Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:Je hebt hier voor een deel gelijk in, als ik naar mezelf kijk ( drafsport, is toch wel iets anders dan rensport maar ik volg het hier toch) . Maar dat komt ook wel omdat het vaak lijkt alsof mensen alleen maar negatieve dingen over de draf en rensport te vertellen hebben. Wij hebben al heel veel last van een negatief imago en dat probeer je tegen te gaan. Zeker als er voor je gevoel onwaarheden over je sport verteld worden kan je daar soms best boos om worden
.
Op het moment dat mensen het hebben over de slechte omgangsvormen in de sport voel je je toch ook al snel zelf aangesproken en krijg je behoefte om jezelf te verdedigen.
Moniek schreef:Omdat ik toch zo word aangevallen vraag ik me af wat ik volgens de meeste hier voor onwaarheden ik hier spreek.
Dat zal ik graag willen weten.
Moniek schreef:Ik heb geen percentages.
Maar dat is denk ik ook niet nodig of wel?
Ik ga uit van wat ik zie en hoor.
Ik heb al verteld dat een kennis van ons vertelde dat er nog veel dodelijke ongelukkeb gebeuren tijdens de races.
Ik weet niet hoe dat in nederland is daar ben ik niet van op de hoogte
Maar je hoort er weinig van dus geen bericht is goed bericht zeg maar.
Ik kan het niet onderbouwen met cijfers van hoeveel ongelukken.
ga ik me ook zeker niet in verdiepen.
Maar het feit ligt er dat het nog teveel gebeurt.
Ik wil hier helemaal niet de sport afkraken.
Want ik heb al gezegd dat de renpaarden hier in nederland er super mooi en gezond uitzien.
Dus over de verzorging zal ik zeker niks zeggen.
En als op de renbaan alles veilig verloopt kan het alleen maar heel erg gaaf zijn voor ruiter en paard.
Dus als ik iemand tegen het hoofd heb gestoten is dat zeker niet mijn bedoeling.
Ik vertel hier alleen maar wat ik heb gezien en gehoord en wat ik daarvan vind.
En dat staat los van hoe de paarden het zelf vinden en hoe ze verzorgd worden.