Getup schreef:Is natuurlijk niet ras gebonden, maar de freiberger zou ook erg geschikt zijn.
Daar ben ik niet bekend mee, zal eens Googlen, dankje.
ikke schreef:Nou, dat kan een stuk simpeler. Als je nu eens gaat zoeken naar:
- Gezond paard
- Betrouwbaar
De rest is namelijk onnodig prijsverhogend (iedereen wil een je-weet-wel-hengst waar je leuk mee voor de dag komt op wedstrijden) en maat is echt wel het laatste wat boeit. Je ziet aan het individuele paard wel of het eerlijk is om erop te gaan zitten.
Het ligt echt aan jezelf hoe lastig je het jezelf maakt.
Je hebt eigenlijk helemaal gelijk en vat het mooi samen. Het paard moet betrouwbaar en gezond zijn, verder maakt het me niet zoveel uit.
Nobel01 schreef:Vanmiddag gaan we kijken, heel spannend.
Voor wat we voor ogen hebben is het een 100% match.
Gisteren nog een filmpje gekregen, het kwijl zat nog net niet op mijn schoenen
Zó mooi om te zien!
Als haar karakter ook nog eens bij ons past, is ze helemaal wat wij zoeken.
Tipje van de sluier:
Een bijna 5 jarige merrie, 1.70 hoog, kleur Smokey Black, all round gefokt, licht aangereden, leuk papier, maakt een leuke sprong, ruime gangen.
Het is dat ze dan nog gekeurd moet worden, anders had ik gelijk de trailer mee genomen.
Spannend, heel benieuwd of het een match is. Succes vanmiddag!
cijsalover schreef:Misschien kunnen jullie me helpen erachter te komen waar ik naar op zoek ben. Eerder in dit topic had ik al aangegeven dat mijn merrie plotseling is overleden. Heel verdrietig. Het was een 10-jarige Friese merrie, ze was gezond, lief, betrouwbaar, braaf en onwijs knap. Ik heb haar 2 jaar gehad en kon alles met haar. We mochten bijna naar het M2.
Ze is dus plotseling overleden (door een afknellende lipoom, iets wat niemand had kunnen voorzien). Je weet dat er altijd dingen kunnen gebeuren, zoals koliek in dit geval. Dat maakt wel dat ik voor een volgend paard m'n budget eigenlijk kleiner wil houden dan wat ik aan mijn merrie uitgegeven heb (8k). Dat heeft met meerdere dingen te maken, namelijk ook dat ik het wedstrijdrijden niet fantastisch vind en ik op een leeftijd ben dat er straks kinderen gaan komen.
Dat er een nieuw paard komt staat wel vast. Hij/zij zal thuis komen te staan samen met mijn 3-jarige pony. Alleen nu is de vraag: wat zoek ik? Ervan uitgaande dat er op een gegeven moment kinderen komen, wil ik eigenlijk niet weer die 'verplichting' voelen om 4-5 keer per week te moéten trainen. Nu dacht ik, misschien is een 1 of 2-jarige iets. Wat denken jullie?
Wat ontzettend verdrietig! Ik zou ook op zoek gaan naar een paard dat gezond en betrouwbaar is zoals ikke ook tegen mij zei. En waar het na een week opstappen en wegrijden is. Als er kinderen (mogen) komen heb je het straks druk zat en dan is een ongecompliceerd paard wel fijn.