[VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 20:31

jeetje77 schreef:
Gefelicteerd en terrecht dat Muzanna een eigen topic heeft gekregen. Ze is ook echt prachtig.

<3

Retjethorse schreef:
Ik hoop dat het dat slechts is, echt waar... :')
Fijn dat die van jou weer makkelijk is. :D De mijne is nog steeds een }> ... :') Zelfs bij mijn moeder begint ze ondeugend te zijn. _O-

Oei. :') Kan ook een fase zijn natuurlijk. Heb ik gelukkig niet gehad met mijn merrie. Maar Muzanna is over het algemeen ook wel heel erg makkelijk. Die is alleen de dag van haar eisprong een tikje afwezig en irritant. :+
Wel heeft ze weleens momenten gehad dat ze me bijv. voorbij zou lopen of niet direct stilstond als ik stopte en dat heb ik altijd stug gecorrigeerd door haar achteruit te zetten. Dat vond ze altijd vreselijk dus dat heeft het bij haar er goed in gedrild. Nu weet ik natuurlijk niet wat Aliaa uitvreet, maar probeer het op zo’n manier af te buigen. Dan corrigeer je op zo’n manier dat je niet lelijk hoeft te doen, maar de “straf” erger wordt gevonden dan wat ze ermee wint. Zachte hand, maar heel consequent, dat werkt het beste.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 21:59

JoSav schreef:
Maar Muzanna is over het algemeen ook wel heel erg makkelijk. Die is alleen de dag van haar eisprong een tikje afwezig en irritant. :+

Mja... dat is wel ook weer een mooie reden om er een veulentje in te stoppen :P 2e Muzka :D maar dan voor mij ;)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 00:42

JoSav schreef:
Retjethorse schreef:
Ik hoop dat het dat slechts is, echt waar... :')
Fijn dat die van jou weer makkelijk is. :D De mijne is nog steeds een }> ... :') Zelfs bij mijn moeder begint ze ondeugend te zijn. _O-

Oei. :') Kan ook een fase zijn natuurlijk. Heb ik gelukkig niet gehad met mijn merrie. Maar Muzanna is over het algemeen ook wel heel erg makkelijk. Die is alleen de dag van haar eisprong een tikje afwezig en irritant. :+
Wel heeft ze weleens momenten gehad dat ze me bijv. voorbij zou lopen of niet direct stilstond als ik stopte en dat heb ik altijd stug gecorrigeerd door haar achteruit te zetten. Dat vond ze altijd vreselijk dus dat heeft het bij haar er goed in gedrild. Nu weet ik natuurlijk niet wat Aliaa uitvreet, maar probeer het op zo’n manier af te buigen. Dan corrigeer je op zo’n manier dat je niet lelijk hoeft te doen, maar de “straf” erger wordt gevonden dan wat ze ermee wint. Zachte hand, maar heel consequent, dat werkt het beste.
Leuk he zo'n fase. :)) Ik vind Aliaa vrij afstandelijk de laatste dagen en respectlozer. Ze is niet enorm stout of gevaarlijk ofzo hoor, maar ze gedraagt zich als een 'gewoon' paard. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. :')
Een voorbeeld is wanneer ik toekom op stal. Ik heb een vast ritueel. Dat is stal open, halster aan, haar ogen proper maken als deze vuil zijn en dan het stof uit de neusgaten wrijven. :') Het begint al wanneer ik de stal open maak. Dan komt ze een paar stappen haar stal uit om naar buiten te kijken (alsof ze dat niet kan vanuit stal... :roll: ). Mag niet van mij, ze moet binnen blijven tot haar halster aan is en wachten op mijn commando. Dus dan zwiep ik het touw even voor haar neus, daar heeft ze een hekel aan en dan doet ze enkele stappen terug. Een vervelende gewoonte die ze ook plots gekregen heeft, is bijten in haar deur. Waarom ze dat doet, geen idee, waarschijnlijk omdat ze iets wat ik doe, vervelend vindt. :+
De volgende stap is hoeven uitkrabben. Ik heb geen zin om de hele gang te moeten vegen, dus die hoeven moeten proper zijn. Dan bindt ik haar vast voor de stal, met 2 touwen. Het eerste touw vastmaken is geen probleem, maar terwijl ik het 2e neem, is mevrouw weg om ofwel in de stal van haar buur te snuffelen, ofwel om aan het hooi van de buur te zitten (afhankelijk van welke kant ik eerst vastmaak). Dit heb ik opgelost door haar echt te belonen wanneer ze braaf blijft staan. Was ook iets wat ze sinds enkele dagen beginnen doen is.

Eergisteren is Aliaa ook uit de bak gaan lopen, terwijl ik de draad opzij ging hangen. Doet ze normaal nooit. _O-

Dat soort dingetjes flikt ze dus. }>

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 18:41

Neon schreef:
JoSav schreef:
Maar Muzanna is over het algemeen ook wel heel erg makkelijk. Die is alleen de dag van haar eisprong een tikje afwezig en irritant. :+

Mja... dat is wel ook weer een mooie reden om er een veulentje in te stoppen :P 2e Muzka :D maar dan voor mij ;)

_/-\o_ :') Eerst maar eens zien hoe het zich met deze pandemie ontwikkelt. Is zo lastig hengsten kijken en merrie brengen als je nergens heen mag. :Y)

Retjethorse schreef:
Leuk he zo'n fase. :))

Klinkt wel echt als een fase. Muzanna heeft ook een periode gehad dat ze vond dat de regeltjes maar stom waren. Kwestie van consequent en met zachte hand volhouden en blijven volhouden. Wat bij Muzanna en Manari goed werkt als ze stout zijn (Muzanna is die fase al lang voorbij) is gewoon weglopen. Nou doei, ik ga wel naar huis als het zo moet! :evaw: Dat vinden ze beide echt de ergste straf. Ook een goeie is het buurpaard dan maar aandacht geven, want die is wél lief. :evaw:
De ergste straf denkbaar. :j :')

Berdien

Re: [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:57

Hoera, peuterpubertijd *\o/* :')

Feyre heeft hem op die leeftijd niet echt gehad, maar nu ze bijna drie is.. Oh my. Ze is enorm zelfverzekerd en ze weet wat ze waard is. Dat is heel fijn, want ze is voor een jong paard écht heel erg 'centered' en steady. Maar als pubers eens geen zin hebben.. Stel je 600 kilo aan mokkende blonde puber voor, die aan het einde van een touwtje achter je aan loopt te balen. Niet te doen :roll: Gelukkig was een -voor haar doen- stevige correctie voldoende, toen besloot ze dat wandelen tóch wel ubertof was en hebben we het rondje snelwandelend afgemaakt :')

Leuk he, jonge paarden :D

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 19:46

Stevige correctie is hier vragen om oorlog, haha. Dus stevige correcties hier zijn vooral verbaal. :+
Ik denk dat iedereen wel momenten heeft met een jong paard dat ze denken “waar ben ik aan begonnen?” of “waarom vond ik dit ook alweer leuk?” :=
En het heeft ook wel wat, toch? Zo’n zelfverzekerd paard. Ik hou daar wel van.

Manari begint nu echt heel mooi door te kleuren. Kijken of ik de verleiding kan weerstaan met het mooie weer dat voorspeld is om niet toch de camera mee te nemen. :))

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:41

Oh ja, meer foto's *\o/* *\%/* :):)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:47

Ja, wat weerstaan... Om ons dwars te liggen zeker -O-

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 21:10

JoSav schreef:
Klinkt wel echt als een fase. Muzanna heeft ook een periode gehad dat ze vond dat de regeltjes maar stom waren. Kwestie van consequent en met zachte hand volhouden en blijven volhouden. Wat bij Muzanna en Manari goed werkt als ze stout zijn (Muzanna is die fase al lang voorbij) is gewoon weglopen. Nou doei, ik ga wel naar huis als het zo moet! :evaw: Dat vinden ze beide echt de ergste straf. Ook een goeie is het buurpaard dan maar aandacht geven, want die is wél lief. :evaw:
De ergste straf denkbaar. :j :')
Oehhhh, dat had ik niet verwacht van jou! :') Dat zijn wel heel drastische middelen... _O-

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 13:35

jeetje77 schreef:
Oh ja, meer foto's *\o/* *\%/* :):)

Nee nee, ik moet juist weerstaan weer foto’s te maken. Straks zijn jullie het beu en dan zit ze eindelijk in haar zomervacht... :+

Xyris schreef:
Ja, wat weerstaan... Om ons dwars te liggen zeker -O-

Nee, zodat jullie het niet beu worden met teveel en te vaak foto’s. :Y)

Retjethorse schreef:
Oehhhh, dat had ik niet verwacht van jou! :') Dat zijn wel heel drastische middelen... _O-

Haha, maar werkt als een tierelier, hoor. :D Afstandelijk zijn en “nou, dahaag” werkt altijd.

Nou gezien alle maatregelen rond de pandemie ben ik toch nog eens gaan rondkijken welke hengsten via KI beschikbaar zijn en man wat valt dat tegen zeg...
Ik bedoel, er zijn zeker (goede) hengsten in Europa die ook nog eens beschikbaar zijn via KI, maar dat zijn niet de types die ik wil fokken. Ik wil geen exotisch sierraad en ik wil geen moderne warmbloed of EV in Teke verpakking. Bepaald bloed vermijd ik bewust. Dan wordt de spoeling dun.

Ik kijk nu eigenlijk een beetje rond voor beide merries, met het oog op de toekomst.
Ik ben gaan rondvragen in Noord-Amerika maar ook daar is de keuze beperkt, helemaal als je de eisen voor de EU meeneemt. Tot nu toe geen succes.
De meeste hengsten die wel KI beschikbaar zijn, zijn niet het type dat ik wil fokken. En het type dat ik wil fokken lijkt inmiddels een heuse speld in een hooiberg.
Nu ben ik nog steeds van plan te gaan kijken bij de cremello die ik eerder noemde (mits deze pandemie een beetje overwaait), maar als ik serieus verder wil met fokken moet ik hoe dan ook verder kijken, ongeacht hoe die hengst wel of niet bevalt.

Heel ironisch kreeg ik via mail de tip met Rustam te fokken, maar ja... we weten hoe dat is gelopen. -O-
Dan heb je nog het punt van verwantschap, want de paar hengsten die me wél echt aanspreken zijn vaak bij nadere analyse toch eigenlijk wat te nauw verwant aan mijn merries.
Er is/was in Noord-Amerika een kleine, maar enorm goede hengst, maar de eigenaar fokt niet meer. En reizen met mijn merrie doe ik ook niet meer. Dus het is een lastige missie. :+

Als ik nu toch wat meer geld had gehad dan had ik het misschien “opgelost” door zelf een of twee hengsten te leasen of kopen. :Y) Maar ja, de realiteit is anders. -O- :')
Drama, niet? :Y)

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:50

Dan koop je toch één hengst :D **\O/**
Ga ik op zoek maar een leuke AT merrie :j en kom ik bij jouw hengst dekken.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 13:58

:D :D :D Hahaha, ja, als ik voor 1 hengst geld had... want dat is er ook niet... (want wat ik wil moet worden geïmporteerd; dat is hier niet te krijgen) en dan nog... drie paarden is echt té op dit moment. Eerst nl. de verbouwing en een andere auto... en misschien wel een ernstige wereldwijde economische depressie met deze vreselijke pandemie. Waar ik dan pensiongeld en aankoop voor een hengst uit moet putten...? Staatsloterij? Iedereen mijn boek kopen? :+ :)) Iedereen een schilderij van mij kopen? :+ :+ :+

-O- Anders zei ik: doe ik! *\o/*

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:00

Lastige kwestie JoSav :(

Zullen wij als Nur Teke fans samen een hengst kopen *D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 14:03

Ik wou net zeggen: crowdfunding ofzo? _O-
Maar lastig zeg dat je geen hengst vindt die aan je eisen en voorwaarden voldoet. -O- Dat maakt Manari wel nog zo speciaal!

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 15:08

lideli schreef:
Lastige kwestie JoSav :(

Zullen wij als Nur Teke fans samen een hengst kopen *D

_/-\o_ :)) If only. Een syndicaat-hengst. <<) Een mooie massieve! <3

Retjethorse schreef:
Ik wou net zeggen: crowdfunding ofzo? _O-
Maar lastig zeg dat je geen hengst vindt die aan je eisen en voorwaarden voldoet. -O- Dat maakt Manari wel nog zo speciaal!

Ik ben niet kieskeurig. :')

Ik moet zeggen dat ik het wel moeilijk vind, hoor. Het is heus niet zo dat er geen hengsten in Europa zijn. Die zijn er zeker wel, maar ver reizen doen we voorlopig echt niet meer. Daar is mijn merrie me te lief voor en potverdorie ik ben ook niet kieskeurig of zo... := Bepaalde namen wil ik gewoon écht niet terugzien (o.a. erfelijke dingetjes), andere liever niet en andere juist weer niet omdat ze al “te vaak” bij mijn merrie terugkomen. Dat maakt het dus toch een lastige kwestie. Zeker als ik ook nog selecteer op conformatie dingetjes, karakter etc. Voor mij is het dan volstrekt onbegrijpelijk dat er mensen zijn die op kleur selecteren. Ik heb die ruimte niet dus kijk daar helemaal niet naar. Ik snap dan niet dat anderen dat wel kunnen, want “goud”. }:0

En dan het gros dat enkel natuurlijk dekt. Dit jaar wordt dat dan sowieso niks. Misschien de cremello, maar die moet ik dan toch echt eerst beoordelen voor mijn merrie voor ik met haar op pad ga en dan moeten eerst de restricties rondom COVID-19 wat worden afgezwakt.
Het is wat. :+

Dan is een eigen hengst een oplossing. Die zou je dan na een seizoen of 2, 3 kunnen verleasen in ruil voor een andere ivm bloedspreiding. Maar ja, daar is in de eerste plaats geld voor nodig.
Op zulke momenten denk ik echt waarom was ik ook alweer zo kieskeurig? 8)7

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 15:17

JoSav schreef:
:D :D :D Hahaha, ja, als ik voor 1 hengst geld had... want dat is er ook niet... (want wat ik wil moet worden geïmporteerd; dat is hier niet te krijgen) en dan nog... drie paarden is echt té op dit moment. Eerst nl. de verbouwing en een andere auto... en misschien wel een ernstige wereldwijde economische depressie met deze vreselijke pandemie. Waar ik dan pensiongeld en aankoop voor een hengst uit moet putten...? Staatsloterij? Iedereen mijn boek kopen? :+ :)) Iedereen een schilderij van mij kopen? :+ :+ :+

-O- Anders zei ik: doe ik! *\o/*

Toch een duur exotisch sierraad fokken voor dit jaar! :+

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 16:10

Nou ben ik eigenlijk best nieuwsgierig naar wat dan voorbeelden zijn van hengsten die beschikbaar zijn maar niet het juiste type. Wat bedoel je daar dan precies mee als ik vragen mag? Bedoel je dan dat ze in bouw niet aansluiten op jou merries, of in karakter.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 16:37

Nou, laat ik dan eens wat kampioenshengsten hier in Europa erbij pakken die mij qua type, bloedlijn, gangen en/of karakter niet aanspreken voor mijn merries en niet aansluiten bij wat ik wil fokken. Mijn oudste merrie is heel veelzijdig wat betreft de fokkerij in die zin dat je er in principe alle kanten mee uit kunt, van exotisch showtype tot warmbloediger type tot traditioneel Turkoman type.

Ik heb er met opzet geen namen bij gezet zodat jullie blanco kunnen beoordelen. :j
Het is ook geen kritiek aan de hengstenhouders, want iedereen moet vooral fokken waar ze zelf achter staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is een modern type hengst met uitmuntend karakter die ik voor de verkoop misschien nog zou overwegen, mits hij in het echt niet tegenvalt. Maar het is zeker niet een type (renpaard) waar ik in de fokkerij mee verder zou willen:
Afbeelding

Persoonlijk gebruik ik liever deze hengst:

Afbeelding
Uit een merrie die op Olympisch niveau heeft gelopen en een vader die de 30 ruimschoots is gepasseerd (32 geloof ik) dan deze:

Afbeelding

(Dus aan de fotografen: niet boos zijn, als ik nu credit geef dan verraad ik direct de namen van de hengsten...)
Ik heb alle foto’s ook rechter getrokken, want net als bij KWPN worden ze vaak net even wat opwaartser gepresenteerd dan de realiteit.
De bovenste drie hebben niet of nauwelijks wat gepresteerd in de sport. Voor sommige van die hengsten komt dat misschien nog, maar voor de meeste Europese kampioenen geldt dat ze vooral als versiering worden gebruikt. Dat lijkt een trend te zijn.
De donkere goudvalk is een uitzondering want die loopt momenteel in de subtop eventing (wordt dit jaar 6).

Vaak is het dan een combinatie van factoren: ik mis het Turkoman type in de conformatie, de conformatie is niet altijd even mooi in balans voor het type gebruikspaard (bijv. standbeen ver achter de massa) dat ik wil fokken en de hengst in kwestie wordt bovendien vaak niet alsnog getest in de sport om het tegendeel te laten zien. Dan zijn er bepaalde conformationele of gezondheidsdingen die ik in bepaalde lijnen terugzie en daarom liever vermijd, zo ook wat betreft karakter.

Ik neem dus heel veel dingen mee in mijn overweging en ben dus echt heel erg kritisch ivm wat ik voor ogen heb wat betreft de fokkerij.
Oh, en tuurlijk is het ook wel een kwestie van smaak. :j

En input, ook van “leken” en buitenstaanders stel ik daarbij op prijs hoor. :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:32

Die eerste buckskin vind ik echt 10x niks. Wat een plat kruis en slecht gevormde rug/lendenen! Ook geen goede voeten al kan dat ook onderhoud zijn. Is dit echt kampioen geworden? :') Ik gok dat deze dezelfde is als de onderste? Amadei vind ik mooi als sportpaard maar niet zo zeer als Teke. Als je zegt dat is een duits warmbloedpaard zou ik je zo geloven.

De palomino is Prospekt geloof ik? Ik vind hem erg mooi in de zin dat hij zo'n vriendelijke uitstraling heeft, dat vind dat echt typisch van Sere/Serasker nakomelingen. Ik vind hem erg correct op de benen staan met een goede topline, zéker in verhouding met die donkere op spillebeentjes die er onder staat. Heb 'm even opgezocht maar ik gok dat je hem niet kiest omdat je dan oa te veel inteelt krijgt via Muhtar en alles wat daar achter zit?

De onderste perlino ziet er erg goed uit, maaaar dat is ook wel een hele positieve foto! Dat maakt of breekt het zeker. Maar het is fijn om eens een Teke in een goed frame te zien ipv nek d'r op en het lijf in tweeën gebroken :j

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:24

Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk alleen overal "wat een iele pootjes" :')

Maar ja, ik ben vooral shetlanders en haflingers gewend :+

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 20:59

Klopt, Prospekt is sowieso veel te nauw verwant aan mijn merrie. Niet alleen Mukhtar maar ook Dornazarbek. Op beide heeft mijn merrie al lijnteelt. Ook zit er Munir achter, net als bij mijn merrie. Op papier dus al geen optie.

De valk is idd Europees kampioen. Behalve een mooi hoofd en een mooie kleur spreekt er weinig in zijn voordeel qua conformatie waarbij je aan een dekhengst denkt, laat staan aan een kampioenshengst. Maar anderen denken daar duidelijk anders over. En dat een ander dat wel mooi vindt moet die ander weten natuurlijk. Ik vraag me af wat voor zadel daar lekker op ligt.
Overigens komt ie wel uit een moederlijn die heel goede nakomelingen heeft gegeven en een interessante afstamming had. En qua bloedlijn zit ook hier weer Dornazarbek en Mukhtar achter. Maar dat zie ik nu pas, want zijn afstamming doet er voor mij verder niet toe.

De perlino is ook gewoon een heel mooi dier. Ik denk wat mij betreft wereldwijd een van de beste Teke hengsten van dit moment.
Dat paard heeft echt uitmuntende gangen en schoudervrijheid. Niet zo gek, want hij heeft een bijzondere 3 x 4 lijnteelt op Absent. Jawel, dé Absent die is geboren in 1952.
Ik snuffel nog wat rond in Amerika, of daar een optie is voor de nabije toekomst. Weinig is ingevroren, nog minder voor de EU. En diepvries uit Rusland is nog steeds geen optie. Merrie tijdelijk exporteren begin ik alleen aan als ik een hoeveelheid geld heb dat ik de zorg zelf op me kan nemen (dus tijdelijk daar met haar verblijven) dus ook een utopie. Dan kan ik net zo goed de hengsten kopen die me aanspreken. :') Het is allemaal maar lastig.

Ik kan nog legio voorbeelden geven van hengsten die hoog geklasseerd zijn en voor mij onbruikbaar. :( Maar ik wil ook niet de indruk geven dat ik andere eigenaren wil afbranden, want dat is ook weer niet de bedoeling. Het is gewoon een kwestie van een totaal andere visie qua fokkerij. En soms gewoon een kwestie van te nauw verwant. De redenen lopen uiteen, maar de spoeling is dun en helemaal als je bedenkt dat ik de komende tijd echt niet met mijn merrie ga reizen en KI nog steeds, onbegrijpelijk, tot taboe is verklaard.
Bloedspreiding gaat in de toekomst alleen nog maar een groter probleem vormen op deze manier.

En dan zijn er vrijwel enkel moderne hengsten die niet aansluiten bij mijn visie voor dit ras. En dat klinkt heel arrogant, maar ik draag in die zin toch niet meer bij dan die paar veulens die ik iig hoop te kunnen fokken dus ik kan nog zo’n beeld hebben tot ik een ons weeg. :+ En zelfs voor de verkoop staat het me tegen een dergelijk type hengst te gebruiken. Het draagt niet bij aan het idee van Nur Teke dat ik, illusie of arrogant of wat dan ook of niet, hoop te vestigen - ook wanneer ik in mijn leven maar enkele veulens mag hopen te fokken. }:0

Het is allemaal weer heel dramatisch. Haha, ik kreeg overigens ook nog de tip eens aan Kardash te denken. :D :D :D

En weer wat anders: hier een heel andere foto van Amadei.

gerlindie schreef:
Ik heb er weinig verstand van, maar ik denk alleen overal "wat een iele pootjes" :')

Maar ja, ik ben vooral shetlanders en haflingers gewend :+

Haha, heel ander type idd al hebben veel van de hier geplaatste Tekes idd wel erg dunne pootjes. Algemene kanttekening bij Teke pootjes is wel dat ze een hogere botdichtheid hebben dan andere paarden. Een van de vele interessante manieren waarop Tekes anders zijn dan andere paarden. :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 21:44

Ja een mooi hoofd heeft die valk zeker, maar de rest ..... :D Heb je meer foto's van de perlino? :)

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 22:24

Jawel hoor, ik zal binnenkort even kijken. Hij is sowieso alleen als kijkvoer echt de moeite waard.
Al heeft het voor nu weinig zin voor wat betreft de fokkerij, want door een ernstig ongeluk is ie zover ik begrepen heb verminderd vruchtbaar en is ie voor diepvries dus niet geschikt. Hij heeft verder bijv. ook een heel groot litteken op zijn schouder door een aanval van een beer. Pech heeft ie in z’n leven dus wel gehad al.
Fokker wilde naar eigen zeggen in de toekomst nog wel eens nieuw onderzoek laten doen, maar ik hoef alsnog geen hoop te hebben. := Wat wel leuk is dat zij en ik wat hengstenkeuze betreft enorm op 1 lijn zitten. Heel grappig dat ik dan een hengst als Rustam en Kardash getipt krijg. Dat zijn namen die ik in de wandelgangen weinig hoor en Kardash alleen maar vanwege zijn kampioensdochter van de afgelopen keuring. :Y)

Heb inmiddels wel wat verdere tips gekregen van verschillende mensen op mijn zoektocht voor de toekomstige fokkerij, maar het voelt een beetje als schatzoeker spelen. :+
Ik wil me niet enkel op 1 hengst vastpinnen iig. Ik wil wel graag een fokplan weer kunnen uitstippelen en dat betekent hengsten vinden die daarop aansluiten en die bezichtigen, enz. En zeuren om KI en hopen dat meer mensen dat gaan doen en het eindelijk eens wat teweeg gaat brengen. Je merrie duizenden kms verplaatsen is geen doen elke keer.

Maar goed, foto’s. Morgen? Anders later. Hij is iig zeker de moeite waard, vind ik.

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 10:40

Zoals beloofd. Toch ff tijd dus hierbij een paar foto’s.
Ze zijn gemaakt door @stellar.equestrian die een tijdje met Sam heeft gewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat had ik hier graag een veulen van. <3 -O-

Hannanas