Ze is een piekeraar, voelt zich diep vanbinnen wat onzeker, en ik zie ook familie, bepaalde personen waar ze veilig bij is. Ze maakt ook makkelijk vrienden en is een trouw persoon.
Met haar ouderband is er iets mis.
Ik zie ook trots, ze heeft een gevoel voor schoonheid.
Ik voel ook veranderingen, net als een wip waar je op zit. De ene moment zit je vanboven de andere moment sla je om. Ze is wel wispelturig en soms beetje ongeduldig. Ze heeft een open karakter maar toch soms wat gereserveerd. Soms wilt ze zich wegstoppen.
Heeft ze problemen in haar buik (gehad)? Spijsvertering?
Volgt meer zin is even weg
Urielle schreef:Foto van de vrouw door niet-reader
Deze dame heeft een hele krachtige persoonlijkheid. Kan veel verantwoordelijkheid dragen en heeft ook heel wat meegemaakt denk ik, ik vermoed op gebied van ziekte. Heeft ze kinderen of een meisje waar ze voor verantwoordelijk is/zich verantwoordelijk voor voelt? Er komt iets van problemen in me op, niet tussen hen, maar met het meisje zelf. Maar niet recent? De vrouw zelf hecht veel waarde aan een gezellig huis. Is creatief. Gevoel voor humor, maar fijn, niet ten koste van mensen. Ze gaat verantwoordelijk om met de gevoelens van andere mensen. Houdt erg veel van dieren. Van natuur uberhaupt, een bos bloemen is welkom bij haar. Ze heeft het karakter van iemand die echt carriere zou kunnen maken maar volgens mij is dat niet gebeurd, dat is niet waar deze vrouw veel belang aan hecht. Er komt ook steeds iets in me op van reizen, buitenland. Ze geeft veel om haar omgeving, echt een warme persoonlijkheid. Maar geen vrouw om onder de voet te lopen, zeker niet. Dominantie en koppigheid zit er ook wel in.

ponyparadijs schreef:open blik, eerlijk, lief aanhankelijk, tikkeltje eenkennig, soms wat spanning.
Paard heeft het moeilijk met het werk wat ie moet doen, niet altijd maar meestal wel
K_im schreef:een ong. 11 jarige merrie. Is er iets in haar verleden gebeurd waar ze nu nog wel eens last van heeft.. angst/pijn. Ze wordt dressuurmatig gereden maar is ook gek op een buitenritje. Ik heb het idee dat ze een hengste veulentje heeft gehad.. (ooit)
Ehm.. in haar verleden is volgensmij niks ergs gebeurd. Ze heeft nu alleen wel wat verlatingsangst omdat ze alleen heeft gestaan een paar jaar. Ze wordt inderdaad vooral dressuurmatig gereden nog. Ze heeft nooit een veulen gehad.slimmerik schreef:Ik denk dat het een ruin is. Aardig schrikachtig. Heeft een hekel aan het opzadelen en dan met name met het aansingelen. Heeft ooit koliek gehad of in ieder geval iets met de ingewanden.
mylittlejoy schreef:Volgens mij een merrie, rond de 9 jaar oud. Is een vrolijk typje, en zeker werkwillig, alleen werkt het lichaam niet altijd even goed mee. Ik krijg het idee dat ze iets heeft meegemaakt toen ze 2 was. Of ze destijds een trap heeft gekregen van een ander, of iets anders, weet ik niet. Staat ze toevallig samen met een pony (haflinger)?
Toen ze 2 was weet ik niks van. Ze staat wel samen met een pony en 4 jaar geleden stond ze inderdaad samen met een Haflinger waarmee ze het erg goed kon vinden.NESCAFE schreef:Leef je nog? Ja, natuurlijk. Merrie van ongeveer 9 jaar oud. Ze is van een jong meisje. Er is iets met een hond bij mij in de buurt, die is ziek of er moet in elk geval naar gekeken worden.
Ik ben een dressuurpaard. Dat vind ik geweldig, dressuur rijden. Daar wordt ik trots van dat ik het zo mooi kan. Ik groei er helemaal van, ik kan het goed.
Ben je gezond? Ja, ik voel mij goed en heb veel energie
Wat voor karakter heb je? Ik ben lief, vrolijk, rustig en kalm. Ik houd wel van een beetje gezelligheid.
Je moet het wel zeggen van die hond.
Ik ben soms een beetje verdrietig. Waarom? Ik mis mijn vorige eigenaar. Weet je waarom je weg moest? Ja, ze was ziek of zo. Ze kon het niet meer opbrengen. Ze was een wat oudere vrouw. Blond. Ik wist niet dat ik wegging dus ik heb geen afscheid kunnen nemen. Dat vind ik jammer.
Was het lang geleden? Ja, best wel.
Ze is 22 jaar. Ik weet niet wat jij jong vind, maar haar eigenaresse is 19 (mijn zus) en ik ben 17 ik verzorg en rijd haar altijd. Van de hond, we hebben wel een hond waarvan ze houdt om die te pesten. Dat er iets mee is zou misschien wel kunnen, want ze heeft al eens een tumor gehad (de hond) en daarna nog wat kleine bultjes etc.. Het vrolijke van het karakter en de energie kloppen wel, maar ze is niet heel rustig en kalm. En ze houdt inderdaad van gezelligheid, komt altijd even bij je staan! De vorige eigenaresse is 6 jaar geleden nu en was een niet zo oud meisje.Whitepanther schreef:Is een ruin, maar er komt toch iets naar voren met een veulen en ik zie een lange kronkelende weg

tante_trien schreef:Ik krijg een heel rustig en warm gevoel over me heen, ik denk dat het een ruintje is van een jaar of 8-9. Volgens mij is het een heel rustig dier, dat zeker in is voor een knuffel. Kortom, volgens mij is het een brave goedzak. Nu ik verder kijk, denk ik dat hij op sommige dingen angstig reageert, tractor, vrachtwagen, of misschien een trailer? Ik weet het niet. Of hij heeft iets meegemaakt ofzo.. Hij is ergens bang van.
WildWings schreef:ik krijg heel veel verschillende woorden door alleen ook tegenstrijdige dingen, dat maakt het wat lastig. ik probeer er maar wat van te maken. ze (ik denk 'ze' omdat ik het woord 'dame' letterlijk zo doorkrijg, dus ze zal wel bedoelen dat ze een merrie is dan) is erg lief, attent, houdt van aandacht en vooral van knuffelen. in de omgang vrij kalm, maar ik krijg tegelijk door dat ze wel pittig kan zijn en zich kan laten gaan. misschien is dat pittig/laten gaan wel onder het zadel, en het kalme gedrag gewoon in de omgang? ze lijkt al wat oud op de foto denk ik, door de kuiltjes, maar in de 'reading' krijg ik totaal niet door dat ze al oud is dus ik weet 't niet zeker. ze wordt iig nog bereden volgens mij, want ik krijg duidelijk door dat ze dat leuk vindt maar zich soms zelfs wat tegengehouden voelt. niet met 'gewoon lopen' (geen idee, zo krijg ik het zegmaar als gedachte?) maar met rennen en springen (ik weet niet of ze springen als gek doen bedoelt of als discipline). dat vindt ze allebei erg leuk, maar nogmaals, ik weet niet of ze nou bedoelt gek doen in de wei of springen als discipline met het rijden. 'gewoon lopen' vindt ze wat saai en dan wilt ze niet altijd graag werken geloof ik. dan kan ze zich wat vervelen en langzaam doen maar ook 'dollen' (dat woord krijg ik zo in mijn hoofd?) als ik me concentreer op mijn lichaam voel ik geen pijntjes, volgens mij zit ze goed in haar vel. heeft ze een liksteen of niet? ik krijg nl. wel een soort dorst/droge mond en lichte zoute smaak, misschien dat ze behoefte heeft aan een liksteen maar ik heb geen idee of dat is wat het betekent.
Ze is inderdaad lief, attent en houdt van knuffelen. In de omgang is ze kalm zo lang we maar bij andere paarden in de buurt zijn en het niet hard waait oid.
Ze is idd wel oud van leeftijd maar jong van geest. Ze wordt inderdaad nog bereden, ze vindt springen heel leuk en heeft vroeger ook M-parcoursen gelopen alleen ik kan niet zo goed springen dus misschien voelt ze zich daardoor tegengehouden? Ze houdt inderdaad van werken en dollen is ze altijd wel voor in.
Ze heeft geen liksteen.. misschien moet ik er maar weer eens een ophangen maar ze likken er nooit aan..
Urielle schreef:Volgens mij leeft dit paard nog wel.
Gevoelig paard. Houdt van aandacht maar geen allemansvriend, baasje is duidelijk baasje. Aandacht van anderen is leuk maar niet hetzelfde.
Voelt vrouwelijk aan, dus ik denk een merrie. Misschien zelfs drachtig of veulen gehad?
Vriendjes met een zeer donkerbruin/zwart paard.
Heeft veel behoefte aan afwisseling, springt erg graag. Gaat ook graag mee naar buiten maar kan daar schrikkerig en opgefokt reageren van stomme kleine dingetjes. Verder wel een heel fijn werkwillig paard om te rijden, geeft zich 100%. Onterechte straf blijft emotioneel lang en diep hangen, maar paard heeft een enorm grote will to please. Wel een beetje koppig soms.
Ik denk aan vorige eigenaars maar daar voel ik niet veel van. Rustige veulentijd. Als er daarna eigenaars zijn geweest (en ik denk van wel) dan hebben ze niet veel indruk achter gelaten?
Paard wil veel persoonlijke aandacht, veel borstelen en tegen praten. Emotioneel wat gereserveerd momenteel. Dat moet dus overkomen worden door veel persoonlijke aandacht.
Iets met de voorbenen?
Michelle_x schreef:foto 7,
open eerlijk paardje, wil graag "vriendjes" worden, maar is toch ook wat afwachtend. Een ontzettend lief dier, een ruin? jaar of 8/9?
Cerize schreef:Paard is tegenstrijdig in zijn gedrag. Hij is onzeker, maar toch ook weer brutaal. Hij is bang, maar ook dominant. Hij reageert op sommige normale situaties overgevoelig, terwijl hij in afwijkende situaties juist weer heel kalm kan blijven. Hij weet eigenlijk niet zo goed wat hij met zijn grote lichaam aankan en of hij het wel aankan. Hij is gevoelig ook voor pijn. Hij kan veel, het is een krachtig paard, maar zijn baasje moet hem echt in zijn waarde laten en proberen hem te begrijpen. Het duurt dus langer dan normaal om met dit paard te bereiken wat je wilt. Iemand die hem niet begrijpt en hem forceert krijgt de kous op zijn kop. Hij gaat weigeren en staken, ook kan hij blessures ontwikkelen doordat hij gefrustreerd is. Wil dit paard tot presteren komen heeft hij echt de juiste eigenaar nodig, met geduld en gevoel, het kan dan een heel fijn paard zijn, met een verkeerde eigenaar gaat hij het niet doen, die gaat merken dat alles wat hij probeert niet lukt.
Jibbel schreef:Het eerste wat in me op kwam, is dat dit paard niet op een grote stal staat, waarschijnlijk met 2 of 3 andere paarden, particulier bij iemand thuis? Qua karakter lijkt hij (ruin?) wat schrikkerig, heet gebakerd, snel heet. Wel braaf, doet zijn best in het werk, maar toch snel de schrik in zn lijf en dan heel ineens, onverwacht. Ik heb niet het idee dat dit zich heel erg uit in steigeren, bokken, rennen o.i.d. maar eerder ineens afgeleid zijn en dan een soort zich schrap zetten, hoofd omhoog en met grote ogen en neusgaten snurken.
Dit paard heeft ook een bepaalde trots en dat kan een discussie punt zijn tussen zijn ruiter en hem, waardoor hij weleens dwars/eigenwijs wordt gevonden. Verder heel lief paard wat erg aan 1 iemand hangt.
Heeft hij iets met zijn rechter voorbeen gehad?
). Ze heeft duidelijk één baasje (en dat ben ik
), dus dat klopt ook.