[VOLG] Van lelijk eendje naar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 13:13

Qua karakter is het zeker een droompaard. Hij is enorm aanhankelijk, als ik wil uitmesten in z'n weitje volgt ie me en gaat ie mij kroelen zodat ik hem terug kroel :') hij is voor de Duvel niet bang, er wordt momenteel een huis gesloopt en de kraan/aanhangers en m'n vader die daarmee in de weer is vind hij reuze interessant. Hij is enorm koel in z'n koppie en vind alles leuk en gezellig. Qua werk leert ie onwijs snel, had dit durven hopen dat ie zo 'makkelijk' was.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:19

Fijn dat hij toch zo vreselijk aanhankelijk is. Ik ben in iedergeval weg van hem en geniet van alles wat je met hem doet. Wat ik al zei: Als jij hem niet had genomen had hij bij mij gestaan. Ik zag er een verschrikkelijk leuk paard in en ben blij dat hij gekregen heeft wat ik hem zo gunde.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:31

Leuk om jullie updates te volgen!
Volgens mij doe je het met alle rust en beleid :j

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 13:54

Leuk om weer filmpjes en updates te zien.

Ik moet zeggen dat hij op de eerste filmpjes me nog niet meeviel..wel beter achterbeengebruik maar nog erg strak in de rug.
Op het laatste filmpje na de galop {die hij trouwens erg makkelijk doet} zie ik wel duidelijk dat hij zijn rug losser laat daarna en meer door zijn lijf begint te lopen.
Volgens mij is galoptraining helemaal niet slecht voor hem.

En mijn ervaring is dat ze van niks doen vaak niet beter, juist rustig en gericht opbouwen en trainen kan een paard veel goed doen in revalidatie en dat ziet er goed uit hier vind ik.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 14:34

Elisa2 schreef:
Leuk om weer filmpjes en updates te zien.

Ik moet zeggen dat hij op de eerste filmpjes me nog niet meeviel..wel beter achterbeengebruik maar nog erg strak in de rug.
Op het laatste filmpje na de galop {die hij trouwens erg makkelijk doet} zie ik wel duidelijk dat hij zijn rug losser laat daarna en meer door zijn lijf begint te lopen.
Volgens mij is galoptraining helemaal niet slecht voor hem.

En mijn ervaring is dat ze van niks doen vaak niet beter, juist rustig en gericht opbouwen en trainen kan een paard veel goed doen in revalidatie en dat ziet er goed uit hier vind ik.

Ja klopt, galop doet hem goed. Is met m'n andere springpaard net zo, draf is niet z'n beste gang maar na de galop draaft ie al beter/ruimer. Probeer de galop nu een beetje op te bouwen, eerst kon hij nog geen 2 rondjes erin blijven en nu doet ie al met gemak paar rondjes. Rechts nog iets lastiger dan links wel.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 14:34

GabberGill schreef:
Fijn dat hij toch zo vreselijk aanhankelijk is. Ik ben in iedergeval weg van hem en geniet van alles wat je met hem doet. Wat ik al zei: Als jij hem niet had genomen had hij bij mij gestaan. Ik zag er een verschrikkelijk leuk paard in en ben blij dat hij gekregen heeft wat ik hem zo gunde.

Ja grappig dat ie anders bij jou had gestaan!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:26

Ja humor toch! Je was me echt net voor hahaha. Had hem ook meegenomen zonder na te denken.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:25

Er zit idd al verbetering in!

Fijne reacties van de meeste bokkers, mn complimenten, een paar daar gelaten, maar die hou je toch :+

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:51

Belasten is denk ik wel goed voor zijn lijf, moeilijke is waar stopt belasten en begint overbelasting. Klinkt goed hoor hoe hij dingen oppakt. Zou echt kijken of hij als had paard of aan de fiets mee kan, juist rechtuit bewegen geeft minder overbelasting dan op een cirkel

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 18:53

Ja was een goede tip! Doe nu met hem lopen in de polder en dat wissel ik af met de longe. Probeer ook wel grote voltes te maken dat ie beetje door de hele bak loopt ipv kleine cirkel. Fiets durf ik nu nog niet aan, moet ie nog iets beter bevestigd zijn aan de hand.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 19:00

Verstandig eerst braaf, anders meer problemen

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:43

Wauw die filmpjes, in vergelijking met de eerste foto's/filmpjes is er echt al goede verbetering.
In stap zie je ook dat hij steeds meer balans krijgt en ondanks dat hij nog een beetje zoekende is in de balans en in het ritme (doordat hij nog slap is) gaat het echt goed vooruit!
Mijn complimenten TS, ga lekker zo door! Stapje voor stapje ga je vooruit en wat een mooi paard komt eronder vandaan zeg :j

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-17 20:46

Blij dat bijna iedereen nu z'n vooruitgang ziet! Ben ik niet gek aan het worden hihi.

Heb net nog even een fotootje gemaakt in een paddock. Ribjes zijn bijna weg in stand :D

Afbeelding

En even neuzen met m'n grote vriendelijke reus

Afbeelding

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 20:56

Wacht maar tot er straks spier en spek in zijn nekkie zit. Jeetje wat zie ik hem graag over een jaartje. Denk dat het een superpaard wordt

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 03:43

Ik vind het een vreselijk knap dier en ik ben erg benieuwd naar zijn verdere ontwikkeling!

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:46

Filmpjes zien er goed uit, je ziet hem vooruit gaan. lekker zo door blijven trainen. Balkjes zijn heel goed om de achterhand te trainen. Hij heeft ook wel wat een hellend kruis dus dan vertekend het misschien ook al wat meer en dan nog lange achterbenen waar niet veel hoek zit in het spronggewicht denkt dat dat juist het beeld heel erg vertekend. Als ik zie hoe makkelijk hij galoppeert en spring komt het helemaal goed met hem. Denk dat je hem over een tijd niet meer herkent.

Nevaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 13:53

Hij ziet er echt al een stuk beter uit. Vind ook zijn lopen verbeterd, filmpjes zijn toch altijd minder goed beeld dan wanneer je het in het echt ziet. Dat zie ik ook met mijn project, als je er naast staat is het zo anders.

Gewoon lekker rustig zo door gaan, rust roest en ik denk dat je die spieren juist lekker los moet houden door ook te bewegen. Aan je berichten te zien ben je juist heel goed gedoseerd bezig dus top! Ben echt benieuwd hoe hij over een paar weken is.
Je hebt hem natuurlijk ook nog maar kort, juist knap dat het al snel beter gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:26

Hij ziet er beter uit. En toch.... ben ik er niet gerust op. In de stapfilmpjes lijkt hij niet regelmatig. Niet stokkreupel natuurlijk, maar helemaal lekker is het niet. Je ziet het met name aan wat hij doet met zijn hoofd.

Heeft de veearts buigproef gedaan? En volte op het harde?

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 14:36

safina schreef:
Hij ziet er beter uit. En toch.... ben ik er niet gerust op. In de stapfilmpjes lijkt hij niet regelmatig. Niet stokkreupel natuurlijk, maar helemaal lekker is het niet. Je ziet het met name aan wat hij doet met zijn hoofd.

Heeft de veearts buigproef gedaan? En volte op het harde?

Ik heb 2 veeartsen, 1 is een vriend van me die hem direct dezelfde dag nog even kwam nakijken. De tweede heeft hem gecastreerd (van L.eidse Land) Buigproeven waren goed, harde volte was nog lastig omdat hij niks kende. Vorige week met hem gedaan en behalve z'n stijve lijf was hij niet kreupel, alleen buigen op zo'n volte kan hij dus nog niet. Zelf denken we dat het een balans kwestie is maar we gaan het zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 14:55

En buigproef? Ow wacht, daar las ik overheen.

Maar even afwachten dan. Ben benieuwd.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-17 15:05

Hij stapt rechtsvoor wat korter inderdaad, osteo zegt dat dit vanuit achter komt..

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:08

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:16

Cas zit wel een pak meer werk aan hoor.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 13:22

Nies_ schreef:
Cas zit wel een pak meer werk aan hoor.

Ja tuurlijk :') dat zeg ik toch ook niet? Zijn totaal andere gevallen.

Mijn punt was dat ik zelf dacht dat die hals met deuk bij de schoft meer exterieurmatig is, maar als je dat ene aspect vergelijkt is daar met vulling en bespiering dus wel flink verschil in te maken.

Misschien wist iedereen behalve ik dat allang, dat kan ook :')

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 14:45

Mijn idee van die deuk in de schoft is dat het ook met heel die bovenlijn samenhangt.
Ik vind het bij Cas wel veel extremer dan bij de merrie van hierboven hoor. Bij die merrie is het ook gewoon rechtgetrokken met bijvoeren, dus is gewoon weinig nek op door ondervoeding.
Heb nog geen één paard zo "gefokt" geweten, dus het gewoon wijten aan een apart exterieurbouw was ik niet opgekomen.
Is wel één van de dingen (naast zijn rare bolle 2e deel van zijn rug/kruis) dat me in het oog springt als "zorgwekkend".
Ik denk eerder dat er vanbinnen iets (nog) niet pluis zit (botten, gewrichten, pezen, spieren, ... kan vanalles zijn) waardoor die zijn nek raar gaat dragen.
Ben heel benieuwd hoe dat gaat evolueren, als die bovenlijn eenmaal (hopelijk) wat losser komt.
Beestje zit gewoon van kop tot staart vast, dat ziet iedereen, en denk dat die deuk daar gewoon lekker in meedoet.