slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 10:47

Doe ik dat niet dan?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:07

Oh, jawel hoor! Was ook niet gericht op jou hoor, gewoon op mijzelf, dat ik er anders over denk maar dat we allebei onze mening hebben. Is toch goed?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:12

Oh gelukkig Ach gut

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:13

Ik vind dat het dan gewoon een spuitje moet krijgen..
Je vergeeft het jezelf toch nooit als je m naar de slachter doet!!

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:20

blauw00gje schreef:

Heb je de rest van dit topic gelezen of alleen de post van de ts?

Ik hoef mezelf niet te vergeven want in mijn ogen is dit de beste dood voor mijn paard.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:21

Pfff, gelukkig zijn Es79 en ik het eens....

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:23

Uhhhm ja, het is wat! Haha!
Is niet makkelijk hoor! Clown

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:24

blauw00gje schreef:

Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een vluchtdier laat verdoven. Geen haar op mijn hele lijf dat daaraan denkt

Dan nog maar te zwijgen over hoe ze uit de stal/wei gesleept moeten worden en langs de weg moeten liggen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:26

Das puur eigen keuze.
Ik heb er *** zien doodgaan door de spuit. Allemaal lekker vredig.

Slacht of spuit zijn eigen keus.

En wat na de dood gebeurd kan me niet schelen. Idem voor mezelf al steken ze me in een kartonne doos Haha!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 11:48

Quellian schreef:
blauw00gje schreef:

Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik een vluchtdier laat verdoven. Geen haar op mijn hele lijf dat daaraan denkt

Dan nog maar te zwijgen over hoe ze uit de stal/wei gesleept moeten worden en langs de weg moeten liggen Knipoog

hier ben ik het mee eens.
bij inlapen voelen ze hoe de spieren verslappen.dan willen ze vluchten omdat ze dit niet kunnen voelen de pijn en drang om te gaan.en omdat ze dit niet kunnen uiten zie je hier vaak niks van.en dan inderdaad worden ze weggesleept,en voor aan de weg gelegd.en dan worden ze in de kadaver bak gedaan.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 13:38

Berichtje voor Blauw00gje & consorten: wie van jullie eet er vlees?
Daar ben ik wel heel benieuwd naar.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 14:51

Ben ik ook wel benieuwd naar!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:00

katiavl schreef:
Er word hier wel eens geroepen als je koe eet kan je ook paard eten hoe hypokriet.
Sjah onrechtstreeks stel jij dieren ook bovenop anderen. Er word wel hard geroepen paardenvlees eten als je ook koe en varken eet.
Maar ik neem aan dat jij ook geen hond en kat eet. Dus doe jij het ook.

Nee want daarom ben ik vegetarier geworden....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:04

Debo schreef:
ik ben 100% voor inslapen. Ik heb zo afscheid genomen van m'n pony en dat was heel fijn.

Pats boem en t is over bij de slager is onzin.. Paarden moeten ziek mee in een trailer, de trailer stopt, ze ruiken de dood en voelen angst, dan worden ze naar buiten gehaald zien een man aankomen die ze niet kennen, deze man ruikt naar dood, t paard word nog banger, de man heeft een groot ijzeren ding bij.. t paard word nog banger, terweil de geur van de dood hem nog de neusgaten in gaat, word het ding op zijn hoofd gezet en dan is het pas over, dit is iets wat mischien maar 5 minuten duurd, maar dat is veel meer angst als dat een paard zal krijgen als ie ingeslapen word..

Als een paard een spuitje krijgt, word het eerst op z'n gemak gesteld, alles gaat rustig, het prikje voelt hij niet, hij word moe en gaat slapen, het paard raakt in diepe slaap en weet dan niets meer, de 2 de prik die hij krijgt voelt hij niet meer, t dier is dan zo ver weg dat zijn hersens al "dood" zijn. de 2de prik laat zijn hart stoppen, dit kan inderdaad even duren, maar het paard voelt of merkt daar niets van....

Wat heb je dan liever? een paard die zijn laatste 5 minuten op aarde doodangst uit moet staan of een paard wat de laatste 5 minuten van zijn leven in de armen van zijn baasje mag doorbrengen....

en dan nog iets, hoe wil jij je het afscheid met je paard herinneren? Wil je je herinneren dat ie in jouw armen in slaap is gevallen? Of wil je je herinneren dat hij een pin door z'n hoofd heeft gekregen, zijn nek word doorgesneden en hij aan een haak het slachthuis ingesleurt word?

Hehe ik ben het helemaal met jou eens, de mensen hier zijn zo naief...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:06

Ik vindt dat jullie je wel een swat bewuster mogen maken van hetgeen dat je eet.

Lekker hoor een stukje paardenvlees van een paard die zijn hele leven hard voor de mens heeft moeten werken in bijvoorbeeld een manege, die afgedankt wordt voor het vlees. Of hebben we nu ook al scharrelpaarden? Eet smakelijk dames....

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:37

Binckydenice schreef:
Ik vindt dat jullie je wel een swat bewuster mogen maken van hetgeen dat je eet.

Lekker hoor een stukje paardenvlees van een paard die zijn hele leven hard voor de mens heeft moeten werken in bijvoorbeeld een manege, die afgedankt wordt voor het vlees. Of hebben we nu ook al scharrelpaarden? Eet smakelijk dames....

Die manegepaarden hebben het beter gehad dan menig kistkalf, varken die zonder verdoving gecastreerd word of vetgemest kuiken wat als kip verkocht word.

Op onze manege worden de paarden goed behandeld en zeker niet afgedankt. Je moet eens weten hoeveel verdriet er is als een paard naar de slacht gaat. Hoe veel ze voor de paarden over hebben en hoe erg ze hun best doen een ziek paard op te lappen.
De manege eigenaren gaan altijd mee tot het paard dood is omdat ze er voor het dier willen zijn.
Zoals jij het nu opschrijft lijkt het net alsof een manege er geen ene moer om geeft.
Misschien zijn er manege's waar zo met de paarden worden omgegaan maar dat zullen er niet veel zijn.

Jij mag het wel niet eens zijn met de slacht maar daarom zijn anderen niet naief.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:42

Binckydenice schreef:
de mensen hier zijn zo naief...

Leg eens uit wat je met naief bedoelt.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:45

Binckydenice schreef:
Of hebben we nu ook al scharrelpaarden?

Over het algemeen scharrelt en paard meer in zijn leven dan menig kip, varken of koe. Waarom mag je die wel eten en een paard niet?
Ben je vegetarier of veganist?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:46

Binckydenice schreef:

dank je! ga zo ff een lekker paardenbiefstukje halen! Vork

paarden hebben over het algemeen een behoorlijk vrij leven gehad voor ze in de worst belanden...... zéker vergeleken kistkalfjes en andere diertjes die hun leven lang in minihokkies vetgemest zijn voor het vlees...

als ik moet kiezen wat ik 'sjieliger' vind, weet ik het wel hoor!

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:48

Binckydenice schreef:

Ik ben het helemaal met jou eens.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 15:58

DeniseM, leg eens uit waarom een paard eten nou zo zielig is, beetje uitleg kan geen kwaad. Ben je zelf vegetarisch?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:13

Dus niemand eet hier vlees?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:15

Wakey wakey to all penny's....... Haha!

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:02

ik ben het met je eens maar als we hem in laten slapen gaan we altijd zelf mee en laten we hem niet op halen misschien krijgt hij een reis naar italie daar is het paarden vlees heel erg geliefd dus altijd zelf wegbrengen Huilen

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:36

IKbenEllen schreef:
DeniseM, leg eens uit waarom een paard eten nou zo zielig is, beetje uitleg kan geen kwaad. Ben je zelf vegetarisch?

Heel toevallig wel ja!
Ik ben innd vegetarisch.
Ik vind als een paard jaren voor je heeft gewerkt, en je hebt er een band mee opgebouwt nou dan laat ik hem niet door een ander op eten.
Ze zeggen ook dat sommige paarden tegen hun slaap vechten..
En ja dan kan het misschien niet anders.
Maar ik zou toch echt kiezen voor inslapen.
Mocht mijn pony iets gebeuren. Verdrietig