Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Vandaag kennis gemaakt met iemand die me in het rijtechnische deel kan gaan helpen met revalidatie. Goede tips gehad en ook wel goed advies.
Ook gevraagd wat ze van m'n zadel vond qua ligging. Blijkt dus veel te lang (ruim over de 18de rib). En nog wel wat puntjes maar daar laat ik me niet te veel door leiden. Vooral het te lang zijn vind ik abnormaal slecht van de zadelmaker. Die zei tegen mij ja lijkt alsof ie te lang is, maar is niet zo. Dus wel. Ik ben dus niet blij. Hopelijk nemen ze het zadel terug tegen de aankoopprijs. Dan ben ik allang blij.
Maarja dan gaat de zoektocht naar een nieuw zadel ook weer beginnen. Heb gelukkig wel wat op het oog. Eerst maar go krijgen om het rijden weer op te pakken.
Over 2 weekjes komt de dierenarts weer en horen wel wel wat verder.
Knert schreef:Oef ja... zadels zoeken. Kan ook zo’n gedoe zijn.
Goed dat je er naar hebt lAten kijken!
Je bent goed bezig zeg!
Kinke schreef:maar voor hetzelfde geld past een Zaldi helemaal niet op jouw paard. Ik zou niet van een bepaald merk uit gaan, maar een goede zadelpasser zoeken die niet aan een specifiek merk gebonden is
Cera_D schreef:Het gedoe van paarden professionals die zeggen dat ze meer kunnen dan ze daadwerkelijk kunnen is wel echt uitermate frustrerend.
Naar mijn ervaring is het enige dat helpt (naast wast geluk om de juiste professional te vinden) om zelf heel veel te leren over paarden. Dus leer waar bij jouw paard de laatste rib eindigt, leer hoe breed bij jouw paard de lange rugspier is die de zadel kussens kunnen dragen, zoek uit hoe je als eigenaar zelf een zadelpasser kan controleren en vraag alles aan je professional zodat je echt meegenomen wordt in het proces.
Dit is sws mijn tip voor elke eigenaar op elk vlak die belangrijk is voor het paard, dus verdiep je in hoeven, in voeding, in de biomechanica en in zadels, uiteindelijk gaat je paard er blij mee zijn
Kinke schreef:ohhh was het maar zo simpel. Dan bestonden er geen verhalen over slecht passende zadels, paarden die niet doen wat we willen etc. etc.
LiannePuthzy schreef:Als de kussens over de 18e rib komen is het zadel helaas gewoon te lang. Dus goed dat je je gaat oriënteren op een ander zadel. Helaas geven paarden niet altijd aan of een zadel past of niet. Ik heb een paar jaar lang met een te smal zadel gereden maar paardlief heeft nooit iets laten merken
Rambogirl schreef:Nou, in dat geval zou ik m lekker een jaar op t land gooien en paard laten zijn. Lijkt me dat tie dat dan wel heeft verdient.
Taucha schreef:Dat is wel een enorm verschil zeg! Is dat niet aan de tanden te zien dan?
little_birdy schreef:Ach wat ontzettend sneu voor jou en hem dat er zo met dit paard gerommeld is !!
Ik ga duimen voor jullie dat hij er uiteindelijk gewoon goed gezond en hopelijk ook ooit bruikbaar uitkomt
silvia58 schreef:Schrik er wel een beetje van dat een paard met 3 jaar al Atrose blijkt te hebben