_mjwb schreef:Ik heb het even opgezocht. Het bit wat hij nu heeft is 13 mm en de Myler bitten zijn 12 mm. Ik heb even de verschillen gelezen tussen de bitten, maar ik zou niet weten welke ik dan zou moeten aanschaffen. Ze zijn allemaal zo verschillend. Weten jullie het misschien?
Super leuk dat er nog zo veel mensen volgen!
Je bit is in ieder geval niet heel dik, dat is heel fijn!

Controleren of een paard voldoende ruimte heeft is wel lastig, soms kun je het wel een beetje zien maar het blijft lastig. Feit blijft dat een paardenmond niet gemaakt is voor een bit; het neemt dus altijd ruimte in beslag die niet bedoeld is om opgevuld te zitten. Ik schrik daarom wel eens van de diktes van bitten.
Van myler ben ik zelf alleen bekend met level 1 (een recht bitje, voorzien van het rolletje waardoor de twee helften los van elkaar kunnen bewegen) en de level 2 (voorzien van een klein tongboogje, waardoor het bit wat meer op de lagen werkt en minder direct op de tong drukt). De level 2 laat door de vorm wat meer ruimte voor de tong.
Als je de mogelijkheid hebt voor testen zou ik dat zeker eerst doen, voor meerdere weken. Vervolgens zou ik op facebook, bokt of marktplaats in de gaten houden of er een tweedehands voorbij komt, dat is altijd voordeliger

Waar in ZH woon je? Mijn level 2 hangt momenteel ongebruikt... Ik wil die uiteindelijk wel gaan gebruiken omdat ik die fijner vindt, maar voor nu zou je hem eventueel mogen ophalen om te lenen als je wilt?