Laurakeuh schreef:Enneh, wie kan eigelijk bewijzen dat paarden het haten van op stal te blijven staan?? dit is toch echt geen feit? of ben ik nou helemaal verkeerd ...
Ik denk dat je zelf ook wel kan bedenken dat het niet gezond voor ze is om 48 uur in een box te moeten staan, of niet? Maar nogmaals, dit topic gaat niet over weidegang, maar over het de box uitkomen. Als jij gewoon rijdt of op een andere manier beweging geeft op een dag dat ze niet het land op kunnen, is er toch niets aan de hand en heeft 'ie toch lekker z'n loopje gehad?

. 's morgens kom ik af, staat ze ongeduldig met haar voet te schrapen dat ze naar buiten wil. Ja dan laat ik haar uit, wandelt ze naar buiten, wandelt ze een rondje , ondertussen ga ik de kruiwagen halen voor de mest op te scheppen in haar stal, kom ik met de kruiwagen af, en een meter voor mij loopt ze terug de stal in..

) dan haal ik ze eruit, en ga aan de hand maar even over de straat/plein stappen, maar beweging krijgen ze dus bijna altijd. Ik heb ze een keer met tegenzin binnen laten staan omdat de bak bevroren was, en er ijs op het plein lag ivm sneeuw de vorige dag. Darwin kan het best hebben om een dag niet buiten te komen, leuk vindt ie het niet, maar goed. Igor daarin tegen, ook arabier, MOET elke dag eruit om zijn benen te kunnen strekken. Daar houd ik dus ook zoveel mogelijk rekening mee. Die is anders de volgende dag niet te genieten!