Zadeldiefstallen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eldango

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 23:30

0ojannekeo0 schreef:
hier hebben ze de zadeldieven op heterdaad betrapt

ze hadden ze zadels opgeslagen in hun eigen woningen.

ik ga zo bellen met een vriendin van mij waarvan het zadel daar ook waarschijnlijk licht.

waar ergens in brabant?

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:11

Vlak bij mijn paard in de buurt ! dat van Noordwijk

Bij ons op stal staat de stal eigenaar op scherp
bij elk geluidje wat hij hoort gaat hij kijken

Doe mijn zadelkast maar wel op slot (niet dat dat veel helpt als ze er eenmaal zijn maar ja )

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:33

Helaas werkt het niet om het zadel van Armani niet elke keer mee te nemen. Het paard is niet van mij, ik rij hem drie keer in de week en de eigenaar ook. Is dus niet echt praktisch..

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:29

Is er bekend of ook de zadels meegenomen worden die 'beveiligd' zijn dmv zo'n speciale zadeldrager?
Ik vraag mij af of dit werkt namelijk, wat betreft de 'grote bende' die actief is in het westen. Weet iemand of dit al eens nut heeft gehad (of juist niet).
En dan heb ik het over dit ding:

Afbeelding

Ik heb deze namelijk besteld maar vraag mij af of het ook daadwerkelijk nut heeft (ik doe er uiteraard wel een goed hangslot op, dus niet zoiets als op deze foto)

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:39

Tja, het lijkt mij dat je die dan niet met standaardpluggetjes in de muur moet schroeven, want dan gaat het zadel met beugel-en-al mee!

mss heb ik dit al eens eerder gezegd, maar ook ik heb het een paar jaar geleden eens meegemaakt. De zadelkast hield de diefstal niet tegen maar omdat het zadel achter slot en grendel zat, heb ik hem wel met succes geclaimd bij mijn inboedelverzekering. Heel fijn, want mijn zadel had ik net 4 maanden!
(veel verzekeringen hebben ook een beperkte dekking voor spullen die je niet in je eigen huis, maar in een ander gebouw zijn.)

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 21:41

Als ze slotjes aan kasten door kunnen knippen, kunnen ze een slot dat je daaraan hangt ook gewoon doorknippen lijkt mij. Of ze nemen gewoon het zadel incl. de steun mee. Maar ik heb geen ervaring met zo'n ding..

Ik heb mijn zadel ook via de inboedel vergoed gekregen en met mij meerdere mensen op stal.

Wat ik me trouwens afvraag, ik heb (inmiddels alweer een hele tijd geleden ) nog weleens bericht gehad van de politie dat ze wat aan mijn aangifte hadden en het onderzoek nog steeds liep. Ben ik de enige die ooit zoiets gehad heeft? (Wat mijn aangifte voor nuttige informatie bevatte zou ik overigens niet weten..)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 23:47

Kyralovertje schreef:
Is er bekend of ook de zadels meegenomen worden die 'beveiligd' zijn dmv zo'n speciale zadeldrager?
Ik vraag mij af of dit werkt namelijk, wat betreft de 'grote bende' die actief is in het westen. Weet iemand of dit al eens nut heeft gehad (of juist niet).

Afbeelding

Ik heb deze namelijk besteld maar vraag mij af of het ook daadwerkelijk nut heeft (ik doe er uiteraard wel een goed hangslot op, dus niet zoiets als op deze foto)

Dat hangslot is zo doorgeknipt.

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 00:02

Bij ons op stal komt de KLPD (wat dat is weet ik niet...) gratis onze zadels van postcode voorzien! Dit in het kader van de vele diefstallen in deze regio. Kyralovertje, heb jouw zadel ook opgegeven! En nee, die steun werkt niet... er hangt een waarschuwingsbrief op stal waarin staat dat deze bende zeer geavanceerd gereedschap heeft waarmee ze een slot binnen mum van tijd open hebben... Dus er zit niks anders op dan het zadel voorlopig even voorop je scootertje te leggen!

BertinaBvd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:21

nee idd die slotjes knippen ze zo open

Wij hebben ook al eens zo'n actie gehad dat de zadels van postcode voorzien werden
alleen hebben veel mensen nu een ander zadel misschien dat het voor ons ook een idee is
Weet jioj hoe dat geregeld kan worden nikkigioa?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:49

nikkigioa schreef:
Bij ons op stal komt de KLPD (wat dat is weet ik niet...) gratis onze zadels van postcode voorzien! Dit in het kader van de vele diefstallen in deze regio. Kyralovertje, heb jouw zadel ook opgegeven! En nee, die steun werkt niet... er hangt een waarschuwingsbrief op stal waarin staat dat deze bende zeer geavanceerd gereedschap heeft waarmee ze een slot binnen mum van tijd open hebben... Dus er zit niks anders op dan het zadel voorlopig even voorop je scootertje te leggen!

Tja dat heeft weinig zin aangezien ze dus al een hele poos bezig zijn. Het is een nieuw zadel, en die ga ik niet steeds mee naar huis nemen op mijn scooter in de bagger en blubber.

Wanneer komt de KLPD?

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 11:49

russel schreef:
Kyralovertje schreef:

Afbeelding

Dat hangslot is zo doorgeknipt.

Daarom heb ik er ook bijgezet dat ik er een ander soort slot omdoe

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:39

Natuurlijk zijn er goede sloten. En die werken altijd vertragend.

Bij ons (ca 4 jaar geleden) hebben ze 1 kast overgeslagen omdat ze die niet openkregen. Er waren wel sporen van de pogingen die ze gedaan hebben op die kast. Daar zaten 2 hele dure zadels in. Er zijn die nacht 14 zadels gestolen.

Aan de andere kant hebben ze in de zadelkamer de merkloze prutszadels laten liggen.

Ik weet niet wat voor zadel je hebt, als het een hele dure is, zien ze wel meteen of het de moeite waard is.

En het is wsch een kleinigheid om gewoon de hele zadelbok van de muur te schroeven en alles, zadel + bok, mee te nemen. Ze kunnen dan thuis in alle rust het slot doorknippen.
als je dit doet, zorg dan voor een veilige manier van bevestigen aan de muur!

Eliene

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:44

@ Daphne: van de politie hier heb ik niks meer gehoord! Zoals ik al schreef keken ze me bij het aangifte doen al aan van "zadeldiefstallen? goh, gebeurt dat wel eens?"

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 12:55

beantsje schreef:
Natuurlijk zijn er goede sloten. En die werken altijd vertragend.

Bij ons (ca 4 jaar geleden) hebben ze 1 kast overgeslagen omdat ze die niet openkregen. Er waren wel sporen van de pogingen die ze gedaan hebben op die kast. Daar zaten 2 hele dure zadels in. Er zijn die nacht 14 zadels gestolen.

Aan de andere kant hebben ze in de zadelkamer de merkloze prutszadels laten liggen.

Ik weet niet wat voor zadel je hebt, als het een hele dure is, zien ze wel meteen of het de moeite waard is.

En het is wsch een kleinigheid om gewoon de hele zadelbok van de muur te schroeven en alles, zadel + bok, mee te nemen. Ze kunnen dan thuis in alle rust het slot doorknippen.
als je dit doet, zorg dan voor een veilige manier van bevestigen aan de muur!

Vegeleken met de rest bij mij op stal is mijn zadel niet zo onwijs duur, ik heb een Rossner America VZH, wel een mooi nieuw zadel.
Ik sta in het duurdere gedeelte van mijn stal, waar de meeste mensen wel Daaleman, Anky en Hulsebos zadels hebben ect. Wat dat betreft val ik dus buiten de boot maar wellicht is het wel een aantrekkelijk zadel voor dieven.
Kasten bij ons zijn zo open te maken, het zijn allemaal (stuk of 30 naast elkaar) 'inloop'kasten met een deur die dus zo open te breken is. Maarja, mijn idee was dus om mijn zadel extra te beveiligen met zo'n speciale drager, zodat het in elk geval vertragend is. Het lijkt mij dat als die dieven inderdaad binnen 5 min weer weg (willen) zijn, ze dan ipv mijn zadelsteun open breken kiezen voor alle andere duurdere zadels die voor het grijpen liggen. Toch? Of klinkt het heel onlogisch?

Mijn vriend is erg handig ivm zijn werk, dus kwa bevestiging aan de muur zal het wel goed komen. Hij had het al over speciale bevestigingen... bla bla bla haha

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:01

Alles dat vertraagd is altijd beter dan niks, uit dat oogpunt is het altijd verstandig iets extra's te doen. Als de boel maar goed aan iets vasts vastzit (muur, grond) zodat ze het niet in z'n geheel meenemen om thuis lekker rustig verder te kunnen peuteren is het een goed plan!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 13:03

Nou de mijne was een Rossner Nevada en die hebben ze wel meegenomen. Maar het is inderdaad niet het duurste zadel, dat is wel weer gunstig.

Zoals jij het beschrijft, zou ik het gewoon doen met zo'n beugel. Altijd maar slepen met een zadel is ook niet alles.

(en je kan altijd nog even kijken naar je inboedelverzekering, voor het geval dat. er zijn overigens ook speciale tuigage-verzekeringen)

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:32

eamane schreef:
nee idd die slotjes knippen ze zo open

Wij hebben ook al eens zo'n actie gehad dat de zadels van postcode voorzien werden
alleen hebben veel mensen nu een ander zadel misschien dat het voor ons ook een idee is
Weet jioj hoe dat geregeld kan worden nikkigioa?

Het is door iemand anders van onze stal geregeld maar wellicht dat je zelf even contact met de KLPD op kunt nemen. http://www.politie.nl/KLPD/

Kyralovertje schreef:
nikkigioa schreef:

Tja dat heeft weinig zin aangezien ze dus al een hele poos bezig zijn. Het is een nieuw zadel, en die ga ik niet steeds mee naar huis nemen op mijn scooter in de bagger en blubber.

Wanneer komt de KLPD?

Nog niet bekend, ze willen eerst weten hoeveel zadels er van postcode voorzien moeten worden.

Mirror

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:07

Ik weet niet of er al wat over staat in dit topic.. maar 2 weken geleden ongeveer zijn in stal Doets in Loosdrecht ook allemaal mooie, dure, nieuwe zadels gestolen.. Ik kan me er zo kwaad om maken!

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 00:33

je kan beter bij je verzekering informeren of je zadel uberhaupt verzekerd is en zo ja, waar moet je dan aan voldoen en anders je zadel extra verzekeren.

Je krijgt namelijk geen garantie bij die dieven, dat als ze eenmaal geweest zijn, dat ze niet over twee jaar terug komen

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:01

Vorige week, zadeldiefstal in Noordwijk. Tussen het industrieterrein van Noordwijk en Rijnsburg (Z-H) in, vlak na de rotonde op de Hooge Kroft (zo heet de straat) staat een privéstal. Daar zijn 30 zadels gejat, vervoerd met kruiwagens die ook zijn meegenomen. Ik heb het bericht in het Leidsch Dagblad (krant) gelezen. Opletten dus !!

Lous

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 14:05

Ah de bekende bende. Van de zomer zijn ze ook bij ons op de manege geweest. Precies dezelfde situatie. Zadel is kruiwagens vervoeren en die vervolgens ook mee nemen.

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 19:18

Vannacht zadeldiefstal in Vogelenzang (Noord-Holland) op een grote pensionstal. Het is niet de eerste keer dat ze hier in de omgeving actief zijn. Onlangs hebben ze ook de plaatselijke manege voor de tweede keer leegeroofd.
Wij heben inmiddels maatregelen getroffen, die grote stal is onze buurman. Hier zitten we natuurlijk niet echt op te wachten...

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:29

Vannacht 3 zadels gestolen uit kasten bij ons op stal in Vogelenzang. Had niet gedacht dat het bij ons zou gebeuren gezien de ligging van stal, maar helaas dus toch. Volgens de politie zouden ze nog wel terugkomen om het karwei af te maken, dus vandaag alle sloten vervangen en extra beveiliging aangebracht.

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:29

esther82 schreef:
Vannacht zadeldiefstal in Vogelenzang (Noord-Holland) op een grote pensionstal. Het is niet de eerste keer dat ze hier in de omgeving actief zijn. Onlangs hebben ze ook de plaatselijke manege voor de tweede keer leegeroofd.
Wij heben inmiddels maatregelen getroffen, die grote stal is onze buurman. Hier zitten we natuurlijk niet echt op te wachten...

Je was me te snel af

esther82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 21:55

MelanieS schreef:
esther82 schreef:

Je was me te snel af

Ja ik zie het inderdaad...
Echt onwijs rot voor jullie. Niet een leuke gedachte trouwens dat de politie denkt dat ze terug zullen komen.