Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
plutolover schreef:Vraagje hoe zien jullie training eruit?
Max wordt in mei 4, en wordt echt wel tijd dat ik hem wat meer aan werk ga zetten, in zin van longeren enz. Nu vind ik 3x per week longeren best veel vooral voor een paard wat nog niet in balans loopt. Met grondwerk loop ik ook nog vast omdat hij graag in mijn ruimte is en een simpele grote volte lopen nog niet eens lukt.
Ik merk dat ik het lastig vind hoe ga ik beginnen.. ik wil liefst eerst meer dingen vanaf de grond bevestigd hebben maar daarin is hij alleen maar happerig en stront iritant.. Longeren gaat dan wel weer beter maar vind ik 3x per week weer te veel op een volte.
Ook denk ik er over na om hem te laten beleren maar wil hem eigenlijk niet verhuizen. Ik merk gewoon dat ik lastig vind en bang ben dat ik te veel doe met hem. Terwijl hij er wel aan toe is zeg maar.

Ten minste, dat hoop ik want hij moet eerst verbeteren in conditie. Afgelopen zomer is hij behoorlijk vermagerd uit de opfok gekomen en het afgelopen jaar stond vooral in het teken van hem weer oplappen. In plaats van dat hij thuis beter werd, ging hij juist achteruit. De oorzaak bleek na lang zoeken een combinatie van diastases en bloedworm - hij was uiteraard wel ontwormd maar met het verkeerde middel. 

ik heb dat ook eens geprobeerd maar mijn instinct zei dat ik het touw moest vasthouden, waardoor mijn vingers er tussen klem kwamen te zitten toen paardlief bleef trekken 

Voor de 2e x gedraaft tijdens het rijden, en ook al los wat echt super goed ging. Ze voelde al een heel stuk sterker en meer in balans 
 Vandaag voor het eerst naar buiten 
 We hadden een 'hulp paard' mee, maar ze heeft het hele stuk voorop gelopen. Ze was zo nu en dan wat bang en gespannen, maar over het algemeen was ze super braaf en dapper. Zo trots op haar!