Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Karl66 schreef:Iedereen had daar de dieren nog lopen, niet alleen deze boer, daar hadden ze namelijk toestemming van it Fryske Gea voor gekregen.
En hoe fout het achteraf ook was, als er al jaren geen overstromingen meer zijn geweest, als iedereen de dieren er nog heeft lopen en als je er toestemming voor hebt gekregen van de organisatie die het beste kon inschatten wat de gewijzigde omstandigheden (doorgestoken dijken) voor invloed konden hebben. Dan is de kans groot dat je als boer een verkeerde inschatting maakt.
Maar het lijkt mij nog steeds het beste dat de AID en het openbaar ministerie uitzoeken hoe de schuldvraag ligt en in hoeverre mijn "feiten" of de andere feiten kloppen en laat de rechter daar dan uitspraak over doen.
Karl66 schreef:Waar zeg ik dat dan?
lennie schreef:Mmmmmm, misschien is het nu toch voor de mensen tijd om voor de Partij van de dieren te stemmen, alleen georganiseerd kunnen we iets tegen het dierenleed doen!
Cayenne schreef:Ik ben erg blij dat die dieren gered zijn, en ook ik ben er helemaal voor om die boer eens flink aan te pakken (strafrechtelijk) en mag hopen dat hij helemaal wordt uitgekleed financieel en het eens flink tot hem doordringt wat hij heeft aangericht. Zo iemand mag nooit meer dieren houden.
Maar moet zeggen dat ik dit topic een beetje hysterisch vindt. Laten we nou in godsnaam allemaal rustig blijven en daar niet heen gaan, voordat je met je spandoek wordt opgepakt voor het verstoren van de openbare rustDie paarden staan goed waar ze staan, en ik geloof ook echt niet dat die zomaar weer terug gaan naar de "eigenaar" daar wordt heus wel een stokje voor gestoken.
Karl66 schreef:Karl66 schreef:Iedereen had daar de dieren nog lopen, niet alleen deze boer, daar hadden ze namelijk toestemming van it Fryske Gea voor gekregen.
En hoe fout het achteraf ook was, als er al jaren geen overstromingen meer zijn geweest, als iedereen de dieren er nog heeft lopen en als je er toestemming voor hebt gekregen van de organisatie die het beste kon inschatten wat de gewijzigde omstandigheden (doorgestoken dijken) voor invloed konden hebben. Dan is de kans groot dat je als boer een verkeerde inschatting maakt.
Maar het lijkt mij nog steeds het beste dat de AID en het openbaar ministerie uitzoeken hoe de schuldvraag ligt en in hoeverre mijn "feiten" of de andere feiten kloppen en laat de rechter daar dan uitspraak over doen.
orange1 schreef:wat gaan we doen dan