[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 09:10

Ja schuilkelders zijn ook best indrukwekkend, geloof dat er voor alle inwoners plek is in een schuilkelder. In NL heb je ze volgens mij niet eens?

Afbeelding

Afbeelding

Zijn ook echt bijzonder groot, gewoon halve steden onder de grond.

Merries naar Duitsland brengen is inderdaad wel een optie in de toekomst. :j
Al zou ik in theorie ook gewoon zelf illegaal sperma erin kunnen stoppen. _O-
Registreer veulens toch niet in Zweden en zal dat in de toekomst ook nooit doen, dus dan kan ik ze ook gewoon nog registreren. In Zweden moet je bewijs aanleveren dat ze op een EU station staan/stonden. En station zou ook geen sperma erin stoppen van een niet EU station, kan je echt hele hoge boetes voor krijgen.

Dit jaar wil ik ze niet naar Duitsland brengen, dus nu nog even een EU hengst vinden.

Ik wist niet dat Zweden geen NAVO lid was. :=
Was even gaan zoeken en de helft van het parlement is voor toetreding tot de NAVO en de andere helft tegen. Wel is er een samenwerking met de NAVO.

Hopelijk is het alleen nooit nodig. -O-

Edit: Mangold <3

pien_2010

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 09:20

Wat een mooi paardje. Prachtig.
Lastig Quir met dat registreren.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 10:14

Zo die heeft mooie gangen al vind ik die kleur of liever het gebrek eraan persoonlijk niet zo fijn om te zien.
En wat een gedoe met die EU stations

Ik wist niet dat Zweden en Rusland elkaar niet lagen. Waar gaat dit conflict over?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 11:01

Gelukkig registreer ik de veulentjes in NL of Duitsland, dus niet zo veel problemen mee. :D

Ja, je moet van dat kleurtje houden inderdaad! Ik vind het op zich wel mooi, vooral de blauwe ogen. Maar heel eerlijk vind ik de kleur van Milo (palomino) veel mooier. <3

Hij is de vader van Milo. :D

Ik durf eigenlijk niet te zeggen waarover het gaat tussen Rusland/Zweden, Zweden is wel een redelijk neutraal land (blijkbaar daarom dat ze ook geen NAVO lid zijn). Eens kijken of ik het terug kan vinden.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 12:32

Milo vind ik qua kleur ook prachtig en ik snap dat je hem als hengst voor jouw merries gebruikt als dit het resultaat wordt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:02

Poetin is op expansie uit van Rusland (was vroeger een lid van de beruchte binnenlandse veiligheidsdienst). Hij wil het land weer in oude staat herstellen. Persoonlijk denk ik dat Zeeden minder risico loopt. Dan na Oekraïne en Polen, zie ik eerder nog Estland, Letland en Litouwen in de problemen komen. Maar dat gaat ook niet gebeuren. Maar ze lopen wat te klieren en te dreigen aan verschillende grenzen.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:13

pien_2010 schreef:
Poetin is op expansie uit van Rusland (was vroeger een lid van de beruchte binnenlandse veiligheidsdienst). Hij wil het land weer in oude staat herstellen. Persoonlijk denk ik dat Zeeden minder risico loopt. Dan na Oekraïne en Polen, zie ik eerder nog Estland, Letland en Litouwen in de problemen komen. Maar dat gaat ook niet gebeuren. Maar ze lopen wat te klieren en te dreigen aan verschillende grenzen.

Mijn God.. dat idee gaat dan wel heel ver terug.
Bijzonder gevaarlijk man die poetin.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:54

pien_2010 schreef:

Nee, Poetin is realist genoeg om te weten dat dat geen optie is, er is geen geld voor en geen draagvlak in die landen.
Echter is Rusland al sinds WOII de terugval boeman voor de VS. VS probeert (grotendeels succesvol trouwens) om in elk buurland van Rusland legerbases te hebben, terwijl Rusland geen basis op Cuba mag (harde afspraak). En NAVO = VS vanuit practisch oogpunt, want de EU/Europa tak doet eigenlijk niks zonder dat de VS het start.
VS heeft als enige maakindustrie en dus economie aanjager wapens en flinke lobby in de politiek...
Komt bij dat de nodige grondstoffen overal schaars aan het worden zijn, kijkende naar hoeveel % van een grondstof er in een eenheid grond moet zitten om interessant te zijn om te winnen, dat is ergens richting 4-10x minder dan 30-50 jaar terug. (Cijfers even grofweg, geen data bij de hand) en je ziet het ook aan de nu interesse in mijnbouw in de EU (lithium in Servie bv en Portugal), vervuilende industrien die tot voor kort buiten de EU en westerse wereld gehouden werden. Echter is er inmiddels een combi van uitputting bronnen, andere claims (China in Afrika bv) en groeiende vraag aan het ontstaan die dichterbij huis kijken noodzakelijk maakt. Om een vergelijk te trekken met het oude Rome, de stad (westerse wereld) heeft geen toegang (op en andere eigenaren) meer tot genoeg grondstoffen om in stand te blijven. Oorlog is altijd al een manier om gelijk te krijgen, eigendommen te verkrijgen waar je anders geen toegang tot hebt, je bevolking tot eenheid te krijgen en de schuld van je eigen incompetentie af te schuiven. Groot probleem hier is niet alleen dat Rusland eigenlijk een flinke maat te groot is, maar ook dat de gemiddelde leeftijd in de westerse wereld te hoog ligt om steun van de bevolking te krijgen voor oorlog. Het is primair ook een manier om van je overschot aan werkeloze jonge mannen af te komen. Noch de VS noch Europa, noch Rusland heeft dit probleem. Komt nog eens een goede communicatie mogelijkheid bij via internet en social media qua burgerbevolkingen die met elkaar praten ipv enkel of uberhaupt naar de propaganda te luisteren en je hebt als overheid een probleem om je bevolking een oorlog in te zwetsen. Je bevolking vertrouwde je al niet zo, dit gaat dat enkel erger maken en meer aandacht geven voor binnenlandse problemen, want tactiek van aandacht afleiden kennen ze inmiddels ook en je loopt flinke kans op juist binnenlandse ellende als verschillen daar juist op de spits gedreven worden. Zeker omdat er tekorten in het systeem aan het onstaan zijn die niet enkel aan Corona zijn toe te schrijven.

Sorry TS voor kapen topic.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-22 21:11

Intressant en ook weer wat geleerd. :D

Milo heeft alvast geoefend met oorlog voeren, deze keer helaas verloren...

Afbeelding

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 10:22

De angst voor Rusland is er al heel lang en de angst voor oorlog nog veel langer. In WWII stelde Zweden zich neutraal op, wat (typisch Zweeds, bang voor conflicten als ze zijn) betekende ’iedereen te vriend houden’. Er werd vlijtig handel gedreven met Duitsland.
Hier in het noorden merken wij niets van oorlogsdreiging met Rusland.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 13:05

Ja dat ontwijken van conflicten loop ik als directe Nederlander ook nog wel eens tegen aan. _O-

Denk dat wij er ook niet zoveel van zouden merken als het training veld hier niet in de buurt was. Enige waarom je er bewust van wordt.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-22 13:52

Nou alle boorgaten in mijn schedel (van alle hersenoperaties en drains en zo) zijn nu met elkaar verbonden. _O-

Net paarden water gegeven, Finn was aan het drinken en Milo bijt hem ineens keihard in zijn hals. Finn vliegt omhoog en daar was mijn hoofd, auw. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 15:30

Oooh Quir toch. Gaat het wel met je? Geen hersenschudding?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 16:03

Oei Quir, dat klinkt behoorlijk heftig! Nu maar hopen dat alles toch op zijn plek is gebleven en dat je er niet teveel naweeën van krijgt! Voorzichtig aan maar de komende tijd.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 17:31

Hersenschudding, best grote kans. _O-

Maar op wat meer hoofdpijn dan normaal en een blauw oog na, valt het wel mee. Zit alleen een gat in mijn ooglid. :+

Net eindelijk uitslag van de toets afgelopen zaterdag, 100% (25 van de 25 vragen goed). *\o/*

Morgen en volgende week nog een kleine toets en dan 17 februari eerste mogelijkheid theorie examen. Deze week ging over allerlei problemen met drachtig worden, geboorte, pasgeboren veulen, dood geboren veulens, enz. Vooral een week waarin opgesomd werd waarom je vooral geen veulens moet willen fokken. :=

Maar wel interessant, maar voor mij niet super veel nieuwe dingen.

Komende week gaat het over de Zweedse regels en dergelijk en over 1,5 week seminar van iemand van het Jordbruksverket (overheid die eigenlijk alles controleren en zo). Dat gaat wel heel veel nieuw zijn, maar wel belangrijk. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 17:38

Jij bent echt wel goed bezig Quir. 100% goed is huge! Leuk.
Sterkte en neem je rust met je hoofd.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:53

Gefeliciteerd TS goed gedaan.. zeker omdat je alles in een vreemde taal moet doen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 06:43

100%, grattis!!
Beterschap!

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-22 12:40

Dankjewel! :D

En toets 3!

Afbeelding

*\o/* *\o/*

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:50

Yes +:)+

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:52

Jeetje, wat goed! Gefeliciteerd *\o/*

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:53

Gefeliciteerd !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:18

Streber _O-

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:27

Geweldig! En dan eigenlijk de eerste test ook volledig goed... Dit kan je gelukkig nog top na de dreun tegen je hoofd van van de week. Of was deze test ook van daarvoor?

hasufel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 19:18

:) goed gedaan!
Det är inte så svart, är det?