Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
0407Tamar schreef:Mensen die zeggen: Koudbloeden kunnen niet springen, crossen of dressuuren. Want dat is echt de grootste onzin van heel bokt. Of: koudbloeden zijn zo braaf die kun je echt als eerste pony nemen echte beginnerspaardjes NOT
bruintje123 schreef:0407Tamar schreef:Mensen die zeggen: Koudbloeden kunnen niet springen, crossen of dressuuren. Want dat is echt de grootste onzin van heel bokt. Of: koudbloeden zijn zo braaf die kun je echt als eerste pony nemen echte beginnerspaardjes NOT
Ik heb zelf koudbloeden nadat ik jaarden sportpaarden heb gehad.
Toch vind ik die uitspraken wel kloppen hoor
Want een koudbloed die 140 spring parcoursen loopt?
Een koudbloed die GP dressuurt?
Geef eens wat voorbeelden?
Dat is wat er mee bedoeld wordt.
Niet die paar die ZZ- licht dressuur lopen of eentje die L springt.
Tegenover de duizenden warmbloeden in de echt hoge sport zoals GP.
En ja er zijn er een heleboel die je prima als eerste kinderpony kunt nemen, nee inderdaad een heleboel ook niet, maar ik denk als je het eens in procenten gaat omzetten dat het bij de koudbloeden nog altijd beter gaat dan bij de sport gefokte rijponys/paarden.
bruintje123 schreef:0407Tamar schreef:Mensen die zeggen: Koudbloeden kunnen niet springen, crossen of dressuuren. Want dat is echt de grootste onzin van heel bokt. Of: koudbloeden zijn zo braaf die kun je echt als eerste pony nemen echte beginnerspaardjes NOT
Ik heb zelf koudbloeden nadat ik jaarden sportpaarden heb gehad.
Toch vind ik die uitspraken wel kloppen hoor
Want een koudbloed die 140 spring parcoursen loopt?
Een koudbloed die GP dressuurt?
Geef eens wat voorbeelden?
Dat is wat er mee bedoeld wordt.
Niet die paar die ZZ- licht dressuur lopen of eentje die L springt.
Tegenover de duizenden warmbloeden in de echt hoge sport zoals GP.
En ja er zijn er een heleboel die je prima als eerste kinderpony kunt nemen, nee inderdaad een heleboel ook niet, maar ik denk als je het eens in procenten gaat omzetten dat het bij de koudbloeden nog altijd beter gaat dan bij de sport gefokte rijponys/paarden.
The_Cat schreef:Ik zou toch mijn kind liever op een koudbloed zetten dan op de gemiddelde warmbloed. Beiden gehad en gereden, en de gemiddelde koudbloed schrikt toch veel minder erg dan een warmbloed. Waar de koudbloed zal opzij lopen en wat snurken, hang je met de warmbloed al vaker in de rasters.
En oké, het kan andersom zijn, maar het is toch eerder in deze vorm dat het het ziet
ikke schreef:The_Cat schreef:Ik zou toch mijn kind liever op een koudbloed zetten dan op de gemiddelde warmbloed. Beiden gehad en gereden, en de gemiddelde koudbloed schrikt toch veel minder erg dan een warmbloed. Waar de koudbloed zal opzij lopen en wat snurken, hang je met de warmbloed al vaker in de rasters.
En oké, het kan andersom zijn, maar het is toch eerder in deze vorm dat het het ziet
Verkeerd paard uitgezocht.
Er staat bij ons een koudbloed (tinker) op stal, daar durf ik niemand mee het bos in te sturen maar ik stuurde iedereen het bos in met mijn KWPN-er en gaf daar de schriftelijke garantie bij dat ze gezamelijk en heel terug kwamen. Een kind van drie kon dat dier uit de wei halen of erheen brengen, gebeurde absoluut helemaal niets. Meerdermalen gedaan, namelijk, met de dochter van bijrijder.
En om het iets subjectief te brengen: ik ken meer sportpaarden waarop je die garantie af kunt geven dan koudbloeden.......
The_Cat schreef:Goh, het is ook een generalisatie van mij, want ik ken ook koudbloeden die zo hevig zijn dat je er liever niet inderdaad een kind bij in de buurt hebt.
Maar het is toch 'meestal' zo (en dan bedoel ik meer als de helft) dat je vaker hevigere reacties zal krijgen uit een warmbloed als uit een koudbloed. Maar veel hangt inderdaad ook gewoon af van het karakter/opvoeding etc![]()
Maar ik ken bv ook (om dan even de discussie te nemen van hierboven) iemand met een haflinger met supermooie gangen, die echt de meeste warmbloeden op wedstrijden nog het nageven geeft, is ook super hevig in gedrag en heel vooruit.
janouk schreef:Van de paniek bij ruiters als wij met de koets de bak in komen of op het ruiter/menpad ruiters tegemoet komen.![]()
Het zijn meer de ruiters die paniek maken, dan dat paarden er van schrikken.
Bij ons op de club rijden koetsen gewoon in de bak bij de ruiters en dat gaat prima. Niets geen paniek gewoon paarden die hun werk doen
madhatter schreef:Het is niet perse iets om te doen, maar vriendinnen die ik heb, die niks met paarden hebben, snappen niet dat paarden ook gevoelens hebben. Of ze denken dat het mij niks doet als ze zeggen dat mijn verzorgpony lelijk is of lelijk rijd, of als ze zeggen 'jullie rijden niet mooi'. Ik word daar wel echt snel moe van.
_Dominique schreef:madhatter schreef:Het is niet perse iets om te doen, maar vriendinnen die ik heb, die niks met paarden hebben, snappen niet dat paarden ook gevoelens hebben. Of ze denken dat het mij niks doet als ze zeggen dat mijn verzorgpony lelijk is of lelijk rijd, of als ze zeggen 'jullie rijden niet mooi'. Ik word daar wel echt snel moe van.
Dit inderdaad. Helaas heb ik veel meiden in mijn omgeving die paarden echt haten. Ondanks onze leeftijd word ik hier dan toch nog vaak mee getreiterd. Best sneu als je zo bent.. Leven en laten leven.
janouk schreef:Van de paniek bij ruiters als wij met de koets de bak in komen of op het ruiter/menpad ruiters tegemoet komen.![]()
Het zijn meer de ruiters die paniek maken, dan dat paarden er van schrikken.
Bij ons op de club rijden koetsen gewoon in de bak bij de ruiters en dat gaat prima. Niets geen paniek gewoon paarden die hun werk doen
hiphorse schreef:Mensen die denken dat ze het beter weten dan de dierenarts
Een dierenarts heeft er voor geleerd lijkt mij -.-
Oh en mensen die beweren dat een zadel wel past maar dat je zelfs als leek kan zien dat het van geen meter past (en dit uiteindelijk ook door een zadelmaker wordt bevestigd)
Of dat mensen het zadel veel te ver naar voren leggen ...