Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 08:48

haha ik moest hardop lachen om je opmerking over in welke ader het springbloed zat :')

Brego wordt waarschijnlijk mijn dressuur en endurance paardje. Hij is springgefokt, maar we moeten even kijken hoe hij uit komt in verband met afstanden tussen de paarden (ik ben zelf boven de 18 en hij is net geen E pony).
King is ook alleen zadelmak, als in hij kent het zadel en zit iets van een stuur op, daarmee hoop ik sgw en springen mee te starten (hij is een E-pony). Tja.. wat kan ik zeggen ik ben blijven hangen in mijn pony tijd haha. Altijd gedacht dat het een grote schimmel zou worden, maar ja verliefd is verliefd.

Wat betreft de volgorde van het zadelmak maken wissel ik ook veel af, dan heeft hij tijd om het in zijn hoofd te verwerken en als het ook maar iets saai wordt gaat meneer de Clown uithangen :').

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:14

GabberGill schreef:
Wat zijn jullie toekomstplannen voor jullie paardjes?
Gabb wordt mijn Dressuur wedstrijdpaard en SGW-paard. Hij heeft echt heel goed springbloed in zich zitten ik weet alleen nog niet in welke ader

Ik hoop dat Madex een leuke allrounder wordt. Eigenlijk wilde ik graag sgw met haar gaan doen, maar ze is aan de kleine kant (1.53m) gebleven. Zelf vind ik TREC rijden erg leuk en volgens mij gaat ze daar ook wel goed in zijn. Misschien pakken we ooit nog wel wat sgw mee, maar eerst maar even kijken hoe het allemaal gaat lopen. Ze kan best leuk springen over paddock hekken, maar ze struikelt nog over een balkje, dus afwachten maar :)

Anoniem

Re: Paarden die in 2017 beleerd gaan worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:41

Ah leuk om wat endurance en trec plannen te lezen!

Hier niet echt een richting eigenlijk. Denk vooral recreatie, trektochten, beetje springen af en toe, dressuurwerk voor soepele en sterke spieren, misschien ooit voor de lol een endurance wedstrijdje, ritje over het strand etc. etc. etc.

Maar geen échte serieuze plannen, vooral lol met je knol hahaha. (al staat boogschieten te paard wel op mijn bucketlist :') )

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:47

suikermeisje schreef:
Tsja en zo is mijn oude juist hele goede springafstamming maar weer wat laks en lomp en ik te klein voor hem. Lastige combinatie bij het springen hoor. Hopelijk m'n jonkie wat beter. Die is thuis al wel foutloos over de omheining gekomen. Hij mistte z'n vriendje :')

Haha weet je in ieder geval dat hij wel kan springen! Mijn wedstrijd paard (dressuur) is ook zo'n grapjas, immers het gras aan de andere kant is altijd lekkerder toch...? Gelukkig is ze gek met haar vriendin dus doet ze het nu eigenlijk nooit meer.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:27

Met een paardje van 1.53m kun je best sgw gaan doen hoor ;).. Ze zijn veel wendbaarder en alleen in Nederland valt dat onder pony maat. In de rest van de wereld is het een dames paardje. King is ook die hoogte. Vriendin van me is met haar 1.50m paard verder en hoger gekomen dan haar 1.65m paard.

Eline_S_SJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 13:55

Ik wil met Lucky de dressuursport in als het allemaal lukt. Met mijn haflinger zou ik het ook prima ver kunnen schoppen, maar ik denk dat ik haar daar niet zo veel plezier mee doe.. Als Lucky ook niks met de dressuur blijkt te hebben dan ga ik ook zeker niets forceren. Ik ben dus heel benieuwd hoe het uitbloeit :j

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:36

Ja echt hoor dames. Ik dacht van de week ik leg een balkje voor mijn Welsh neer. Ik doe ze samen los longeren zeg maa. Dus ik maak hem 30 cm hoog. Nou de eerste keer met 3 benen aangetikt, 2e keer met 2 dus ik dacht heeeee vooruitgang, maar niets is minder waar en de 3e x met 4 benen de balk aantikken. Echt een topper eerste klas.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:40

Wat leuk! Ik heb een 2,5 jarige B-pony die volgend jaar ook rustig aan de gang gaat! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:48

Wat een leukerd!
Edit: wat ben je van plan met hem? Ik ga komend jaar aan de slag met m'n twee A-tjes. Longeren, lange lijnen, rechtrichten en wandelen zijn o.a. mijn plannen :)
Laatst bijgewerkt door Klijntje op 20-12-16 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:57

Mijn fjord is aangekocht voor de rondjes in het duin. Echter zit er zo'n karakter in dat ik gekscherend wel zeg dit wordt de eerste fjord in de klasse 4 SMW :P

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 08:32

Leuk al die verschillende dingen.

Ik ga hem zelf helemaal opleiden. Beleer hem eerst voor de kar en als hij sterk genoeg is ga ik erop mag hij na de basis sterk genoeg zijn ga ik het dressuur en springen lichtjes afwisselen. Het Springen intensief doe ik later. Ik vind het altijd te belastend voor een jong paard.

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 12:32

Klijntje schreef:
Wat een leukerd!
Edit: wat ben je van plan met hem? Ik ga komend jaar aan de slag met m'n twee A-tjes. Longeren, lange lijnen, rechtrichten en wandelen zijn o.a. mijn plannen :)

Wat leuk!
We doen nu grondwerk, wandelen etc.
Ik wil hem in de zomer beleren ohz (voor mijn zusjes, ik ben helaas een beetje te groot haha) , gewoon rustig beetje beginnen en dan daarna weer "wegzetten" en dan als hij 4 is vanaf dat voorjaar weer rustig oppakken ohz. Maar dat ligt ook allemaal even aan hoe het gaat! Hoe hij alles oppakt en welk signalen hij aangeeft. Maar dit ie het plan als hij dat toelaat haha!
Heb je foto van jou pony's?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 13:16

Wat een leuk bontje Elvi_Elisa!!! Jouw plannen lopen gelijk met die van mij haha, altijd leuk! Hoe oud/jong zijn je zusjes? Ben reuze benieuwd naar de foto's met ruitertje in de toekomst haha, lijkt me héél snoezig :j

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:45

Elvi_Elisa schreef:

Afbeelding

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:53

ZOals het er nu naar uit ziet blijft onderstaande merrie bij mij in training om in het voorjaar verder beleerd te worden. We hebben en beginnetje gemaakt met loswerken en longeren aan een halstertje. Verder heeft ze nu 2x een singeltje om gehad.
Ze is nu 3,5.
Afbeelding
Afbeelding

JosjeDZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-16 17:07

Klijntje schreef:
Elvi_Elisa schreef:

[ [url=m/0Koqxf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat zijn ze leuk!!!

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 17:56

Hee darkadia, ze blijft toch nog wat langer in training bij je? Leuk!
Ben heel benieuwd hoe dat verder gaat lopen. T is een leuke merrie :)

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:22

JosjeDZ schreef:
Klijntje schreef:

Wat zijn ze leuk!!!

Dank je! Ik ben ook heel blij. Ze komen 2januari naar mij. Dan zal ik wel meer foto's maken :)

_Melanietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 18:33

Gisteren voor het eerst erover gehangen wel nog met de voetjes op het krukje maar hij reageerde totaal niet :) volgende stap is om mijn westernzadel erop te leggen hij heeft tot nu toe alleen een boomloos zadeltje erop gehad en om erover heen te hangen met de voetjes van de vloer of krukje in dit geval

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 09:32

Mijn baby paardje mag komend jaar ook aan de gang! Ze is nu 2,5 en wordt in mei 3. Vooral basis onder het zadel (zadelmak maken en dan eigenlijk gewoon even jaartje bos pony en weinig rijbak, als ze 4 is ga ik haar pas echt door rijden) en verder grondwerk/clicker training/vrijheidsdressuur. Ze staat dadelijk lekker aan huis, dus alle tijd.

Ze is extreem makkelijk en nuchter, hebben haar in november verhuisd naar Zweden. Haar tweede keer ooit in de trailer en dan ook nog een hele lange reis. Alsof ze het al jaren deed, zelfs rustiger dan mijn andere zeer ervaren pony. In Zweden aangekomen deken op gedaan, niet bij nadenken dat het een 2 jarige is. :=
Maar niet op of om kijken. Ga haar ook helemaal zelf beleren, maar omdat ze zó extreem makkelijk is wel heel goed ervoor waken dat ze niet te snel gaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is nog wel heel jong in haar lijf, dus ze gaat alle tijd krijgen. Wilde haar komend jaar laten dekken, maar toch besloten haar nog een jaar extra te geven om uit te groeien. Ook de merrie keuring ga ik, vermoed ik, nog een jaar uit stellen. :)
Ik ben in ieder geval helemaal verliefd op dit dier, weinig jonkies mee gemaakt die zo fijn en makkelijk zijn. Stuur mijn niet-paarden vriend ook gewoon zo met haar op pad het bos in, als ze het spannend vind gaat ze toch alleen maar stil staan. :+

Ben benieuwd hoe alle jonkies het hier gaan doen en hoe iedereen het aanpakt! Dus ik ga volgen. :D

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:08

Iedereen alweer wat gedaan met de jonkies? Hier heeft die van mij vandaag voor het eerst een longeersingel en peesjes voor om gehad. Ze keek er niet van op of om. Makkelijke pony! En iedereen fijne feestdagen!

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:16

Equitandi schreef:
Wat een leuk bontje Elvi_Elisa!!! Jouw plannen lopen gelijk met die van mij haha, altijd leuk! Hoe oud/jong zijn je zusjes? Ben reuze benieuwd naar de foto's met ruitertje in de toekomst haha, lijkt me héél snoezig :j

Mijn zusjes zijn 9 en 8! De oudrste wordt in april 10. Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat staan! Ik houd van kleine meisjes met kleine pony's haha!

Klijntje schreef:
Elvi_Elisa schreef:

Aaaah wat een leuke pony's!

Die bruine hierboven is ook mooi! Hoe groot is ie?

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:19

Ik ben wel benieuwd hoe de andere mensen met kleine pony's gaan beleren ohz.
Ik zet liever niet meteen mijn zusjes erop (pony kan best wel een beetje "heet" zijn, gewoon wat sensibel) , vind mezelf toch wel te lang (ben 1,70. Pony is nu 1,24 wellicht groeit hij nog wat, maar stap er liever niet op. Ik weeg rond de 50kilo ) .. Dus ga nog even bedenken wie er de eerste paar keer op gaat

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 18:29

Heerlijk @eline!

Hier gisteren weer even wat gewerkt. Leiden zowel links als rechts, achterwaarts, achterhand omzetten, leadrope over haar heen zwaaien beide kanten, leadrope rondjes zwiepen (geluid en beweging), en voor eerst ook de stick erbij gepakt. Links ging dat vrij goed, rechts was die nog heel eng. Daarna nog even lekker wat laten rennen. Ze kwam wel iedere keer vragen of ze naar me toe mocht. Aan eind kwamen er nog 2 kids met hun pony's in de bak, ze waren erg druk en aan t gillen enzo, vond ze even spannend maar al snel stond ze er relaxt bij. Ook hun gekke led reflecterende vesten waren gek, maar na even snuffelen ook ok. Schrok aan eind 1x omdat stalgenoot het bakhek iets te hard open liet zwaaien, maar meer dan even weg springen deed ze niet.
Trots op haar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 19:46

Ik doe alleen poetsen. :')