Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
blauw00gje schreef:Ik vind dat het dan gewoon een spuitje moet krijgen..
Je vergeeft het jezelf toch nooit als je m naar de slachter doet!!
blauw00gje schreef:Ik vind dat het dan gewoon een spuitje moet krijgen..
Je vergeeft het jezelf toch nooit als je m naar de slachter doet!!
Quellian schreef:blauw00gje schreef:
Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een vluchtdier laat verdoven. Geen haar op mijn hele lijf dat daaraan denkt
Dan nog maar te zwijgen over hoe ze uit de stal/wei gesleept moeten worden en langs de weg moeten liggen
katiavl schreef:Er word hier wel eens geroepen als je koe eet kan je ook paard eten hoe hypokriet.
Sjah onrechtstreeks stel jij dieren ook bovenop anderen. Er word wel hard geroepen paardenvlees eten als je ook koe en varken eet.
Maar ik neem aan dat jij ook geen hond en kat eet. Dus doe jij het ook.
Debo schreef:ik ben 100% voor inslapen. Ik heb zo afscheid genomen van m'n pony en dat was heel fijn.
Pats boem en t is over bij de slager is onzin.. Paarden moeten ziek mee in een trailer, de trailer stopt, ze ruiken de dood en voelen angst, dan worden ze naar buiten gehaald zien een man aankomen die ze niet kennen, deze man ruikt naar dood, t paard word nog banger, de man heeft een groot ijzeren ding bij.. t paard word nog banger, terweil de geur van de dood hem nog de neusgaten in gaat, word het ding op zijn hoofd gezet en dan is het pas over, dit is iets wat mischien maar 5 minuten duurd, maar dat is veel meer angst als dat een paard zal krijgen als ie ingeslapen word..
Als een paard een spuitje krijgt, word het eerst op z'n gemak gesteld, alles gaat rustig, het prikje voelt hij niet, hij word moe en gaat slapen, het paard raakt in diepe slaap en weet dan niets meer, de 2 de prik die hij krijgt voelt hij niet meer, t dier is dan zo ver weg dat zijn hersens al "dood" zijn. de 2de prik laat zijn hart stoppen, dit kan inderdaad even duren, maar het paard voelt of merkt daar niets van....
Wat heb je dan liever? een paard die zijn laatste 5 minuten op aarde doodangst uit moet staan of een paard wat de laatste 5 minuten van zijn leven in de armen van zijn baasje mag doorbrengen....
en dan nog iets, hoe wil jij je het afscheid met je paard herinneren? Wil je je herinneren dat ie in jouw armen in slaap is gevallen? Of wil je je herinneren dat hij een pin door z'n hoofd heeft gekregen, zijn nek word doorgesneden en hij aan een haak het slachthuis ingesleurt word?
Binckydenice schreef:Ik vindt dat jullie je wel een swat bewuster mogen maken van hetgeen dat je eet.
Lekker hoor een stukje paardenvlees van een paard die zijn hele leven hard voor de mens heeft moeten werken in bijvoorbeeld een manege, die afgedankt wordt voor het vlees. Of hebben we nu ook al scharrelpaarden? Eet smakelijk dames....
Binckydenice schreef:de mensen hier zijn zo naief...
Binckydenice schreef:Of hebben we nu ook al scharrelpaarden?
Binckydenice schreef:Ik vindt dat jullie je wel een swat bewuster mogen maken van hetgeen dat je eet.
Lekker hoor een stukje paardenvlees van een paard die zijn hele leven hard voor de mens heeft moeten werken in bijvoorbeeld een manege, die afgedankt wordt voor het vlees. Of hebben we nu ook al scharrelpaarden? Eet smakelijk dames....
IKbenEllen schreef:DeniseM, leg eens uit waarom een paard eten nou zo zielig is, beetje uitleg kan geen kwaad. Ben je zelf vegetarisch?