Jill en Sunn vliegen vooruit!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:38

Little_Gift schreef:
Draagt Jill nou een (vieze zelfs) paardrijbroek om in het ziekenhuis op onderzoek te gaan? _O-

Ik zie een meisje met een spijkerbroek.
Misschien even langs de opticien?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 14:38

Little_Gift schreef:
Draagt Jill nou een (vieze zelfs) paardrijbroek om in het ziekenhuis op onderzoek te gaan? _O-

Dat is een spijkerlegging
En gewoon uit de was

Dus weet niet waar je die vandaan haalt. Er zal vast een vlekje op kunnen zitten, maar ik vraag me af welk 9 jarig kind wat uit school gehaald wordt dit niet heeft.

Rare opmerking dus, alsof ze als sloeber naar het ziekenhuis gebracht wordt. Zo onnodig om die opmerking te maken. Als je ook maar een beetje beter had gekeken had je heel goed kunnen zien wat het was toch? En dan het stukje "(vieze zelfs)" waar praat je over?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:56

Little_Gift schreef:

serieus ?!
Specsavers heeft ook black Friday :j

GG fijn dat je weet dat dit niet zo door blijft gaan.
En word ze uiteindelijk niet eens groot.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 14:57

Ik zal wel zuur zijn, maar vind je het echt oké je kind haar medische status online te delen? Ik vind het persoonlijk echt te ver gaan haar privé zo online te gooien :o.

Other than that, gelukkig is ze gewoon gezond. Dat is het belangrijkste.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 15:06

_San87_ schreef:
Ik zal wel zuur zijn, maar vind je het echt oké je kind haar medische status online te delen? Ik vind het persoonlijk echt te ver gaan haar privé zo online te gooien :o.

Mijn kind heeft een nuchterdere en openere mindset dan menig volwassene. Ik ben haar moeder en ken der goed genoeg om te weten hoe of wat. Wat jij of een ander vindt is helemaal oke en ik had deze vraag al verwacht, maar wij zijn niet zo moeilijk hiermee en delen dit want er is niks ernstigs aan de hand. Ook is ze hier zelf heel open over, miss toch het stukje volwassener dan een 9 jarige. Ze praat makkelijk en vindt het niet erg ofzo ze is vooral blij.

Als ik hier deel dat ze der enkel gekneusd heeft deel ik ook een medisch stuk. Als ze rare afwijkingen zou hebben zou ik het hier niet delen, maar ze is gezond en vindt het oke.

Dus de vraag, wat is haar medische status? Gezond. Mag dat niet verteld worden? Hoeveel verhalen lees je online over kinderen met kanker of een ander iets. Ik deel weinig ik vertel dat er dus een natuurlijke puberteit aan de gang is.

Wat ik in dit proces geleerd heb is dat dit groeien niet altijd positief hoeft te zijn dus ik vertel inderdaad dat mijn kind gezond is ondanks dat er verdenkingen waren van andere dingen die ze uit wilde sluiten. Zie jij ergens wat we uitgesloten hebben?
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 21-11-24 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:15

GabberGill schreef:
_San87_ schreef:

Mijn kind heeft een nuchterdere en openere mindset dan menig volwassene. Ik ben haar moeder en ken der goed genoeg om te weten hoe of wat. Wat jij of een ander vindt is helemaal oke en ik had deze vraag al verwacht, maar wij zijn niet zo moeilijk hiermee en delen dit want er is niks ernstigs aan de hand.

Ja goed, jouw keuze natuurlijk. Je kind kan echter de gevolgen van haar keuzes (nog) niet overzien, hoe nuchter en open haar mindset ook is.

En het gaat er natuurlijk niet om of het iets ernstig is of niet. Het gaat erom dat dit voor altijd online staat, ook wanneer Jill straks puber is, adolecent is, volwassen is. Is het dan nog zo leuk voor haar dat moeders haar privé online heeft gegooid? Ik denk dat er grenzen zijn die je moet respecteren voor haar dochter haar toekomstige ik.

Maar goed, ik laat het hierbij, ik wil het topic niet verpesten. You do you +:)+.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 15:20

Kan jij mij vertellen wat dit kan betekenen voor haar toekomstige ik?

Gaat dit haar hinder geven in het leven, haar studie, relaties of iets?
Denk het niet, hadden we andere antwoorden gekregen hadden we ze zeker niet zo gedeeld. Er is dus een grens, maar hier wordt niks bijzonders gezegd.

Zoals Jill zei vertel maar dat alles goed gaat en dat ik door kan gaan met Sunny.

Er is nu niks dus kan en mag het gedeeld worden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:24

GabberGill schreef:
Little_Gift schreef:

Dat is een spijkerlegging
En gewoon uit de was

Dus weet niet waar je die vandaan haalt. Er zal vast een vlekje op kunnen zitten, maar ik vraag me af welk 9 jarig kind wat uit school gehaald wordt dit niet heeft.

Rare opmerking dus, alsof ze als sloeber naar het ziekenhuis gebracht wordt. Zo onnodig om die opmerking te maken. Als je ook maar een beetje beter had gekeken had je heel goed kunnen zien wat het was toch? En dan het stukje "(vieze zelfs)" waar praat je over?

Leek sterk op de nieuwe rijleggings, vandaar... Niets meer, niets minder.
En het zou me niks verbazen dat Jill BadAss genoeg is om recht vanaf het paard, het ziekenhuis binnen te stappen

Ik vond het best wel stoer om zelfs met rijlegging naar het ziekenhuis te durven, hoezo helemaal hoteldebotel van paarden en stoer genoeg om dit niet te verdoezelen?!

Hoeft niet altijd negatief te zijn hoor, al zijn er hier altijd als de kippen bij om het negatief te interpreteren... Zegt meer over hen, dan over mij :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:32

GabberGill schreef:

Denk het niet, hadden we andere antwoorden gekregen hadden we ze zeker niet zo gedeeld. Er is dus een grens, maar hier wordt niks bijzonders gezegd.

Zoals Jill zei vertel maar dat alles goed gaat en dat ik door kan gaan met Sunny.

Ja, ik. Mijn moeder vond mij namelijk ook altijd volwassen voor mijn leeftijd, waardoor ik geen aansluiting vond bij leeftijdsgenootjes en mijn jeugd eigenlijk grotendeels gemist heb.

Pas echt op met het zo vroeg volwassen maken van je dochter. Ze heeft nog zo lang om volwassen te zijn, dit is het enige moment dat ze de ruimte heeft om kind te zijn en ze zou helemaal niet (mee) moeten beslissen of iets op social media mag staan of niet. Ze is pas over 16 jaar mentaal volledig ontwikkeld en kan nu helemaal geen geïnformeerde beslissingen maken over dergelijke dingen en daar kan jij juist als moeder haar tegen beschermen.

Nu zul je me wel niet meer aardig vinden, maar het is oprecht goedbedoeld advies. Het kan namelijk écht wel schade aanbrengen als ze volwassen wordt, ook al lijken het nu maar kleine dingetjes. Ik ben nu zelf bijna 28 en moet voor mijn gevoel mijn halve jeugd inhalen omdat ik daar vroeger de ruimte niet voor heb gekregen.

En daarnaast: er zitten vast meer mensen op bokt dan alleen maar de mensen die hier "horen" en gezellig meekletsen. Vul zelf maar in wat ik daar mee bedoel, maar topics die niet op HK staan zijn makkelijk te googelen.
Laatst bijgewerkt door xPabloBokt op 21-11-24 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:38

Geen idee of je daarmee op Parentificatie doelt. Parentificatie is wel wat anders dan dit.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:40

DuoPenotti schreef:
Geen idee of je daarmee op Parentificatie doelt. Parentificatie is wel wat anders dan dit.

Ik heb mijn post even wat anders geformuleerd, daarvan was bij mij inderdaad sprake. Maar de andere dingen heb ik laten staan omdat dat risico gewoon reëel is als een kind continu hoort dat hij/zij volwassener is dan de rest van diens leeftijdsgenootjes. Dat heeft bij mij zo mijn sociale contacten met andere kinderen verstoord dat ik nooit aansluiting heb kunnen vinden en dat is echt wel schadelijk geweest voor mijn sociale ontwikkeling. Ik ondervind daar nog steeds de gevolgen van.

Hannanas

Re: Jill en Sunn vliegen vooruit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:50

Wat een ophef weer. Ts mag toch zelf besluiten wat ze over haar en haar eigen kind deelt.
Fijn dat Jill gezond is, en een gewone lengte behoudt. Op naar veel Sunny foto’s!

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 15:54

@pablo
Ik ben zelf een KOPP/KOV kind maar herken me niet in waar jij last van hebt.
Dat is voor iedereen anders.

Daarnaast zie ik hier geen kopp gebeuren.
Als dat artsen ook aangeven dat ze voorloopt Itt andere.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 16:29

xPabloBokt schreef:
GabberGill schreef:

Ja, ik. Mijn moeder vond mij namelijk ook altijd volwassen voor mijn leeftijd, waardoor ik geen aansluiting vond bij leeftijdsgenootjes en mijn jeugd eigenlijk grotendeels gemist heb.

Pas echt op met het zo vroeg volwassen maken van je dochter. Ze heeft nog zo lang om volwassen te zijn, dit is het enige moment dat ze de ruimte heeft om kind te zijn en ze zou helemaal niet (mee) moeten beslissen of iets op social media mag staan of niet. Ze is pas over 16 jaar mentaal volledig ontwikkeld en kan nu helemaal geen geïnformeerde beslissingen maken over dergelijke dingen en daar kan jij juist als moeder haar tegen beschermen.

Nu zul je me wel niet meer aardig vinden, maar het is oprecht goedbedoeld advies. Het kan namelijk écht wel schade aanbrengen als ze volwassen wordt, ook al lijken het nu maar kleine dingetjes. Ik ben nu zelf bijna 28 en moet voor mijn gevoel mijn halve jeugd inhalen omdat ik daar vroeger de ruimte niet voor heb gekregen.

En daarnaast: er zitten vast meer mensen op bokt dan alleen maar de mensen die hier "horen" en gezellig meekletsen. Vul zelf maar in wat ik daar mee bedoel, maar topics die niet op HK staan zijn makkelijk te googelen.

Maar dat is het mooie

Jill is kind en krijgt alle rust en ruimte om zich als kind te ontwikkelen. Waar wel rekening gehouden wordt met haar geestelijke en lichamelijke ontwikkelingen.

Ze wordt niet als volwassene ingezet in een besluit verre van zelfs. Ze mag wel degelijk zeggen dat ze trots is omdat ze op sunny kan blijven rijden. Dat is een kinder reactie net als dat ze nog steeds vol trots haar weg met sunny wilt delen.

In dit hele proces zijn onze paarden degene die haar het hardste de rust hebben kunnen geven en konden laten afvloeien als het haar allemaal even te veel werd en als zij zich daaraan vasthoud en dat wilt delen mag dat van mij. Ik zie haar ook niet als volwasse, maar ik zie haar als een kind wat lange tijd zoekende is geweest in een vloedgolf van emoties, gevoelens en gebeurtenissen wat nu weer opleeft en de goede kant op gaat. Als ik alles zou delen waar wij dit jaar tegenaan zijn gelopen zou ik npg uren kunnen tikken. Wij grijpen namelijk alle hulp aan om haar te helpen en zoveel mogelijk kind te blijven.

De negatieve kant laat ik niet zien, daar behoed ik haar voor. Zo had ze bedacht dat ze wel influencer of zoiets kon worden met haar paardjes en ga zo maar door. Dat hou ik tegen, ik deel en ik beheer wat er gedeeld wordt en wat niet.

Edit:
Op sociaal vlak speelt Jill gewoon met leeftijdsgenootjes en zit daar nog steeds bij in de klas. Ook krijgt ze veel uitnodigingen voor feestjes wat wel laat zien dat ze daar gewoon goed tussen zit. Ze zit in een comboklas waardoor ze alle kanten op kan. Heeft vriendinnen van haar leeftijd maar kan ook heel erg naar 11 jaar trekken en dat is niet erg als ze maar ook gewoon kind blijft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 16:40

Ik denk dat zij als kind minder negatief commentaar zal krijgen dan jij als ouder...
En jij gaat er ook best fel op in,waarvan ik dan denk : doe dat toch lekker niet joh, laat kletsen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-24 16:41

Little_Gift schreef:
En het zou me niks verbazen dat Jill BadAss genoeg is om recht vanaf het paard, het ziekenhuis binnen te stappen

Ik vond het best wel stoer om zelfs met rijlegging naar het ziekenhuis te durven, hoezo helemaal hoteldebotel van paarden en stoer genoeg om dit niet te verdoezelen?!

Hoeft niet altijd negatief te zijn hoor, al zijn er hier altijd als de kippen bij om het negatief te interpreteren... Zegt meer over hen, dan over mij :')

Ik mag toch hopen dat het duidelijk is dat ze nog niet zo volwassen is dat ze de ruimte krijgt deze beslissingen te maken :')

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:43

Snap nooit dat zulke discussies nodig zijn. Lijkt me een heel ingewikkeld onderwerp, ik zou zeggen maak daar een speciaal topic voor open om te discussieren ipv dit topic te kapen.

Fijn dat alles goed is met je dochter GabberGill. Dat ze maar lang van de pony mag genieten

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 17:48

GabberGill schreef:
Little_Gift schreef:

Ik mag toch hopen dat het duidelijk is dat ze nog niet zo volwassen is dat ze de ruimte krijgt deze beslissingen te maken :')

Je weet maar nooit, die kinderen kunnen met de gekste ideeën voor de dag komen :')
En ik zie Jill dat heus wel rocken hoor, met een Paardenbroek lekker de stad in of naar de dokter, gewoon omdat ze trots is :')

Mama daarentegen zou dat wat minder geslaagd vinden, da's duidelijk :D

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-24 22:00

Maar dingen op internet blijven wel voorgoed op internet. Kwaadwillenden slaan het op, maken screenshots en je komt er nooit meer vanaf. Ik snap dat je er niets kwaads mee bedoelt, maar ik zou het toch (laten) verwijderen.

Ze is gewoon te herkenbaar en het zou kunnen dat ze er in de toekomst mee gepest gaat worden als een leeftijdsgenoot van school het tegenkomt. Ik vind het ook te prive. Dat zij het prima vindt, zou voor mij geen enkele betekenis hebben, ze is nog maar 9.

Ik krijg overigens de neiging om alles in watten te verpakken, te vertellen dat ik graag naar haar foto's kijk (is ook zo, volg het topic immers), omdat je je over het algemeen wat snel aangevallen voelt en ik wil je juist helemaal niet kwetsen. Maar ik hoop gewoon dat je er even nuchter naar wilt kijken of dit wel handig is. De mensen die het topic volgen, weten het nu, dus het is dan duidelijk. Dan kan het nu ook wel weer van internet af, lijkt me.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-24 01:01

Little_Gift schreef:
Je weet maar nooit, die kinderen kunnen met de gekste ideeën voor de dag komen :')
En ik zie Jill dat heus wel rocken hoor, met een Paardenbroek lekker de stad in of naar de dokter, gewoon omdat ze trots is :')

Mama daarentegen zou dat wat minder geslaagd vinden, da's duidelijk :D

Nee nee, dat doet ze maar als ze op zichzelf woont. Zolang ik erop aangekeken wordt hoe ze zich kleed gaat ze gewoon "normaal" overal heen.

Al denk ik dat dit baldadige kind ook echt wel zulke dingen zou doen 8-)

Maaaaaar zoals duidelijk mag zijn
Nu absoluut niet! :')

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 08:51

Jongens serieus!!!! Hou toch op joh en verdwijnt uit dit topic

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:20

Wat een gedram inderdaad, als je echt zo begaan bent doe je dat lekker prive.

Super fijn dat er niks aan de hand is met Jill, en heel erg leuk om te lezen dat zij vooral blij is dat Sun dan haar pony kan blijven. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 09:34

Poh, maar echt. Als TS zo erg in jullie allergieboog zit, ontstip dit topic dan en zet haar op je foeilijst, daar is dat ding voor.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 01:55

Afbeelding
Afbeelding

Helaas was het donker, maar jill heeft het helemaal naar der zin. Ze rijdt meer dan hiervoor en vind aansluiting bij andere.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:10

Hartstikke leuk om meer aansluiting te vinden en leuke dingen samen te kunnen doen. +:)+