Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:03

Gefeliciteerd sylviel en Romy! *\o/*

Spannend Nobel! :))

Hierbij toch alvast mijn nieuwe 2,5 jarige KWPN (Tuiger/Hackney gefokt) merrie <3
(Icellie x Plain's Black Magic)

Ze is een echt laatbloeier, we gaan haar dan ook niet met 3 jaar meteen beleren, maar mag ze van mij eerst nog wat groeien en volwassen worden. Ze zal dan naar alle waarschijnlijkheid in 2022-2023 rustig beleerd worden :j

Afbeelding
Recente foto

Afbeelding
Zomer 2020

Mijn wenslijstje was:
Bomproef
Alleen op buitenrit kunnen
Leeftijd van 4-16 jaar
Gezond
Merrie of hengst
Stokmaat van 160 of groter
Apart kleurtje of aparte aftekeningen
Nuchter karakter

Papier niet belangrijk, maar als het erbij zit is het leuk
[b]Budget €5000,- / €8000,-

Het dikgedrukte is van toepassing bij onze nieuwe merrie. Ik heb dus niet alle punten behaald, maar dat is niet erg.

Als ze over 2 weken hier is zal ik zelf wat foto's maken :j De foto's hierboven waren de verkoop foto's.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 17-11-22 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:04

Gefeliciteerd Romy, wat een leukerd!
En gefeliciteerd Sylviel....dat vraagt om fotoos!

N0va, verstandige keuze. Zeker als je instructrice die ander geen goed idee vond, dan is dat het meestal ook niet. En die spanning is heel normaal hoor! Wanneer is de keuring?

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:02

Ik ga mij hier ook melden.
Ben nu sinds oktober weer begonnen met rijden na een pauze van 7 jaar en 2 kinderen verder.
Mijn oudste zoon rijd ook.
Wij zoeken een draver als recreatie paard om lekker buitenritten mee te maken en misschien in de toekomst endurance wedstrijden mee te rijden.
Zoeken eentje met schoft van rond de 1,60 die bomproof is en nuchter.

In augustus gaan we echt serieus om ons heen kijken.
We zijn nu vooral aan het oriënteren naar pensionstallen.
Gaan deze week bij 2 kijken in de buurt. De ene is 5 min hier vandaan en heeft 24/7 weidegang hele jaar met grote schuilstal en andere is 15 min hier vandaan. zomers 24/7 weidegang en in de winter elke dag buiten, snachts op stal.
Dit wordt ook ons eerste eigen paard.
Ik heb 7 jaar geleden wel altijd verzorgpaarden gehad maar nooit een eigen dus mijn droom komt dit jaar uit.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:17

Twirrewyn schreef:
Ben nu sinds oktober weer begonnen met rijden na een pauze van 7 jaar en 2 kinderen verder.
Wij zoeken een draver als recreatie paard om lekker buitenritten mee te maken en misschien in de toekomst endurance wedstrijden mee te rijden.

Gaan deze week bij 2 kijken in de buurt. De ene is 5 min hier vandaan en heeft 24/7 weidegang hele jaar met grote schuilstal en andere is 15 min hier vandaan. zomers 24/7 weidegang en in de winter elke dag buiten, snachts op stal.
Ik heb 7 jaar geleden wel altijd verzorgpaarden gehad maar nooit een eigen dus mijn droom komt dit jaar uit.

Voor een draver kan ik Stal Westfriesedijk aanraden :j Hele fijne mensen met dito paarden :j
Volgens mij adverteren ze ook op Marktplaats.

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:30

Wat leuk dat er al zoveel goede matches zijn! Hopelijk kan ik zaterdag ook met goed nieuws weer dit topic aanzetten :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 17:50

Levita schreef:
upendo schreef:
Gefeliciteerd nova en sylviel, wat een successen deze week! :D

Levita, heb je (mogelijkheid voor) goede en intensieve begeleiding? Die eventueel ook er eens op kan stappen?

Ja die heb ik gelukkig wel. Binnenkort toch maar nog eens kijken met mijn instructrice erbij.

Denk dat dat als het een braaf dier is en je goede begeleiding erbij hebt dat je die stap wel kunt wagen als hij verder perfect matcht met je lijstje.. En een goed gevoel geeft.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:55

Twirrewyn schreef:

Dat is simpel: stuur Ruitje op Bokt een PB en die draver is geregeld.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:07

Djoena schreef:
Twirrewyn schreef:

Voor een draver kan ik Stal Westfriesedijk aanraden :j Hele fijne mensen met dito paarden :j
Volgens mij adverteren ze ook op Marktplaats.

Ja dat had ik al gehoord dat hun vaak leuke dravers hebben staan.
Ik wacht nog even tot augustus want dan heb ik net even iets extra gespaard voor kosten als het paard wat heeft. Hopelijk hebben ze daar hele leuke staan dan.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:10

ikke schreef:
Twirrewyn schreef:

Haha ja hè goed om te weten! Ik spaar alleen nog even ietsje langer door zodat ik ook genoeg heb voor evt dierartskosten, nieuw zadel etc.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:14

Twirrewyn schreef:
ikke schreef:

Haha ja hè goed om te weten! Ik spaar alleen nog even ietsje langer door zodat ik ook genoeg heb voor evt dierartskosten, nieuw zadel etc.

Dan moet je d'r nu een berichtje sturen, dan kan ze rustig op zoek naar iets leuks voor je.

Maar pas op dat ze je geen Fjord verkoopt _O- _O- _O-

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:31

ikke schreef:

Haha ja hè goed om te weten! Ik spaar alleen nog even ietsje langer door zodat ik ook genoeg heb voor evt dierartskosten, nieuw zadel etc.[/quote]
Dan moet je d'r nu een berichtje sturen, dan kan ze rustig op zoek naar iets leuks voor je.

Maar pas op dat ze je geen Fjord verkoopt _O- _O- _O-[/quote]

Hahaha ow echt!
Maar hoe kom.ik in contact met ruitje? Ik ben nieuw nog op het forum...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:43

Twirrewyn schreef:
Hahaha ow echt!
Maar hoe kom.ik in contact met ruitje? Ik ben nieuw nog op het forum...

memberlist.php?mode=viewprofile&u=8869
Ruitje's profiel :) en dan via daar een pb sturen

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:54

Ik lijk geslaagd! *\o/*
Ik wilde dus geen merrie, geen wit en geen spanjaard, en daarom ging ik er maar eens bij zo een kijken want als je iets niet zoekt kom je er meestal toch mee thuis.
Dus ik naar een witte spanjaard, wel een ruin dat dan wel. Legt dat klerenbeest zijn hoofd op mijn schouder. Tja en dan kun je haast niet anders meer. Tis gewoon valsspelen. Maar wat ben ik blij https://www.bokt.nl/img/avatar/4qnVYo.jpg

Afbeelding

Nou nog door de keuring komen

ivy_power89

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:01

Gefeliciteerd alvast :D
Zijn toch al aantal mensen geslaagd inmiddels en ik kom gewoon niets leuks tegen op de bekende sites...

Levita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:35

Gefeliciteerd!

Ik ga onverwachts dit weekend kijken bij een heel leuk paardje. Tenminste zo op de filmpjes en foto’s te zien. Ze kwam ineens voorbij en ik was op slag verliefd. Ook al heb ik die andere merrie ook nog in mijn hoofd.

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:49

Wat zijn er veel nieuwe aankopen, gefeliciteerd!

Ik kom ook alvast meelezen in dit topic. Zou het liefst ook al op zoek gaan naar een paard maar moet nog even wachten. Hopelijk in de loop van dit jaar. Denk dat ik weet wat ik zoek:
- ruin;
- 5-12jaar;
- 155-170cm
- niet kijkerig/schrikkerig en verkeersmak, wil alleen naar buiten kunnen en veilig de weg oversteken;
- opstappen en wegrijden ook na een week stil staan,
- wil er allround mee aan de slag, wedstrijd is leuk maar geen must.

Benieuwd of ik een passend paard ga vinden. Eerst maar even zorgen dat de voorwaarden rond zijn, kan ik daarna op zoek. Stiekem wel zin in maar als ik de verhalen hier lees niet heel eenvoudig. We gaan het meemaken :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:46

Poezebeest schreef:

Ik kom ook alvast meelezen in dit topic. Zou het liefst ook al op zoek gaan naar een paard maar moet nog even wachten. Hopelijk in de loop van dit jaar. Denk dat ik weet wat ik zoek:
- ruin;
- 5-12jaar;
- 155-170cm
- niet kijkerig/schrikkerig en verkeersmak, wil alleen naar buiten kunnen en veilig de weg oversteken;

Benieuwd of ik een passend paard ga vinden. Eerst maar even zorgen dat de voorwaarden rond zijn, kan ik daarna op zoek. Stiekem wel zin in maar als ik de verhalen hier lees niet heel eenvoudig. We gaan het meemaken :o

Nou, dat kan een stuk simpeler. Als je nu eens gaat zoeken naar:

- Gezond paard
- Betrouwbaar

De rest is namelijk onnodig prijsverhogend (iedereen wil een je-weet-wel-hengst waar je leuk mee voor de dag komt op wedstrijden) en maat is echt wel het laatste wat boeit. Je ziet aan het individuele paard wel of het eerlijk is om erop te gaan zitten.

Het ligt echt aan jezelf hoe lastig je het jezelf maakt.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:56

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:05

Poezebeest schreef:

- ruin;
- 5-12jaar;
- 155-170cm

Is natuurlijk niet ras gebonden, maar de freiberger zou ook erg geschikt zijn.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:14

Misschien kunnen jullie me helpen erachter te komen waar ik naar op zoek ben. Eerder in dit topic had ik al aangegeven dat mijn merrie plotseling is overleden. Heel verdrietig. Het was een 10-jarige Friese merrie, ze was gezond, lief, betrouwbaar, braaf en onwijs knap. Ik heb haar 2 jaar gehad en kon alles met haar. We mochten bijna naar het M2.

Ze is dus plotseling overleden (door een afknellende lipoom, iets wat niemand had kunnen voorzien). Je weet dat er altijd dingen kunnen gebeuren, zoals koliek in dit geval. Dat maakt wel dat ik voor een volgend paard m'n budget eigenlijk kleiner wil houden dan wat ik aan mijn merrie uitgegeven heb (8k). Dat heeft met meerdere dingen te maken, namelijk ook dat ik het wedstrijdrijden niet fantastisch vind en ik op een leeftijd ben dat er straks kinderen gaan komen.

Dat er een nieuw paard komt staat wel vast. Hij/zij zal thuis komen te staan samen met mijn 3-jarige pony. Alleen nu is de vraag: wat zoek ik? Ervan uitgaande dat er op een gegeven moment kinderen komen, wil ik eigenlijk niet weer die 'verplichting' voelen om 4-5 keer per week te moéten trainen. Nu dacht ik, misschien is een 1 of 2-jarige iets. Wat denken jullie?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:28

cijsalover schreef:
Misschien kunnen jullie me helpen erachter te komen waar ik naar op zoek ben. Eerder in dit topic had ik al aangegeven dat mijn merrie plotseling is overleden. Heel verdrietig. Het was een 10-jarige Friese merrie, ze was gezond, lief, betrouwbaar, braaf en onwijs knap. Ik heb haar 2 jaar gehad en kon alles met haar. We mochten bijna naar het M2.

Ze is dus plotseling overleden (door een afknellende lipoom, iets wat niemand had kunnen voorzien). Je weet dat er altijd dingen kunnen gebeuren, zoals koliek in dit geval. Dat maakt wel dat ik voor een volgend paard m'n budget eigenlijk kleiner wil houden dan wat ik aan mijn merrie uitgegeven heb (8k). Dat heeft met meerdere dingen te maken, namelijk ook dat ik het wedstrijdrijden niet fantastisch vind en ik op een leeftijd ben dat er straks kinderen gaan komen.

Dat er een nieuw paard komt staat wel vast. Hij/zij zal thuis komen te staan samen met mijn 3-jarige pony. Alleen nu is de vraag: wat zoek ik? Ervan uitgaande dat er op een gegeven moment kinderen komen, wil ik eigenlijk niet weer die 'verplichting' voelen om 4-5 keer per week te moéten trainen. Nu dacht ik, misschien is een 1 of 2-jarige iets. Wat denken jullie?

Wat verdrietig! Ik zou een type zoeken waar je na twee weken een zadel op legt en wegrijdt. Een jonkie is leuk, maar daar gaat op een gegeven moment ook veel tijd en opvoeding en beleren zitten.

Ik zag laatst een leuke grotere normandische cob op mp staan. Zoiets zou best leuk kunnen zijn denk ik!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:41

ivy_power89 schreef:
Gefeliciteerd alvast :D
Zijn toch al aantal mensen geslaagd inmiddels en ik kom gewoon niets leuks tegen op de bekende sites...

Ehorses wil ook nog wel eens iets staan, kijk je daar ook?

Poezebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:55

Getup schreef:
Is natuurlijk niet ras gebonden, maar de freiberger zou ook erg geschikt zijn.

Daar ben ik niet bekend mee, zal eens Googlen, dankje.

ikke schreef:
Nou, dat kan een stuk simpeler. Als je nu eens gaat zoeken naar:

- Gezond paard
- Betrouwbaar

De rest is namelijk onnodig prijsverhogend (iedereen wil een je-weet-wel-hengst waar je leuk mee voor de dag komt op wedstrijden) en maat is echt wel het laatste wat boeit. Je ziet aan het individuele paard wel of het eerlijk is om erop te gaan zitten.

Het ligt echt aan jezelf hoe lastig je het jezelf maakt.

Je hebt eigenlijk helemaal gelijk en vat het mooi samen. Het paard moet betrouwbaar en gezond zijn, verder maakt het me niet zoveel uit.

Nobel01 schreef:
Vanmiddag gaan we kijken, heel spannend.
Voor wat we voor ogen hebben is het een 100% match.
Gisteren nog een filmpje gekregen, het kwijl zat nog net niet op mijn schoenen :D
Zó mooi om te zien!

Als haar karakter ook nog eens bij ons past, is ze helemaal wat wij zoeken.

Tipje van de sluier:
Een bijna 5 jarige merrie, 1.70 hoog, kleur Smokey Black, all round gefokt, licht aangereden, leuk papier, maakt een leuke sprong, ruime gangen.

Het is dat ze dan nog gekeurd moet worden, anders had ik gelijk de trailer mee genomen.

Spannend, heel benieuwd of het een match is. Succes vanmiddag!

cijsalover schreef:

Wat ontzettend verdrietig! Ik zou ook op zoek gaan naar een paard dat gezond en betrouwbaar is zoals ikke ook tegen mij zei. En waar het na een week opstappen en wegrijden is. Als er kinderen (mogen) komen heb je het straks druk zat en dan is een ongecompliceerd paard wel fijn.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:56

Wat leuk al die nieuwe combi’s! Gefeliciteerd en veel geluk en plezier samen.

Welkom andere zoekers ;)
Voor wie op zoek is naar een haflinger, bij paardenmelkerij Sand hebben ze nog wel hengsten/ruinen onbeleerd vanaf 2,5 jaar. Ik ga er kijken, nog anderen die ervaring hebben met ze?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:17

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 07:53, in het totaal 1 keer bewerkt