DDDara schreef:Ik heb ook het gevoel dat ik te weinig doe met Reus, maar ik vraag me eigenlijk af of dat wel zo is en of er hier niet gewoon al heel veel wordt gedaan. Ze zijn uiteindelijk nog maar 2,5 jaar dus misschien doen we eigenlijk al best veel.
Ik denk ook dat dit vertekent hoor! Er doen best wat mensen mee al in dit topic en als je dan van iedereen af en toe iets leest dan lijkt het al snel veel.
En de leeftijden verschillen inderdaad ook. Juist bij een paard dat het allemaal makkelijk doet is het zaak om niet te snel te willen gaan.
Ik merk met Sire dat hij alles ook wel prima vindt, waardoor ik weinig herhaal. Ik denk dat ik ongeveer eens per week iets met hem doe en dat zijn heel verschillende dingen; aan de lange lijnen, aan de longe, wandelen of de introductie van nieuw tuig zoals laatst het bit. Dat betekent dat er dus zo een maand tussen kan zitten tussen de 2e en de 3e keer dat hij een zadel op heeft. Hij is 3,5 maar nog enorm in de groei dus sneller hoeft het ook echt niet van mij.
Het weer en het weinige licht 's avonds heeft er hier ook wel iets mee te maken. Hij sukkelt een beetje met zijn weerstand in de herfst en ik kan hem nu ook niet zoveel hooi bijvoeren als ik zou willen (dan wordt de ander te dik en ze moeten de schuilgelegenheid delen) dus ik heb liever dat hij zijn energie gebruikt om fit en gezond te blijven en te groeien. Hij heeft zijn hele leven nog voor zich om aan het werk te gaan.