Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waidida schreef:Oh wat naar Oza04
Ik kan je niet echt ips geven helaas. Bij de mijne ging het ook lang heel moeilijk. Nu na een jaar gaat het wel een stuk beter maar ook dan trekt hij zich nog wel eens los.
Wel vreemd idd dat je dat bij het loswerken dan totaal niet hebt.
Heb je instructie die mee kan kijken?
Het enige waar ik aan kan denken is zoals bij de mijne. Als je draf vraagt maar te veel in een remmende houding staat wordt hij ook boos. Mijn instructrice zei dat ze dit wel vaker tegenkomt, sommigen gaan dan zelfs echt aanvallen.
Ik zorg altijd dat ik goed achter hem blijf als ik draf vraag en dat gaat meestal wel goed. Blijkbaar hebben sommige paarden het moeilijk met vooruit vragen terwijl je lichaamshouding remmend is. Zeker die die heel gevoelig zijn op lichaamstaal.
Wel vreemd dat je dan los niet hetzelfde hebt, of je staat dan misschien onbesuwt op een betere positie?
Ik denk dat een extra paar ogen nooit kwaad kan

Maar is misschien wel een poging waard om te proberen. 
Ook omdat ze sturen of iets nog niet kent, ze kent druk van een touwtje, longeren zou ze moeten kunnen (maar ik vind van niet
) dus mocht ze dan wel helemaal over de zeik gaan en perongeluk in de touwen raken ben ik echt heel ver van huis...
en tussendoor zelf nog eens oefenen met loswerken