Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Is er nou nergens een goedkoop paard te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:25

Fleurtje100 dat is idd ook mijn idee

toen ik mijn paard had zou mijn vader er een paard bij kopen achteraf maar goed dat het niet door wat gegaan want dan had ik van 2 verdriet om ze weg te doen maargoed

die schimmel toen der tijd stond ook op ruim anderhalf uur rijden.
Ik ben toen met mijn ouders gaan kijken en het klikte. zelf merk je al wel of een paard eerlijk is of niet en of je er wat mee hebt of niet.
ik wilde een goed springpaard dus heb een film gemaakt van het vrij springen. Deze laten zien aan mijn stal eigenaar en hij kon op video al een heel goed beeld vormen van dat paard. Door andere omstandigheden ging het dan niet door maar dat terzijde. En als het dan echt echt echt wat voor je is en hij heeft een beeld van dat paard dan is hij gewoon een waardeloze kerel als hij dan niet even met je mee wil daar gaan kijken

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:26

en zet een bericht op bokt. misschien woont er iemand in de buurt van het paard met een goede kijk en verstand van zaken die wel met je mee wil. Wie niet waagt wie niet wint.... nee heb je ja kun je krijgen. proberen kan altijd

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:27

Oke, het is me duidelijk; ik ga gewoon kijken. Of hij nou mee wil of niet.. dit paard laat ik me niet ontschieten.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:37

Ik heb even de andalusier opgezocht op marktplaats. Voor een dergelijk bedrag, vind ik ok best dat je kunt afspreken dat als hij afgekeurd word de kosten voor de verkoper zijn bij goedkeuring voor jou. Zo voorkom je dat straks je hele spaargeld op gaat aan het betalen van keuringen van paarden die niet door de keuring heen komen. Als de eigenaar er echt zo van overtuigd is dat hij een gezond paard verkoopt zou hij bij zo'n bedrag hier zeker voor een klinische keuring mee akkoord moeten gaan.
Ik zou dit voordat je gaat kijken telefonisch proberen te regelen.
Zo'n bedrag is zonder lease geen optie hé? Anders zijn er ook wel adressen waar eens in de zoveel tijd een hele lading andalusiers uit Spanje komt. Weet er een waar ze allemaal gelijk op de foto gaan en wat niet goed is gaat meteen terug naar Spanje. Als je dezelfde dag nog gaat is er veel keus en de prijzen schijnen ontzettend mee te vallen (maar ik denk wel nog steeds boven jouw budget helaas).

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:39

hoe dan ook laten keuren is idd geen slecht idee. En idd bij afkeuring koste verkoper. maar dat is meestal zo behalve bij foto's

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 17:42

Meestal zijn de Anda's uit Spanje PRE, oftewel; rond de 10.000 Knipoog Dat is 'iets' te hoog gegrepen voor mij. Dit bedrag (a la €3750) is inderdaad alleen mogelijk als we het paard leasen. Anders dan moet ik nog een flink jaartje doorsparen.

Breitling: ik zal het haar voorstellen, ik heb ook helemaal geen zin om te betalen voor een afgekeurd paard wat nog niet eens bij mij op stal komt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:01

nee maar dat is normaal ook niet de regel.
Je moet kunnen voor stellen dat een paard zeker voor dit bedrag op zn minst klinish gekeurd word bij goedkeuring koste koper bij afkeuring of bemerking (waardoor je hem laat staan) koste verkoper. Als ze bij voorbaad al zeggen dat ze dit niet willen zou ik er niet eens gaan kijken. want als ze weten dat hij gezond is moet ze dit niet uit maken. Willen ze dit niet houden ze wat achter. Klinisch keuren kost nog geen 100 euro en laat dit ook doen door je eigen dierenarts.

Ik loop al iets te lang in de paarden wereld mee om te weten dat dierenartsen ook papieren in vullen door alleen 5 tel naar het paard te kijken om de aftekeningen in te vullen en vervolgens bij buigproeven alles goed zetten zonder dit te doen en dus een paard goed keuren zonder hem echt te keuren

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 18:04

doe er 500 euro bij(als dat financieel mogelijk is), dan heb je al veel meer keuze. ik heb mijn paard ook redelijk goedkoop gekocht. wel iets meer als 2000 euro.

wat zijn je eisen?
je kunt natuurlijk niet een 6 jarige verwachten die m dress is.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 18:16

eisen staan op pagina 3 geloof ik. 500 euro erbij doe ik alleen als ik iets vind wat me écht bevalt.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:03

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:36

Die 2 zijn inderdaad erg leuk asjemenou Ja Noortje; die spreken me niet echt aan, toch bedankt. Lachen

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:39

Die twee van mij komen uit die van Noortje hoor! Haha!
Maar ik vond de rest ook niks! Bloos

Barroco

Ik vind die eerste echt leuk!

tita

Neem nou geen D-pony die mogen helemaal niet veel gewicht dragen ongveer 15% van hun lichaamsgewicht dan kom je al gauw op tussen de 56-65 kilo.

Koop een paard dat is beter

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:41

tita schreef:
Neem nou geen D-pony die mogen helemaal niet veel gewicht dragen ongveer 15% van hun lichaamsgewicht dan kom je al gauw op tussen de 56-65 kilo.

Koop een paard dat is beter

En gelijk zon 2000 euro meer.
dat klopt ook echt niet wat je zegt, Fjorden kunnen ook makkelijk een volwassen aan.
Die ene pony is sowieso net zo stevig als een fjord.
Je moet niet alleen naar de lengte kijken, maar voornamelijk naar zn massa.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:42

En hoe groot is de TS?
Sommige mensen passen hen hele leven op een pony`tje Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:56

Ik ben ong. 1,70 en ik groei nauwelijks meer. misschien nog een cm erbij, maar goed; wat is nou een cm. Knipoog Ik weeg overigens ong. 48 kilo.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:00

Okay dat is niet te zwaar maar het zal zeker niet mooi staan.

Ik ben 168cm en heb een D-pony van 148cm en ik moet eerlijk zeggen ik vind het niet meer mooi staan.

Overigens las ik net een opmerking dat je voor een paard 2000 euro meer moet betalen?
Nonsens.

Je hebt paarden van 2000 euro tot 50.000 euro en meer maar je moet doel gericht zoeken en reacties ondernemen en dat ontbreekt bij de TS wel.

Ik zelf ben ook opzoek naar een sportpaard maar ben erg kieskeurig. Ik ben nog maar 2 paarden tegen gekomen in 1 jaar tijd maar ik heb geen haast mijn tijd komt nog wel

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:44

Ik heb ook heel lang een paard gezocht tot 2000 euro. En ik vond het ontzettend moeilijk. Ik wilde minimaal een e maat en in leeftijd van 3 tot 12. En wilde er fijne recreatief mee rijden en afentoe een wedstrijdje. Vond zelf dat ik niet zo veel eisen had. Maar het was echt te moeilijk. Ik heb ook 2 miskopen gedaan. De eerste mankeerde na een halfjaar allemaal wat was toen een 10 jarige. En de tweede had ik gekocht als een 15/16 jarige zat inentings/paspoort bij. En bleek naderhand al een jaar of 18/20 te zijn. Was een fijn paard maar heb ik na een jaar weg moeten doen omdat ze ook vanalles begon te mankeren en echt op was.
Ik heb toen een ontzettende leuke bleg gekocht van 3 jaar. Waar ik heerlijke buitenritten mee kan maken en ook wat dressuurmatig mee kan rijden. Ik heb haar onbeleerd gekocht met een eerste premie. Maar ik had echt geluk met haar want ik heb er geen drol voor betaald.
Maar echt dressuurmatig/wedstrijden rijden kan ik niet met haar. Dus heb ik een ontzettend leuke 3 jarige kruising arabier/welsh gekregen van mijn vriend. Zij is papierloos maar wel een paard en palominkleurig. Was nog niet echt onder het zadel. Ik heb daar eigenlijk te veel geld voor betaald. Geen papier en kende niks maar wel dik de 2000 overschrijden. Maar heb er nu een super paard aan.
Ik raad je dan ook aan om paarden in de lagere prijsklasse toch echt te keuren. En eventueel op proef te vragen. Voorkomt een hoop ellende. Misschien dat een leuke kruising wel wat voor je is. Of een sjiek type koudbloed. Die vind je makkelijk voor 2000 euro je moet alleen goed zoeken. Mijn staleigenaar weet ook regelmatig leuke en goede paarden te staan voor weinig geld. Misschien dat hij je kan helpen. Ik weet niet waar je woont.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:22

Felicity ik ken jou jij heb mij nog geprobeerd een paard te verkopen een arabier van 2.5 jaar een voskleurige met een bles.

Heb je die nog misschien is het wat voor de ts

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:57

ze zoekt een braaf recreatie paardje/pony dan denk ik niet dan een 2.5 jarige die nog in gereden moet worden en dus hartstikke groen is geschikt is voor haar.

die bovenste pony van die 2 is idd een erg gaaf ding!

07_Calimero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:01

Jus_dOrange schreef:
Hmm ik heb even naar je berichten gekeken maar je hebt onlangs toch wel op flink dure paarden gereageerd met interessante bloedlijnen, mooie kleurtjes, daar wordt nou eenmaal veel geld voor betaald. Paarden met goede papieren zijn nou eenmaal verschrikkelijk duur, leg de lat wat lager, er zijn een heleboel leuke paardjes, ze hebben niet altijd (mooie) papieren, maar een goed recreatiepaard hoeft enkel gezond te zijn en een goed karakter te hebben.

Ik ben het met jus eens.....
en ik kan me voorstellen dat je liever gister dan morgen een paard wil, maar geduld is een schoone zaak en er zal vast wat op je pad komen....

rambo6

Woonplaats: nu Rotterdam binnenkort nieuw vossenmeer/gem Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 10:19

Hoi
ik heb zelf ook maanden gezocht maar ik ook twee miskleunen gekocht (DRAVERS)
koop nou geen draver want dan zoek je echt problemen, dravers staan met hun tweede jaar op de baan.
als ze er vanaf komen of te wel te koop aangeboden, dan zijn ze of te traag of al kapot gereden met gevolg van blijvende blessure ik heb er twee gehad die na een tijdje blessures lieten zien waar niets aan te doen was. niet leuk!!!
deze weer terug verkocht aan de vorige eigenaar die was niet blij want ik schoof ook even de veearts rekening onder zijn neus. mijn veearts zei dat ze zijn gespoten zodat je er niets van ziet totdat ze bij je thuis zijn en je er echt iets mee wilt gaan doen.
TIP zoek gewoon iedere dag Marktplaats af er zal heus een paardje zijn die in jou prijs klasse valt maar LET OP koop geen paardje met lichte atrose men zegt daar worden ze oud mee dat zal wel maar je hebt toren hoge veearts rekeningen en zitten we niet op te wachten ik zelf heb een tinker van 3.
lekker eigenwijs zeer voorwaarts hij was 7 mnd toen ik hem kocht.