Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:19

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:20

Er wordt inderdaad vol uitgehaald :\

En dan dat gegrinnik erbij, waarom?!

Ik zag de opmerking over Olympische ruiter, victim blaming maar nee. Als ruiter ben jij ten alle tijden verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. Dit heb je gewoon niet te accepteren, ongeacht wie er in de baan staat.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:21

Maar als de melder het daadwerkelijk om dier welzijn te doen, had hij/zij eerder aan de bel moeten trekken.
Om andere mensen en paarden niet in dezelfde situatie te laten belanden.

Daarom zei ik ook dat het de schijn van een persoonlijke vete is.
Maar bovenal is dit niet goed te keuren en dierenmishandeling.

Als dit fimpje jaren geleden geplaatst was, denk ik niet dat Dujardin zich geplaatst zou hebben.

Mocht dit werkelijk een eenmalige actie geweest zijn, dan duiken er geen vergelijkbare filmpjes van haar op.
Is dit normaal bij haar training en les, dan is dit alleen maar deksel van de beerput en zullen er foto’s en filmpjes opduiken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:21

tienus63 schreef:
Wat ik hiermee wil zeggen, je kunt zo overtuigd zijn van je principes, maar als je in aanraking komt met hetgeen hoog beoordeeld wordt, willen de meeste die hoge beoordeling ook en laten ze de principes varen.
Alleen degene met een hele sterke rug past hiervoor, maar dan zullen sommige doelen niet meer behaald worden omdat je genegeerd wordt door toekomstige klanten.

Dat geldt toch ook voor de melder die zolang heeft gewacht uit je eerste alinea? Of begrijp ik je nu verkeerd?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:22

Druk. Psychische druk. Je betaalt een godsvermogen om door haar getraind te mogen worden. En dan "hoort het er een beetje bij".
Ik wil geen topsporter zijn. Ik kan het ook niet, gebrek aan talent en doorzettingsvermogen. Heerlijk, ik ben een gemiddeld mens. Zalig.

mce

Hoop dat Carl wacht met reageren tot dat er echt iets zinnigs te zeggen is.
Wie is de anonime client b.v. en wat is/was de reden om het niet eerder openbaar te maken, maar goed kasboek open en bijbel dicht???

het is van de "anonieme client" bijzonder hypocriet om zolang paarden leed toe te staan,
lik op stuk zoals bij Helgstrand had 2,5 ( of 4) jaar voor minder paardenleed gezorgt/kunnen zorgen
Laatst bijgewerkt door mce op 24-07-24 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

prompter schreef:
Bi-zar dat tweede filmpje. echt geen woorden voor, vol uithalen, en voor wat?!?!

Wat ik vooral schokkend vind, is dat CD meerdere keren met 2 handen de zweep pakt en dan slaat, dat lijkt echt op pure frustratie.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:24

Captain schreef:
Cer schreef:
Daarnaast zou ik niet weten of het onder 'pijn' valt, maar het valt sowieso onder stress..

Een paard voelt een vlieg.. Reken maar dat dit flink pijn doet.

Oh ik heb zo'n hekel aan deze vergelijking. Natuurlijk hebben die slagen flink zeer gedaan. Maar een paard voelt een vlieg, omdat de haren van de vacht de trillingen doorgeven aan de zenuwen in de huid. Hetzelfde als dat wij gekriebel van een insect op de huid voelen.

Sorry, maar ik kom die opmerking zo vaak tegen, en ik erger me er altijd groen en geel aan. :o

Ik snap eigenlijk die idolisering van bekende atleten (en muzikanten, acteurs, etc.) niet. Je kent ze niet, dus je moet afgaan op wat je in de ring ziet. Als ik een goede rit van Dinja zie dan kan ik daar ook van genieten op dat moment. Dat betekent niet dat ik blind ben voor de fouten die er in zo'n proef zitten. Men vergeet dat er ten alle tijden sprake is van nuance.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:24

Electra63 schreef:
Cayenne schreef:
Zo, het filmpje is idd niet mals. Volledig terecht dat ze geschorst is.

En waarom nog steeds het gezeur over timing voor de Olympische Spelen? Dat is toch helemaal niet relevant?

Precies !

Bijzonder dat zelfs Anky en Dinja en anderen erbij worden gehaald, om eigenlijk het handelen van CD af te zwakken.
Ik ben benieuwd naar de reactie van Hester, haar trainer.
Beiden staan hoog aangeschreven wat betreft paardenwelzijn en rijderij.

Ik zwak niks af, ik geef alleen aan dat er gejuicht wordt voor heel veel mensen die achter de schermen (en ook voor als je het losrijden bekijkt) ook echt niet altijd paard vriendelijk bezig zijn. En dat dit soort video’s er voor zorgen dat een persoon in een kwaad daglicht gezet wordt terwijl er zoveel meer gebeurd maar we daar niks van af weten/willen weten. Alle mensen die nu zeggen dat ze door dit filmpje geen vertrouwen in de paardensport meer hebben, bedenk dan dat als je echt interesse had in de paardensport dat je veel meer had kunnen weten als je je ogen en oren open doet voor dingen die niet op internet verschijnen. Ik snap gewoon niet dat mensen gechoqueerd zijn door dit terwijl het allemaal al heel lang bekend is. En tuurlijk van sommige verwacht je het niet maar er is niemand in de paardensport die geen fouten gemaakt heeft. Het belangrijkste is of ze er van leren en iets wat 2/4 jaar geleden gebeurd is hoeft nu geen dagelijkse kost meer te zijn. En misschien wel… nobody knows… maar wel met z’n alle olympische spelen kijken en juichen voor ons eigen team.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:25

mce schreef:
Wie is de anonime client b.v. en wat is/was de reden om het niet eerder openbaar te maken, maar goed kasboek open en bijdel dicht???

Ik heb begrepen dat de amazone ook slechts 19 was, hoeveel van jullie zouden op die leeftijd er echt iets van durven zeggen? Als de tegenpartij een wereldberoemde en o-zo-vriendelijke ruiter is?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:25

mce schreef:
Hoop dat Carl wacht met reageren tot dat er echt iets zinnigs te zeggen is.
Wie is de anonime client b.v. en wat is/was de reden om het niet eerder openbaar te maken, maar goed kasboek open en bijdel dicht???

Wat heeft dat met de reactie van Carl te maken ?
Er is geen excuus voor dit handelen van CD, ook al is de melder de grootste concurrent.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:26

Vreselijke filmpjes :r misselijkmakend gewoon.
Arm arm paard …

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:26

Berdien schreef:
Er wordt inderdaad vol uitgehaald :

En dan dat gegrinnik erbij, waarom?!

Ik zag de opmerking over Olympische ruiter, victim blaming maar nee. Als ruiter ben jij ten alle tijden verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. Dit heb je gewoon niet te accepteren, ongeacht wie er in de baan staat.

Dat kan je wel zijn... Maar dat betekent niet dat je ook nog mens bent...

De enige die hier heel erg fout is, is Charlotte, die dit daadwerkelijk uitvoert, vanuit de instructor-role.

Of zijn ouders van turnsters ook verantwoordelijk voor hoe de coaches met hun kinderen omgaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:27

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:27

Fly_high schreef:
mce schreef:

Ik heb begrepen dat de amazone ook slechts 19 was, hoeveel van jullie zouden op die leeftijd er echt iets van durven zeggen? Als de tegenpartij een wereldberoemde en o-zo-vriendelijke ruiter is?

Voor de wet volwassen, maar tussen de oren nog lang niet!!!

Ik kan heel goed begrijpen dat je dan niets zegt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:28

Nav je vraag "Zijn ouders dan mede verantwoordelijk?" Dat laatste Janine? Ja, mede. Zeker.
Als de amazone in kwestie 19 was. En als de filmer de moeder was (ik heb geen geluid aan gehad, weet niet of het een vrouw is) dan is de filmer mede verantwoordelijk.
Twee aannames, I know.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 24-07-24 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:28

Fly_high schreef:
mce schreef:

Ik las in andere bronnen zelfs 15.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:29

Janine1990 schreef:
tienus63 schreef:
Wat ik hiermee wil zeggen, je kunt zo overtuigd zijn van je principes, maar als je in aanraking komt met hetgeen hoog beoordeeld wordt, willen de meeste die hoge beoordeling ook en laten ze de principes varen.
Alleen degene met een hele sterke rug past hiervoor, maar dan zullen sommige doelen niet meer behaald worden omdat je genegeerd wordt door toekomstige klanten.

Dat geldt toch ook voor de melder die zolang heeft gewacht uit je eerste alinea? Of begrijp ik je nu verkeerd?

Ik doelde hier meer op de principes van de vrouw waar dat paard terecht is gekomen.
Maar je kunt het ook doortrekken naar de melder. Desalniettemin blijf ik erbij dat de melder in kader van dierwelzijn veel eerder aan de bel had moeten en kunnen trekken.

Maar als melder op dat moment veel in de kring verkeerde, dan kan diens inzicht behoorlijk vertroebeld geraakt zijn.

Maar laten we wel zijn, als jij en ik met deze werkwijze in aanraking zouden komen tijdens een eenmalige les, dan liepen onze monden toch over van de ervaring. Vooral van de harde aanpak, tenzij je als ruiter dit voor deze les de normaalste zaak van de wereld vond. En je hoopte om nu je paard eindelijk wel eens op de kleine volte in verzamelende galop of die pirouette in te rijden.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:29

BloemBloem schreef:
_San87_ schreef:
https://www.thesun.co.uk/sport/29430463 ... aris-2024/

Hier staat een ander deel van het filmpje.

Bizar, zij staat gewoon lachend te filmen ....

Nou, dat viel mij ook op. Dat je daar dan zo om staat te lachen.
Zou dat de moeder van de amazone zijn?

Als ik het niveau van de amazone bekijk, is dat ook niet een onwetend beginnend ruiter, die het klappen van de zweep nog niet kent (no pun intended).
edit: ik lees nu dat het toch een jonge(re) amazone is, dan houdt wat ik hierboven schreef geen stand

Wat ik me afvraag: slaat CD nu op de beschermers achter? Of "gewoon" daar waar ze raken kan?
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 24-07-24 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:30

Je kan met een longeerzweep niet zo goed richten. Gewoon raken waar je raken kan. Je kan onder of boven mikken, maar niet op de vierkante centimeter.

Janine1990

rien10 schreef:
Nav je vraag "Zijn ouders dan mede verantwoordelijk?" Dat laatste Janine? Ja, mede. Zeker.
Als de amazone in kwestie 19 was. En als de filmer de moeder was (ik heb geen geluid aan gehad, weet niet of het een vrouw is) dan is de filmer mede verantwoordelijk.
Twee aannames, I know.

Je realiseert je dat die mensen niets te verantwoorden valt als Charlotte dit niet had gedaan he?
Als zij hun vertelt dat het zo hoort, hoe kan je daar dan tegenin gaan? Als je niet beter weet?
En waar leer je het beter te weten?

Cer

Wat wel zo is, en dat had ik vroeger ook, is dat je meegenomen wordt in wat je gewend bent. Nu is er wel veel meer bekend over hoe en wat qua rijden en technisch en dingen, maar is vaak ook zo dat als iets op een bepaalde manier aangeleerd wordt, dat men daar dan ook in blijft hangen totdat je ergens bij jezelf (!) moet denken 'wacht, wat deze meneer/mevrouw doet, dat klopt van geen kanten'.. en dan kan je een hele bak bagger over je heen krijgen (weet ik uit ervaring :+ )

het begint al met 'geef m een tik, hij is eigenwijs'.. en van daaruit gaat het verder 'rij m tegen de wand, hang er een scherper bit in, wat weet jij er nou van, rij jij soms wedstrijden, welk niveau heb je dan etc etc'

Edit: en wat Janine schrijft

Jet_33

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:31

Ik kan me altijd verwonderen over de reacties hier op bokt. Soms zijn we allemaal gefrustreerd? De timing is raar? Als welzijn echt belangrijk is, waarom dan 4 jaar later pas? Omdat CD een invloedrijk persoon is in de paardensport? Omdat ze veel meer geld zal hebben dan jij als het tot een zaak komt? Of misschien omdat de paardenwereld altijd recht zal willen praten wat krom is?

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:31

Fly_high schreef:
mce schreef:

Ik absoluut niet op die leeftijd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 10:32

Kan je uitleggen wat je daaraan verwondert Jet?
Mensen vragen zich dingen af. Wat maakt dat jou dat verwondert? Ik snap je niet.