Je paard in de opfok-praattopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

theadora99

Re: Je paard in de opfok-praattopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:13

Bij ons zijn ze vorige week ook de wei opgegaan, die van ons maakte een slidingstop (per ongeluk denk ik :') ). Zal kijken of ik dat filmpje kan screenshotten haha

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 12:34

Gaat heel goed gelukkig
De smid is laatst geweest, ze was zo braaf, is als enige zonder verdoving bekapt.

Al had ik niks anders verwacht van haar, ze kende het bekappen al voor ze naar de opfok ging.

Ik heb alleen het idee dat de groei wat stil staat nu, ze is de 27e 1 jaar geworden
Kan dit een stilte voor de groeispurt storm zijn?

Afbeelding

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 19:44

@Mellers Hopelijk valt het mee en is de operatie niet nodig...

@kevinsky lief hoofdje zeg!

@KittyDylan Die zit inderdaad nog dik in de vacht... zal nu wel warm zijn!

@JoellaLoves Heerlijk zo dichtbij huis!

@Rianne1807 fijn dat het goed ging bij de smid!

Moos ga ik deze week ook uit de opfok halen (ze is pas 1 jaar). Ik ga een weiland huren waar ze 24/7 buiten kan en ik lekker zelf alles kan bepalen, ik kijk er enorm naar uit. Ik denk dat het zo veel beter voor haar is, ook kan ze dan lekker het gras op!

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 22:16

ApplePapple schreef:
Moos ga ik deze week ook uit de opfok halen (ze is pas 1 jaar). Ik ga een weiland huren waar ze 24/7 buiten kan en ik lekker zelf alles kan bepalen, ik kijk er enorm naar uit. Ik denk dat het zo veel beter voor haar is, ook kan ze dan lekker het gras op!

Doe je goed! Die van ons zijn we super erg van opgeknapt.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 15:25

Ik heb gisteravond gereserveerd bij de Gouden Hoep, wat een topplek! We werden heel hartelijk ontvangen en de paarden stonden er allemaal keurig bij. In de zomer komen 24/7 op het land en in de winter hebben ze een uitloopstal beschikbaar en proberen ze de paarden ook elke dag even buiten te laten. De eigenaar is een zeer kundige man en ik laat mijn veulen hier straks met een gerust hart achter.

De dame in kwestie :D
Afbeelding

Afbeelding

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 18:25

Wat een knapperd ketly,
Ik heb goede berichten gelezen over de gouden hoep, zelf alleen geen ervaring mee want mijn veulen staat ergens anders

Super fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is t allerbelangrijkste

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 20:39

Morgen word ze alweer twee jaar!! :wow: Ze staat heerlijk in een klein groepje met oudjes en jonkies door elkaar op het land. <3
Afbeelding
Afbeelding

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 10:58

Rianne1807 schreef:
Wat een knapperd ketly,
Ik heb goede berichten gelezen over de gouden hoep, zelf alleen geen ervaring mee want mijn veulen staat ergens anders

Super fijn dat je er een goed gevoel bij hebt, dat is t allerbelangrijkste

Ja ik wist niet zo goed wat te verwachten, maar ik ben ontzettend blij dat ze zo'n mooi plekje krijgt om op te groeien! Ik zag hier al meer in het topic, misschien inderdaad leuk dat we straks eens wat foto's van elkaars paarden uit kunnen wisselen :D

Wat een knapperd Kavinsky <3 Wat zijn je plannen met haar?

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 17:46

Ketly schreef:
Wat een knapperd Kavinsky <3 Wat zijn je plannen met haar?

Haar gezond en veilig oud laten worden. :+ Alle gekheid, dat is al niet helemaal gelukt. :=

Ik hoop stiekem dat ze er volgend jaar er goed genoeg voor staat om haar met de stamboekopname mee te laten doen. O:)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 18:19

@ketly, wat een schatje! Ik heb inderdaad ook goede verhalen gehoord over de Gouden Hoep.

@Kevinsky, echt hoor, belachelijk knap is ze <3

Moos is vandaag verhuisd naar het weiland toe. En ik ben zo trots! Ze heeft alleen met moeder op de trailer gestaan en vandaag moest ze voor het eerst alleen. Nog geen 5 minuten, stond ze erop! Zo gaaf om te zien hoe ze mij vertrouwt!
De nieuwe weide was natuurlijk wel heel spannend, met de anderen gaat het mwa, maar ze heeft snel door bij welke ze uit de buurt moet blijven.

Afbeelding

Maar showen kan mevrouw wel <3

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-22 20:10

Wat fijn Ketly! Je gevoel is zo belangrijk als je ze wegbrengt!

Helaas is mijn 2-jarige uit de opfok gehaald ivm nodige operatie. Deze is gelukkig goed verlopen, maar heeft nog wel een lange weg te gaan qua herstel. Hij zal ook niet meer ingeschaard worden in de groep maar met twee andere 2-jarigen naar buiten gaan wanneer we groen licht krijgen van de dierenarts. Hij doet het ondanks alles echt fantastisch en heeft een fijne grote stal. Het liefst had ik hem nu natuurlijk buiten gezien, maar gezien de omstandigheden kan ik niet anders dan heel blij zijn hoe alles samen is gekomen.

Afbeelding

Mellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 17:02

Kuzco staat sinds gisteren ook weer lekker op de zomerweide :D
Afbeelding

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-22 22:27

Ketly schreef:
Ik heb gisteravond gereserveerd bij de Gouden Hoep, wat een topplek! We werden heel hartelijk ontvangen en de paarden stonden er allemaal keurig bij. In de zomer komen 24/7 op het land en in de winter hebben ze een uitloopstal beschikbaar en proberen ze de paarden ook elke dag even buiten te laten. De eigenaar is een zeer kundige man en ik laat mijn veulen hier straks met een gerust hart achter.

De dame in kwestie :D
[ [url=m/wM6Pte.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/sIVGlP.png]Afbeelding[/url] ]

Dan heb je geluk! De goudenhoep zit zomaar vol!

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:01

Ik ben afgelopen zaterdag bij mijn maatje gaan kijken. Hij staat op de Gouden Hoep, momenteel weer lekker in het natuurgebied. Op de achtergrond zie je de boot naar Ameland, zo leuk. Hij stond er weer super bij, en lag lekker te suffen toen we aan kwamen. Ik mocht er zo bij gaan zitten. Zo bijzonder dat hij mij onmiddelijk herkent. Hij is nu 2 jaar en 3 maanden, ik twijfel nog om hem of in september of volgend jaar op te halen.

Anyways, hier foto's van mijn knappe maatje <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:43

Wat een prachtig koppie heeft hij!! <3

Lymoncello

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:10

@kevinsky Dankjewel! Ben ik ook verliefd op :o

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:18

Julia schreef:
Wat fijn Ketly! Je gevoel is zo belangrijk als je ze wegbrengt!

Helaas is mijn 2-jarige uit de opfok gehaald ivm nodige operatie. Deze is gelukkig goed verlopen, maar heeft nog wel een lange weg te gaan qua herstel. Hij zal ook niet meer ingeschaard worden in de groep maar met twee andere 2-jarigen naar buiten gaan wanneer we groen licht krijgen van de dierenarts. Hij doet het ondanks alles echt fantastisch en heeft een fijne grote stal. Het liefst had ik hem nu natuurlijk buiten gezien, maar gezien de omstandigheden kan ik niet anders dan heel blij zijn hoe alles samen is gekomen.

[ [url=m/300Vrc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heeft ie een OCD operatie gehad? Die van ons ook even geleden, maar die kon wel terug. sommige opfokadressen doen dat niet. En dan moet je toch weer wat verzinnen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:19

Lymoncello schreef:
Ik ben afgelopen zaterdag bij mijn maatje gaan kijken. Hij staat op de Gouden Hoep, momenteel weer lekker in het natuurgebied. Op de achtergrond zie je de boot naar Ameland, zo leuk. Hij stond er weer super bij, en lag lekker te suffen toen we aan kwamen. Ik mocht er zo bij gaan zitten. Zo bijzonder dat hij mij onmiddelijk herkent. Hij is nu 2 jaar en 3 maanden, ik twijfel nog om hem of in september of volgend jaar op te halen.

Anyways, hier foto's van mijn knappe maatje <3

[ [url=m/4NKhIa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qa22dM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SUDBGI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JrIEpQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LLISSr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/37m1D5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jeb1Hf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuke foto's; stoer beest!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:23

Onze 2-jarige stond toch weer met wat dikkere sprongen dus toch nog even naar de veearts (voor het weideseizoen weer begint).
Hij stond toch weer met wat dikkere sprongen. De wat opgelopen sprongen komen door de veearts van t spelen (2 jarige hengsten staan nogal eens op hun achterbenen). En dan ben je wat onzeker over de situatie want hij had natuurlijk flink OCD. Maar de foto's zagen er top uit. Kapsel nog een keer ingespoten en nu lekker de wei op.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 19:01

Fijn dat de operatie goed verlopen is Julia, jammer dat hij niet meer ingeschaard kan worden, maar een goed herstel is het belangrijkste.

Knap dier lymoncello

Oeh dat is balen babootje, snap dat je daar van schrikt, ze kunnen zichzelf soms zo lomp bezeren.
Gelukkig maar dat de foto's er top uit zien, dat stelt vast wat gerust.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:35

Lees al langere tijd mee, maar sinds mei staat mijn merrie ook in de opfok. Hele fijne (bekende en ervaren) opfok staan met zijn 5 en worden dagelijks gecontroleerd. Krijg ook geregeld een filmpje van haar. Omdat ze niet om de hoek staat gaan we in augustus eens langs en in oktober komt ze weer thuis en volgend jaar gaat ze nog een laatste keer de opfok in. Ze is van 11 februari 2021 dus een vroeg veulen. Super karakter en beide ouders ken ik vanaf veulen en haar opa (wat klinkt dat oud die is nog maar 9) rijd ik zelf dus dat is wel heel leuk.

Het is een barock pinto merrie

Deze foto's kreeg ik gisteren

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als veulen

Afbeelding

Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:11

Leuk is dat hè? Als je af en toe foto's krijgt? Ik vond dat ook altijd wel erg leuk, vaak net andere momenten dan als je er zelf bent.

De mijne is inmiddels 3 en ons opfok avontuur zit er bijna op... morgen haal ik hem op!
Ik vind het allemaal wel spannend qua vervoer etc, maar ook een bijzondere mijlpaal natuurlijk :D

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:52

KirstenChes schreef:
Lees al langere tijd mee, maar sinds mei staat mijn merrie ook in de opfok. Hele fijne (bekende en ervaren) opfok staan met zijn 5 en worden dagelijks gecontroleerd. Krijg ook geregeld een filmpje van haar. Omdat ze niet om de hoek staat gaan we in augustus eens langs en in oktober komt ze weer thuis en volgend jaar gaat ze nog een laatste keer de opfok in. Ze is van 11 februari 2021 dus een vroeg veulen. Super karakter en beide ouders ken ik vanaf veulen en haar opa (wat klinkt dat oud die is nog maar 9) rijd ik zelf dus dat is wel heel leuk.

Het is een barock pinto merrie

Deze foto's kreeg ik gisteren

[ [url=m/PanYPw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/84cs4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/efHIeM.jpg]Afbeelding[/url] ]

als veulen

[ [url=m/oBMl2r.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8X98lv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo dan wat een knappe merrie! <3

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:53

MariekeS_ schreef:
Leuk is dat hè? Als je af en toe foto's krijgt? Ik vond dat ook altijd wel erg leuk, vaak net andere momenten dan als je er zelf bent.

De mijne is inmiddels 3 en ons opfok avontuur zit er bijna op... morgen haal ik hem op!
Ik vind het allemaal wel spannend qua vervoer etc, maar ook een bijzondere mijlpaal natuurlijk :D

Oh dat is heel spannend, heeft hij al eens vaker op de trailer gestaan, of word dit de eerste keer sinds lange tijd?

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 22:57

Hi! Mag ik mij melden? :D Ik heb een hengstveulen gekocht van maart dit jaar en deze gaat einde zomer naar een opfok. Spannende periode! Heb veel ervaring met paarden maar niet met veulens.