Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nammie

Re: Vervelende "zo goedkoop mogelijk" paardenbezitters

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:57

Een goede nbér zal zorgen dat het paard hetzelfde , of beter loopt na de bekapping.
En dat kan nooit als je in het leven hebt gesneden.
Een goede nbér zal ook niet snel in de straal snijden , eigenlijk alleen maar om het overgroeien van de straalgroeven tegen te gaan bij platte voeten , of loszittende flapjes...

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:58

@ Skess: Wat moet ik zien dan? Iemand die goed nadenkt over hoe ze met haar paarden omgaat? Over wat haar paarden het fijnst vinden? Iemand die niet klakkeloos ergens een ijzer onder slaat als het niet nodig is? Iemand die haar paarden lekker zelf laat kiezen of ze binnen of buiten staan? Ik schaam me inderdaad heel erg voor mezelf Clown

En elke opmerking die jij naar mij toeplaatst is prima toepasbaar op je eigen gedrag.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 16-11-07 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:58

Nammie schreef:
Een goede nbér zal zorgen dat het paard hetzelfde , of beter loopt na de bekapping.
En dat kan nooit als je in het leven hebt gesneden.
Een goede nbér zal ook niet snel in de straal snijden , eigenlijk alleen maar om het overgroeien van de straalgroeven tegen te gaan bij platte voeten , of loszittende flapjes...

Mooi verwoord!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 13:59

_Skess_ schreef:
naar je zelf kijken is moeilijk he!

Ongenuanceerd doe maar duur...haha

Hé, dat waren mijn woorden, tegen jou welteverstaan....

En die onderste zin, het spijt me zeer, maar skess... vind je dit nou werkelijk niet erg kinderachtig?
Krijg een beetje het gevoel dat je heel bewust bezig bent mensen tegen je in het harnas te lokken, door dit soort opmerkingen.

Nammie

Dank Haha!

Twiggy2008

Paul Clark? Never heard of...... Als ik hem google zie ik een muzikant en fotograaf staan. Knipoog
Misschien kun je Wout Overbeeke of Bjorn Rhebergen eens bellen.....

Heel vervelend dat JIJ een nare ervaring hebt gehad met deze voor mij onbekende man. Misschien moet je je nog iets meer in NB verdiepen. Ik heb zelf trouwens nooit de ambitie gehad om mijn paard zelf te bekappen. Ik laat het liever iemand doen, die weet wat hij doet, maar dat is mijn mening.

Mijn paard heeft sterkere en gezondere hoeven dan ooit en over de ins en outs zijn al diverse topics op bokt te vinden. Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:00

Meiden: jullie delen niet dezelfde visie..... da's jammer, maar laat lekker hangen!
Gaan we weer ontopic! (blijft het wanhopig proberen!)
Ben je boos, pluk een roos, zet em op je hoed, dan ben je morgen weer goed! Kusje d'rop en verder typen! Ach gut

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:01

Inderdaad, mooi verwoord Nadya. Wout en Bjorn weten tenminste waar ze mee bezig zijn, en helpen de paardjes echt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:01

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:04

Nammie

Rosita , dat kan nooit een nbér geweest zijn!!!

Twiggy2008

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:05

Ninx schreef:
Meiden: jullie delen niet dezelfde visie..... da's jammer, maar laat lekker hangen!
Ben je boos, pluk een roos, zet em op je hoed, dan ben je morgen weer goed! Kusje d'rop en verder typen! Ach gut

Ninx, sorry, maar ik laat geen onzin verkopen over iets waar ik teveel fijne ervaringen mee heb.
Ik, als zogenoemde natural, ben die fabeltjes echt zat! Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:06

Dit is mijn hoefsmid en hij deed NB en hij weet hoefsmeden die Natuurlijk Bekappen. Hij heeft me een keer meegenomen naar die hoefsmid en toen heb ik het mogen zien en ervaren. Ik weet alleen de naam niet van die hoefsmid maar werkt omgeving Arnhem.
Laatst bijgewerkt door Coconut op 16-11-07 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim0ne

_Skess_ schreef:

Dit is toch een hoefsmid, en geen natuurlijk bekapper, of ligt het nu aan mij. Geen woord op de website of links over natuurlijk bekappen. En dus onvergelijkbaar...

Coconut

zie hierboven heb nooit gezegd dat hij erkend NB-er is hij deed het wel maar was niet erkend.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:07

_Skess_ schreef:
Dit is mijn hoefsmid en hij deed NB en hij weet hoefsmeden die Natuurlijk Bekappen. Hij heeft me een keer meegenomen naar die hoefsmid en toen heb ik het mogen zien en ervaren. Ik weet alleen de naam niet van die hoefsmid maar werkt omgeving Arnhem.

Hij heeft dus zelf niet de NB-opleiding in Amerika gevolgd? En daar beseer jij dan al je mening over heel NB over. Lekker is dat.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:07

Oke , poging om on topic te blijven... Knipoog

Waar ik nou zoon moeite mee heb is die mensen die van die dure dingen kopen voor hun paard , en dan hun neus op halen voor een paard en eigenaar die niet zoveel geld te makken heeft, dus even omgedraaid van wat de ts bedoelde.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:08

_Skess_ schreef:
zie hierboven heb nooit gezegd dat hij erkend NB-er is hij deed het wel maar was niet erkend.

NB is helemaal geen erkend beroep in NL, iedereen mag zich zo noemen.
Laatst bijgewerkt door Sim0ne op 16-11-07 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Sim0ne schreef:
_Skess_ schreef:

Hij heeft dus zelf niet de NB-opleiding in Amerika gevolgd? En daar beseer jij dan al je mening over heel NB over. Lekker is dat.

Dat heeft hij wel Knipoog maar niet de opleiding afgemaakt...hij zet niet zijn hele leven op internet Knipoog

Nogmaals....ik heb het zelf gezien en zelf gehoord van de Natuurlijke Bekapper en die zal er wel verstand van hebben en het weten toch?
Laatst bijgewerkt door Coconut op 16-11-07 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

en hij heeft jou dus van die rare dingen verteld en geleerd over natuurlijk bekappen? jou laten zien dmv een andere hoefsmid? Ik snap er werkelijk geen drol van.
Zou je misschien wat meer kunnen uitleggen?
in een eerdere reactie gaf je aan dat je het nu zelf leert bij een professionele bekapper?

Later gaf je aan dat natuurlijk bekappen maar ruk is, om het even heel kort door de bocht te zeggen, omdat je hebt gezien wat het met een paard doet en ben je ermee gestopt het te leren.

Wie heeft jou nou die dingen over nb geleerd en laten zien en wat leer jij nu( wat voor cursus doe jij nu?) bij die hoefsmid uit de link

@nammie: neuh... dat snap ik:D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:09

_Skess_ schreef:

Precies. Niet erkend. Daar gaat zo iemand de fout al mee in.... En jij dus ook.
Nogmaals, verdiep je alsjeblieft eerst eens goed in het NB, voordat je iets gaat roepen wat niet klopt. Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-07 14:11

@ Rosita

Ik heb "gewoon" bekappen geleerd van Paul Clarks. Ik vroeg wat natuurlijk bekappen was en hij zei: goh ga eens mee naar een vriend van mij die natuurlijk bekapt.

Ik ben mee gegaan en heb bij zijn vriend (natuurlijk bekapper) zijn werk mogen zien en het zelf mogen ervaren. Hij had me dit zelf verteld dat dit wel eens voorkomt maar lang niet altijd en dat het verschilt per hoefsmid.

Twiggy2008

Sim0ne schreef:
NB is helemaal geen erkend beroep in NL, iedereen mag zich zo noemen.

Iemand die het AANHCP gevolgd heeft, is voor mij 'erkend'. Ok, hier in NL bestaat dat stempel niet, dat klopt. Haha!
Maar ik wil niet iemand aan mijn paard die ergens een cursusje gevolgd heeft, snap je?

Ninx

Nadya schreef:
Ninx schreef:

Ninx, sorry, maar ik laat geen onzin verkopen over iets waar ik teveel fijne ervaringen mee heb.
Ik, als zogenoemde natural, ben die fabeltjes echt zat! Knipoog

Dat begrijp ik ook wel.... Hopelijk kunnen we wat dat betreft nog wat van elkaar leren.
Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zich bekeert tot een volstrekt andere visie nietwaar?
Ik vind het iig knap interessant...