Oh god....gaat ze haar jaarling longeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Re: Oh god....gaat ze haar jaarling longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 05:49

clitia, ik vind het prima wat je allemaal eruit gooit, klaarblijkelijk voelde jij je aangesproken toen ik de term slaafje van de maatschappij schreef... en de rest die het hebben gelezen niet... dus tja, denk dat het meer over jou zegt dan over mij...
Vreemd genoeg neemt niemand aanstoot aan wat ik zei, behalve jij... nou, tja, nogmaals, over wie zegt dat mee?
Ik ga geheel voor jou niet van mening veranderen en mijn spelfouten ook niet... het enigste dat ik kan zeggen is dat dit een open gesprek is en dat jij schijnbaar alleen op een onsympatieke manier iets kan bespreken, dus vandaar dat ik geheel niet meer op jou berichten zal ingaan... dit topic heeft al hevige momenten meegemaakt, maar vaak was er gewoon nog respect, dus bij deze is het gene waar ik mee afsluit voor jou... SO BE IT...

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:45

Ik heb het begin van dit topic meegemaakt en volgens mij ook gereageerd. Nu, meer dan 10 pagina's later, lijkt het topic mij ietwat van aard veranderd.

Iedereen heeft eigen methodes, technieken en gedachten over de omgang met paarden. Of ze nu veulen, jaarling of weet-ik-veel-wat zijn. Een forum is er voor discussie, echter kan het ook vriendelijk blijven misschien???

Ik heb werkelijk waar geen idee wat de gevolgen kunnen zijnvan het op jonge leeftijd longeren. Kan er weinig over vinden, maar goed, ik hoefde toen ik 1 was ook niet hele volzinnen te kunnen samenstellen.

In mijn ogen heeft ieder paard de ruimte nodig te groeien. Letterlijk en figuurlijk. Persoonlijk zou ik een veulen wel leren wat een halster is en wat kleine dingetjes. Lekker op de wei met leeftijdgenootjes en als de tijd rijp is op het gemak beginnen met longeren. Over het algemeen is dit rond de 2,5 en/of 3 jaar.

Een stalgenote heeft een nieuw paard gekocht en deze is 3,5 en klaar om wedstrijden mee te rijden. Iedereen op stal vind het geweldig en weet ik veel wat nog meer. Ikzelf heb er mijn bedenkingen over.

Je hebt de tijd, neem die dan ook. Gooi niet met modder naar mensen die anders doen en/of denken dan jij. Vraag naar de reden als je zo graag wilt weten waarom iemand iets doet met een paard wat jij niet helemaal begrijpt of wat in jouw ogen niet correct is!!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:42

[edit]Ik ga m'n laatste post pb'en, omdat ie echt helemaal niets meer met 't topic te maken heeft.[/edit]