Wat voor ras zou je nooit willen hebben/kopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-03 15:30

ik heb geen hekel aan een bepaald ras, en ik heb ook niet echt gelijk een paard wat ik nooit zou kopen.
I love all horses Lovers !!!

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 07:37

ik zou dus echt NOOIT een tinker kopen!!!
daar vind ik dus echt geen reet aan, en ik vindt 9 van de 10 tinkers ook echt absoluut niet mooi...

even...dit is niet bedoeld om iedereen met een tinker af te zeiken!!
maar ik hou daar gewoon niet van, en laten we eerlijk wezen...
iedereen heeft toch zijn eigen smaak, zo hou ik weer van appaloosa's en daar vind een ander weer niks aan...

zou ook niet leuk zijn als iedereen van hetzelfde ras hield, toch?

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 14:05

ik wil geen zwart paard verder maakt het me echt geen flikker uit, alsie maar lief is net als starlight! dat is een draver en het liefste paard dat er is.
Ik heb echt altijd een haf of fjord gewilt, maar sinds ik starlight heb is die liefde een stuk over gegaan. Ik vind ze nog steeds helemaal geweldig hoor, maar niet meer zoals toen. welkom zijn ze nog steeds hoor Haha!

Nair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 18:16

Ik zou nooit een fjord of een haflinger willen, gewoon omdat ik er niet van hou. Ze zijn wel schattig, maar niet mijn typ. Voor de rest vind ik alles wel leuk, kijk sommige tinkers vind ik niks, maar sommige kwpn-ers of nrps-ers ook niet, dus dat is weer per paard verschillend.

Doeiiiiiiiiii

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:17

nou ik heb een heerlijk fjordootje en die staat met nog 3 kwpn s,
1 arabier, 1 halve haf en een ijslander en raad een welke kleine het hardst gaat.. yep mijn fjordootje. ik snap wel dat ie niet favoriet is hoor bij de "echte ruiters" ze zijn stront eigenwijs en je moet echt eerst een gevecht leveren Extreme duivel om daar mee om te gaan ( en dressuur kost echt veel meer moeite en de top zullen ze misschien niet halen) maar dan.. ik zou niet anders willen dwz mijn fjordje dan. en ik vindt het dan wel stiekum stoer dat ze altijd met buitenritten voorop loopt Haha! en voor iedereen uit gast Extreme duivel ( ookal gaat het mij soms ook echt wel te hard hoor Verward en ben niet altijd zo'n held)

groet mjet

mjet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-03 23:20

en trouwens nair fjorden zien er misschien scahttig uit Schijnheilig ,maar ze zijn het beslist niet hoor Extreme duivel . Ik vraag me ook altijd af wie de gene is die heeft bedacht dat fjorden echt een gezinspaardje is. Ik zou er geen kind mee de bossen in durven sturen.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 00:14

Wat ik nooit zou kopen?Alles,behalve een FJORD! Haha! Er komt bij mij niets anders in de stal.Lekker van alles wat;dressuur,springen,mennen,buitenrijden noem maar op.En enorm lief,oke tikkie eigenwijs. Schijnheilig Maar geweldig!!!!!

spookymuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 08:34

ik weet het eigenlijk niet ik vind allepaarden en pony`s lief dus daar ligt het nuitet aan.

als ik mocht kiezen welke ik welk zou willen voor wedstrijden enzo zou ik een arabier kiezen ok kwpn. maar om lkkr mee buiten te rijden zou ik wel een fries willen hebben.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 09:39

geen te kleine pony gewoon voor het gebruik. geen te zwaar paard. verder maakt het vast niet uit.
er hebben het er vast al meer gezegd, maar bij die kleine koudbloedjes, fjord, tinker, etc kan je de ijslander niet rekenen! en het is zeker een wedstrijdpaard, je moet alleen de discipline juist kiezen Lachen rentölt, rentelgang, dat halen de meeste andere paarden niet (tot 50km/u!).
een ijsco gaat niet omdat ik in de buurt geen instructrice of instructeur heb, maar anders, meteen Lachen
verder ben ik erg in voor arabieren, die opgewekte intelligentie. maar zou dan wel goed uitkijken welke ik koop. het paardje mag ook niet te iel zijn want dat ben ik ook niet.

MarioNISLieF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 12:57

Ik vind de mensen een beetje nagatief naar de koudbloeden toe! Het zijn de beste paarden die je kunt kopen!
Ze zijn lief en goudeerlijk en doen alles voor je... Ze kunnen verbazend meer dan de meesten denken (ik noem rengallopjes, dressuur, western, marathon enz)
Gewoon super, lekker stevig en vinden alles best wat je doet...

Ik zou nooit van die arabiertjes enzo kopen... veel te hyper en veel te fragiel, vallen bij wijze al om als ze een zet krijgen...

Maarja ieder zijn voorkeur...Lachen

Sabiy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:34

MarioNISLieF schreef:
Ik zou nooit van die arabiertjes enzo kopen... veel te hyper en veel te fragiel, vallen bij wijze al om als ze een zet krijgen...

Weleens een Arabier van dichtbij meegemaakt ?? Zo te horen niet...
Hyper en fragiel ? Hahahahaha ! Nou, hier op stal in elk geval niet hoor ! Kan met mn volwassen dekhengst een klein kind de weg op sturen.....
Vooroordelen, vooroordelen....

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-03 20:56

Er staan hier alleen maar vooroordelen. Beetje raar topic omdat je hier een ras kan afkraken. Mensen voelen zich aangesproken. Ik voel me erg aangesproken door het berichtje van appie. Ik heb maar 1 vraag voor jou. Heb je ooit op een tinker gereden?

Ik hoef toch hier niet die rassen te gaan verdedigen? Elk paard is uniek ongemerkt welk ras. Er moet een klik zijn tussen ruiter en paard welk ras dat dan is maakt toch niet uit. Als je die klik hebt met een fjord prima toch? Ieder heeft wel een voorkeur ik val op koudbloeden, maar of dit nu een bels of een tinker is vind ik niet uitmaken vind ze allebei mooi.

Friesemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:00

Ik zou nooit een Arabier kopen, ik vind ze lelijk en niks voor mij. Verder maakt het me niets uit Als het paard maar lief is Dat kan ook wel eens zo zijn dat ik een vet lieve arabier zie dus eigenlijk is het onzin.....
Als ik verliefd word word ik het!

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:12

Nooit een tinker of een fries. Verder alles eigenlijk wel, afhankelijk van het doel wat ik voor ogen heb.

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:17

Kawa:
Geen shetlander, fjord. haflinger, ijslander of tinker.
Nu krijg ik half bokt in mijn nek
maar ik zoek een paard waar wedstrijd gericht meer mogelijk heden mee zijn.
Zonder daar het paard onnodig hoog mee te hoeven belasten

Ik ga met Kawa mee

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 17:18

Ik zou ook wel een tinker willen hebben of een haffie Knipoog

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 18:51

Ik weet niet, ik hou gewoon van alle paarden Schijnheilig
het ligt gewoon aan het paard zelf. Ik heb geen hekel aan een bepaald ras. Als ze maar lief zijn en niet agressief en bijten en slaan. Het ligt gewoon aan zijn karakter.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:35

denk dat ik zelf nooit een arabiertje zou kopen alhoewel ik ze wel verschrikkelijk mooi vind maar ik ben absoluut geen combinatie met een arabier ben zelf namelijk 1,83m zal niet mooi staan...
uhm en een Fjord ook niet alhoewel ik ze wel leuk vind om te zien maar het is nix voor mij...
maar een haflinger dan weer wel dat vind ik gewoon wel leuke beestjes ...
ach zo kan ik nog wel even door gaan ik vind KWPN-ers etc nog het mooiste zolang ze een mooie grootte hebben...

haffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 21:57

Ik zou nooit zo'n grote schrikknol kopen.
Geef mij maar een haflinger, en dresuur kan die van mij ook nog!!!!!!!!!!!!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 11:52

Citaat:
Geen shetlander, fjord. haflinger, ijslander of tinker.
Nu krijg ik half bokt in mijn nek

Snap niet waarom je half bokt over je heen moet krijgen omdat je niet een van de rassen zou willen hebben.
iedereen heeft zijn eigen smaak en doel.

Ik zeg altijd maar als de eigenaar er maar blij mee is Party!!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:13

Ik zou nooit een Fjord, Fries of Kwpner kopen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 13:17

Doe mij mijn eigen ijskonijn maar..

Winnie is een bomproof fjord, niets liever dan dat.. Wedstrijdambitie heb ik toch niet, ik wil alleen maar met het ventje buitenrijden en soms een spongetje maken.. Meer als zat Lovers

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 18:09

Ik zou nooit een tuiger willen hebben, omdat ik ze echt niet mooi vind (zeg maar gerust lelijk *sorry*) En ik zou ook geen fjord of een hele kleine pony willen hebben waar je verder niet veel mee kan.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 19:49

Geen shetlander, fjord. fries, tuiger, haflinger, ijslander of tinker. Val meer op chique sportpaardjes

kellogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-03 20:35

ik zelf zou nooit geen draver willen.Ze trekken mij niet zo.Maar gelukkig dat smaken verschillen anders werd het een saaie boel. Haha!