Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Es_ther schreef:En toch zou ik (al dan niet zelf maken met prikpaaltjes) de bak een stuk kleiner maken. Als ie nu losschiet heeft ie de hele bak.
Doe je dit alleen of onder begeleiding?
bruintje123 schreef:Ik heb gelezen dat je nu een tijdje niets meer wilt doen betreft zadel, maar daar leert hij niets van. Deze ervaring heeft hij nu. En hij zal weer meerdere goede moeten krijgen om het weer op te lossen.
Persoonlijk zou ik weer beginnen met de longeersingel.
Dan een zadel met een elastische dekensingel over de zweetbladen heen zodat ze niet klapperen.
Of je moet een zadel hebben waar je ze mee vast kunt leggen.
Dat klapperen wel oefenen als jij hem vasthoud en een ander rustig klappert.
En gaat dat echt helemaal goed. Dan pas eens met beugels.
Art_Ificious schreef:Maar kijk dan even naar het filmpje.... Hij maakte totaal geen probleem van het klapperen van de zweetbladen. Ik heb dat balkje daar gelegd zodat het zadel extra op de rug zou gaan bewegen bij de extra bewegingen die hij dan moet maken.
Dit zadel was wel lichter. Maar ook bij het longeren met zijn huidige zadel heeft hij nooit problemen getoond op de klapperende zweetbladen. Waarom dan nu plots wel?
Azmay schreef:Art_Ificious schreef:Maar kijk dan even naar het filmpje.... Hij maakte totaal geen probleem van het klapperen van de zweetbladen. Ik heb dat balkje daar gelegd zodat het zadel extra op de rug zou gaan bewegen bij de extra bewegingen die hij dan moet maken.
Dit zadel was wel lichter. Maar ook bij het longeren met zijn huidige zadel heeft hij nooit problemen getoond op de klapperende zweetbladen. Waarom dan nu plots wel?
Ik heb toch het gevoel dat jij subtiele signalen echt mist. Hoe vaker het zo echt mis gaat hoe moeilijker het gaat worden en je stalbaas werkt normaal dus met overdonderen en dat lukt met limo niet. Zadel ligt ook niet optimaal trouwens zo te zien.
Ik zou toch overwegen echt heel regelmatig goede les te nemen of hem weg te brengen.
Citaat:omdat dit kunststof zadel wat op het filmpje te zien is niet optimaal lag en inmiddels ook verkocht is.
bruintje123 schreef:Op dat filmpje is geen enkele ontspanning.
Kan ook niet.
Het gesnok aan de lijn om aan te draven is daar al een begin van.
Je staat continue op de hoogte van de schouder ipv op hoogte van de kont.
Dus zowel de spanning als het verkeerde staan is waarom hij niet voorwaarts draaft.
Zorg eerst eens dat hij lekker ontspannen loop. Het hoofd wat laat zakken. nee daar zijn geen hulpteugels voor nodig, dat kan prima zo,
Deze spanning kan al genoeg zijn om later echt te exploderen omdat hij het hier over zich heen laat komen.
Hilary schreef:dan groeit limo gelijk want achterhand heeft niet echt hoger gestaan.Als ze in hoogte groeien, worden ze in de omvang vaak smaller. Bij ons jonkie kun je dat duidelijk zien; eerst is ze vrij rond, dan schiet ineens de achterhand een stukje omhoog en verdwijnt dat ronde. Vervolgens komt het ronde weer langzaam terug en schiet ze aan de voorkant wat omhoog en verdwijnt het ronde weer.