De ego-trippers zonder cap...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:29

ME2

En nog wel in een dicipline zonder cap verplichting, gevaarlijk hoor (moet wat verzinnen om ontopic te blijven)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:31

runningkawa schreef:
ME2

En nog wel in een dicipline zonder cap verplichting, gevaarlijk hoor (moet wat verzinnen om ontopic te blijven)

Het duurde even voordat ik het snapte.. ik dacht dat je het over een nieuwe variant van ME had..... ha ha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:33

op wedstrijd is dat verplicht
wat je thuis doet moet jezelf weten

edit:
Hey pearltje, niet steeds van alles weghalen, sta ik elke keer voor L..

Anders ook wel, maar das een andere discussie Lachen

Ging erover of je in de cross vind dat het dragen van cap en bodyprotector verplicht is.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 16:37

Ik dacht al: ik snap het niet meer

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:59

Ben ik even een middag en avond bezig met het kopen en planten van een hele autolading bloemetjes, kletsen jullie intussen vrolijk dit topic vol!
Maar ik ben weer bijgelezen.
Van dressuur weet ik dus geen bal, van western ook niet. Maar ik bedenk me net dat ik bij mijn lessen en examen koetsiersbewijs ook een hoedje op moest. De mijne was trouwens de enige die altijd bleef zitten in de winterstormen (we lesten in midwinter) tot verbazing van mijn instructeur.
Dat was trouwens een ouderwets mosgroen pothoedje, van vilt ofzo. Dus niet hard.
En dat terwijl je op de wagen ook behoorlijke ongelukken kunt krijgen! Maar ik heb nog niemand horen roepen over caps op de bok?
Schijnheilig

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:09

is wel verplicht bij de marathon!

Feufollet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:12

Is dat zo? En dan een echte cap?
Ik ben eigenlijk alleen bij de Palm Challenge Cup wedstrijden wezen kijken en ik kan me werkelijk niet herinneren of ze een cap ophadden.
In elk geval op de antieke wagens en boerenaanspanningen niet Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 23:13

volgens mij zelfs een veiligheidscap met driepuntssluiting, maar dan praat ik dus over de marathon van de samengestelde menwedstrijd (vergelijkbaar met de cross van de sgw), bij de rest volgens mij niet.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 09:04

Lielle schreef:
is wel verplicht bij de marathon!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:31

Feufollet schreef:
Dat was trouwens een ouderwets mosgroen pothoedje, van vilt ofzo. Dus niet hard.
En dat terwijl je op de wagen ook behoorlijke ongelukken kunt krijgen! Maar ik heb nog niemand horen roepen over caps op de bok?
Schijnheilig

Holy moses ja! DAt ondervond afgelopen zondag iemand bij ons op stal. Die ging mennen met zijn paard, en de bout van de burry brak af. Paard ging er met de burry met voorwielen vandoor, hij zat nog op het karretje. MAar hij had de leidsels nog vast....

Haha!

Yep, je kunt de gevolgen al raden. WHOP, hij vloog met zijn neus naar beneden in het zand, hahahahahaha!

Gelukkig mankeerde hij niets, paard ging in zijn eentje naar huis, iedereen is er goed vanaf gekomen.

Maar ik hoor toch geregeld dat er iemand van het wagentje afklettert bij het mennen. DAarbij hoor ik OOK geregeld dat een paard onbetrouwbaar blijkt om in te spannen, en daar komen ze onderweg dan achter......

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:13

Desiree"]
[quote="Feufollet schreef:
Schijnheilig

Holy moses ja! DAt ondervond afgelopen zondag iemand bij ons op stal. Die ging mennen met zijn paard, en de bout van de burry brak af. Paard ging er met de burry met voorwielen vandoor, hij zat nog op het karretje. MAar hij had de leidsels nog vast....

Haha!

Yep, je kunt de gevolgen al raden. WHOP, hij vloog met zijn neus naar beneden in het zand, hahahahahaha!

Gelukkig mankeerde hij niets, paard ging in zijn eentje naar huis, iedereen is er goed vanaf gekomen.

Maar ik hoor toch geregeld dat er iemand van het wagentje afklettert bij het mennen. DAarbij hoor ik OOK geregeld dat een paard onbetrouwbaar blijkt om in te spannen, en daar komen ze onderweg dan achter......
[/quote]

Ook prettig, je weg sturen met een onbetrouwbare knol

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:21

Citaat:
DAarbij hoor ik OOK geregeld dat een paard onbetrouwbaar blijkt om in te spannen, en daar komen ze onderweg dan achter......

*aarrgghh* met zo'n paard moet ik vanavond op stap als groom.....komt omhoog, springt weg, je wilt het niet weten...... ik zet mijn veiligheidshelm wel op en doe mijn veiligheidsschoenen aan Ziek

AlmostBlack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:19

Wat me nu echt van het hart moet; er wordt van mij verwacht dat ik leer aanneem van iemand die zonder cap rijdt, terwijl ik vind dat een persoon die zonder cap aan het rijden (met name springen) is dom bezig is. Dat kan dus niet helemaal. Ten tweede, over de 'kerel' in mijn avatar, deze persoon heeft een jarenlange opleideing achter de rug en rijdt paarden op het allerhoogste dressuurniveau van deze wereld (althans, dat vind ik). Mijn plaatje is gewoon afkomstig van de site van de Spaanse rijschool. Die mensen kunnen gewoon rijden, daar kan niemand wat van zeggen, en dan het allerbelangrijkste, deze personen hebben zich te houden aan een kledingsvoorschrift! Als iemand jullie VERPLICHT om zonder cap te rijden, dan pas heb ik alle begrip.
Ik beschouw mezelf ook helemaal niet als onredelijk en in een van mijn voorgaande berichten heb ik zelfs gezegt dat ik me wel in de mening van anderen kan verplaatsen. Maar het lijkt alleen maar of jullie alleen mij negatieve zinnen lezen omdat jullie je persoonlijk aangevallen voelen! En sorry hoor, maar dat vind ik kinderachtig, en van zulke mensen neem ik zeker geen leer aan!!!

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:23

Toch is het jarenlang rijden en ervaring hebben evenmin een pleidooi voor caploos rijden. Ongeluk zit in klein hoekje principe. Het blijven paarden principe.
Het kledingvoorschrift, daar zit wat in. Maar zouden die mensen tijdens hun trainingen ook allemaal braaf de cap opdoen? Ik betwijfel het toch een beetje...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:31

AlmostBlack schreef:
Wat me nu echt van het hart moet; er wordt van mij verwacht dat ik leer aanneem van iemand die zonder cap rijdt, terwijl ik vind dat een persoon die zonder cap aan het rijden (met name springen) is dom bezig is. Dat kan dus niet helemaal. Ten tweede, over de 'kerel' in mijn avatar, deze persoon heeft een jarenlange opleideing achter de rug en rijdt paarden op het allerhoogste dressuurniveau van deze wereld (althans, dat vind ik). Mijn plaatje is gewoon afkomstig van de site van de Spaanse rijschool. Die mensen kunnen gewoon rijden, daar kan niemand wat van zeggen, en dan het allerbelangrijkste, deze personen hebben zich te houden aan een kledingsvoorschrift! Als iemand jullie VERPLICHT om zonder cap te rijden, dan pas heb ik alle begrip.
Ik beschouw mezelf ook helemaal niet als onredelijk en in een van mijn voorgaande berichten heb ik zelfs gezegt dat ik me wel in de mening van anderen kan verplaatsen. Maar het lijkt alleen maar of jullie alleen mij negatieve zinnen lezen omdat jullie je persoonlijk aangevallen voelen! En sorry hoor, maar dat vind ik kinderachtig, en van zulke mensen neem ik zeker geen leer aan!!!

Ik rijd 23 jaar,langer dan de gemiddelde bokker oud is, en ik ben er ook twee weken geleden dusdanig van afgevallen dat ikminstens enkele maanden niet meer kan rijden.... dus.... ????? Verward

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:32

er zijn er meer met mij eens Tong uitsteken caploos rijden is niet stoer!!!!!denk toch aan je veiligheid,zie ook mijn topic die ik ook geopend had aangezien ik deze topic totaal over het hoofd gezien had ,sorry!!!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:33

AlmostBlack schreef:

Maar als diezelfde persoon waar jij nu les van krijgt, had gereden zonder cap buiten de wedstrijden, was hij dan een minder goede instructeur geweest voor jou?

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:41

meiske16 schreef:
er zijn er meer met mij eens Tong uitsteken caploos rijden is niet stoer!!!!!denk toch aan je veiligheid,zie ook mijn topic die ik ook geopend had aangezien ik deze topic totaal over het hoofd gezien had ,sorry!!!!

Je kan je nek ook breken MET cap op. Het vergroot slechts een klein deel van de totale veiligheid.

En of het nu stoer is of niet.. doet er niet zoveel toe. Het gaat erom dat iedereen in zijn waarde gelaten moet worden en dat een cap dragen draait om het eigen risico en de eigen verantwoording.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:02

Ik beschouw iemand wel als onredelijk als hij/zij iedereen arrogant noemt die geen cap (willen) dragen terwijl ze daar oud&wijs genoeg voor zijn om dat zelf te beslissen.
En ik hou al helemaal niet van dat betuttelende gedoe. Zolang iemand een ander of zijn/haar paard niet in gevaar brengt moet 'ie voor zichzelf maar bepalen wat verstandig is en of hij het risico neemt of niet. En dat vind ik niet alleen m.b.t. het dragen van caps maar voor een heleboel dingen. Als iemand bijvoorbeeld in zijn korte broek en t-shirt op de motorfiets gaat zitten -ik noem maar wat- moet hij/zij dat ook zelf weten. Het slaat nergens op om dat arrogant te noemen. Of het verstandig is is een ander verhaal.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:07

Betuttelen ja, ik ervaar het ook heel erg als betuttelend. EN als ik ergens een hekel aan heb....

WAar halen mensen de arrogantie vandaan om anderen te betuttelen?!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:09

Desiree schreef:
Betuttelen ja, ik ervaar het ook heel erg als betuttelend. EN als ik ergens een hekel aan heb....

WAar halen mensen de arrogantie vandaan om anderen te betuttelen?!

En zo is het circeltje weer rond... arrogantie spreekt met arrogantie... Tong uitsteken

jammer dat mensen anderen niet meer in hun waarde laten. Dan hadden we deze hele discussie niet gehad

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:10

Ik draag geen cap, en dat doe ik niet omdat ik dat stoer vind! maar omdat ik ontzettende hoofdpijn er van krijg! Ik rijd al 11 jaar, en ook moeilijke paarden maar ik ben er nog nooit afgevallen, ik weet wel dat een ongeluk in een klein hoekje zit maarja daar kom ik dan maar achter

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:22

Zonder cap rijden vind ik niet echt arrogantie hoor. Mensen rijden om verschillende reden zonder cap, dat moeten ze toch lekker zelf weten. En als niet iedereen op foto's zonder cap zou reageren, zouden die zinnetjes er ook niet onder staan. Laat iedereen in zijn waarde!

En voordat ik commentaar krijg: ik rij wel met cap. En dit omdat ik een jong paard rij dat ook nog eens hengst is. Ik vind dat gewoon een risico. Op Kas reed ik soms met en soms zonder. Met springen altijd met, net zoals op dagen dat ze flink heet was en op buitenrit.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:02

Ik draag eigenlijk altijd een cap.
Ik vind het gewoon een stukje extra veiligheid.
Ik vertrouw mijn bijrijdpaard volkomen, maar ik draag dat ding puur voor mezelf.
Daar bij heb ik af en toe wat last van evenwichtsstoornissen, dus het zou extra stom zijn om zonder cap te gaan rijden.
En volgens mij ben je ook niet verzekerd als je valt, terwijl je geen cap draagt, maar hoe dat precies zit weet ik niet helemaal zeker.

Joyce1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:02

AlmostBlack schreef:
Ik vind rijden zonder cap een zekere vorm van arrogantie uitsralen. Blijkbaar denken deze mensen te goed te zijn om van een paard af te vallen en zowaar dat ze immuun zijn voor ongelukken en valpartijen.

Volgends mij vind jij jezelf helemaal geweldig omdat je met cap rijd.. sorry maar zo kom je echt over.... Ieder moet het toch zelf weten als hij/zij zonder cap rijd, wat maakt jou het nou weer uit als iemand zn kop auw doet, omdat die geen cap op heeft. Mens waar maak je je druk om... Ga je druk maken om al die mensen die geen gordel omdoen in de auto ofzo Verward