Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:20

griebels schreef:
Oh boy, wat ben ik blij dat ik niet gegaan ben.
Ik kan de tekst hier nog wel plaatsen voor de geinteresseerde

Privécorrespondentie op bokt plaatsen is tegen de regels, dus laten we dat nu ook maar niet doen.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:33

Tieneke schreef:
VK zit ook op het forum van arabischevolbloeden.nl , is er ergens 1 paardenforum waar die niet op zit? Blijkbaar besteedt ze dus nogal veel tijd aan het internet en de pc. Toch heeft ze geen tijd om de paarden te verzorgen. Ze zou beter haar tijd voor nuttige zaken gebruiken, misschien eens voeden van paarden?

Hoe heet ze op het arab forum en is er al een link van dit topic naar Marteijne gestuurd?

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:39

Ellende schreef:
griebels schreef:
Oh boy, wat ben ik blij dat ik niet gegaan ben.
Ik kan de tekst hier nog wel plaatsen voor de geinteresseerde

Privécorrespondentie op bokt plaatsen is tegen de regels, dus laten we dat nu ook maar niet doen.

Oeps sorry, hield even de regels niet in de gaten
Maar via pb mag het wel toch?

Sweetselina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:25

Heb mailtje terug gehad van 2dehands.nl en ze hebben haar account geblokkeerd en de advertentie verwijderd. Ben benieuwd hoe ze nu haar paardjes gaat verkopen. Wel sneu voor die paardjes want die blijven nu vast veel langer bij haar. Hopen dat we nog meer voor ze (de paarden) kunnen doen. Misschien heeft mijn zus ook nog wel mails van haar maar denk het niet. Zal zo wel ff kijken.

wreckh

Re: Het ware verhaal van de ranch... (Spanje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:28

zou jij ook bij jou thuis naar mijn foto's van Spanje willen kijken. Kan ze bij mij thuis niet vinden, dnek dat ze nog bij jullie liggen. Ik denk niet dat ik de mailtjes nog heb. misschien bij incredimail. kijk maar ff.

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:10

jongens,hoe gruwelijk dit ook is,moeten we denk ik oppassen dat we niet overkomen als een stelletje losgeslagen penny's!
want dan word het niet meer serieus genomen!
wat mij het effectiefst lijkt,is dat één of en paar mensen de advertentiesite's in Ned. en Belgie op de hoogte stelt,vandeze mensen,en ze op die manier proberen te boycotten.
het Merensstamboek zal heus wel doen wat het kan doen,zij zitten waarschijnlijk ook echt niet om deze slechte reclame, voor dit mooie ras verlegen!
diegene die concrete bewijzen hebben zouden zich moeten verzamelen,om te kijken of hier iets mee te doen is.
en alle paardenforums,die (in)direct met haar potientele kopers of verkopers te maken hebben op de hoogte stellen,maar of dit topic nu nog zo'n goed referentiepunt is weet ik niet.
er word te veel 'oh! wat zielug,etc."
het is ook zielig,maar het geeft nu voor de buitenstaanders een indruk met hoog pennygehalte vrees ik.
of zie ik het nu verkeerd?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:15

Ben het hier helemaal mee eens Mexx.
Met een hoop ach en och sielug, komt het op een bepaald moment niet meer als een serieus volwassen verhaal over.
Dus laten we ons beperken tot de feiten en de bewijzen en kijk of je daar wat mee kan ondernemen.....

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:17

Mexx2, eerlijk gezegt denk ik dat jij wel gelijk hebt....

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:37

Ja dat heeft ze ook en vandaar dat er al maanden mensen mee bezig zijn .
Het is niet zomaar ineens door 1 topic dat gedupeerde zich verzamelen, langzaamaan duiken er gewoon steeds meer mensen op met slechte ervaringen (en heel vreemd genoeg niemand met goede ervaringen).

Via pb heb ik trouwens van Huertecilla nog een aantal heel goede tips gehad waar ook zeker wat mee gedaan gaat worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:38

Dit vind ik nu een typisch "au pair" verhaal. Omdat veel au pair meisjes ook zo mateloos uitgebuit worden.

maar waar ik moeite mee heb is dat die mensen overal mee wegkomen.

Ik geloof dat er instanties zijn die voor au pair meisjes op komen. Misschien hebben die ook tips voor situaties als deze.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 12:58

Dit gaat niet via een au pair bureau of schoolopleiding. Daarom hebben deze kinderen geen poot om op te staan en daarom blijven ze ook zo lang rondlopen. Ze hebben het idee geen kant uit te kunnen. Als ze protesteren staan ze letterlijk op straat.

Ik mis in al deze verhalen dan ook de ouders! Als mijn dochter( of zoon) in het buitenland zou zitten en ik krijg een mailtje waaruit blijkt dat ze niet gelukkig is, stap ik in de auto en ga ze halen!
Waarom hebben jullie je ouders niet om hulp gevraagd?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:03

Mijn ouders hebben mij echt wel heel goed geholpen! Zonder hun was ik nooit weggekomen uit Spanje. Ze hebben de hele terugreis geregeld met behulp van de ANWB. Ze hebben hotel, taxi en vlucht geregeld en betaald. Als het aan hun lag waren ze na een uur al komen halen. Ik wilde dit niet. Ik wilde nog heel even proberen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:06

Mijn hele verhaal heb ik nog niet op dit topic gezet. Daarom doe ik dat nog maar even. Het verhaal stond al op cavaletti, maar denk niet dat iedereen het daar heeft gelezen.

Ik ben eind vorig jaar in dit avontuur gestapt. Leek me hartstikke mooi, werken in Spanje. Ik mailde dus, ik kreeg een eigen kamer daar, en moest de veulens daar gaan trainen. Leek me hartsikke leuk. Reis werd echter niet betaald en ook het werk betaalde slecht. De eerste maand niks en dan 25 euro per maand! Wel kreeg je kost en inwoning. Ik dus op een spannende dag in mijn eentje op het vliegtuig richting Barcelona. Ik kon niet van het vliegveld worden opgehaalt, dus moest ook nog een eind met de trein. Ik werd van de trein gehaald door een aardige engels sprekende man. Patrick bracht me naar de ranch, laadde mijn spullen uit en liet mij mijn kamer zien. Vervolgens stapte hij, samen met een andere spaanse man weer in de auto en vertrok, zonder iets te zeggen. Mijn eerste uren hier op de ranch en was al helemaal alleen. De kamer was vies, er stonden 3 bedden en op geen enkele kon je lekker slapen, van de een was het matras te zacht en de ander zakte je zo doorheen en de ander was nog slapper. Er zaten grote scheuren in de muren en de deur naar buiten wilde niet dicht> De wc was te smerig voor woorden en ik had geen warm water. Toen later de 2 mannen terug kwamen bleek dat de spaanse man mij moest wegwijs maken. Dat werkt echt als je geen spaans kan. De engelssprekende man was er haast nooit. De vrouw van de advertentie, die dus nl spreekt zou een paar weken later komen hoorde ik 1 dag voordat ik erheen ging.

Die eerste avond samen met de vieze spaanse man gegeten. Hij maakte het eten in een keuken die nog smeriger was en de stank zorgde ervoor dat je haast geen hap door de keel kreeg. De eettafel plakte van het smeer. De keuken stond vol met smerige afwas, helemaal aangekoekt. Het eten in de koeling was grotendeels verschimmeld. Zo smerig. :s avonds in bed was het enorm koud, ik had maar 1 dun dekentje, terwijl de kamer aan alle kanten kieren had en de deur dus niet dicht kon. (was een buitendeur!)

De volgende ochtend ging de spaanse man mij vertellen hoe en wat ik de paarden moest voeren. Wat me niet echt duidelijk werd. Maar goed. Ik kreeg geen ontbijt en heb op een gegeven moment maar gewoon een sinaasappel uit de keuken gepakt.

De veulens die ik moest trainen zaten s nachts in een paddock en overdag liepen ze los. Ze waren erg angstig, dus de eerste dagen kon ik niet veel meer als hun vertrouwen winnen. Veel verder ben ik dus ook niet gekomen.

Na 2 dagen heb ik met Vivian gesmst dat ik het niet leuk vond en aan mijn lot werd overgelaten. Nou zei ze, ga lekker rijden op flamenco en maak er wat van. Ik wist nog helemaal geen paardennamen, omdat er nog niemand was geweest die mij dat kon vertellen. Laat staan dat ik zomaar een paard kon pakken en opzadelen en wegrijden. Dat
kan toch niet zomaar, zonder toestemming. Ik heb aan de spanjaard extra dekens gevraagt. hij kwam met smerige dekens aan die boven in de bosjes in een iglo hadden gelegen. De bos troep zat er nog aan. Heb ze uitgeklopt en toch maar eronder geslapen, ondanks dat ik allergisch ben voor deze dekens. Eerst dikke kleren, dan de dekens en over mijn schouders mijn jas, zodat ik niet met mijn neus in die vieze dekens lag. Was iets beter, maar nog koud.

De wc's bij mijn slaapkamer waren zo enorm vies. Ik heb er 1 voor mezelf schoon gemaakt. De douche ook. Toen bleek dat ik geen warm water had. lekker hoor.

Er waren ook geiten, deze waren stuk voor stuk hartstikke mager en de hoven waren zo lang dat ze helemaal opkrulden. Er liep ook een shetveulentje bij. De hond die er liep kreeg geen speciaal eten, alleen maar restjes. Deze hond was ook smerig en behoorlijk mager. De paarden waren ook mager, de een wat minder als de ander. Eten kregen ze op zich wel voldoende, maar bijv. happy was wat langzamer als Flamenco. Dus had Flamenco zijn eten op joeg hij happy weg en die had uiteindelijk veel te weinig gehad. Stro is natuurlijk ook niet goed om aan paarden te geven als voedsel. Ik heb ze geprobeert dat duidelijk te maken. Maar die Spanjaard snapte me niet. Die Patrick was er bijna nooit. En sprak ik haast niet.

De volgende dag weer geen ontbijt, paarden gevoerd en heb de veulens iets langer in de paddock gehouden, zodat ik ze wat meer aan mij kon laten wennen. Heb er een uurtje bij gezeten en toen durfde ze pas bij mij in de buurt te komen. Toen heb ik ze weer los gelaten. De rest van de dag had ik weinig te doen. Charlotte zou me mee nemen met rijden. Ik op Maniac en zij op Flamenco. Maniac had een los ijzer, Patrick heeft de ijzers er onder weg gehaalt. Dat is dus echt niet te doen op deze rotsachtige puntige paden. Dus Maniac liep voor geen meter en was niet vooruit te branden. "s avonds de veulens weer naar binnen en voeren. En eten. Om 8 uur lag ik meestal al in bed. Meestal in tranen aan het bellen naar huis. "s nachts zijn mijn moeder, maar als je naar huis wilt moet je het zeggen, we hebben alles klaar liggen om dat te regelen. Ik wilde niet. Niet zo snel, kon het best nog even proberen. De volgende ochtend weer geen ontbijt. Was de hele dag zowat alleen. De spanjaard zei dat ik de grote feestruimte moest schoonmaken. Ik was aan het zwoegen en hij zat lekker een peukie te roken in de zon. Toen heb ik besloten om weg te gaan. Patrick heb ik de hele dag niet gezien. Vivian heb ik gebeld en die hielp me eigenlijk niet en vond dat ik me aanstelde. Dus mijn ouders gebeld. Zij zouden ervoor zorgen dat ik weg kon daar. De taxi werd via een hotel gebeld. Het adres is echter onbekend en de taxi shauffeur kon het niet vinden. Ik heb uiteindelijk 6 uur gewacht> Mijn ouders hebben toen de anwb gebeld en die hebben de spanjaard op de ranch in contact gebracht met de taxichauffeur. Die spanjaard heeft de weg uitgelegd. De taxi kwam eindelijk. Ik kon weg. De taxi zou me naar een hotel brengen. Ik moest de volle pond betalen, ook voor de 3 keer die hij verkeerd was gereden> Was 230 euro. Gelukkiig kon het hotel dit betalen en hebben mijn ouders dat aan het hotel terug betaald. Toen in een heerlijk luxe kamer, met een groot bad en een warm dekbed. heerlijk! ook een lekker maaltijd gehad en toen naar bed. Voelde mee heerlijk, eindelijk ging ik naar huis. De volgende ochtend zou ik om 7.30 uur ong vliegen. Dus ik heel vroeg uit mijn bed en met de taxi naar het vliegveld. Wist ik veel dat er 2 vliegvelden waren. Dus weer 1 keer flink verkeerd gereden. 150 euro voor de taxi en bijna te laat voor het vliegtuig. Ik had nog 12 euro en een te zware tas. Dus wat dingen weggegooid! Toen eindelijk in het vliegtuig naar huis. Wat was ik blij en wat waren mijn ouders blij.

Dit avontuur heeft mij 500 euro gekost en mijn ouders ook 500 euro. En dat voor een paar dagen.

Ik werd verder aan mijn lot overgelaten. Ik ben dus na een paar dagen weer vertrokken. Heb nog contact gezocht met deze vrouw, maar ze liet niets meer van zich horen. Als Vivian nou wat van zich had laten horen en had gezegd, rot dat het zo gelopen is, misschien hadden we het wat beter moeten regelen en de kamer eerst even schoon en dicht moeten maken, dan had je je misschien wat meer thuis gevoelt, dan was het een ander verhaal geweest. Een rib uit mijn lijf en een afschuwelijke ervaring.

IcePrincess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:22

amondi schreef:
Waarom hebben jullie je ouders niet om hulp gevraagd?

Omdat ik dit heel graag wilde, hoopte dat het beter zou worden. Alle mailtjes, telefoontjes en smsjes die naar huis gingen daarin vertelde ik alleen over de goede dingen. Als ze vroegen wat ik te eten kreeg, ontweek ik die vraag en praatte over iets anders, zoals bijv. een boom met heerlijke vruchten die er stond, de laatste week heb ik die boom half kaal gevreten omdat er gewoon echt niets anders was.

Halverwege waren er 2 nederlandse vrouwen die een paar dagen bleven omdat ze geinteresseerd waren in een merens. Ik mocht geen slecht woord spreken van Vivian. De laatste avond dat die vrouwen er waren heb ik bij hen aan tafel mogen eten, zij hadden al gauw door dat ik niets kreeg (behalve hun restjes). Heb toen ook eindelijk een beetje kunnen praten over wat er aan de hand was.
Zij zeiden ook, 'als je mijn dochter was geweest had ik je nooit hier laten zitten' mijn antwoord was dan ook dat mijn ouders daar zeer waarschijnlijk precies hetzelfde over dachten en dat ik ze daarom ook niets vertelde.
Als ze wisten hoe het eraan toe ging zouden ze me meteen komen halen.

Toen ik weg moest heb ik wel meteen mijn ouders gebelt, zij schrokken natuurlijk, voor hun kwam het nog onverwachter dan voor mij want zij dachten dat ik het gigantisch naar mijn zin had. Gelukkig hebben zij vanuit nederland mijn terugreis kunnen regelen, want aan Vivian heb ik niets gehad (behalve dan een telefoonboek en de mededling dat ik 's middags weg moest zijn)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:27

nance1 schreef:
ik heb paarden.2dehands.nl een berichtje gestuurd met een link naar dit forum.

Op cavaletti is vivian alias ,levendige,janedo,rancher,cevalarabe en ga zo maar door, ook nog actief. Daar is ze ook nog niet geweigerd.

wat raar om met schaduwaccounts te werken, dan spoor je toch niet, Me Myself and I??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:31

Desiree schreef:
Dit vind ik nu een typisch "au pair" verhaal. Omdat veel au pair meisjes ook zo mateloos uitgebuit worden.

maar waar ik moeite mee heb is dat die mensen overal mee wegkomen.

Ik geloof dat er instanties zijn die voor au pair meisjes op komen. Misschien hebben die ook tips voor situaties als deze.

Volgens mij alleen als ze aangesloten zijn bij officiele vakantie/training instanties. Moderne slavenij is dus nog mogelijk.

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:40

Ik weet niet of dit onder hetzelfde valt maar... dit zei ze in haar laatste mail naar mij...

"je kunt natuurlijk altijd langs komen voor een leuke vakantie. Wil je meer weten kijk dan op de site van trailfinders (www.horseholiday.com), hier zie je de programma's je kunt het beste bij mij boeken!"

Ze is hier dus wel aangesloten maar of dat hetzelfde is... Overigens heb ik eind nov 2004 met haar gemaild.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:33

Ik heb een mail gestuurd met link naar dit forum, naar horseholiday.
Misschien dat ze nu ook eerst even gaan bedenken voordat ze verder met hun in zee gaan.

Ook ik had een bevestigings mail ontvangen van 2ehands.nl dat VK van de site is afgehaald en dat ze niet verder met dit soort mensen in zee gaan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:35

nance1 schreef:
Ik heb een mail gestuurd met link naar dit forum, naar horseholiday.
Misschien dat ze nu ook eerst even gaan bedenken voordat ze verder met hun in zee gaan.

Ook ik had een bevestigings mail ontvangen van 2ehands.nl dat VK van de site is afgehaald en dat ze niet verder met dit soort mensen in zee gaan.

Ze barsten van de schaduwaccounts en dat gaan ze helaas niet controleren.

Ik vind het onmogelijk te begrijpen dat iemand van 21 zo sluw en vals kan zijn, werkelijk onbegrijpelijk

Wishful

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 14:50

Op hun eigen forum praten deze schaduwaccounts zelfs met elkaar . Tja je moet wat als niemand anders meer met je wíl praten.

Jacimatho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:03

nee toch.....je maakt een aantal accounts aan en gaat vervolgens met jezelf zitten babbelen?...is wel een grote fantasie voor nodig....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:08

Nee, geldzucht. Ga maar na. De paarden krijgen weinig en slecht te vreten, personeel is gratis, paarden worden duur verkocht.

De enige kosten die deze mensen maken is het internet, zonder internet hebben ze geen buiseness. Dus, ga zo door, goede actie. Leg hun internet met de wereld maar lekker plat!!!!

shirley23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:16

Ook op Cavaletti mag ze geen schauduw accounts aan maken.
Die worden ook gelijk verbannen.

Barco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:18

jeetje mina zeg. Ik heb dit allemaal met grote verbazing en walging gelezen. Dat dit soort mensen nog steeds normaal rondlopen zonder last te krijgen van hun geweten is mij een groot raadsel.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:39

ik heb net een berichtje van horseholiday terug gehad, en VK staat niet in hun programma. Ze zeggen letterlijk "We hebben het vroeger eens met hen geprobeerd, de beschrijving komt aardig over een met onze ervaring. Valt geen afspraak mee te maken"

Dat is dus hun reactie.