Het renpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:49

Omdat ik toch zo word aangevallen vraag ik me af wat ik volgens de meeste hier voor onwaarheden ik hier spreek.
Dat zal ik graag willen weten.

ruitje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 18:24

Gaat dat over mij want ik val jou niet aan hoor ?

Karl66

Re: Het renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:36

ruitje schreef:
Je hebt hier voor een deel gelijk in, als ik naar mezelf kijk ( drafsport, is toch wel iets anders dan rensport maar ik volg het hier toch ) . Maar dat komt ook wel omdat het vaak lijkt alsof mensen alleen maar negatieve dingen over de draf en rensport te vertellen hebben. Wij hebben al heel veel last van een negatief imago en dat probeer je tegen te gaan. Zeker als er voor je gevoel onwaarheden over je sport verteld worden kan je daar soms best boos om worden .
Op het moment dat mensen het hebben over de slechte omgangsvormen in de sport voel je je toch ook al snel zelf aangesproken en krijg je behoefte om jezelf te verdedigen .

En toch denk ik dat je je sport daar geen dienst mee bewijst, maar uiteindelijk nog verder in het verdomhoekje komt.

Kowloon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:59

Moniek schreef:
Omdat ik toch zo word aangevallen vraag ik me af wat ik volgens de meeste hier voor onwaarheden ik hier spreek.
Dat zal ik graag willen weten.

Hi Moniek,
ik zeg niet dat je onwaarheden spreekt, in tegendeel, ik was juist benieuwd naar waar je je informatie vandaan hebt gehaald. Op deze vraag heb je echter nog geen antwoord gegeven. Zou je mij kunnen vertellen waar je die percentages over blessures vandaan hebt?

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:08

Ik heb geen percentages.
Maar dat is denk ik ook niet nodig of wel?
Ik ga uit van wat ik zie en hoor.
Ik heb al verteld dat een kennis van ons vertelde dat er nog veel dodelijke ongelukkeb gebeuren tijdens de races.
Ik weet niet hoe dat in nederland is daar ben ik niet van op de hoogte
Maar je hoort er weinig van dus geen bericht is goed bericht zeg maar.
Ik kan het niet onderbouwen met cijfers van hoeveel ongelukken.
ga ik me ook zeker niet in verdiepen.
Maar het feit ligt er dat het nog teveel gebeurt.
Ik wil hier helemaal niet de sport afkraken.
Want ik heb al gezegd dat de renpaarden hier in nederland er super mooi en gezond uitzien.
Dus over de verzorging zal ik zeker niks zeggen.
En als op de renbaan alles veilig verloopt kan het alleen maar heel erg gaaf zijn voor ruiter en paard.
Dus als ik iemand tegen het hoofd heb gestoten is dat zeker niet mijn bedoeling.
Ik vertel hier alleen maar wat ik heb gezien en gehoord en wat ik daarvan vind.
En dat staat los van hoe de paarden het zelf vinden en hoe ze verzorgd worden.

_Rebec

Re: Het renpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:16

Goed gezegd! is helemaal waar wat de topicstarter zegt

dry

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 19:32

Je naam doet ook niks anders vermoeden

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 04:11

Moniek schreef:
Ik heb geen percentages.
Maar dat is denk ik ook niet nodig of wel?
Ik ga uit van wat ik zie en hoor.
Ik heb al verteld dat een kennis van ons vertelde dat er nog veel dodelijke ongelukkeb gebeuren tijdens de races.
Ik weet niet hoe dat in nederland is daar ben ik niet van op de hoogte
Maar je hoort er weinig van dus geen bericht is goed bericht zeg maar.
Ik kan het niet onderbouwen met cijfers van hoeveel ongelukken.
ga ik me ook zeker niet in verdiepen.
Maar het feit ligt er dat het nog teveel gebeurt.
Ik wil hier helemaal niet de sport afkraken.
Want ik heb al gezegd dat de renpaarden hier in nederland er super mooi en gezond uitzien.
Dus over de verzorging zal ik zeker niks zeggen.
En als op de renbaan alles veilig verloopt kan het alleen maar heel erg gaaf zijn voor ruiter en paard.
Dus als ik iemand tegen het hoofd heb gestoten is dat zeker niet mijn bedoeling.
Ik vertel hier alleen maar wat ik heb gezien en gehoord en wat ik daarvan vind.
En dat staat los van hoe de paarden het zelf vinden en hoe ze verzorgd worden.

ja wat je gezien en gehoord hebt, hoeft niet altijd waar te zijn,,, wij willen ook de beste voor onze paarden (eigenaar/trainer/jockey/verzorger)
de paarden vinden het over de algemeen fijn om te rennen, zeker als er onderlingstijd tussen hun is. (los gezien van de eigenaren/trainer/jockey"s) en als ze dan winnen vinden ze het helemaal prachtig..
je hebt natuurlijk uitzonderlingen, als een paard niet wil, of te zenuwachtig voor de koers is, of bang voor de andere paarden. dan proberen we ze te helpen, met o.a een kap op te zetten.. maar als ze echt niet willen, dan kunnen we ze daar ook nietnaar toe dwingen. dan gaan ze gewoon de verkoop in! waar ze het gewoon naar hun plezier hebben...

classic_life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:15

en als ze dan verkocht worden, gaan ze vaak naar mensen die ze recreatief gaan rijden of een andere sport gaan beoefenen waar ze het hartstikke naar hun zin hebben....

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:17

Nogmaals ik heb het niet over hoe de paarden het vinden op de baan.
Ik heb het over de ongelukken die er nog gebeuren.
En daar ben ik optegen.
De paarden vind ik er goed uitzien dat staat er los van.
En wat ik zie is zie ik ook echt en dat is dan de waarheid lijkt me.
En wat ik hoor is van iemand die de wedstrijden ook ziet dus dat is dan ook waar lijkt me.
maar goed ik laat het hier maar bij.
veel plezier in jullie sport verder
want we zijn tenslotte allemaal paardenliefhebbers

Bambino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:54

KLinkt misschien dom dit maar ik loop al heel lang met het idee jockey ( ben 1.66 en weeg 49 kg ) wou vroeger als klein meisje al jockey worden.. maar nu weer en ik intresseer me echt voor de rensport vind het echt een mooie sport maar nu me vraag... klinkt heel erg dom maar hoe word je jockey sorry wet niet hoe ik het anders moet uitleggen.. Heft iemand websites en info???

WendyBZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:09

Lees maar eens terug in dit topic. Volgens mij is er al vaker antwoord gegeven op deze vraag.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:22

aangezien dit topic al wel even stil lag, de sfeer en het feit dat er al een paar keer antwoord is gegeven op de vraag van Dagie zet ik hier een slotje.