0ojannekeo0 schreef:hier hebben ze de zadeldieven op heterdaad betrapt
ze hadden ze zadels opgeslagen in hun eigen woningen.
ik ga zo bellen met een vriendin van mij waarvan het zadel daar ook waarschijnlijk licht.
waar ergens in brabant?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0ojannekeo0 schreef:hier hebben ze de zadeldieven op heterdaad betrapt
ze hadden ze zadels opgeslagen in hun eigen woningen.
ik ga zo bellen met een vriendin van mij waarvan het zadel daar ook waarschijnlijk licht.
Kyralovertje schreef:Is er bekend of ook de zadels meegenomen worden die 'beveiligd' zijn dmv zo'n speciale zadeldrager?
Ik vraag mij af of dit werkt namelijk, wat betreft de 'grote bende' die actief is in het westen. Weet iemand of dit al eens nut heeft gehad (of juist niet).
En dan heb ik het over dit ding:
Ik heb deze namelijk besteld maar vraag mij af of het ook daadwerkelijk nut heeft (ik doe er uiteraard wel een goed hangslot op, dus niet zoiets als op deze foto)
nikkigioa schreef:Bij ons op stal komt de KLPD (wat dat is weet ik niet...) gratis onze zadels van postcode voorzien! Dit in het kader van de vele diefstallen in deze regio. Kyralovertje, heb jouw zadel ook opgegeven! En nee, die steun werkt niet... er hangt een waarschuwingsbrief op stal waarin staat dat deze bende zeer geavanceerd gereedschap heeft waarmee ze een slot binnen mum van tijd open hebben... Dus er zit niks anders op dan het zadel voorlopig even voorop je scootertje te leggen!
russel schreef:Kyralovertje schreef:Is er bekend of ook de zadels meegenomen worden die 'beveiligd' zijn dmv zo'n speciale zadeldrager?
Ik vraag mij af of dit werkt namelijk, wat betreft de 'grote bende' die actief is in het westen. Weet iemand of dit al eens nut heeft gehad (of juist niet).
En dan heb ik het over dit ding:
Ik heb deze namelijk besteld maar vraag mij af of het ook daadwerkelijk nut heeft (ik doe er uiteraard wel een goed hangslot op, dus niet zoiets als op deze foto)
Dat hangslot is zo doorgeknipt.
beantsje schreef:Natuurlijk zijn er goede sloten. En die werken altijd vertragend.
Bij ons (ca 4 jaar geleden) hebben ze 1 kast overgeslagen omdat ze die niet openkregen. Er waren wel sporen van de pogingen die ze gedaan hebben op die kast. Daar zaten 2 hele dure zadels in. Er zijn die nacht 14 zadels gestolen.
Aan de andere kant hebben ze in de zadelkamer de merkloze prutszadels laten liggen.
Ik weet niet wat voor zadel je hebt, als het een hele dure is, zien ze wel meteen of het de moeite waard is.
En het is wsch een kleinigheid om gewoon de hele zadelbok van de muur te schroeven en alles, zadel + bok, mee te nemen. Ze kunnen dan thuis in alle rust het slot doorknippen.
als je dit doet, zorg dan voor een veilige manier van bevestigen aan de muur!
eamane schreef:nee idd die slotjes knippen ze zo open
Wij hebben ook al eens zo'n actie gehad dat de zadels van postcode voorzien werden
alleen hebben veel mensen nu een ander zadel misschien dat het voor ons ook een idee is
Weet jioj hoe dat geregeld kan worden nikkigioa?
Kyralovertje schreef:nikkigioa schreef:Bij ons op stal komt de KLPD (wat dat is weet ik niet...) gratis onze zadels van postcode voorzien! Dit in het kader van de vele diefstallen in deze regio. Kyralovertje, heb jouw zadel ook opgegeven! En nee, die steun werkt niet... er hangt een waarschuwingsbrief op stal waarin staat dat deze bende zeer geavanceerd gereedschap heeft waarmee ze een slot binnen mum van tijd open hebben... Dus er zit niks anders op dan het zadel voorlopig even voorop je scootertje te leggen!
Tja dat heeft weinig zin aangezien ze dus al een hele poos bezig zijn. Het is een nieuw zadel, en die ga ik niet steeds mee naar huis nemen op mijn scooter in de bagger en blubber.
Wanneer komt de KLPD?
esther82 schreef:Vannacht zadeldiefstal in Vogelenzang (Noord-Holland) op een grote pensionstal. Het is niet de eerste keer dat ze hier in de omgeving actief zijn. Onlangs hebben ze ook de plaatselijke manege voor de tweede keer leegeroofd.
Wij heben inmiddels maatregelen getroffen, die grote stal is onze buurman. Hier zitten we natuurlijk niet echt op te wachten...
MelanieS schreef:esther82 schreef:Vannacht zadeldiefstal in Vogelenzang (Noord-Holland) op een grote pensionstal. Het is niet de eerste keer dat ze hier in de omgeving actief zijn. Onlangs hebben ze ook de plaatselijke manege voor de tweede keer leegeroofd.
Wij heben inmiddels maatregelen getroffen, die grote stal is onze buurman. Hier zitten we natuurlijk niet echt op te wachten...
Je was me te snel af