[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:04

Namens alle facobookloze meelezers; wat was het FB berichtje?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:08

Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ik denk wel dat ts het leven van dit paard heeft gered want hij zag er al heel slecht uit en met deze droogte zal er moeilijk drinkwater te vinden zijn.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:18

Was er in die tijd rond de vindplaats toevallig een paardenmarkt?
Aanvoer en export zijn ja inmiddels niet meer zo gemakkelijk dus als de ruin niet juist geregistreerd staat/stond dan zou dat " dumpen" zonder meer een optie zijn

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:29

sasja0705 schreef:
Aanvoer en export zijn ja inmiddels niet meer zo gemakkelijk dus als de ruin niet juist geregistreerd staat/stond dan zou dat " dumpen" zonder meer een optie zijn

Maar waarom zou je een paard dumpen terwijl de prijzen heel hoog zijn?
Zelfs voor een weidemaatje wordt nog vaak flink geld gevraagd.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:33

Ik zag op een Facebook bericht, van de Limburger geloof ik, een reactie van TS waarom alles offline is.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:35

Zou goed nieuws zijn hoop ik.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:37

KittyDylan schreef:
Ik zag op een Facebook bericht, van de Limburger geloof ik, een reactie van TS waarom alles offline is.
[ [url=m/dXmZEI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah, ik zocht inderdaad naar een update maar zag dat het verwijderd was!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:42

sasja0705 schreef:

Een loslopend paard kan voor ernstige verkeersongevallen zorgen.Dus zou geen optie mogen zijn.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:45

Is ook geen optie. Ongeacht de regels ze worden toch wel vanuit de trailer verkocht /verhandeld.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:47

LadyDii schreef:
_Mir schreef:
Jouw hart zit op de juiste plek!

Ik geloof er in dat dingen niet zonde reden gebeuren, dit paard is zo te lezen goed af bij jou.

Ik geloof ook dat alles een reden heeft. Lang verhaal kort: 5 jaar geleden zijn mijn eigen paarden ontfreemd (of hoe dat mooi heet) door een ex-vriend, geen flauw idee waar ze naartoe zijn gegaan... Civiele zaak, zeggen ze dan. Stonden daar op het erf en natuurlijk lagen de paspoorten daar, want ik woonde bij hun op de boerderij.

Heb jaren lang gezocht en weet van de KWPN eindelijk sinds begin dít jaar waar ze is, maar krijg geen contact. Heb echter wel foto's gezien en ze ziet er super uit. Shetlanders vindt je helaas moeilijk terug... dus haar ben ik nog altijd kwijt.

Heb een huilend hart, open wonden.. Geaccepteerd dat het zo is, kwijt... weg.. Maar hopelijk in goede handen, mijn KWPN wel.. al kan ik haar niet meer opzoeken.

Ik heb áltijd gezegd dat ik nog een paard wou..maar, kreeg het nog niet over mijn hart. Ik wil geen dier "vervangen". Maar áls ik er een wou, dan was het een valk én nooit meer een merrie..maar een ruin.

Noem mij maar geloofwaardig, een tovenaar, dromer of wat dan ook...maar, kan dit dan echt toeval zijn?

Nja. Lang verhaal toch lang, haha.

Nu begrijp ik je actie helemaal … Je eigen paarden van je weggerukt (hoe afschuwelijk wreed) en dan “krijg” je een paard in nood in je schoot geworpen. Uiteraard neem je die onder je vleugels en wil je die beschermen.
Nogmaals: petje af _/-\o_

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:51

Wat er ook is: ik hoop dat het zowel voor het paard als voor TS het beste een fijnste is

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 12:54

Brainless schreef:
Maar waarom zou je een paard dumpen terwijl de prijzen heel hoog zijn?
Zelfs voor een weidemaatje wordt nog vaak flink geld gevraagd.

Dat er flink voor gevraagt word betekent niet dat er flink voor gegeven word. Als het verkopen van een weidemaatje/project paarden via de inmiddels mainstream (internet) kanalen echt zo makkelijk zou zijn voor iedereen, dan zouden paardenmarkten simpelweg overbodig worden. Maar blijkbaar staan er daar toch ook nog altijd verkopers met paarden die dat kanaal zo belangrijk vinden dat ze daar elk jaar toch weer staan met een paar dieren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:01

bettyvn schreef:
Dat er flink voor gevraagt word betekent niet dat er flink voor gegeven word. Als het verkopen van een weidemaatje/project paarden via de inmiddels mainstream (internet) kanalen echt zo makkelijk zou zijn voor iedereen, dan zouden paardenmarkten simpelweg overbodig worden. Maar blijkbaar staan er daar toch ook nog altijd verkopers met paarden die dat kanaal zo belangrijk vinden dat ze daar elk jaar toch weer staan met een paar dieren.

Paardenmarkten staan los van de online verkopen en aanbieden weidemaatjes.
Ook op de markten zijn de prijzen flink hoger dan 3á4 jaar geleden.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 13:46

Ik had wel de andere update gelezen maar was snel verwijderd omdat ze er niet veel over los mocht laten.
Respect voor Ts hoeveel inzet ze heeft!
Ik hoop dat de eigenaar boven water komt. Maar hoop ergens ook dat het paard bij Ts mag blijven
De foto's zijn in iedergeval heel lief!

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:24

Brainless schreef:

Dat zal wel zo zijn, maar dan moetten mensen die wel zouden willen betalen voor dit paard wel weten dat het dier uberhaubt te koop is. Als je wereld heel klein is dat je het moet hebben van die ene buurman die ook wat paarden heeft (bijv ik zeg maar wat), dan is de kans dat je zo iemand vind een stuk kleiner. Dat is moeilijk te bevatten in de hedendaagse tijdsgeest, maar betekent niet dat het niet bestaat. En dan vind ik het feit dat paardenmarkten nog wel bestaan, het ultieme bewijs dat niet iedereen in de hedendaagste tijdsgeest leeft, want dan hadden ze het dier op marktplaats/facebook kunnen zetten.

Zelfde geld voor de mentaliteit van oh ik heb ergens een stukje land, gooi er maar wat paarden op ze drinken wel uit de sloot, 1x per maand keertje kijken zal wel genoeg wezen.

Ik keur het absoluut niet goed, maar dat betekent niet dat het niet gebeurt.

Daar komt nog bij dat als er nergens nieuws berichten ect waren dat dit paard vermist was, ook weer iets zegt over de grote van het netwerk van de eigenaar van het paard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:26

bettyvn schreef:
En dan vind ik het feit dat paardenmarkten nog wel bestaan, het ultieme bewijs dat niet iedereen in de hedendaagste tijdsgeest leeft, want dan hadden ze het dier op marktplaats/facebook kunnen zetten.

Tja, ik ken nog genoeg mensen (ook met FB enz) die naar paardenmarkten gaan.
Maar blijkbaar leef ik niet in de "hedendaagse tijdsgeest" wat dat ook mag betekenen en/of dat dan slecht is?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:32

Markten zijn vaak handelaren. Die zetten ze niet zo snel op marktplaats omdat ze geen zin hebben in de rompslomp van uitproberen en keuren. Daarbij kost een advertentie op marktplaats geld. Voor een snelle afhandeling zullen ze dus voor de markt kiezen.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:35

bettyvn schreef:
Brainless schreef:

Dat zal wel zo zijn, maar dan moetten mensen die wel zouden willen betalen voor dit paard wel weten dat het dier uberhaubt te koop is. Als je wereld heel klein is dat je het moet hebben van die ene buurman die ook wat paarden heeft (bijv ik zeg maar wat), dan is de kans dat je zo iemand vind een stuk kleiner. Dat is moeilijk te bevatten in de hedendaagse tijdsgeest, maar betekent niet dat het niet bestaat. En dan vind ik het feit dat paardenmarkten nog wel bestaan, het ultieme bewijs dat niet iedereen in de hedendaagste tijdsgeest leeft, want dan hadden ze het dier op marktplaats/facebook kunnen zetten.

Zelfde geld voor de mentaliteit van oh ik heb ergens een stukje land, gooi er maar wat paarden op ze drinken wel uit de sloot, 1x per maand keertje kijken zal wel genoeg wezen.

Ik keur het absoluut niet goed, maar dat betekent niet dat het niet gebeurt.

Daar komt nog bij dat als er nergens nieuws berichten ect waren dat dit paard vermist was, ook weer iets zegt over de grote van het netwerk van de eigenaar van het paard.

Dat laatste zegt ook niet alles. Er kunnen ook mensen zijn die het paard wel degelijk kennen maar niets durven te zeggen. Het feit dat het bericht op alle sociaal media is verdwenen zegt genoeg. Dat doen ze niet omdat een of ander mensenschuw type zijn paard heeft gedumpt. Dan is er echt wel meer aan de hand.

ImLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 14:47

Brainless schreef:
Maar blijkbaar leef ik niet in de "hedendaagse tijdsgeest" wat dat ook mag betekenen en/of dat dan slecht is?

Goed of slecht heb ik geen oordeel over (als dat zo overkomt excuses). Maar het lijkt mij logisch dat het niet online adverteren van een paard als dit, je opties limiteerd voor het vinden van een geschikte eigenaar.

@Dreamboy, Dat er misschien meer aan de hand is vind ik ook niet onwaarschijnlijk.
Als er maar paar keer per jaar markt (in de buurt) is, dan kun je dat toch ook niet helemaal 'snelle' handel noemen? Dan moet je maanden wachten tot volgende verkoopmogenlijkheid.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:03

bettyvn schreef:
Brainless schreef:

Goed of slecht heb ik geen oordeel over (als dat zo overkomt excuses). Maar het lijkt mij logisch dat het niet online adverteren van een paard als dit, je opties limiteerd voor het vinden van een geschikte eigenaar.

@Dreamboy, Dat er misschien meer aan de hand is vind ik ook niet onwaarschijnlijk.
Als er maar paar keer per jaar markt (in de buurt) is, dan kun je dat toch ook niet helemaal 'snelle' handel noemen? Dan moet je maanden wachten tot volgende verkoopmogenlijkheid.

Maandelijks zijn er gewoon markten even vanuit hier is wanroy en Leeuwarden en zo heb je er nog meer

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:04

Of markt, of gedumpt of gestolen of wat ook ever, ik hoop dat er een goede afloop voor het paard is

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 15:33

KittyDylan schreef:
[ [url=m/dXmZEI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd, hoop dat het gedeeld wordt zodra het mag

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:02

Lukasje schreef:
LadyDii schreef:
Ik geloof ook dat alles een reden heeft. Lang verhaal kort: 5 jaar geleden zijn mijn eigen paarden ontfreemd (of hoe dat mooi heet) door een ex-vriend, geen flauw idee waar ze naartoe zijn gegaan... Civiele zaak, zeggen ze dan. Stonden daar op het erf en natuurlijk lagen de paspoorten daar, want ik woonde bij hun op de boerderij.

Heb jaren lang gezocht en weet van de KWPN eindelijk sinds begin dít jaar waar ze is, maar krijg geen contact. Heb echter wel foto's gezien en ze ziet er super uit. Shetlanders vindt je helaas moeilijk terug... dus haar ben ik nog altijd kwijt.

Heb een huilend hart, open wonden.. Geaccepteerd dat het zo is, kwijt... weg.. Maar hopelijk in goede handen, mijn KWPN wel.. al kan ik haar niet meer opzoeken.

Ik heb áltijd gezegd dat ik nog een paard wou..maar, kreeg het nog niet over mijn hart. Ik wil geen dier "vervangen". Maar áls ik er een wou, dan was het een valk én nooit meer een merrie..maar een ruin.

Noem mij maar geloofwaardig, een tovenaar, dromer of wat dan ook...maar, kan dit dan echt toeval zijn?

Nja. Lang verhaal toch lang, haha.

Nu begrijp ik je actie helemaal … Je eigen paarden van je weggerukt (hoe afschuwelijk wreed) en dan “krijg” je een paard in nood in je schoot geworpen. Uiteraard neem je die onder je vleugels en wil je die beschermen.
Nogmaals: petje af _/-\o_

Misschien is het paard wel slachtoffer van zo'n type als de ex van TS.

Hopelijk krijgen we in de loop van de tijd nog eens een update over het lot van het paard en TS.

TS verdient zover ik het gevolgd heb niets dan lof voor haar inzet.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:10

Ts: ik hoop vooral op een goede afloop voor het paard en voor jouw :)

Ik vind het in ieder geval super hoe je hem opgevangen hebt.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 17:18

Stiekum hoop ik dat het paard gewoon bij TS mag blijven. Denk dat hij het niet beter had kunnen treffen.