[VOLG] Annie de Clydesdale

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Re: [VOLG] Annie de Clydesdale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 13:08

Ja hoofdstel van Annie is echt super fijn!!

Gisteren echt de meest horrible training ever gehad.. :=
Eva was mee en ging filmen, dan merk ik bij mezelf dat ik altijd wil presteren voor de camera en dat voelde ze denk ik. :+ Plus dat ik zelf natuurlijk ook niet helemaal lekker in m'n vel zit momenteel.

Ik was bezig met haar te laten flemen geloof ik, dan sta ik voor haar, maar ipv te flemen deed ze de jambette. Maar ze heeft van die vreselijke lompe poten die ik echt niet tegen me aan wil hebben. Dus ik probeer haar als correctie een stapje naar achteren te zetten maar vervolgens begint ze dus weer met de benen te zwaaien. Dus ik gaf haar een tik op dr benen en een ferme 'HE DENK EROM!' Maar dan is ze vervolgens zo vreselijk over de zeik dat ze 20 rondjes gaat rennen. (Had haar gelukkig aan de lijn.)

Ze reageert echt vreselijk heftig op een correctie. Nu weet ik natuurlijk ook niet wat haar vroeger is overkomen, ze is sowieso best wel schichtig met snelle bewegingen. Nu weet ik alleen niet zo goed hoe ik daar mee om moet gaan. :+ Ben altijd van die brave dodo's gewent die je eigenlijk niet hoeft te corrigeren en zo wel dat ze een keer met de ogen knipperen en weer verder gaan met hun leven maar Annie is vervolgens compleet in paniek.

Als ik haar nou ook nog onnodig zou meppen zou ik het begrijpen maar ik corrigeer haar eigenlijk vrij weinig, behalve dus gisteren want dat wil ik gewoon absoluut niet hebben. Na een half uurtje deed ze het overigens nog een keer maar toen ik 'HE KLAAR' riep stormde ze al gelijk 10 meter naar achteren. Toen ben ik met haar meegelopen naar achteren tot ze stilstond, daarna gekalmeerd en verder proberen te gaan met de training maar ging niet meer. Na de eerste correctie is ze zo gespannen dat ze op elke kleine beweging van mij gigantisch heftig reageert alsof ik haar weer in elkaar ga rammen ofzo. := Ik moet even wennen aan zo'n gevoelig paard.. Al frustreert het me af en toe enorm hoor.. Pffff.. Soms denk ik weleens, had ik maar gewoon een makkelijk beleerd paard gekocht. :+

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 14:58

Ik zou nu niet willen zeggen dat ze moet wennen aan het corrigeren, maar ze moet denk ik wel gewoon even merken dat corrigeren niet (meer) gepaard gaat met slaan en weetikveel wat mensen soms doen om hun paard de baas te spelen. Dexter is heel selectief in wanneer hij wel of niet reageert op mijn boze stem, soms boeit het hem helemaal niks

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:02

Zie het als een uitdaging, om te leren zo subtiel mogelijk een hulp te geven ;)

Nadiine__x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 15:30

mijn draver heeft dit ook.
wat bij hem help. is gewoon alleen met stem corrigeren ;)
misschien is dit voor haar ook genoeg. ik moest hier zelf. ook erg aan wennen mijn shire die doet het er soms namelijk echt om lijkt het.. staat ze je echt zo aan te kijken van word boos dan :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-17 17:44

Stem reageert ze inderdaad prima op. Ken ook meerdere paarden die alleen een stemverheffing als correctie zien. :+ Morgen nog maar eens aan de gang met haar, ook om haar wat minder schichtig voor de zweep te laten zijn. Misschien dat ik dat nog wel even probeer te filmen. Komt de parelli methode weer van pas. :D

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:42

Het is voor jullie beide een leerproces. Zij moet leren te worden gecorrigeerd en jij moet een weg vinden wat bij haar past.
Ik zie dat ik met Nick ook subtieler moet corrigeren dan bij James. James was nooit ergens van onder de indruk, maar Nick kan idd ook gewoon bang worden van mij.

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:03

Ik heb het met Yakari ook die is nog jong en reageert echt heel heftig op een correctie zelfs enkel op mijn stem.. Gister liepen we naar het land en de clown die hij is probeerde hij me in me schouder te bijten :+ . Daar ben ik natuurlijk niet van gediend en gaf hem daarom een tik op ze neus. Hij gooide ze hoofd zo hoog in de lucht en maakte een sprong naar achter, alsof ik hem mishandelde #).

Moet ik ook nog steeds aan wennen dat hij zo gevoelig is. Maar is inderdaad zoals hier boven wordt geschreven een leerproces waar je veel van opsteekt!

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 00:55

hier hebben we een paard die ook zo fel op correcties reageert, we negeren het gewoon en gaan gewoon opnieuw door geen aandacht eraan...en ze doet het niet nog een keertje :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 08:33

CharIsabella schreef:
hier hebben we een paard die ook zo fel op correcties reageert, we negeren het gewoon en gaan gewoon opnieuw door geen aandacht eraan...en ze doet het niet nog een keertje :')

Is in sommige gevallen een optie, ik negeer ook het liefst maar op het moment dat een paard met zulke mega benen gaat lopen zwaaien is negeren geen optie. Dan gaan ze het nl alleen maar enthousiast doen in de hoop dat je het dan wel 'ziet'. En nu ben ik het die er voor staat, de volgende keer het 11 jarige buurmeisje die dat niet aan ziet komen. :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:42

Maar is ze niet gewoon enthousiast? Je hebt haar immers al jambette geleerd toch? Bij mijn paard is het ook echt kwestie van heel rustig te negeren of nee te zeggen. Hij is ook zo n zachtaardige die van zo n correctie heel erg aangedaan is. Als ze het niet vanuit kwade opzet doen ga ik dus bewust niet corrigeren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 09:47

Is inderdaad enthousiasme, dat hoef je niet altijd te corrigeren (als het om flemen gaat of nee schudden) maar als het gevaarlijk wordt en ze ongevraagd in mijn ruimte komt dan corrigeer ik dat. Zou je dat niet doen dan krijg je paarden die steeds maar alle kunstjes uit de kast gaan trekken om maar een koekje te krijgen. En met een onschuldig kunstje zoals het flemen is dat niet erg, met lompere kunstje wil ik dat gewoon absoluut NIET hebben. Daarom het corrigeren. Corrigeren is ook niet erg, ik moet dat bij haar alleen blijkbaar rustiger doen en dat heb ik dus woensdag geleerd.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:59

Ik corrigeer dat ook hoor! Als ik geen been vraag, wil ik hem ook niet! Als je even niet oplet heb je zo'n hoef tegen je scheenbenen of hoofd of wat dan ook. Bij flemen is dat niet zo'n ramp, maar stel als je het paard steigeren hebt geleerd. Dat mag gewoon niet als het niet gevraagd wordt.
Ik zou dat ook duidelijk corrigeren!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 10:54

Doe ik ook! :) inmiddels ook al 9 jaar ervaring met vrijheidsdressuur en 100-den paarden getraind/lesgegeven dus ik weet echt wel waar ik mee bezig ben. Ik was alleen even verbaasd over haar reactie, zo heftig heb ik het niet vaak gezien. But then again: ik weet helaas niets van haar verleden..

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 15:26

Captain schreef:
CharIsabella schreef:

Is in sommige gevallen een optie, ik negeer ook het liefst maar op het moment dat een paard met zulke mega benen gaat lopen zwaaien is negeren geen optie. Dan gaan ze het nl alleen maar enthousiast doen in de hoop dat je het dan wel 'ziet'. En nu ben ik het die er voor staat, de volgende keer het 11 jarige buurmeisje die dat niet aan ziet komen. :)

het paard waar ik het over heb is veeeell groter dan Annie, maar bij dit paard komen absoluut geeen kinderen in de buurt :o godzijdank

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-17 15:49

Dat is wel handig dan, ik moet daar dus altijd wel rekening mee houden. Is opzich niet erg, als ik het maar weet! :D

Vandaag overigens echt zo'n fijne dag gehad met haar! <3

Ben begonnen met haar aan de lijn te doen, daarna de stick en string uit elkaar gehaald zodat ik alleen de stick had. Die heb ik over haar heen geaaid. Aan het begin vond ze het maar raar, uiteindelijk ontspande ze netjes! Daarna met de stick op de grond gaan slaan, dat vond ze ook prima.
Toen de string er weer aangemaakt (touw met leertje aan het einde) en die over haar heengehaald en ook over haar geen gezwiepert, vond ze allemaal goed! Alleen toen ik op de grond begon te slaan raakte ze een beetje in paniek. Dat heb ik wat opgebouwd en goed beloond als ze netjes stil stond. Was echt een fijne training!!

Na een kwartiertje gestopt en nog even 5 minuten geoefend met stemcommando's hooo, stap en draf. Ging super! *\o/* Na 5 minuten ook weer mee gestopt en beide met een positief gevoel het afgesloten, morgen weer verder. :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:02

Oh fijn zeg!
Zo begin ik altijd met de jonge paarden zadelmak maken. Gekke dingen over hun slingeren haha.
Fijn is dat hé, als je de vooruitgang ziet. Ik hield nooit echt van dressuur maar die verbetering is verslavend

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-17 19:59

Vandaag nog even heerlijk met Annie gewerkt, voorlopig even de laatste keer. Morgen eind van de ochtend word ik geopereerd.

Ze was hartstikke bezweet na het werken dus heb haar afgespoeld wat voor de tweede keer erg goed ging! Ze sprong niet meer direct weg voor de waterstraal en leek het oprecht lekker te vinden! :D Wel grappig, met natte beentjes heeft ze van die dunne pootjes. :')
Afbeelding

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:23

Huh waar is Annie? :? 8)7

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:24

Ziet er heel anders uit haha.

Succes en sterkte voor de operatie!

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:27

Sterkte vandaag TS!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:56

En, hoe is het gegaan?

EAST

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:51

Ben ook heel benieuwd hoop dat alles goed is gegaan!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-17 16:39

Alles is goed gegaan! Wel paar zware dagen achter de rug (letterlijk en figuurlijk :p) heel erg veel pijn gehad, de pijnstillers die ik in het ziekenhuis kreeg werkten niet dus was even uitvogelen wat wel werkte maar nu met eigen morfine is het uit te houden. Sinds gisterenmiddag ga ik m'n bed uit om een stukje te lopen/naar de wc te gaan. Moet nog wel met een rollator. De 3 andere mensen die geopereerd waren en op mijn kamer lagen zijn inmiddels al naar huis, ik mag morgen naar huis als ik kan traplopen. Heb nog weinig kracht in m'n benen en voeten slapend gevoel maar dat moet allemaal beter worden. :) Nog een lange weg van herstel te gaan dus maar als het goed is zal het elke dag beter gaan.

Afbeelding

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:04

Oh jemig, dat ziet er niet fraai uit :oo
Maar fijn dat het goed is gegaan!

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 19:18

Fijn dat het goed is gegaan. Veel beterschap met het herstellen! :)