Boett-Deken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Re: Boett-Deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:31

Misschien valt het wel mee, of is het net zo erg al als vorig jaar?
Smeer je er nog wat op, of doe je er helemaal niks meer aan?

Ik heb Jewel voor het eerst sinds weken weer binnen gehad afgelopen vrijdagavond, deken is gewassen en was echt wel spannend of ze ging schuren of niet. Nee dus! Ze heeft alles heel gelaten!! Alleen onder haar buik blijven problemen, maar dat smeer ik zo vaak mogelijk in. Ook manen en staart nog 1x per week.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:37

JewelFamke schreef:
Ziet er goed uit Knipoog
Had ze nog niet geschuurd?

Ja ze had al wel geschuurd, maar ik heb haar nog maar net Knipoog

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 10:47

Wat smeer je precies JewelFamke?
Waarschijnlijk heb ik het als eens gelezen, maar ik vraag het nogmaals Knipoog

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 18:06

*rent even naar beneden om te kijken*

Ik gebruik D-itch lotion van NAF. Besteld bij de paardendrogist. Is nog redelijk betaalbaar en helpt bij Jewel supergoed Ja

Vorig jaar ben ik er pas laat mee begonnen (midden juli) en ze schuurde direct een stuk minder. Ik smeer nu nog 1x per week manen, staart en buik in om te voorkomen én lekker soepel te houden. Die plekken worden altijd zo "hard". Nu dus niet.
Ideaal spul.

[edit]nog ff iets toegevoegd[/edit]

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 20:16

Mijn vader belt morgen onder het werken naar het bedrijf toe. De telefoon werd net niet opgenomen.
Ik hoop zo dat ik mijn geld terug krijg. Dan ga ik meteen een nieuwe deken bestellen. Ik zie het alleen somber in.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 21:37

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 23:34

Steffie89 schreef:
Mijn vader belt morgen onder het werken naar het bedrijf toe. De telefoon werd net niet opgenomen.
Ik hoop zo dat ik mijn geld terug krijg. Dan ga ik meteen een nieuwe deken bestellen. Ik zie het alleen somber in.

Als jij nog gaat wachten totdat je je geld hebt en daarna pas een deken gaat halen ben je al veelste laat.
Koop gewoon nu een deken en zie maar of je dat andere geld nog terug krijgt. Of was dit je laatste poging?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 13:31

xtwisterx, helaas gaat dat niet he. Is voor jou wel makkelijk om te zeggen, koop een andere deken. Maar het is niet mijn pony. Ik ben al blij dat Piet een deken heeft gekocht. hij is 65 leeft ook van een AOW. Ik baal er ook van ja. Niet zo'n klein beetje ook. Helaas kan ik niet toveren of wat dan ook Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 17:55

Mijn vader heeft net gebeld. Ze sturen een nieuwe rits op. Ik moet de deken naar een bedrijf brengen, waar ze de rits in zetten. En de rekening opsturen naar hun.
Ik krijg dus niet mijn geld terug. Wat ik eigelijk wel verwachte maar ik de kosten worden dus wel vergoed.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-05 18:59

En hoe staat het nu met jullie exceempaardjes onder de boett?
Met Pink gaat het boven verwachting goed! Niet geschuurd, heeft zijn manen nog allemaal een geen verharde delen. Kan niet anders dan heel blij en tevreden zijn!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 11:21

Steffie89 schreef:
xtwisterx, helaas gaat dat niet he. Is voor jou wel makkelijk om te zeggen, koop een andere deken. Maar het is niet mijn pony. Ik ben al blij dat Piet een deken heeft gekocht. hij is 65 leeft ook van een AOW. Ik baal er ook van ja. Niet zo'n klein beetje ook. Helaas kan ik niet toveren of wat dan ook Knipoog

Als Piet die deken heeft gekocht, waarom moet jij de rest dan allemaal regelen?? Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 12:29

omdat piet oud is en niet meer zo snel met alles Clown en er ook helemaal niks vanaf weet, geen computer heeft met al heelemaal geen internet erop Tong uitsteken

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 13:36

xtwisterx schreef:
Steffie89 schreef:

Als Piet die deken heeft gekocht, waarom moet jij de rest dan allemaal regelen?? Haha!

Ik heb al gezegt dat hij 65 is. En net weet waar het hoofd van een paard zit (bij wijze van) Hij heeft geen computer enzo. En ik vind het fijn dat ik dit gewoon kan regelen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 11:55

ik heb er sinds kort ook 1. Als de paarden opstal gaan schuren er heel veel. behalve die van mij. Ik vind het er wel sneu uitzien, iedereen lacht hem uit Bloos . Ook vind het aandoen wel een gedoe aangezien hij 1.70 is en ik 1.62 maar het gaat al steeds sneller Clown

Eigenlijk moeten we een forum openen van al onze paarden met de pyama;s aan Tong uitsteken

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 13:03

Pinky_girl schreef:
En hoe staat het nu met jullie exceempaardjes onder de boett?
Met Pink gaat het boven verwachting goed! Niet geschuurd, heeft zijn manen nog allemaal een geen verharde delen. Kan niet anders dan heel blij en tevreden zijn!

Goed Ja Ze heeft nauwelijks jeuk.
Alleen wordt Jewel haar manenkam wel iets hard, en krijgt van die groeven. Gelukkig (nog) niet zo erg als vorig jaar. Dat is even afwachten. Kan me herinneren dat vorig jaar om deze tijd het echte geschuur e.d. begon.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 09:27

Even een vraagje voor de kenners: Knipoog

Jewel heeft sinds vorige week 2 plekjes op haar oren. Kan dat ook van het eczeem komen? Schuren op de oren lijkt me een beetje vreemd, maar toch, het zou kunnen. Ik smeer er iedere dag iets op, maar het lijkt niet te helpen. Tenminste, ze had nog een plek op haar hoofd, net onder de ogen. Dat heb ik ook dagelijks ingesmeerd en dat is wél weggegaan. Of zou het wat anders zijn? (zou niet weten wat eigenlijk)..
Andere 2 pony's hebben niks geen plekjes ofzo.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 19:39

same here dat volg ik even!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 20:56

Mijn shet heeft dat ook. Controleer even of de boett deken daar niet schuurt (dat was vorig jaar bij mij zo) maar dit jaar was het van het schuren. Na even goed bijhouden van lotion was het weg.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-05 22:57

Jewelfamke, jij hebt het over plekjes OP de oren??
Naar mijn weten komt die deken niet in de buurt van de oren, dus het lijkt me stug dat het daar schuurt. Zijn het bultjes of kale plekken??

De staartflap bij de deken van Twister is volledig uitgescheurd, ik ga het morgen even netjes dicht maken. Ze schuurt behoorlijk op de staart zodra ze daar de kans voor krijgt. Gelukkig heeft ze niks aan dr manen. Wel heeft ze schuurplekken aan de binnenkant van haar achterbenen...

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 00:02

Ja klopt, op de oren. Het zijn kale plekjes net zoals ze onder haar ogen had, maar dat is nu weg omdat ik het iedere dag insmeerde. Kan me niet voorstellen dat ze schuurt op haar oren maar goed, het trekt dus niet bij.
Had het erover met de DA gister, maar die wist het ook niet en dacht dat het misschien bij het eczeem zou horen.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 13:06

JewelFamke schreef:
Jewel heeft sinds vorige week 2 plekjes op haar oren. Kan dat ook van het eczeem komen?

Novia had vorig jaar (stond toen ook onder de deken) achter haar oren, aan het 'begin' van de oren zeg maar, twee ronde kale plekjes.
Ik denk dat dat komt van haar halster ofzo, als ze lekker staat de friemelen tegen het hek.

Overigens schuurt ze 's nachts aan haar voerbak met haar manenkam.
Althans, dat denk ik. Ondanks de deken heb ik een kale plek in de hals ontdekt. Huilen
Echt kaal dus.
Maar... de huid is niet verdikt, kapot of verhard. Raaaaar!!!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 14:13

Jewel heeft ook plekjes waar ze schuurt, waaronder dus onder haar ogen, maar dat is ook niet hard of verdikt, dus dat zou heel goed kunnen.
Het kan ook niet van het halster komen, het zit echt bovenop de oren, net onder de punt zeg maar. Kan wel een fototje plaatsen Tong uitsteken

Halster heeft ze ook niet om trouwens.
Verder heb ik gelukkig een heel paard, met hele manen en staart, die bijna (alleen hoofd eigenlijk) niet schuurt Pling
Smeren jullie met iets in of niet?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-05 17:26

Ik smeerde eerst met sweet itch, nu met teatree-créme van de paardendrogist.
Verder heb ik haar dus nog NIET zien schuren, maar de enige maniet waardoor die manenkam kaal is, is volgens mij door schuren...
En dan dus 's nachts, want vrijwel niemand ziet haar ooit schuren...
Ja soms even d'r kont, maar die is nog in tact!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-05 21:11

xtwisterx schreef:
De staartflap bij de deken van Twister is volledig uitgescheurd, ik ga het morgen even netjes dicht maken. Ze schuurt behoorlijk op de staart zodra ze daar de kans voor krijgt. Gelukkig heeft ze niks aan dr manen. Wel heeft ze schuurplekken aan de binnenkant van haar achterbenen...

Inmiddels heb ik het nog niet dicht gemaakt. Ik ben een ramp met naald en draad. Volgensmij is het met een dag weer open...

Heeft 1 van jullie een tip hoe ik dit het beste kan oplossen? Iemand die al een keer iets heeft dichtgenaaid, is dat lang blijven zitten?

Dascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-05 20:33

Hoe zijn jullie paarden eigenlijk gehuisvest? Die van mij staat 24 uur per dag op het weiland. Er staat ook een schuilstal, maar die heb ik nu afgesloten omdat ze er anders aan gaat schuren. Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie paarden een schuilstal of schuren ze ook als ze 's nachts bijvoorbeeld in een box staan?

Ik weet nog niet zo goed wat ik er mee aan moet. Mijn Haf heeft dus dit jaar voor het eerst eczeem en staat nu onder een deken. Het liefst heb ik dat ze gewoon zelf kunnen kiezen waar ze staan. Met mooi weer hebben ze geen behoefte aan de schuilstal, maar zoals nu (het regent hier) willen ze er toch wel graag in. Maar ik ben bang dat mijn Haf dan weer gaat schuren, waardoor ze én steeds meer jeuk krijg door het schuren én waardoor ze de deken misschien wel helemaal kapot maakt....