Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 04:00

En dan nog? Hoe worden zij dan ineens verantwoordelijk voor andermans dieren?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 04:00

Waar zeg ik dat dan?

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 04:04

Ik weet niet precies hoe dat in zn werking gaat, maar toch leek mij het wel logisch dat ze dat hadden gepobeerd.
Als het Fryske Gea wel de stoute schoenen had aangetrokken en op wat voor manier dan ook de paarden ergens anders neer had gezet (op een hoger stuk bijvoorbeeld) dan had het als nog niet zo gelopen.
Maar ja weet niet hoe zon contract is opgesteld en of de verantwoording helemaal bij de boer ligt.
Maar ik had wel anders gehandeld.
Maar goed wie ben ik.
Nu ga ik maar even slapen.
Blijf dit topic volgen en als ik meer nieuws hoor zet ik het hier neer.
Weltrusten allemaal...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 04:07

Karl66 schreef:
Iedereen had daar de dieren nog lopen, niet alleen deze boer, daar hadden ze namelijk toestemming van it Fryske Gea voor gekregen.

En hoe fout het achteraf ook was, als er al jaren geen overstromingen meer zijn geweest, als iedereen de dieren er nog heeft lopen en als je er toestemming voor hebt gekregen van de organisatie die het beste kon inschatten wat de gewijzigde omstandigheden (doorgestoken dijken) voor invloed konden hebben. Dan is de kans groot dat je als boer een verkeerde inschatting maakt.

Maar het lijkt mij nog steeds het beste dat de AID en het openbaar ministerie uitzoeken hoe de schuldvraag ligt en in hoeverre mijn "feiten" of de andere feiten kloppen en laat de rechter daar dan uitspraak over doen.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 04:19

Karl66 schreef:
Waar zeg ik dat dan?

De schuldvraag werd min of meer deels bij T Fryske Gea gelegd, en dat probeerde ik te weerleggen.
Jullie hebben mij niet kunnen overtuigen dat niet alle verantwoordelijkheid over deze paarden bij de boer (en zijn kinderen) lag.
Door middel van die vraag probeerde ik jullie uit te laten leggen waarom het anders zou zijn.
Nog steeds niet gelukt dus.

Zij hebben het dan misschien ook niet helemaal goed gedaan, maar daarom is het hun verantwoording nog niet.
Het zou mooi zijn geweest, heel mooi, zeker als ze er geen bonje door zouden hebben gekregen omdat ze zich met andersmans dieren hadden bemoeid maar dankbaarheid hadden gekregen voor de goede zorgen.
Dat is dus niet gebeurt en je kunt nu alleen maar aannames maken over hoe de boer had gereageerd als het wel was gebeurt.
Wat de reden ook was om niet met andermans dieren te bemoeien (in de zin van ze zelf te verplaatsen ed, ze hebben wel gewaarschuwd voor het weer), je kan hun de schuld er niet van geven dat er tig paarden de dood hebben gevonden.
Als het nou om ondeugelijke omheining had gegaan (waar men meerdere malen op was gewezen bijv), was het een ander verhaal geweest, want daar waren ze wel verantwoordelijk voor.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 04:20

En nu ga ik ook slapen Dromen , lees morgen wel weer verder.
Weltrusten Slapen

lennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:35

MMMmmm, het staat voor mij vast dat de eigenaar een enorme hufter is en alleen het allerslechtste verdient.

Hoe zat dat afgelopen winter/voorjaar ook al weer? Toen Staatsbosbeheer heel bewust die paarden en koeien dood liet gaan van de honger in zo een natuurgebied( met hekjes eromheen). Ben de naam even kwijt... Staatsbosbh is toch een goede vriend van de regering, die zijn niet gestraft en daar lieten ze expres de dieren dood gaan....

Mmmmmm, misschien is het nu toch voor de mensen tijd om voor de Partij van de dieren te stemmen, alleen georganiseerd kunnen we iets tegen het dierenleed doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:41

Dat zijn de Oostvaardersplassen en het beheer daar is idd een grof schandaal Boos!
Maar ja, onder het mom van natuur kan een hoop in Nederland, de dierenterroristen die nu het hardste schreeuwen zijn dan opeeens stil......
Een dier laten creperen is dan opeens natuurlijk, stel je voor dat een jager er "plezier" aan zou beleven, nee hoor, dan maar de hongerdood Boos!

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 09:59

heey,, gaan we nu nog?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 10:53

Er zitten nu zoveel instantie`s boven op .... maar mensen laten we nu niet voor eigen rechter gaan spelen ...

Dat heeft geen enkele zin ... ik denk dat het beter is om gewoon de instatie`s te blijven vragen wat er gedaan wordt ...

Ik heb wel eens eerder een discussie gehad met hem over het houden en omgaan met paarden met hem ...ik heb het al eerder gezegd ........hoe die het doet is fout maar ze zien paarden zuiver als handel ...meer niet ..

Dat betekend af en toe een paard verkopen aan een particulier ...de rest is vlees ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:12

lennie schreef:
Mmmmmm, misschien is het nu toch voor de mensen tijd om voor de Partij van de dieren te stemmen, alleen georganiseerd kunnen we iets tegen het dierenleed doen!

Als je dan denkt dieren te helpen kom je er wel erg makkelijk vanaf. Dierenleed voorkomen heeft wat mij betreft niet met stemmen te maken, wel met goed georganiseerde en overdachte acties. En niet te vergeten zelf bewust omgaan met je dieren, niet wildfokken met honden/katten/paarden en een goed voorbeeld geven voor je omgeving.

Bij beestenboel staat een petitie die je kan ondertekenen om dierenmishandeling/verwaarlozing strafbaar te stellen. Is nog niet veel op gereageerd.

Als je voor deze paarden wat wilt doen is het denk ik zaak dat het in nederland afgelopen moet zijn met het softe beleid van de AID en Dierenbescherming. Die moeten net als in Amerika meer bevoegdheden krijgen, evt met politiesteun, en eerder dieren in beslag mogen nemen/verbieden aan mensen om weer (zoveel) dieren te nemen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:14

niet om flauw te doen hoor (echt niet)

maar dit topic moest een -hoe gaat het verder en wat kunnen we doen-actie topic worden.
maar het is nu helemaal een discussie topic geworden.
ik ga even een moderator vragen of het gesplitst kan worden ofzo, want nu wordt het erg on overzichtelijk, terwijl we dus een duidelijk topic wouden waarin we konden overleggen over vreedzame (!) acties!

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:36

is er nu nog iets ondernomen vandaag of niet>?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:38

nee toch?
omdat diesel vertelde dat de paarden vandaag niet naar de eigenaar gaan gelukig.
diesel was dus 1 van de ruiters, en heeft met de burgemeester zelf gepraat.

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:41

o gelukkig dus er is nog tijd!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:52

ja, zo het nu lijkt blijven ze t/m zondag op dit weiland, en dan is het daarna nog niet zeker of eigenaar ze terug krijgt.
zegt diesel hoor, en ik wil het gewoon geloven.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:01

oke dan gaan we zondag actie voeren ??

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:04

Ik ben erg blij dat die dieren gered zijn, en ook ik ben er helemaal voor om die boer eens flink aan te pakken (strafrechtelijk Haha!) en mag hopen dat hij helemaal wordt uitgekleed financieel en het eens flink tot hem doordringt wat hij heeft aangericht. Zo iemand mag nooit meer dieren houden.

Maar moet zeggen dat ik dit topic een beetje hysterisch vindt. Laten we nou in godsnaam allemaal rustig blijven en daar niet heen gaan, voordat je met je spandoek wordt opgepakt voor het verstoren van de openbare rust Haha! Die paarden staan goed waar ze staan, en ik geloof ook echt niet dat die zomaar weer terug gaan naar de "eigenaar" daar wordt heus wel een stokje voor gestoken.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:07

Cayenne: oke, je hebt gelijk maar hoe moeten we hem dan aan pakken ? iemand een idee?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:19

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:33

Er gaat niks meer gebeuren vandaag dus?

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:33

Cayenne schreef:
Ik ben erg blij dat die dieren gered zijn, en ook ik ben er helemaal voor om die boer eens flink aan te pakken (strafrechtelijk Haha!) en mag hopen dat hij helemaal wordt uitgekleed financieel en het eens flink tot hem doordringt wat hij heeft aangericht. Zo iemand mag nooit meer dieren houden.

Maar moet zeggen dat ik dit topic een beetje hysterisch vindt. Laten we nou in godsnaam allemaal rustig blijven en daar niet heen gaan, voordat je met je spandoek wordt opgepakt voor het verstoren van de openbare rust Haha! Die paarden staan goed waar ze staan, en ik geloof ook echt niet dat die zomaar weer terug gaan naar de "eigenaar" daar wordt heus wel een stokje voor gestoken.

mee eens. voordat iedereen als een gek met doeken gaat zwaaien kan je beter rustig afwachten. die eigenaar zal heus wel op zijn donder krijgen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:38

Karl66 schreef:
Karl66 schreef:
Iedereen had daar de dieren nog lopen, niet alleen deze boer, daar hadden ze namelijk toestemming van it Fryske Gea voor gekregen.

En hoe fout het achteraf ook was, als er al jaren geen overstromingen meer zijn geweest, als iedereen de dieren er nog heeft lopen en als je er toestemming voor hebt gekregen van de organisatie die het beste kon inschatten wat de gewijzigde omstandigheden (doorgestoken dijken) voor invloed konden hebben. Dan is de kans groot dat je als boer een verkeerde inschatting maakt.

Maar het lijkt mij nog steeds het beste dat de AID en het openbaar ministerie uitzoeken hoe de schuldvraag ligt en in hoeverre mijn "feiten" of de andere feiten kloppen en laat de rechter daar dan uitspraak over doen.

ik sluit me hier volledig bij aan

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:48

wat gaan we doen dan Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:56

orange1 schreef:
wat gaan we doen dan Tong uitsteken

Het recht zijn beloop laten hebben......