Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

CocoChanel schreef:Jasmijn78, ik denk niet dat je er zo makkelijk over kunt denken. Het gaat om véél geld en dat verdien je niet met een baan extra.
, maar nu komen we dadelijk bij het kip en het ei verhaal! We zijn er allemaal over eens dat geld het makkelijker maakt! Maar dan ben ik het wel met Jasmijn eens dat daar wel te zwaar over wordt gedacht! o0anouska0o schreef:Ja natuurlijk is er meer nodig dan geld. Maar als je alles hebt wat nodig is behalve het geld, denk ik nog dat het moeilijk is om het te halen.
runningkawa schreef:Stel je hebt 2 personen met dezelfde motivatie en het zelfde talent.
Wie komt er dan verder in de sport?
Die met, of die zonder geld?
En ja dat is een vorm van oneerlijkheid.
Alleen dat kom je met alles in het leven tegen
En in die zin is het hele leven ook niet eerlijk.
De vraag is dan alleen hoeveel stoor je jezelf daar aan.
CocoChanel schreef:Ja, wat anouska zegt denk ik ook.
Ik vind ook zeker dat de goede ruiters honderd keer beter rijden dan ik misschien en ik heb ook alle respect. Ik kijk ook altijd op tegen internationale starters bij de pony's , junioren en young riders. Ik vind het heel goed wat ze allemaal voor elkaar krijgen. Maar ik blijf erbij dat ze in een andere familie wonen dan de gemiddelde nederlander.
Citaat:De vraag is dan alleen hoeveel stoor je jezelf daar aan

fransheijs schreef:
Maar dat is toch gewoon doemdenken!! Ik ben toch ook meerdere malen zuid-nederlands kampioen geweest en nederlands kampioen...ik heb ook bij de junioren meegereden en bij de youngriders en ik heb ook internationaal gestart! maar mijn vader is ook gewoon bakker!
Citaat:maar mijn vader is ook gewoon bakker!

runningkawa schreef:Citaat:maar mijn vader is ook gewoon bakker!
en mijn vader is engel
Maar ik heb idd veel meer lof voor iemand als Frans met zijn zelf opgeleide paard, dan met zo'n kakkertje die ff een gp paard krijgt om ZZ te gaan rijden
Tyrza schreef:Ben ik niet met je eens. Een paar extra ogen op de grond zien toch veel meer dan dat je uit jezelf kunt uitvogelen. Hoe goed je ruitergevoel ook is. Wist jij trouwens uit jezelf al hoe je een proef moet rijden?
Tyrza schreef:En een sponsor vinden die effetjes wat centen voor je neerlegt omdat je in de basis best kans hebt om bovenaan te komen. Die zijn niet snel te vinden hoor. Pas als het echt commercieel wordt en je op Nationaal niveau loopt, dan is er wel wat "los te peuteren" om het maar even oneerbiedig te zeggen. Maar dan nog moet je je kunnen onderscheiden met de rest die ook goed- en wellicht nog beter- rijdt....
fransheijs schreef:CocoChanel schreef:Ja, wat anouska zegt denk ik ook.
Ik vind ook zeker dat de goede ruiters honderd keer beter rijden dan ik misschien en ik heb ook alle respect. Ik kijk ook altijd op tegen internationale starters bij de pony's , junioren en young riders. Ik vind het heel goed wat ze allemaal voor elkaar krijgen. Maar ik blijf erbij dat ze in een andere familie wonen dan de gemiddelde nederlander.
Maar dat is toch gewoon doemdenken!! Ik ben toch ook meerdere malen zuid-nederlands kampioen geweest en nederlands kampioen...ik heb ook bij de junioren meegereden en bij de youngriders en ik heb ook internationaal gestart! maar mijn vader is ook gewoon bakker!
) Maar ik heb via PB al met jou gesproken dat ik jou instelling ook goed vind etc. en die heb ik ook wel anders gezien.

Urielle schreef:Maar jouw ouders hebben blijkbaar wel het geld om aan jou uit te geven. (ik ken een bakkerszoon die het thuis trouwens heel goed hebben dus blijkbaar is daar geld in te verdienen) Maar ik heb via PB al met jou gesproken dat ik jou instelling ook goed vind etc. en die heb ik ook wel anders gezien.
Mijn ouders zijn gescheiden, mijn moeder is sinds 6 jaar uit de bijstand, maar het was heel wat dat ik naar de manege mocht want dat was eigenlijk veel te duur. Ik mocht op mijn veertiende van iemand een goede jonge pony rijden mits ik bij de ponyclub ging maar helaas: dat zat er financieel niet in dus ik bleef maar voor anderen rijden op de manege en onderlinge wedstrijden starten op manegepaarden. Sommige ruiters hadden op hun 14e al EK-pony's onder hun kont geschoven gekregen