Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tirza_ schreef:wel erg dat je daar met school naartoe moet !!
ma_rie_tje schreef:Ik weet niet wat voor opleiding je doet, maar ik vind het (zeker als je een paardverwante opleiding doet) juist een erg nuttige excursie!
Misschien op het 1e gezicht een beetje vreemde plek voor een "schoolreisje" maar zeker niet onbelangrijk. Ik denk dat het voor een aantal mensen wel goed is geweest om ook mee te maken hoe vredig een slachting kan zijn (ook al klinkt het vervelend).
Hoe heb je het eigenlijk zelf ervaren? sta je nu anders tegenover een slachting dan voordat je naar dit slachthuis ging?
griebels schreef:Ik zou het liefste hebben dat mijn paarden gewoon een kogel zouden krijgen thuis op de weide... Helaas mag dat niet meer
Garmana schreef:draumpje schreef:klopt, de discussie blijft bij het aansnijden van dit soort onderwerpen telkens weer oplaaien...
maar om even ontopic te reageren...
ik vind het een heel helder verslag van hoe het er ana toe gaatdank je. heb gewoon verteld wat ik gezien/gehoord heb!
draumpje schreef:klopt, de discussie blijft bij het aansnijden van dit soort onderwerpen telkens weer oplaaien...
maar om even ontopic te reageren...
ik vind het een heel helder verslag van hoe het er ana toe gaat
draumpje schreef:als je je paard die dag laat ophalen
sja dan moet de rendac etc er wel tijd voor hebben om ook daadwerkelijk die dga nog langs te komen
anders ligt je paard er ene dag of twee en word ie inmiddels lekker aangevreten door allerlei ongedierte
erg luguber, maar gebeurt helaas...
en sja, het is nu eenmaal geen prettig gezicht om je dier ophetakeld te zien worden met drie grijper...
Meissie17 schreef:Gatverdamme afschuwelijk dat je het hier op zet!! totaal ongepast denk jij nog wel aan de kinderen hier !! sorry hoor maar ik vind het echt erg van je dat je dit op bokt zet !!
en trouwens dat de school zoiets verzint kan ik niet geloven
Suzanne F. schreef:Hm ongedierte valt wel mee bij het 2 dagen langs de weg liggen maar ze blazen wel op helaas.
Je moet zorgen dat de Rendac snel komt en ik hoef het zelf ook niet te zien hoe mn paardje met een grijper in een bak gegooid wordt.
Het is gewoon een feit dat hoe dan ook je paard in stukjes gehakt wordt, zowel met een spuitje als bij de slager. Bij de slager voor de consumptie en als de Rendac het komt ophalen kiepen ze al die kadavers in een grote put met een hakmolen erin. Uiteindelijk worden de restanten verbrand. Je kan er je ogen voor sluiten maar je kan nou eenmaal niet alle zielige diertjes redden. Niet alle paardjes maar ook niet de lieve lammetjes die in een boutje met saus eindigen en ook niet de lieve koetjes en knorretjes etc etc. Zo is het leven en de dood hoort erbij.
VivaLaVida schreef:Suzanne F. schreef:Hm ongedierte valt wel mee bij het 2 dagen langs de weg liggen maar ze blazen wel op helaas.
Je moet zorgen dat de Rendac snel komt en ik hoef het zelf ook niet te zien hoe mn paardje met een grijper in een bak gegooid wordt.
Het is gewoon een feit dat hoe dan ook je paard in stukjes gehakt wordt, zowel met een spuitje als bij de slager. Bij de slager voor de consumptie en als de Rendac het komt ophalen kiepen ze al die kadavers in een grote put met een hakmolen erin. Uiteindelijk worden de restanten verbrand. Je kan er je ogen voor sluiten maar je kan nou eenmaal niet alle zielige diertjes redden. Niet alle paardjes maar ook niet de lieve lammetjes die in een boutje met saus eindigen en ook niet de lieve koetjes en knorretjes etc etc. Zo is het leven en de dood hoort erbij.
Jup dat opblazen dat klopt. Maar niet in 1 stuk de vrachtwagen op?
overdrijven is ook een kunst...
VivaLaVida schreef:Jup dat opblazen dat klopt. Maar niet in 1 stuk de vrachtwagen op?
Suzanne F. schreef:VivaLaVida schreef:Jup dat opblazen dat klopt. Maar niet in 1 stuk de vrachtwagen op?
Je begrijpt me verkeerd. Tuurlijk gaan ze in 1 stuk de vrachtwagen op. Ze worden erin getakeld met een kraan/grijper.
Ik bedoel dat ze daarna naar een bedrijf gaan, fabriek waar de vrachtwagen gekiept wordt in een put met een hakmolen. Daar worden alle kadavers in stukjes gehakt.
mirgino schreef:
wat denk jij dan wat er daarna gebeurt?
dat ze in z`n geheel begraven worden of zo?
als de DA ze komt afspuiten ,worden ze door de Rendac opgehaalt
de paarden zijn dan al stijf en heel vaak gaan ze niet in 1 stuk de wagen opze worden met een grijper van de weg gepakt,de rest zal ik je maar besparen
Suzanne F. schreef:VivaLaVida schreef:Jup dat opblazen dat klopt. Maar niet in 1 stuk de vrachtwagen op?
Je begrijpt me verkeerd. Tuurlijk gaan ze in 1 stuk de vrachtwagen op. Ze worden erin getakeld met een kraan/grijper.
Ik bedoel dat ze daarna naar een bedrijf gaan, fabriek waar de vrachtwagen gekiept wordt in een put met een hakmolen. Daar worden alle kadavers in stukjes gehakt.
valine schreef:ehm.... ik heb even in een paar profieltjes gekeken van tegestanders van de slacht en vegatariers die zich in dit forum begeven.
wat mij dus dan opvalt is dat deze dierenvrienden wel op hun paard zitten met een LEREN ZADEL en een LEREN HOOFDSTEL.
volgens mij gaat er in 1 LEREN zadel 1.5 koe (en die is toch echt dood) vertel mij dan maar waarom dat dan niet zielig is???
klein beetje hypocriet van al deze dierenvrienden
brenda21 schreef:Ik snap echt niet waar die horror verhalen vandaan komen dat als paarden een spuitje krijgen dat het naar kan zijn. Ik snap dat er nare dingen voorkomen bij een inslaap spuit, maar wij hebben op een fijne manier afscheid kunnen nemen van ons vorige paard.