Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Welshcobfan schreef:zit wat in![]()
maar toen woog ik ook nog geen 45 kilo, dus dat wou ook makkelijk.
Ben nu 49 kilo en 1.65 en mijn pony is 1,45 dus dat is perfect. Groter moet niet want dan lijkt dat heel apart.
ik doe het haast nooit maar hij kan het makkelijk. als ik echt te zwaar en te groot was dan zou hij het heus wel aangeven... ik vind als je pony het nog prima aankan er niks aan de hand is, mits je gewoon rustig rijdt en niet loopt te crossen en springen de hele tijd. Caprice14 schreef:het ligt er gewoon totaal aan hoe je pony gebouwd is, ik rijd zelf ook wel op een welshje van 1.18 en zelf ben ik 1.60 maar omdat hij goed zijn gewicht op z'n achterhand legt en goed gebouwd is houd hij mij nog makkelijk. hij loopt altijd met de oren naar voren en springen doet hij nog super makkelijk, wij springen zo samen 1.20![]()
ik doe het haast nooit maar hij kan het makkelijk. als ik echt te zwaar en te groot was dan zou hij het heus wel aangeven... ik vind als je pony het nog prima aankan er niks aan de hand is, mits je gewoon rustig rijdt en niet loopt te crossen en springen de hele tijd.
Welshcobfan schreef:zit wat in![]()
maar toen woog ik ook nog geen 45 kilo, dus dat wou ook makkelijk.
Ben nu 49 kilo en 1.65 en mijn pony is 1,45 dus dat is perfect. Groter moet niet want dan lijkt dat heel apart.
Yamcha schreef:idje schreef:Yamcha, even een vraagje. Vanuit jouw optiek dat ruiter en paard niet meer dan 10cm mogen verschillen, hoe denk je dan over Western, Endurance en IJslanderruiters.
Allemaal diciplines waarbij jouw regel door de band genomen niet op gaat.
Allemaal dierenbeulen dus, die hun paard onherstelbare schade toe brengen?
Francien_ schreef:Ik zoek een bijrijdstertje/rijdertje voor mijn verzorgshet. Hij is 'normaal' gebouwd. Hij is ong. 95 cm hoog. Ik heb misschien iemand op het oog ze is heel licht en wordt niet groter dan 1.60. Wat denken jullie dat de maximale lengte van de ruiter voor hem mag zijn?
bovendien was het niet zo erg soms een beetje
) maar goed dat is misschien bij elke pony anders......

mmmarieke schreef:@spoekie: jij verteld dat crossen nooit goed is voor een pony, het is misschien lichamelijk niet heel erg goed.. maar als je gewoon over rechte zandpaden gaat crossen zie ik het probleem niet.. maar vooral, mijn pony vind crossen gewoon heel erg leuk, dan zie je hem genieten, en hij gaat doro zijn enthousiasme ook steeds sneller.. ik voel dat hij daardoor gewoon plezier houd in het rijden, dus als hij het goed gedaan heeft ga ik na het rijden soms lekker even uitcrossen op de dijk, gewoon om vor hem het rijden leuk te houden en hem te belonen, en bovendien om ook even te kunnen relaxen.. zodat de omgang gewoon veel beter word met je pony!
Plus dat ik nooit mijn pony harder laat gaan dan ik zeg.. Dat neemt niet weg dat ik niet een keer hard wil galopperen, maar wel op mijn commando. Want er zal maar ooit eens een drukke weg aankomen en paard heeft de smaak van het crossen iets te goed te pakken... Maar een keertje crossen kan geen kwaad voor de afwisseling, maar ik bedoel meer mensen die één minuut op het paard zitten, in galop gaan en blijven galopperen totdat ze stoppen (dit is dan wel overdreven gezegd). 
Yamcha schreef:Ben ik met je eens, superwoman... kun je niet proberen af en toe jonge kinderen mee te nemen naar hem, en die hem eerst een laten loetsen, dan eens met hem wandelen, enz. en zo proberen dat hij langzaam minder eenkennig wordt? Dan kun je als dde tijd er rijp voor is, een passend bijrijdertje zoeken, en zelf kun je ook nog heel veel met hem doen, zonder dat je erop rijdt...

idje schreef:Hier moet ik even op reageren.
Jonge kinderen menemen om re laten poetsen
en te WANDELEN......
Met een HENGST.......
Waar ben je dan mee bezig. Ik weet het, lang niet iedere hengst is vervelend, en sommigen zijn beslist lief voor kinderen, maar als de hormonen de overhand krijgen dan walst hij er recht overheen.
En dan is zo'n pruts nergens.,
Onverantwoordelijk zoiets.
)
Citaat:Vind het juist wel kunnen >>> Maar WEL als er een volwassene of ouder persoon bij is!!