Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:54

Met dit koude weer lijken ze er wel extra te zijn. Mijn jaarling Amber heeft er het meest last van. Die kabouters lopen altijd achter mij aan en als ik dan om de hoek van een muurtje kom schrikt mijn jaarling van die rotkabouters! Wel heb ik het idee dat mijn andere pony, een veulen samenwerkt met de kabouters. Ze vind namelijk niets eng. Mijn jaarling zoekt ook vaak zelf het gevaar op hoor: Als we aan het wandelen zijn loopt ze vaak met haar neus helemaal op de grond. Dichtbij de kabouters?!!
Zal ik me nu ook maar opgeven?
En wat moet ik met mijn veulen doen die wel van kabouters houdt?

OemmiejO

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 21:02

whahaha!!

Megan_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:29

Geweldig dit.. Even een abo hier op

En nog meer ervaringen van cursisten?

obelix

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 16:44

ik neem ook even een abootje mijnes heeft het vooral voorzien op kinder-bak-kabouters.
En op deur-kabouters

Zijn daar al remedie's voor?

MarjaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 17:29

Tja, ik denk dat mijn paard Jamie in het verleden behoorlijk getraumatiseerd is door bak- en zigeunerkabouters. Aan een zijde van de bak blijken ze zich in het donker altijd op te houden, soms zelfs gezeten op een schaap. En blijkbaar zijn ze met het slechte weer opgerukt tot vlakbij de staldeuren. Ga ik met Jamie naar buiten dan wil hij na twee stappen buiten weer naar binnen.... tenzij Lotje erbij is, onze volkomen kabouterbestendige pony. Samen met haar proberen we nu Jamie wat minder kabouterfoob te maken. En de eerste resultaten zijn veel belovend. Mocht deze verbetering niet doorzetten, dan meld ik mij alsnog aan voor deze cursus!

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 23:04

ik pis in mijn broek ..........hahaha........gigantisch super gewoon,,,,,,,,,,,,

_/-o_

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:33

Noby is erg bang voor onder-water-kabouters. Ik zie ze niet, maar volgens noob zitten ze er echt, met scuba-uitrusting en al!
Noob durft niet meer in het water, laat staan erlangs! De scuba-kabouter verstopt zich blijkbaar ook in het riet naast de sloot.
Wat moet ik doen? Waar kan ik me aanmelden? Zo gaat het namelijk niet langer...

Girley_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:59

Wat een topic!!! Echt TE grappig Mijn Fries Hagar is redelijk kabouterproof, behalve voor zigeunerkabouters die zich ophouden op (verkeers)borden. Ben ik nog niet te laat om ons op te geven?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:22

Ik ben vandaag een kabouterkolonie tegengekomen. Paard had een week in zijn paddock doorgebracht ivm ijs en sneeuw en nu bracht ik hem weer eens naar het weiland.....
Onder de gele auto van de buren, op de hoek achter de bosjes, 2 meter verder gewoon midden op straat, bij het hek!!
Hopelijk zijn ze vanmiddag verder getrokken.....

Rosita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:27

waterslangkabouters, bestaan die ook?

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 13:28

ze voelen het gewoon aan ,die kabouters
en weet je,ze zijn heel snel,ze proberen,reageerd en paard,des te gekker ze worden...

reageerd een paard niet dan houden ze er snel mee op,en zoeken ze een nieuw slachtoffer

Byron15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 15:18

Oh, geweldig!!
Heb net het topic doorgelezen. Ben erg benieuwd naar de zigeunerkabouter.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:22

die zigeunerkabouter wil je niet leren kennen hoor!

EdwardR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 16:25

Paulus de Boskabouter is toch echt de belangrijkste kabouter

black_light

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:07

Hahha echt geweldig.
Ik heb vooral last van de Zigeuner kabouters .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:51

Mijn pony heeft besloten dat de overbuurman van de wei gewoon een hele grote kabouter is.
Die gek heeft vuurwerk recht over de wei geschoten Ik kan ponybeest dan ook geen ongelijk geven, maar ook niet overtuigen van zijn ongelijk.
Is er in de cursus een uitgebreid onderdeel "wat is het verschil tussen een kabouter en een domme ***** van een buurman?" want dan geef ik mij, mijn pony èn de buurman meteen op!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 08:18

Beste kaboutergoeroes,

Gisterenavond heb ik tot mijn verbazing geconstateerd dat er een bijzondere kabouter in de stal zat. Het is een strokabouter, die te pas en te onpas met stro smijt. Deze kabouter heeft relatief lange benen, ligt continu in een lachstuip en resideert bovenop de strobalen. Tot mijn verbazing bleken zowel Jamie als Lotje totaal ongevoelig voor deze kabouter en aten zij smakelijk van het stro wat hij gooide. Het was duidelijk geen bak-kabouter maar lijkt me ook geen zigeunerkabouter. Hebben we hier te maken met een nog niet beschreven soort?

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:35

Devil ziet steen-kabouters. Die zijn een beetje de weg kwijt want die zitten op een steen ipv een paddestoel. Die zijn echt levens gevaarlijk.

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 11:33

Mijn pony veulen waar ik het dus hier bovenaan de pagina over heb. Sluit zich ook al aan bij de vuurwerk-kabouters!! Ze hoort er echt bij!! Wat moet ik daar nu mee?!?!!

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 15:38

Mijn pony zag gisteren ineens een bakkabouter! Heb wel foto's kunnen maken van de actie die daarna kwam! (Pannie in mijn onderschrift)

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:02

Nou mijn ezeltje heeft al meer dan een week last van houtkabouters overal zitten ze op de bakrand en iedere keer als we aan komen rijden zeggen ze BOEH en ren DJ heel hard de andere kant op waar hun ook heel snel weer naar toe spurten pppff wanneer gaan jullie lekker het bos in houtkabouters..

Hier zag ie de houtkabouters..

Afbeelding

Afbeelding
Hier zaten ze op de bakrand te roepen naar hem...

Vie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:05

In de bak waar we gingen trainen waren blijkbaar ook heel wat kabouters. Olga stuiterde enkele keren in het rond.
Maar stoere Olga had al gauw door dat ze toch niet zo eng waren en zei dan: Ksssst, ga weg!

Afbeelding

S_zanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 20:08

Sylleke schreef:
In de bak waar we gingen trainen waren blijkbaar ook heel wat kabouters. Olga stuiterde enkele keren in het rond.
Maar stoere Olga had al gauw door dat ze toch niet zo eng waren en zei dan: Ksssst, ga weg!

Afbeelding

leuk onderschrift!!!
Tis nog eens helemaal waar ook.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-06 13:19

na lange afwezigheid nu eindelijk de continuering van de kaboutercursus! Hierbij behandel ik de laatste kabouter, namelijk de zigeunerkabouter. Daarmee is het eerste deel van onze cursus afgerond, het vervolg bestaat uit Zelfverdediging voor Paarden. Nu eerst: de zigeunerkabouter.

Zigeunerkabouters zijn de vervelendste en hardnekkigste kaboutersoort. Ze zijn het best te omschrijven als een enge kruising tussen Jacques d’Ancona en Quasimodo die te warm gewassen is. Zuur is zijn gezichtsuitdrukking en hij bezit een zeer nare dispositie. Van alle kabouters hebben de zigeunerkabouters de meeste drankproblemen, en vloeken er op los- het zijn zeer ongeciviliseerde kleine rotzakjes. Zelfs de andere kabouters vinden hen erg vervelend, waardoor ze ook meestal resideren op plekken waar andere kabouters niet willen wonen. Het zijn zogezegd een beetje de Tokkies van kabouterland. (overigens wordt er gefluisterd dat Mental Theo een voormalige zigeunerkabouter is die zijn benen heeft laten oprekken nadat hij uit de kaboutergemeenschap was gegooid vanwege zijn overmatig hoge irritatiegraad- en zijn vermeende relatie met een blond zwakbegaafd kaboutervrouwtje- zijn kale hoofd verraadt de plek waar zijn puntmuts steeds gezeten heeft).
Deze kabouters scheppen er een buitengewoon groot genoegen in om paarden de stuipen op het lijf te jagen, meer nog dan de andere kaboutersoorten die veelal iets gemoedelijker van aard zijn. De zigeunerkabouter zal iedere mogelijkheid aangrijpen om een paard op spectaculaire wijze de bosjes in te doen springen, en bij speciale bijeenkomsten geven ze elkaar punten voor mooi gelukte schrikpartijen. In dit ingewikkelde puntensysteem wordt iedere schrikpartij beoordeeld op techniek, originaliteit, risicofactor en behaald resultaat, waarbij interessante gymnastische toeren van het paard hoog gewaardeerd worden, geluid geproduceerd door paard en mens meetelt en een hele groep paarden op hol geldt voor de absolute hoofdprijs.
Buiten deze bijeenkomsten om zijn leven de zigeunerkabouters meestal min of meer solitair, omdat ze zo vervelend zijn dat bijeenkomsten regelmatig uitlopen op enorme vechtpartijen. Ze wonen dan op de meest uiteenlopende plekken, waaraan ze dan ook hun naam ontlenen. Ze zijn zeer inventief in het combineren van een woonplaats met een schrikdevice, zodat ze dan ook vaak te vinden zijn onder plastic zakjes, felgekleurde paaltjes maar ook bij grassprietjes, groenbakken, eigenlijk is iedere plek mogelijk.
De aanwezigheid van de zigeunerkabouter kan men eigenlijk vooral detecteren aan de hand van een belangrijk kenmerk: de kabouter stinkt ongelofelijk, wat snurkende en snorkelende geluiden aan Uw paard ontlokt. Het paard, meestal door schade en schande wijsgeworden, vertrekt daarom ook meestal na een snork met veel gedragenheid en ongewaardeerd beengebruik in andere richting, vaak ietwat ten ongenoegen van de ruiter.

Afbeelding 1: een zigeunerkabouter, in de meest voorkomende verschijningsvorm: dronken en naargeestig- en in bezit van een groot arsenaal beledigende handgebaren.

Afbeelding

hieronder een aantal plekken, die bij uitstek bewoond worden door zigeunerkabouters.

Dit soort rommelhopen zijn bij uitstek geschikt voor zigeunerkabouters omdat het een opvallende plek is. Er zijn veel schuilplekken en het ziet er in paardenogen vreemd uit. de zigeunerkabouter zal stenen gooien richting paard en al springend een minilawine veroorzaken, die het paard in verhoogde staat van bok-paraatheid brengen.

Afbeelding

Eng gekleurde bruggetjes en strepen op wegen en paaltjes trekken ook zigeunerkabouters aan. Omdat het paard zich focust op het kleurverschil is het uitermate eenvoudig voor de zigeunerkabouter om het paard de stuipen op het lijf te jagen.

Afbeelding

Zigeunerkabouters voelen zich ook uitermate aangetrokken tot plastic, in iedere mogelijke vorm. Het biedt bescherming, maar is ook uitermate geschikt om een crisis tussen paard en ruiter te veroorzaken. Vooral de mogelijkheid tot wapperen en kraken maakt dit tot een middel dat tot spectaculaire resultaten kan leiden.

Afbeelding

Ditzelfde geldt natuurlijk voor de notoire kuilbergen:

Afbeelding

Ook trekkers zijn zeer in trek bij zigeunerkabouters. Gezeten op een van de spatborden trekken ze lelijke gezichten naar passerende paarden en springen op en neer. Dit verleidt menig paard tot het maken van gymnastische toeren die de Olympische Spelen waardig zijn.

Afbeelding

Dit soort plekken zijn ook zeer geliefd bij Zigeunerkabouters: opvallende borden, witte tuistoelen waarmee geschoven en lawaai gemaakt kan worden en een vlag waarmee flink gewapperd kan worden om chaos en wanorde te veroorzaken.

Afbeelding

De zigeunerkabouter is dus een kleine naarling die u overal tegen kan komen. U bent gewaarschuwd.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 14:00

Dat stuk over Mental Theo verduidelijkt een hoop