Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
GamblersCup schreef:Dat is hier niet eens toegestaan... en levensgevaarlijk! Zeker met die stieren... dát had ik niet gedaan. Als er wat gebeurt ben je de klos.
Ineke2 schreef:Ik heb wel een volpension stal waarbij alles gedaan word inclusief het weekend. Scheelt echt veel stress, want geregel met stalgenoten levert gedoe op meestal. Ik ben van het afspraken nakomen, maar heel wat mensen niet…
Daarnaast vind ik andermans paarden buiten en binnen zetten nog best een ding qua veiligheid voor paard en mezelf met mijn lichamelijke issues.
Absolem schreef:Waar ik me aan irriteerde was dat er de hele week gereden kan worden. En dan op zaterdag wanneer het toch al druk is. Er steevast iemand is die het nodig vind de hele bak vol te gooien met hindernissen. En dan nog even uitgebreid het paard te gaan poetsen en rustig opt gemakje op te gaan tuigen. Dan te gaan rijden. En dan eerst uitgebreid naverzorging es gaan geven voor de hindernissen weer op geruimd worden.
A. zet je paard gewoon vast op stal aan het halster met een uitrij deken op en zet dan pas de hindernissen klaar.
B. Herhaal dit proces omgekeerd. Als je klaar ben met rijden.
Het is zo GRUWELIJK irritant als die hindernissen er drie uur staan voor niks! En je dan met drie verschillende mensen dressuur moet gaan proberen te rijden terwijl die bak vol staat.
Poekkie schreef:Absolem schreef:Waar ik me aan irriteerde was dat er de hele week gereden kan worden. En dan op zaterdag wanneer het toch al druk is. Er steevast iemand is die het nodig vind de hele bak vol te gooien met hindernissen. En dan nog even uitgebreid het paard te gaan poetsen en rustig opt gemakje op te gaan tuigen. Dan te gaan rijden. En dan eerst uitgebreid naverzorging es gaan geven voor de hindernissen weer op geruimd worden.
A. zet je paard gewoon vast op stal aan het halster met een uitrij deken op en zet dan pas de hindernissen klaar.
Het is zo GRUWELIJK irritant als die hindernissen er drie uur staan voor niks! En je dan met drie verschillende mensen dressuur moet gaan proberen te rijden terwijl die bak vol staat.
Oh dat vind ik dan weer helemaal niet: hindernissen opzetten en afruimen kost toch bijna een half uur. Zo lang een paard alleen onbewaakt achterlaten op de poetsplaats zou absoluut niet mijn keuze zijn.
Absolem schreef:Waar ik me aan irriteerde was dat er de hele week gereden kan worden. En dan op zaterdag wanneer het toch al druk is. Er steevast iemand is die het nodig vind de hele bak vol te gooien met hindernissen. En dan nog even uitgebreid het paard te gaan poetsen en rustig opt gemakje op te gaan tuigen. Dan te gaan rijden. En dan eerst uitgebreid naverzorging es gaan geven voor de hindernissen weer op geruimd worden.
Poekkie schreef:Ik vond dat moeilijk… zelf regel ik het wel altijd dat er iemand komt als ik op vakantie ben. Echter ben ik dan altijd 100-150 euro kwijt voor een week wat erg veel is als je maar 4/5 pensionpaarden hebt met ongeveer 50 euro winst per stal. Als ik twee weken weg zou gaan verdien ik die maand zelfs helemaal niets aan de stalling.
Ik kan me dus voorstellen dat staleigenaars willen dat mensen inspringen. En ergens vind ik dat ook normaal. In mijn geval doe ik het niet om de wens van de pensionklanten maar juist omdat ik de meesten hier niet vertrouw met afspraken en ik wel de paarden verzorgd wil hebben. 1 klantje was wel heel fijn en te vertrouwen, maar die betaalde ik dus ook zo’n bedrag omdat die bij vakantie echt wel heel veel klussen wou overnemen.
Mensen hebben erg snel veel eisen, ook hier: je moet maar ochtend en avondrondes voeren, meer van dit, minder van dat, regelen voor vakantie,… maar vergeten dat de marges op stalgeld zo weinig zijn dat je er niet van kan leven zonder extra part- of fulltime job ernaast. Toch niet voor de kleine privestallen.
Poekkie schreef:Ik vond dat moeilijk… zelf regel ik het wel altijd dat er iemand komt als ik op vakantie ben. Echter ben ik dan altijd 100-150 euro kwijt voor een week wat erg veel is als je maar 4/5 pensionpaarden hebt met ongeveer 50 euro winst per stal. Als ik twee weken weg zou gaan verdien ik die maand zelfs helemaal niets aan de stalling.
Ik kan me dus voorstellen dat staleigenaars willen dat mensen inspringen. En ergens vind ik dat ook normaal. In mijn geval doe ik het niet om de wens van de pensionklanten maar juist omdat ik de meesten hier niet vertrouw met afspraken en ik wel de paarden verzorgd wil hebben. 1 klantje was wel heel fijn en te vertrouwen, maar die betaalde ik dus ook zo’n bedrag omdat die bij vakantie echt wel heel veel klussen wou overnemen.
Mensen hebben erg snel veel eisen, ook hier: je moet maar ochtend en avondrondes voeren, meer van dit, minder van dat, regelen voor vakantie,… maar vergeten dat de marges op stalgeld zo weinig zijn dat je er niet van kan leven zonder extra part- of fulltime job ernaast. Toch niet voor de kleine privestallen.
Poekkie schreef:Nou we doen het het op stal wel hoor, paarden komen niks te kort.
Maar moet je mij eens zeggen wie er in mee gaat als zijn/haar werkgever eist dat je om 8u, om 12u en om 22u op je werk bent, daarbij allemaal fysieke klussen neemt en dat doet voor een habbekrats. ‘T is heel zwaar werk voor heel weinig geld. Ik verdien op mijn echte werk veel meer geld voor veel minder eisen.
Maar goed… je bedrijfsplan toonde ook al aan dat stalhouder zijn niet lonend is. En ‘beter runnen’ is fijn maar je bent ook gebonden aan de marktprijzen. Kan je wat in schipperen maar bvb 500 euro vragen voor een buitenbak alleen zal hem niet worden.
Overigens vind ik het wel correct om volpension aan te bieden maar tijdens de vakantie toch een oplossing te verwachten vanuit de klanten. Jullie nemen toch ook een fulltime baan aan en dan moet je baas het maar oplossen tijdens de vakanties? Vind het maar een beetje simpel en eisend gedacht van velen… stalhouder is ook maar een mens.
superpony schreef:Om 16uur je laatste ronde doen vind ik echt gemakzucht. Dan past het paardenvak gewoon niet bij je. Ik wil sws dat er nog ergens rond 22/23 uur een laatste controle ronde is. Dat mag veeleisend zijn, maar snap niet dat je het anders zou kunnen en willen als paarden mens. Je weet gewoon dat het erbij hoort en er altijd iets kan zijn. Uiteraard ook die uren die je niet kijkt, maar daarom zoveel mogelijk de tussentijd verkorten.
Anders is het gewoon geld proberen te verdienen zonder er iets voor te willen doen.