Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:07

Ik heb de zoektocht helemaal niet meegemaakt, ergens vond ik dat toen wel jammer. :o Ik kwam fotograferen op een handelsstal voor een pensionklant daar en ze pakte me helemaal in.. :D Moest even improviseren omdat ik net mijn beide paarden te koop had gezet maar ik kon haar niet laten staan.

Afbeelding

Soms loopt het gewoon zo.. :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:33

Ketly schreef:
Ik heb de zoektocht helemaal niet meegemaakt, ergens vond ik dat toen wel jammer. :o Ik kwam fotograferen op een handelsstal voor een pensionklant daar en ze pakte me helemaal in.. :D Moest even improviseren omdat ik net mijn beide paarden te koop had gezet maar ik kon haar niet laten staan.

[ [url=m/VteA8D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Soms loopt het gewoon zo.. :D

Leuke merrie. Maar heb je nu dan 3 paarden?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:38

Ik was destijds op zoek naar een fokmerrie voor iemand anders en een week later stond er een hengst in mijn stal... :D En mijn oude paardje is me 23 jaar geleden ook aangedragen door mijn smid, zonder zelf op zoek te gaan
Ook geen ervaring met actief zoeken dus, sta er ook wat vreesachtig tegenover want de paarden die het meest speciaal zijn, zijn vaak diegene die zomaar je pad kruisen, en plus, wat kom je ook allemaal tegen in de paardenverkoop als je de verhalen hoort %)

Ketly

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 16:54

@anjali, nee die zijn destijds beide verkocht. Heb wel even 3 paarden gehad, maar gelukkig kon mijn huidige paard toen nog even daar blijven staan. Toen mijn andere paarden beide waren verkocht zijn we verhuisd van stalling.

Klinkt ook als een goede zoektocht miezelke! :+ Ja als ik sommige verhalen lees ben ik ook wel blij dat het bij mij zo gelopen is. Betekent niet dat ik al heel vaak gewenst heb dat ik niet gewoon een superbrave heb gekocht, maar deze is wel erg leuk en nooit saai :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:21

We kunnen de hand schudden, wat je soms tegen komt aan mensen die bij je paard komen kijken... %)

Het is van beide kanten geluk hebben denk ik.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:25

Cioccolato schreef:
We kunnen de hand schudden, wat je soms tegen komt aan mensen die bij je paard komen kijken... %)

haha ja Cioccolato, dat kan ik me voorstellen ! :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 17:34

Ik vind de zoektocht altijd geweldig in het begin, dan had ik er 2 gezien die het niet waren en dacht ik bleh laat maar zitten ik vind nooit iets en juist dan loopt je juist tegen een leuk dier aan :D

Nu zag ik iets HET paard terwijl ik nog geen plek heb en nog 1 moet verkopen, maar als het HET paard is moet je soms een sprong durven wagen.
Wij gaan dus in 2020 keuren.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 21:51

Nou hier is het knap lastig, ondertussen 4 stallen benaderd over de mail waarvan er 3 niks hebben staan voor mij op het moment terwijl er 2 maanden geleden ook genoeg leuks stond op marktplaats. Ik doe het rustig aan maar nu ik juist toestemming heb gekregen na jaren verlangen staat er niks. Ook erg frusterend. In het begin onwijze buikpijn gehad en nog steeds wel eens in de nacht door de zenuwen omdat ik het soms nog steeds niet besef dat ik eindelijk een eigen paardje mag.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:52

Ben ook op zoek maar helaas heb ik geen groot budget. wegens blessures van me rijpaard moet hij met pensioen en zoek ik nieuw rijpaardje, mag ook ouder dier zijn dus wat dat betreft maar dan nog kom ik idiote prijzen tegen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 11:27

Nou een bokker heeft me helemaal in het begin van dit topic eens benaderd met een paard, als dat paard nog online staat tegen dat mijn examens gedaan zijn, ga ik daar naar gaan kijken of iemand hier op bokt vragen om een keertje te gaan kijken. Het paard was in principe 8cm onder mijn minimum stokmaat, maar ja, ik ben ook geen grootte en al zeker geen dikke dus te groot ben ik sowieso niet en ze blijft zo in mijn gedachten hangen. Enige probleem is dat ze ruim 3 uur rijden hier vandaan staat, ik heb na mijn examens 3 weken verlof, wil misschien dan wel even gewoon afreizen met mijn moeder naar Castricum voor een paar dagen om in die omgeving te gaan rondkijken en dan is het ook nog maar een uurtje rijden. Als dat niet lukt vraag ik het hier even of iemand tijd/zin heeft.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:02

Voor de juiste wil ik best een tijdje in de auto zitten. Hocus stond in de kop van Noord Holland ook niet om de hoek. De advertentie sprak ons dusdanig aan dat we zijn gaan kijken. Als het je niet los kan laten zou ik gewoon gaan :j

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 14:06

Ja ik ook hoor maar het maakt het toch net iets moeilijkers, zeker als je geen trailer hebt, dus moet ook al een soort van taxi regelen om het paard te gaan vervoeren. Misschien dat ik wel zelf een camionette huur dan maar wil het liefst ook wel meer dan 1x gaan kijken en dan ook nog keuren door onafhankelijke dierenarts.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:15

CalipsoLover schreef:
Ja ik ook hoor maar het maakt het toch net iets moeilijkers, zeker als je geen trailer hebt, dus moet ook al een soort van taxi regelen om het paard te gaan vervoeren. Misschien dat ik wel zelf een camionette huur dan maar wil het liefst ook wel meer dan 1x gaan kijken en dan ook nog keuren door onafhankelijke dierenarts.

Het is tamelijk gebruikelijk dat de verkoper het paard komt brengen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 15:36

Hmm ik heb toch altijd mijn paarden op moeten halen. :=

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 16:11

Dat hoor ik idd vaker Anjali. Mijn paard zijn ze ook komen brengen. Zou denk ik ook gewoon als verkoper graag zien waar mijn paard terecht komt. Maar het is natuurlijk niet altijd zo en ik snap ook dat iemand niet staat te springen om 3 uur enkele rit te rijden.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:14

Ik woon juist in de kop van noord-holland, ik heb ook altijd gehoord de leukste paardjes komen van ver. Zo zie je maar weer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:47

Het is maar net wat je afspreekt met paarden kopen. Ik heb mijn gekochte paarden allemaal opgehaald. En mijn verkochte gebracht.
Is niks gebruikelijk aan.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 16:52

Appaloosa9 schreef:
Ik woon juist in de kop van noord-holland, ik heb ook altijd gehoord de leukste paardjes komen van ver. Zo zie je maar weer.

Nou ik woon in België :P De meeste belgen halen hun dressuurpaarden uit NL naar mijn weten. Het scheelt vaak ook iets in prijs hoewel de markt gelijkaardig ligt. Het aanbod in dressuurpaarden lijkt me gewoon groter in NL dan in BE, met springpaarden is het dan weer omgekeerd.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 16:56

Oef ik vind spring paarden juist ook weer meer te vinden in nl :=
Of iig genoeg. Ik wijk nooit naar be uit moet ik zeggen

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:11

Ik heb een soort van droompaard gevonden maar 4,5 uur rijden..
Tsja voor enkel kijken en dan nog zelf wat te moeten verkopen voor ik die kan kopen vind me vriend 4,5 uur rijden echt veel te ver.
Begrijpelijk want als het wel klikt.. dan heb ik er straks weer 6 ken mezelf een beetje :')

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 21:17

Dan is het misschien beter om even te wachten, staat hij nog online als je alles wat meer geregeld hebt kan je alsnog gaan kijken. 4,5 uur vind ik wel echt te veel. 3 uur is mijn maximum.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 21:24

Poeh dat zij echt afstanden!
Ik had vorig jaar een cross in het zuiden, ook 2 uur of 2 en half uur rijden maar in de buurt stond er toen 1 te koop die ik wel leuk vond. Die kon dan gelijk mee terug. Vp was laag, maar hij was verder perfect. Ging om een jaarling. Volgens de verkoper dus perfect. Nou.....
Ik heb 'm dus niet meegenomen :+
Gelukkig was ik in de buurt..

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 22:12

Ik zou sowieso persoonlijk nooit een paard meteen meenemen. Ik snap dat je dat als handelaar/risico koper wil doen. Maar voor een paard op lange termijn en puur als hobby, zou ik dat dus ook nooit doen.

Kiki1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:12

Ik zou het nooit aandurven om een paard meteen mee te nemen. Ik wil minimaal 2x gaan kijken en daarna pas overgaan op keuren/kopen. Zou het veel te eng vinden om meteen te zeggen "ja doen we inladen en wegwezen".

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 23:40

Oh ik wel met een jaarling, ben niet zo benauwd. Helemaal niet voor 't geld waarvoor die weg moest, als die goed zou zijn :j