Ik begrijp precies wat je bedoeld superpony en dat is ook de manier waarop ik te werk probeer te gaan. Enge dingen worden door mij genegeerd en ik probeer vóór de spanning oploopt zijn aandacht weer bij mij te richten door een nieuwe hulp of oefening in te zetten.
Ik weet wel zeker dat Pancho in ieder geval intelligent is!
Woensdag komt de tandarts voor een check-up. Die week erna dus de zadelmaker (voor het dressuurzadel, ik wil over een maand of twee een kwalitatief en goed passend westernzadel aanschaffen). Dan hebben we alles (dierenarts, besluit voor ijzers, osteopaat en zadelmakers) wel een beetje gehad voor dit jaar haha
.
Wanneer het lekker weer wordt wil ik zeker een shoot doen, misschien wel 2 haha. Elk seizoen verandert het zo mooi hier in de omgeving!

Hij was vrij stijf dus lekker doorgedraafd. Meneer nam elk excuus om onder buiging uit te komen aan, dus we hebben vooral brandjes geblust haha. Uiteindelijk wel wat meer ontspanning en rustig geëindigd. Ik hoop echt dat het weer wat zachter gaat worden, zodat we een lekkere buitenrit kunnen maken.
Hoe dan ook, we proberen de "lekkere" en ontspannen stukjes steeds verder uit te breiden, hoewel mijn ziekzijn (5 dagen niet gereden) ook niet mee heeft geholpen. Morgen het Engelse zadel na laten kijken. Hopelijk in maart een afspraak voor het westernzadel! 
) en dat bevalt prima. Maar ben benieuwd wat een zadelmaker van de rug van een PRE vind, uiteindelijk wil ik misschien toch ook weer een boomzadel ooit.
Ik vind hem zo knap en ben ook heel benieuwd als jullie western set compleet is.
?) En vergt een nieuwe aankoop *arme spaarcentjes* maar wel een hele fijne. Door zijn korte rug wordt het waarschijnlijk ook wel heel lastig een goed (en kwalitatief goed) westernzadel te vinden. Wat hebben jullie op de PRE's / paarden met een kortere rug liggen?