@jazzejam, ojee, wat vervelend. Een week verplicht vrij hoeft natuurlijk niet slecht te zijn!
@nessinator, super leuk zeg, een nieuw zadel. En fijn dat het zo goed gaat met de training.
@JoycexEnya, wat handig. Hoe doe je dat met die kleurtjes?
Zo, die maand is weer voorbij gevlogen!
Wel echt een vieze wintermaand. Koud, heel veel regen en wind. Weinig zonnestraaltjes, niet echt voor mij besteed.
Met Azumar en onze doelen ging het ondanks dat, toch heel goed.
Citaat:
Doelen januari:
- Oefenen met beleefdheid-commando’s
- Oefenen met stemcommando’s ‘stap’, ‘draf’, ‘galop’ in roundpen
- Staart wassen
- Beginnen met jambette
- Desensibiliseren zeil op grond
- Oefenen met beleefdheid-commando’s
Hier blijven we gewoon mee doorgaan. Hij is ontzettend braaf en als hij zijn aandacht op de juiste plek heeft, reageert hij snel en uit zichzelf op wat wij doen. Super prettig met wandelen enzo! Alleen met het concentratievermogen van een doperwt moet hij af en toe wel weer even focussen, dus het is nog niet perfect. Maar dat mag; hij moet zelf leren opletten.

Dit is een 'éénmaal per week is genoeg' soort van training. Ik wil er echt nog niet teveel fysiek van vragen. We hebben het drie keer geoefend, waarvan één keer onder begeleiding van onze grondwerkinstructrice, dus dat was voor ons beiden wat intensiever.
Hij doet het súper! Voorwaarts gaan en terugkomen doet hij al ontzettend netjes. We hebben ook wat gewerkt aan een rustige jog, i.p.v altijd maar vluchtig rennen wil ik dat hi rust opzoekt.
Met een 'ho halt' is hij al meerdere keren volledig tot stilstand gekomen en gebleven, waarna weer weggestapt op stem. Dus ik kan niet trotser zijn! We gaan lekker verder oefenen hiermee in de rest van het voorjaar!

- Staart wassen
Dat is niet echt meer een big deal, dus behandel ik ook niet zo. Nu moet ik toegeven met dat smerige, koude weer, dat ik niet kan herinneren of ik zijn staart heb gewassen. In ieder geval wel benen en staart afgespoten met water.
- Beginnen met jambette
Tja, wat kan ik zeggen?
Na een paar minuten elkaar niet te snappen, viel het kwartje!
Heb het maar twee keer geoefend en omdat hij nu ontzettend happerig is met het tanden wisselen, stel ik het verder bevestigen even uit tot zijn mond weer rustig is (dit geldt voor alle commando's behalve voer weigeren).

- Desensibiliseren zeil op grond
En dat was niet alleen op de grond hoor!
Hij gaf er niet veel om. Natuurlijk; vreemd! Maar baasjes doen altijd rare dingen dus dit zal ook wel goed zijn!

Ik vind het jammer dat ik met zulk slecht weer niet veel wil of kan, maar ben zeker tevreden over januari! Mijn motivatie is er zeker en als ik terugkijk vind ik dat we best veel hebben gedaan.
Citaat:
Doelen februari:
- Vorderen met beleefdheid-commando’s
- Zijn mond kunnen aanraken/vasthouden zonder gestaak
- Duur van hoeven krabben verbeteren
En optioneel, hangt er vanaf wat de tandarts morgen van zijn mond/kaak vindt; - Micklem hoofdstel passen/proberen
Morgen komt de tandarts en door zijn tandproblemen waar hij nu geen last van heef, ben ik benieuwd wat ze ziet en wat ze gaat doen. Verder gaan we gewoon rustig verder en wacht i ongeduldig op warmer weer.