Mongol Derby - twijfels over paardenwelzijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:03

Captain schreef:
Wat vreemd dat daar geen opmerking over is geweest van een mod dan. Dat moeten ze toch mededelen?

Ik heb een pb gehad :j En in een bericht van Veronica2 zie je een groene balk, zij had gereageerd op mijn bericht, die is dus uit haar bericht verwijderd. Was een reactie op jou en Veronica2 reageerde weer op mij. Maar alleen mijn bericht is er tussenuit gehaald.

Mijn andere bericht ging over een deelnemer, die ook een bokker is. Kijk, daar valt wat over te zeggen natuurlijk.. Je mag geen bokkers bespreken. Maar ik was niet de enige en de andere staat er nog gewoon, ook nadat ik de mod daarop gewezen heb.

Waarom mijn reactie op jou verwijderd is, die geen bokkers oid besprak, geen idee :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 22:11

Captain schreef:
Ik zag net op hun insta ook foto's dat alle ruiters krampachtig proberen elk cm schaduw te bemachtigen, en de paarden staan lekker vastgebonden in de volle zon. +:)+

Die zijn het klimaat wel gewend hoor!!!!!!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 08:01

Captain schreef:
Shenavallie schreef:

Met rugzak met daarin 35 kilo :j Wel rennend, ook in de hitte. En tijdens de pauze mag je niet zitten, alleen staan aan de ketting met je armen in de lucht.

Ik zag net op hun insta ook foto's dat alle ruiters krampachtig proberen elk cm schaduw te bemachtigen, en de paarden staan lekker vastgebonden in de volle zon. +:)+

8)7

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 10:48

DuoPenotti schreef:
Die zijn niet getraind.. Maar dat was toch al in vorige edities bekend dat het groene paarden zijn. De een wat groener dan de ander

Die locals zijn ook niet gek. Geven ook niet hun beste en betrouwbaarste paard mee. En daarmee duurste

De betrouwbaarste paarden zijn voor hun kinderen, die er dagelijks mee naar school rijden, en die school ligt vaak niet naast de deur.

Cer

Re: Mongol Derby - twijfels over paardenwelzijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:11

maar, alle sarcastische opmerkingen daagelaten, want daar red je ook de wereld niet mee..
wat is er te doen tegen die race? Een handtekeningenactie, een organisatie infomeren?

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-24 11:36

Ik denk dat er weinig mogelijkheden zijn tbh.

Het valt niet onder welke sportfederatie / overkoepelende organisatie dan ook, is technisch gezien gewoon een doodgewone commerciele buitenrit. Het hele "racen" verzint de organisatie zelf.

Als je kijkt wat voor ritten er meer in Mongolie worden aangeboden en hoe men daar met paarden omgaat denk ik niet dat het verder in strijd is met de landelijke wetgeving m.b.t. dierenwelzijn.

Op socials blokkeren ze accounts waar ze niet van gediend zijn dus ja.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:45

Bewustzijn kweken is denk ik het enige dat je kunt doen.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 11:58

Mooie film!

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:08

Cer schreef:
maar, alle sarcastische opmerkingen daagelaten, want daar red je ook de wereld niet mee..
wat is er te doen tegen die race? Een handtekeningenactie, een organisatie infomeren?

Weinig, het enige dat echt zou helpen is als niemand meer mee zou doen aan dit soort dierenkwellerij.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:18

Dan zal er een dierenrechtenorganisatie toch aandacht aan moeten gaan besteden vermoed ik?
Rijden er veel nederlanders mee?

landen buiten Europa beinvloeden is denk wat ingewikkeld.. het stierenvechten kreeg druk vanuit Europa als ik het goed heb? Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:23

Cer schreef:
Dan zal er een dierenrechtenorganisatie toch aandacht aan moeten gaan besteden vermoed ik?
Rijden er veel nederlanders mee?

landen buiten Europa beinvloeden is denk wat ingewikkeld.. het stierenvechten kreeg druk vanuit Europa als ik het goed heb? Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

Misschien is het wel zo simpel als het ontwerpen van een poster, er zijn in iedere plaats wel plakmuren waar zo'n ding opgehangen kan worden, en zo begint de bewustwording... tientallen jaren lang had de Dierenbescherming anti-stierenvecht posters, en ook posters tegen het couperen van honden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 12:26

Cer schreef:

Ik gaf al het voorbeeld van een poster. Maar wellicht dat reageren op enthousiaste krantenberichten ook al een middel kan zijn om de schaduwkanten te belichten.

Ik heb jarenlang op NU.nl berichten gereageerd, totdat de oude format afgeschaft werd. De laatste dagen namen de vaste reageerders afscheid van elkaar, en er waren mensen bij die vertelden dat ze echt waardeerden hoe ze achtergrondinfo kregen, en zo hun mening over bepaalde zaken konden herzien. :j

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:12

Wat bizar, deze race!
Qua verhouding zou het plusminus hetzelfde zijn als ik (50 kilo, 164 cm) ging rijden op mijn Shetlander kruising (130 kilo, 1m). Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt :oo
De foto’s en filmpjes die voorbij komen zijn ook echt sneu :n

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:41

Hier weer een nieuwe ronde foto's. Ik moest dit keer kritisch zijn om er max 15 te kiezen...

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:43

Dieptriest :n

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:48

Ze hebben duidelijk geen behoefte aan enig advies of commentaar van buitenaf. Ik had gereageerd op een filmpje waar je een paard ziet die duidelijk een aandoening heeft aan de achterbenen, DSLD. Gewoon een net bericht waar ik ze wees op deze mogelijke aandoening. Dat is gewoon verwijderd. :n
https://www.instagram.com/p/C-h1HAdtjdc/

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:49

Triest...

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:26

Die laatste... Zelfde verhouding als ik met mijn grote verzorg Shet :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:31

Earth schreef:
Ze hebben duidelijk geen behoefte aan enig advies of commentaar van buitenaf. Ik had gereageerd op een filmpje waar je een paard ziet die duidelijk een aandoening heeft aan de achterbenen, DSLD. Gewoon een net bericht waar ik ze wees op deze mogelijke aandoening. Dat is gewoon verwijderd. :n

Ik heb ook al ern paar keer vriendelijk een vraag gesteld maar elk kritisch geluid of vraag wordt meteen verwijderd, op al hun platforms.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:32

Earth schreef:

Jammer..

De meesten kunnen inderdaad bijna meelopen.

Ik denk niet dat dierenrechtenorganisaties hier snel naar kijken. Dit staat voor de meeste mensen te ver van hun bed of ze zien geen verschil tussen een klein en groot paard etc en scheren alles over 1 kam.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:34

ik verwacht ook niet dat ze er zelf wat mee doen... eigenlijk..
Het zal naar het 'grotere publiek' moeten..

Ik denk toch dat je het land moet hebben waar de meeste deelnemers vandaan komen.. is daar nog iets over te zeggen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:39

Mars schreef:
Earth schreef:

Ik heb ook al ern paar keer vriendelijk een vraag gesteld maar elk kritisch geluid of vraag wordt meteen verwijderd, op al hun platforms.

Verklaard misschien wel de minimale hoeveelheid reacties op hun insta := Dat misschien het gros niet positief is en de selectie niet haalt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:43

Ja dat muntje valt bij mij nu ook, zijn idd enkel positieve reacties. Iemand is zeer fanatiek met hun socials denk ik.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:44

Anders PETA contacten ivm de misstanden?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 15:46

Mars schreef:
Earth schreef:

Echt? Dat zegt wel genoeg.

Ik heb hun cijfers kort bekeken, maar die zijn messy, en het is niet te zien hoeveel aan goede doelen uitgegeven wordt. Naast dat ze laat zijn met de jaarcijfers en de 3 directeuren een leuk salaris ontvangen (iets meer dan 119k pond). Is de balans ook niet heel geweldig.

Afbeelding

Recentere cijfers dan 2022 zijn er niet. Hieronder staan alle stukken.

https://find-and-update.company-informa ... ng-history